menu

De Site / Gebruikers / De muzikaliteit van jouw woonplaats

zoeken in:
Ik vond de muzikaliteit van mijn woonplaats deze week best hoog

itchy schreef:
(quote)

Het was trouwens wel heel leuk om er te spelen, de mensen die programmeren zijn erg enthousiast en zetten een fijn programma neer. Ik geloof dat afgelopen donderdag Sennen er ook heeft gespeeld.

Je woont ook in Leiden?
Vlak bij de Haarlemmerstraat?

JohnWilliams schreef:
(quote)

Je woont ook in Leiden?
Vlak bij de Haarlemmerstraat?

Volgens mij woont Itchy in de Hofstad. Ik heb wel heel lang op 3 minuten lopen van de Haarlemmerstraat gewoond.

Leuk! Haarlemmerstraat is namelijk erg leuk, het is er namelijk erg gezelly.

Ik woon idd in Den Haag, heb daarvoor wel een aantal jaar in Leiden gewoond. Haarlemmerstraat is gewoon een winkelstraat met de standaardwinkels die me niet bijstaat als bijzonder gezellig... was niet mijn favoriete stukje Leiden.

Ja maar ik kom er niet altijd.....vandaar dat ik het misschien wat gezelliger vind

De Haarlemmerstraat vind ik nou ook niet echt het toonbeeld van gezelligheid. Van muzikaliteit bij tijd en wijle ook niet trouwens als het draaiorgel er zonodig zijn rondjes moet draaien...

Best aardig, maar alleen maar Hip-Hop geloof ik

Opgezwolle, Jawat en Kubus. En oh jah, de zangeres van Within Temptation

Tsja, er is vast niemand die in Abbenes woont...(die 2 straten) want daar kwam Tessa vandaan van So you wanna be a Pop Star.

Hazerswoude-Rijndijk/ Koudekerk a/d Rijn:

Twee bandleden van Within Temptation en Armin van Buuren die ik vroeger best vaak zag.
Ook leden van The Shoes geloof ik.

Voor een dorp van een paar duizend inwoners, niet slecht dacht ik.

Ik geloof niet echt dat we muzikaal talent in Sint-Michielsgestel hebben. Rene Schuurmans en Kapalone zijn 'volkszangers' van hier uit de buurt (respectievelijk Den Dungen en Gemonde, beide dorpen vallen onder de gemeente Sint-Michielsgestel). Of ik daar trots op ben is een tweede.

Mijn broer Zanger Niels is ooit op radio mexico (of iets dergelijks) gedraait. Maar ook daar krijgt de gemiddelde mens zelfmoord neigingen van .

Mijn broer Zanger Niels is ooit op radio mexico (of iets dergelijks) gedraait. Maar ook daar krijgt de gemiddelde mens zelfmoord neigingen van .

lol!

Wij hebben ook nog een Josty Band artiest in ons dorp, hehe.

De Bintangs komen uit Beverwijk!
Voor de rest heb je hier wel wat lokale bandjes, maar dat is voor zover ik weet de enige bekende band uit Beverwijk.
Wel wat zangers en zangeressen:

Marco Bakker (operazanger)
Rita Hovink
Ilse Huizinga (jazz-zangeres)
En het ergste...

Kim-Lian

Wij hadden vlietpop met als hoofdacts Voicst en de Osdorp Posse Wat een feest, wat een feest.

Ridderkerk;

Lee Towers is hier geboren . En een paar leden van Sinister wonen hier . Verder treden hier met enige regelmaat bekende artiesten als Jan Smit, Di-rect, Guus Meeuwis, Edwin Evers en dergelijke kul op. O, en After Forever is een keer langs geweest.

Kos
Nijmegen is redelijk muzikaal.
Er is van alles te vinden, met naast de simpele FRS'jes en Van Leest hele fijne platenzaken als Kroese en de Waaghaals.

Op het gebied van optredens is er ook van alles te zien in Doornroosje, 1 van de betere poptempels van NL en voor de clubbers de Matrixx, een aansprekende discotheek in NL.
Daarnaast nog een flink dancefestival Emporium aan het begin van de zomer en meerdere grote concerten en festivals in het Goffertpark.
(Coldplay, Pink Floyd, Guns n Roses, Dire Straits, U2, Metallica om er enkele te noemen)

Plus tijdens de Vierdaagse (nog 2 weken!) fijne bandjes op o.a. het Valkhof.

Qua artiesten: Frank Boeijen, De Staat, Nosa & Rosco/Zo Moeilijk, Fedde Le Grand, De Sjonnies

had bijna 4 jaar in Groningen/Assen gewoond, daarvoor een periode in Eindhoven, een jaar in Delft en de laatste 2 jaar in Den Haag

moet zeggen dat Den Haag is ver uit de saaiste en slechste stad voor muziek dat ik ooit heb gewoond in mijn leven! Zeker als je denkt hoe groot die is in vergelijking met veel andere steden in NL

gelukkig had ik voor mijn tijd in NL mijn leven door gebracht in GB, en dan wel Manchester ... daarna is het eigenlijk onmogelijk om wat beters te vinden!

[email protected] Haag

Ik kan me wel iets voorstellen bij je verhalen. Er gebeuren hier ook wel leuke dingen (toch wel 2 keer per jaar een festival voor electronische muziek), maar ik heb het idee dat daar vooral mensen van buiten DH op afkomen. Verder valt me op dat het Paard regelmatig halfleeg (of erger) staat bij concerten of dansavonden.

herman schreef:
... Verder valt me op dat het Paard regelmatig halfleeg (of erger) staat bij concerten of dansavonden.

in mijn opinie is het Paard bergafwaarts gegaan sinds de verbouwing en heropening! - misschien ligt dat aan de programmeur?

ik weet nog van de begin jaren 90 dat ze regelmatig goede gigs daar hadden - ze waren toen op de Benelux gig circuit voor opkomende bands, maar sinds de heropening zie je amper goed of veel belovende bands daar langs gaan als ze op tour in Europa zijn.
voor mij een gevoel van terveel subsidie elke jaar en dus geen incentive om een interant programma te regelen (dat geld trouwens voor veel andere zalen in NL maar omdat DEn Haag een van de grotere steden is in NL valt het gewoon meer op)

Sir Spamalot (crew)
Oostende, Stad Aan Zee
bekende muzikant: Arno Hintjes
bekend festival: de Paulusfeesten

Zijn hier soms ook users uit Den Haag die wel eens in het keldertje zijn geweest ? De Bash-O op loopafstand van de Statenhallen (Jaren 90).
Geweldige tent was dat!

Op een afgrijselijke fanfare/majorette en het kerkorgel na, hebben we helemaal niets hier.

Ik woon in Duiven (nee, ik vind Roosbeef niet goed), maar voor de muziek moet je hier niet zijn. Eén zo'n waardeloze musicstore zit hier, en verder niks. Ik wijk altijd uit naar Arnhem.

Do .

O ja, en natuurlijk Patrick Jumpen .

herman schreef:
[email protected] Haag

Ik kan me wel iets voorstellen bij je verhalen. Er gebeuren hier ook wel leuke dingen (toch wel 2 keer per jaar een festival voor electronische muziek), maar ik heb het idee dat daar vooral mensen van buiten DH op afkomen. Verder valt me op dat het Paard regelmatig halfleeg (of erger) staat bij concerten of dansavonden.

Jij komt toch uit Leiden?

Den Haag blaast graag heel hoog van de toren dat het "muziekstad nummer 1" zou zijn. Nu gebeurt er inderdaad heel veel, maar kwantiteit is nog geen kwaliteit. Bij de wat meer smaakvolle concerten in het Paard (dus niet de dingen die toch wel uitverkopen, de de Dijks/Directen), heb ik inderdaad ook het idee dat de meeste van de toch al veel te weinige bezoekers niet uit Den Haag komen. De kwaliteit van de programmering van het nieuwe Paard is trouwens om te huilen, zeker vergeleken met de vele fijne concerten die ik in het oude Paard zag (Unwound... Motorpsycho... Smashing Pumpkins).

Daarnaast is er werkelijk een overkill aan festivals (in de zomer soms meerdere per weekeind) waarop je telkens dezelfde matige (lokale) namen ziet. Heel veel dertien-in-een-dozijnbandjes van brave Hendriken die hun Britse of Amerikaanse idolen nadoen. En de Haagse smaak...die is zo plat. En dat zeg ik niet omdat het niet mijn smaak is. Maar van oudsher is men hier opgevoed met on-originele stoeremannenrock (Golden Earring) en helaas is dat er maar niet uit te slaan. En veel van de jonge bandjes klinken allemaal of ze auditie gaan doen voor Rock Nation, zo gelikt, zo allemaal volgens het boekje.

Onlangs was er een megaleuk festival georganiseerd door Langweiligkeit (van het gelijknamige festival) in Theater de Regentes. Een waanzinnige lokatie, meerdere zalen in een oud zwembad. DJ's, bands, als trekpleister 65daysofstatic (verkochten de dag erna Paradiso uit), Tekno en dansbare indie tot 5 uur 's ochtends. Er waren misschien 150 man op het drukste deel van de avond. Terwijl dit (naar mijn idee) het leukste feestje van de afgelopen paar jaar hier in de stad was. Die 150 man hadden het heel gezellig, maar waar was de rest van muziekminnend Den Haag?

Overigens gebeuren er hele leuke dingen in de underground/kraakscene, bestaan er een aantal hele originele bands en zijn er ook hele lieve en enthousiaste mensen die dingen organiseren. Maar het komt maar niet bovendrijven, platheid rules, en er zijn te weinig mensen in geïnteresseerd.

DjERRO schreef:
Zijn hier soms ook users uit Den Haag die wel eens in het keldertje zijn geweest ? De Bash-O op loopafstand van de Statenhallen (Jaren 90).
Geweldige tent was dat!

Zegt me niks, maar ik woon pas sinds 2002 in 070.

itchy schreef:

Onlangs was er een megaleuk festival georganiseerd door Langweiligkeit (van het gelijknamige festival) in Theater de Regentes. Een waanzinnige lokatie, meerdere zalen in een oud zwembad. DJ's, bands, als trekpleister 65daysofstatic (verkochten de dag erna Paradiso uit), Tekno en dansbare indie tot 5 uur 's ochtends. Er waren misschien 150 man op het drukste deel van de avond. Terwijl dit (naar mijn idee) het leukste feestje van de afgelopen paar jaar hier in de stad was. Die 150 man hadden het heel gezellig, maar waar was de rest van muziekminnend Den Haag?

Zo zeg, inderdaad!
Het had zeker de potentie een succesvol/drukbezocht festival te worden. Helaas liet de opkomst te wensen over, en aan de programmering lag het niet.

Hoop dat de organisatoren het nog eens proberen volgend jaar...

@Itchy: ik kom inderdaad uit Leiden, maar werk in Den Haag. Vandaar dat ik het even over "hier" had.

Verder kan ik me goed vinden in je verhaal.

Franeker heeft een veredelde hoempapa-band Daar houdt het wel zowat mee op.

Tevens:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://williebatenburg.nl/custom/Willy_Batenburg_hoes.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Willie @ Wiki

Gast
geplaatst: vandaag om 03:35 uur

geplaatst: vandaag om 03:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.