MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / De muzikaliteit van jouw woonplaats

zoeken in:
Verder veel Boom/Boom/Boom uit voorbijscheurende Honda Civicjes

Toch wel in Drenthe?

De Gentse Feesten zijn net voorbij! Dat zegt genoeg .

UmmaGumma 44 schreef:
Volgens mij komt de Munnik (die van Acda) hier vandaan... verder zou ik het niet weten...

Wat dacht je van Portall uit Dronten!!

luc011190 schreef:

Niets mis mee en over het algemeen de beste muzieksmaak.

luc011190 schreef:

Meestal dragen ze bands als System of a Down, Slipkont (minder, ja), Metallica, RHCP, Linkin Park of Green Day (ook minder) uit.

Wat klopt hier dan niet ?

Snappy schreef:
(quote)

Wat dacht je van Portall uit Dronten!!

Och ja, helemaal vergeten!

tnf
Ik woon in een dertien-in-een-dozijn Noord-Brabants dorp.

Muzikaliteit bestaat hier uit de plaatselijke fanfare, de diverse kerkkoren en nog zo'n ander orkestje, dat vooral met carnaval nogal eens wil verschijnen. Soms worden er voor de terrassen op het dorpsplein nog gezellige muziekjes gespeeld door bruiloftsband-achtige groepjes.

Cd-zaken? Die ene die er was is alweer een jaar of tien geleden gesloten.

Mensen waarmee ik muzikale raakvlakken heb wonen hier niet, daarvoor moet ik héél veel kilometers reizen. Als men hier al dance luistert is het 'Boten Anna' (ook in de versie van de Gebroeders Ko), 'Living on video' of iets dergelijks. Als je dat draait staat de hele dorpskroeg op z'n kop.
Muziek is daar sowieso bijzaak, het gaat om het zuipen en versieren. Als het een beukende beat heeft is het allang goed. Sommige van een jaar of 16 houden ook nog van hardstyle en gabber.

Zes kilometer verderop zit de dichtstbijzijnde wat grotere plaats, waar de Free Record Shop ongeveer een kwart van de zaak heeft gevuld met cd's die ook nog eens achterin de zaak weggedrukt zijn (verander de naam van die keten eens een keer...), en idem voor The Music Store (ook die mogen hun naam veranderen). Dat is daar alle muziek. Een paar weken geleden zat er nog een alternatiever zaakje, maar dat is dicht.

Maar goed, ik wil nog weleens de trein naar Amsterdam, Rotterdam of Antwerpen nemen, plaatsen met een wat gezonder muzikaal klimaat. Ik winkel graag in Rotterdam, dus kom ik vanzelf bij de Plaatboef e.d. in de buurt. En Eindhoven is ook al een behoorlijke vooruitgang op mijn eigen omgeving (en zit wat dichterbij).

Conway Twitty schreef:
(quote)

(quote)

Wat klopt hier dan niet ?

Ach, die altenatievere gasten luisteren heel veel muziek. Spelen vaak zelf instrumenten. Vaak kan je met hun beter over muziek praten, dan met de hiphopliefhebbers
Alleen die alto's moeten wel te pas en te onpas hun muziek uitdragen, dit roept bij mij nog wel eens wat weerstand op. Vaak blijken ze wel veel meer muziek te kennen dan die herrie die op die shirtjes staat afgebeeld. Hoewel ik bv System of a Down neit slecht vind

luc011190 schreef:
(quote)

Ach, die altenatievere gasten luisteren heel veel muziek. Spelen vaak zelf instrumenten. Vaak kan je met hun beter over muziek praten, dan met de hiphopliefhebbers
Alleen die alto's moeten wel te pas en te onpas hun muziek uitdragen, dit roept bij mij nog wel eens wat weerstand op. Vaak blijken ze wel veel meer muziek te kennen dan die herrie die op die shirtjes staat afgebeeld. Hoewel ik bv System of a Down neit slecht vind

Oei... ik zie het nu pas, Middelharnis. Dat is gezellig, vooral op zondag ..sorry..
Ik kom zelf uit het bijzonder gezellige, edoch non-muzikale Willemstad. Maar ach, ben zelf muzikaal genoeg om dat te compenseren.

ebskia schreef:
(quote)

dat had ik er ook bij kunnen quoten inderdaad, klinkt als dit (Limburgs) dorp. Gelukkig is Venlo niet zo heel ver weg en zit daar een erg goede zaak (Sounds).

Over welk dorp heb je het als ik vragen mag?

(quote)

Panningen....

Ah Panningen

Das inderdaad een gat ja....

(quote)

Goh je kent het ook nog, dan moet je wel in de buurt zitten.

Neuh....ben van Heerlen dus

Hooverphonic
Sandrine
Nailpin

Dat zijn ze.

Leiden is gewoon een muzikale stad en daar heb ik niks aan toe te voegen.

Leiden is inmiddels ook verrijkt met Sub071.

En er zijn plannen om in de buurt van het stadion een flink gebouw neer te zetten waar uiteindelijk LVC, Q-Bus en de X hun concerten gaan geven, maar ik weet niet hoe concreet/vergevorderd/definitief die plannen zijn...

Dat wist ik nog niet...maar nu je het zegt...geloof dat ik er wel eens va heb gehoord.

rico-bballer
Spijkenisse...
Tja Spijkenisse ook wel breezerstad bestaat vooral uit periodes waarin alles wat niet in is kut is. Rotterdam is gelukkig dichtbij en we hebben hier een free record shop maar daar heb je vaak ook niet veel aan. Laten we zeggen dat ik op mijn school zo'n beetje de muziek meesiah ben qua kennis en hier bij vele in het niet val. Verder kan ik net zoals luc vaak nog het beste over muziek praten met de alto's, die soms dan ook weer een beetje te veel hun best doen om niet in te zijn, Want alles wat in is is volgens hun weer kut. Dat heb ik dan best wel aardig kunnen compenseren omdat ik hun voorbeelden geef van wat echte hiphop is wat ze soms nog wle kunnen waarderen.

Al met al ben ik best tevreden met mijn woonplaats om het feit dat alles wel binnen bereik is niet om het feit dat het hier zelf zo muziekaal is.

Yak
herman schreef:
Leiden is inmiddels ook verrijkt met Sub071.

Klopt, ik ben er wel benieuwd naar. Itchy omschreef het geloof ik als "een soort bezemkast".

EVANSHEWSON
Lokeren, Oost-Vlaaderen, een goeie twintig kilometer ten Oosten van Gent.

Nou ja, een klein provinciestadje; Er is een jazzclub waar wel eens wat gebeurt en de eeste week van augustus gaan hier de Lokerse Feesten door. Een muziekfestival dat op veel kleinere schaal ontstond en stilaan uit zijn voegen barst.

meer inlichtingen op www.lokersefeesten.be veronderstel ik, en anders gewoon googelen op Lokerse Feesten.

Hier spreekt een rasechte Lochemer (nouja, wel "buiten de grachten" geboren en wonend). Eigenlijk stelt het hier niet zo veel voor, maar als ik iets dieper nadenk valt het nog best mee. Zo heeft de Kast voor een paar weken geleden nog iets reünie-achtigs gedaan zo'n 100m van mijn huis, heeft Lochem een band (volgens mij) genaamd Ides of May (of zoiets). Dit weet ik dus ook alleen maar omdat deze twee band op het Windstrekenfestival (vorig jaar met Ilse de Lange, was nog een heel spektakel, omdat ze na het optreden met Helicopter werd afgevoerd) hebben opgetreden, 100m van mijn huis. Het jubileum-concert van Normaal was in Lochem. Lochem heeft een "beruchte" historie wat betreft het Pop Podium (of popfestival?), waar naar ik van "horen zeggen" heb meegekregen dat de Clash er heeft opgetreden. Er worden CD's verkocht bij de plaatselijk videotheek.... . Er treden live-bands op tijdens de jaarlijkse Keidagen (=kermis). Er wonen, bij mijn weten, twee MuMe-users (incl. mijzelf) in Lochem. En qua muzieksmaak valt het erg tegen.

handsome_devil
Machinefabriek joechei

Yak schreef:
(quote)

Klopt, ik ben er wel benieuwd naar. Itchy omschreef het geloof ik als "een soort bezemkast".

Ik ben er een paar keer geweest. Ik vind het vooral een uit de kluiten gewassen woonkamer, maar Itchy's omschrijving is ook wel erg raak.

herman schreef:
(quote)

Ik ben er een paar keer geweest. Ik vind het vooral een uit de kluiten gewassen woonkamer, maar Itchy's omschrijving is ook wel erg raak.

Het was trouwens wel heel leuk om er te spelen, de mensen die programmeren zijn erg enthousiast en zetten een fijn programma neer. Ik geloof dat afgelopen donderdag Sennen er ook heeft gespeeld.

max en joep
ik kom uit Utrecht waar er voo muzikanten en muziek liefhebebrs gelukkig zeer veel te doen is.

een hele levenidige band-scene.

voor een muzikant als ik is Utrecht een heerlijke stad, veeeeeeel beter dan dat gore kille agressieve arrogante smerige Rotterdam (ben zoooo blij dat ik verhuisd ben)

Laurora
Wij hebben The Freaks, erg leuk

Wij hebben in Uithoorn ons jaarlijkse tropical night

Artifact
max en joep schreef:
ik kom uit Utrecht waar er voo muzikanten en muziek liefhebebrs gelukkig zeer veel te doen is.

een hele levenidige band-scene.

voor een muzikant als ik is Utrecht een heerlijke stad, veeeeeeel beter dan dat gore kille agressieve arrogante smerige Rotterdam (ben zoooo blij dat ik verhuisd ben)

Utrecht, mooi keuze, maar Rotterdam heeft ook karakter hoor.

Ik vond de muzikaliteit van mijn woonplaats deze week best hoog

itchy schreef:
(quote)

Het was trouwens wel heel leuk om er te spelen, de mensen die programmeren zijn erg enthousiast en zetten een fijn programma neer. Ik geloof dat afgelopen donderdag Sennen er ook heeft gespeeld.

Je woont ook in Leiden?
Vlak bij de Haarlemmerstraat?

JohnWilliams schreef:
(quote)

Je woont ook in Leiden?
Vlak bij de Haarlemmerstraat?

Volgens mij woont Itchy in de Hofstad. Ik heb wel heel lang op 3 minuten lopen van de Haarlemmerstraat gewoond.

Leuk! Haarlemmerstraat is namelijk erg leuk, het is er namelijk erg gezelly.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:35 uur

geplaatst: vandaag om 12:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.