MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wat is je job?

zoeken in:
Business Development Manager bij een internationaal logistieke onderneming. Ik reis dus erg veel voor mn werk. (goedkope cdtjes in het buitenland scoren )

Bijna gepensioneerd

Ik heb de eerste twee weken van juli een vakantiejob gedaan: 's ochtends om 5u opstaan, vertrekken voor een fietstocht van 30 km, de hele dag lattenbodems ineen vijzen, en om 17u weer 30km terug.
Maar ik was natuurlijk des te blij toen het erop zat

Hans Brouwer schreef:
Bijna gepensioneerd

Expediteur.

Een expediteur uit Ridderkerk of in ieder geval omg Rotterdam... dan is het bijna niet mogelijk dat ik het bedrijf waarbij je werkt niet ken. Mag ik zo vrij zijn....?

Haha, hebben we toch iets gemeen.

Conway Twitty schreef:
(quote)

Haha, hebben we toch iets gemeen.

Oh oh... het stikt hier van de expediteurs zo te zien. Ik heb veel met expediteurs te maken... niet te vertrouwen die gasten, als ze geld kunnen verdienen.....

Business Development Manager...(een verkoper met pretenties)

Bighead schreef:

Klinkt wel interessant, zal wel niks voorstellen

Bighead schreef:

Collega!

Over 2 uur begin ik met mijn job als vakkenvuller

Anna.R schreef:

Succes
(wel een beetje door werken he!, ik heb een bloedhekel aan lege schappen )

Sonic Nurse schreef:
(quote)

Een expediteur uit Ridderkerk of in ieder geval omg Rotterdam... dan is het bijna niet mogelijk dat ik het bedrijf waarbij je werkt niet ken. Mag ik zo vrij zijn....?

Ik werk bij Merzario. Ken je dat bedrijf?

Student

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik werk bij Merzario. Ken je dat bedrijf?

Ik ken het zeker wel ja. Maar alleen van naam (het Rotterdamse transport wereldje is af en toe 1 grote incest familie ) Wij doen er alleen niet veel mee. Als ik me niet vergis zijn jullie voornamelijk actief in de deepsea ?! ..en luchtvracht volgens mij ook een beetje.
Ik werk (nog) bij Norfolkline.. shortsea dus (en een hele andere markt).

We doen van alles, maar het grootste aandeel is deepsea inderdaad.

In Schiphol hebben we een vestigiging dat zich richt op luchtvracht.

Ik moet zeggen dat Merzario niet veel aan incest doet.

is toch leuk! wou dat ik nog student was!!

GENIET!!!

Ik werk op het ingenieursburo van een groot OV-bedrijf in Den Haag (die die met die trammetjes rondrijden) en ontwerp nieuwe tramlijnen en zorg mede dat die worden aangelegd. In praktijk komt dat neer op zo veel mogelijk kruispunten tegelijk opbreken en daarmee de halve stad lam te leggen. Goddank heb ik niets met de tramtunnel te maken gehad.
Op feestjes zeg ik echter altijd dat ik bijdraag aan het milieu door ontwikkeling van het openbaar vervoer, dat doet het beter.

itchy schreef:
Op feestjes zeg ik echter altijd dat ik bijdraag aan het milieu door ontwikkeling van het openbaar vervoer, dat doet het beter.

Anna.R schreef:

Ugh, ik las "zakkenvuller" ipv "vakkenvuller". En ik maar denken, wat bedoelt ze nou....

Vanavond maar wat vroeger naar bed....

Hoe oud moet je nou precies zijn om post te mogen bezorgen? Mijn vader zij dat ik maar es moest soliciteren bij PTT, TPG of TNT(hoe het ook maar mag heten).

In Overigen > Algemeen > Hebben jullie dat nou ook?:

JonnieBrasco schreef:
... dat je ruim 5 jaar full-time hebt gewerkt (ICT), maar nu serieus overweegt om full-time te gaan studeren (sociale studie)?

Nee. Maar je hebt geen plezier meer in je werk ofwat?

JonnieBrasco schreef:
... dat je ruim 5 jaar full-time hebt gewerkt (ICT), maar nu serieus overweegt om full-time te gaan studeren (sociale studie)?

Ik zat een tijd in het zelfde schuitje. Ook ik wou een sociale studie gaan volgen. Uiteindelijk heb ik er toch vanaf gezien. Behalve een switch maken tussen werk en studie. Moet je heel je levensstijl veranderen. Daarbij komt dat je toch een levenstandaard hebt opgebouwd. (Zoals een appartement en auto) Maar ik hoop voor je, als je dat echt wilt, jij het wel doorzet.

JonnieBrasco
gemaster schreef:
Maar je hebt geen plezier meer in je werk ofwat?

Teveel routine, te weinig uitdaging en plezier. Ik vind louter programmeren, databases enzo nog steeds leuk, maar het technische aspect vind ik niet de belangrijkste meer. Laat staan de commerciele en politieke aspecten van het vak waarmee je dikwijls te maken hebt. De menselijke / sociale kant van het beroep vind ik de laatste jaren het leukste geworden, maar de IT-sfeer leent zich daar gewoon niet het beste voor. Het blijft een zakelijk en vakinhoudelijk gezien redelijk onpersoonlijk wereldje. Van programmeren maak ik dan liever een hobby.

Woody schreef:
Ik zat een tijd in het zelfde schuitje. Ook ik wou een sociale studie gaan volgen. Uiteindelijk heb ik er toch vanaf gezien. Behalve een switch maken tussen werk en studie. Moet je heel je levensstijl veranderen. Daarbij komt dat je toch een levenstandaard hebt opgebouwd. (Zoals een appartement en auto) Maar ik hoop voor je, als je dat echt wilt, jij het wel doorzet.

De luxe en zekerheden van je baan en levenstandaard is inderdaad de drempel om de stap "terug" te maken. Maar waarom zou je als twintiger vasthouden aan luxe en zekerheden... Ik ben ongebonden, nog niet hoger geschoold, en zou overdag wel wat meer te maken willen hebben met leeftijdsgenoten. Genoeg redenen om zo'n rigoureuze stap te wagen.

Ik heb een tijdje geleden ook een rigoreuze stap gemaakt: ben gestopt met mijn studie fiscale economie(na 3 jaar) en ik ben gaan werken. Uiteindelijk besloten om journalistiek te gaan doen en daar begin ik over 2 weken mee. Tot nu toe heb ik nog geen seconde spijt gehad. Ik had het helemaal gehad met het fiscale gebeuren. Dus als je het echt niet meer ziet zitten, dan moet je het gewoon doen Johan. Nu kan het nog, als je 45 bent wordt het wat moeilijker.

Het gaat inderdaad om belangrijke stappen in het leven.
Eigenlijk zou je in een glazen bol moeten kunnen kijken en weten waartoe het leidt.
Het is ook belangrijk om even alle pro's en contra's op een lijst te zetten, en dan te zien wat doorslaggevend is.
Ik heb ook al vaak gedacht een andere job te zoeken. De redenen waarom ik het niet doe:
- financiële zekerheid (ben niet rijk hé, maar wel redelijk werkzeker)
- angst nu nog te veranderen (ben 36 hé)
- ondanks negatieve aspecten ook heel positieve ervaringen op het werk
- collega's die vrienden zijn geworden en die ik niet meer wil missen
Bij mij waren de laatste 2 redenen doorslaggevend, omdat ik vreesde een andere job vooral te idealiseren en dat er overal wel mindere kanten zijn.

Ik zou ook gewoon switchen, Jonnie. Als je het financieel kan opbrengen je huidige levenstandaard vast te houden en te studeren, moet je het zeker doen.

Ik ga een beetje de omgekeerde weg; ik ga volgend jaar veel werken en daarnaast studeren in deeltijd (psychologie afronden, taalvaardigheidscursussen frans en duits doen en wellicht ook wat vakken bij journalistiek).

Heb er nu wel wat spijt van dat ik in al die jaren op de universiteit niet veel meer vakken naast heb gedaan bij andere studies (al was het maar voor de algemene ontwikkeling).

Full-time student

Ik werk als HW project-lijder (soms ook leider) bij een bedrijf dat electronica producten ontwikkeld. Het bedrijf waar ik voor werk is erg onbekend (Jabil) maar we ontwikkelen wel apparatuur voor bekende merken. Momenteel werk ik aan een LCD-TV voor de Chinese markt en woon ik ook voor even in Shanghai.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:57 uur

geplaatst: vandaag om 05:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.