MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie zit er geregeld ook op MovieMeter?

zoeken in:
Jij was er idd ook bij.
Lila 4-ever was de film volgens mij.

neo
Yups maar wat jij beweert klopt dus niet echt helemaal

EmDee is in ieder geval geen echte filmfan, of hij kan niet typen .

Kos
Bij die bruiloft van FK heb ik het geen moment over film gehad met iemand geloof ik, dus ik weet niet waar je het over hebt .

[/offtopic]

Zachary Glass schreef:

Ik spelde Zachery i.p.v. Zachary bij de eerste inschrijving op MoM. Spelfout dus Weg Jungiaans manoeuvre

Je kan Jordy toch lief vragen of hij dat wil veranderen?

gemaster schreef:
(quote)

Je kan Jordy toch lief vragen of hij dat wil veranderen?

Nee, joh, die Jungiaanse manoeuvre werkt nog gewoon voor mensen die dit niet hebben gelezen, hoor.

Kos schreef:
Bij die bruiloft van FK heb ik het geen moment over film gehad met iemand geloof ik, dus ik weet niet waar je het over hebt .

Wel over hiphop muzieknerd

EmDee schreef:
Vond alleen dat sommige mensen echt alleen maar over films praatten terwijl ik bij zon bijeenkomst ook over triviale dingen wil praten/ouwehoeren.

Juist dat vind ik zo leuk. Oneindig over films (en muziek) praten doe ik graag en op zo'n meeting zijn er zowaar nog mensen die luisteren ook.

Via een uitnodiging heb ik me ingelogd op MovieMeter. Maar eerlijk gezegd vind ik muziek veel interresanter. Ik zal er dan ook niet heel vaak komen. Maar wel een mooie site

Tja, het mag hier dan wel knusser zijn ... gezien de nogal beperkte spreiding van interesses maakt dat het wel redelijk kaal op sommige delen van de site. Het is één ding om updates niet bij te kunnen houden, het is wat anders om een pagina updates door de graven zonder een boeiend album tegen te komen natuurlijk.

In dat opzicht blijft MovieMeter meer gevarieerd, en ook leuker

Andere leuke bedenking is dat je van frequente MMers vaak hoort dat het moeilijk is om over muziek te discussieren, terwijl frequente MuMers hetzelfde over films lijken te denken. Mij blijft het verder gelijk, ik lul over alles wat los en vast hangt

Onderhond schreef:
ik lul over alles wat los en vast hangt

Ja, het blijft wel beperkt tot wat vaag gelul hé, Onderhond
(Voorspelbaar maar die kon ik echt niet laten liggen. )

Tja, je hebt mij dan ook niet gekend in mijn hoogdagen . Ooit schreef ik hier ellenlange exposities over mijn geliefde en minder geliefde albums, maar gezien de interesse beperkt bleef tot mensen die aan een "4.5* aanrader" van mij ook meer dan genoeg hebben, ben ik daar maar mee gestopt .

dutch2
Exposities?

Ik neem aan dat je exposés bedoelt

Enne, aan een 4,5* aanrader van jou heb ik inderdaad meer dan genoeg

Verdomd je hebt gelijk Onderhond: juist bij genres waar ik niet goed in thuis ben kijk ik eerder naar scores dan naar de geschreven stukken. Die lees ik juist bij albums die ik beter ken.
Nu jij dit zo zegt dringt dit tot mij door.
Veel hoge scores bij een album maken mij sneller nieuwsgierig, en ken ik desbetreffend album dan een beetje dan gaan die stukken pas echt tot leven komen.

Ik vind het wel jammer dat Onderhond zijn reviews niet meer schrijft: ik lees juist wel de commentaren om te weten hoe het album precies wordt ervaren door de anderen. Ik vind dat zoiets veel meer zegt dan een cijfer. Misschien dat ik me hun minpunten minder aantrek en omgekeerd.

Onderhond schreef:
Tja, je hebt mij dan ook niet gekend in mijn hoogdagen . Ooit schreef ik hier ellenlange exposities over mijn geliefde en minder geliefde albums, maar gezien de interesse beperkt bleef tot mensen die aan een "4.5* aanrader" van mij ook meer dan genoeg hebben, ben ik daar maar mee gestopt .

Jammer eigenlijk, ik vond het altijd plezierig om je berichten te lezen, maar begrijpelijk is het wel als er nauwelijks feedback op komt.

In een genre waar ik echt niet thuis ben is het gewoon moeilijk inleven. Dat moet je zelf gaan ervaren. In zulke gevallen zeggen beoordelingen me dan (voorlopig) meer.
Kijk ik b.v. naar jazz dan merk ik dat dit langzaamaan naar elkaar toe gaat trekken (waar ik in het begin dus alleen naar scores keek).

Maar dat je geen zin hebt om lange stukken te schrijven als geen "hond" ze leest dan kan ik dat zeker ook wel begrijpen. Ik denk dat er meerderen zijn die zo'n lang en goed stuk hebben geschreven en vervolgens slechts 2 stemmen zien staan

Ik bedoelde exposities, maar laat ik daar maar niet verder over uitweiden

aERo: ik bedoelde het toch enigszins anders denk ik, maar ook leuk dat je zo tot eigen inzichten komt . Doelde eerder op mensen als Goodfella en tovenaar die bij het zien van een score wel ongeveer kunnen inschatten dat het een aanrader is. Daar hoeven ze geen vier paragrafen uitbreide analyse meer voor, dus daarvoor hoef ik het niet echt meer te doen.

george clinton : njah, maar kwam je mij zoveel tegen dan ? Heb niet de indruk dat ertussen ons een groot gemeen interessegebied bestaat . Ik heb ondertussen bij de verschillende genres/stijlen binnen het electronic genre mijn zegje zowat gedaan, en mijn visies op die strekkingen gegeven. Verdere reviews zouden vooral herhalingen van eerder aangehaalde punten zijn, en aangezien amper iemand de muziek kent waar ik naar luister is dat wat overbodig geworden.

PS: een extra reden is ook dat ik gestopt ben met het toevoegen van albums. Neemt gewoon teveel tijd in om elk tweede album waar ik wat bij wil pennen zelf toe te voegen. Woon sinds kort alleen, en dan moet er hier en daar wat getuned en ingebonden worden

aERodynamIC schreef:
In een genre waar ik echt niet thuis ben is het gewoon moeilijk inleven. Dat moet je zelf gaan ervaren. In zulke gevallen zeggen beoordelingen me dan (voorlopig) meer.
Kijk ik b.v. naar jazz dan merk ik dat dit langzaamaan naar elkaar toe gaat trekken (waar ik in het begin dus alleen naar scores keek).

Maar als je het leest weet je toch hoe de anderen erover denken? Als iemand schrijft: "Die sample ergerde me." en jij weet dat je het origineel super vindt kan zijn minpunt toch jouw pluspunt worden?Trouwens, iedereen heeft ook een verschillende manier om cijfers te geven. Wat een 3 is voor de een is een 3,5 voor de ander. En je hebt zo nog andere verschillen.
Ik kijk ook wel naar het cijfer, natuurlijk wel. Maar het is zeker niet het belangrijkste, voor mij.

Onderhond schreef:
george clinton : njah, maar kwam je mij zoveel tegen dan ? Heb niet de indruk dat ertussen ons een groot gemeen interessegebied bestaat .

Nee maar:

Ik lees best wel commentaren die helemaal niet binnen mijn zgn genres passen. Uit nieuwsgierigheid, of om dingen te ontdekken.

Geloof ik graag, maar

Ik heb ondertussen bij de verschillende genres/stijlen binnen het electronic genre mijn zegje zowat gedaan, en mijn visies op die strekkingen gegeven. Verdere reviews zouden vooral herhalingen van eerder aangehaalde punten zijn, en aangezien amper iemand de muziek kent waar ik naar luister is dat wat overbodig geworden.

Bij het merendeel van mijn stemmen staat nog steeds een uitgebreide review, dus laat je vooral gaan

george clinton schreef:
(quote)

Maar als je het leest weet je toch hoe de anderen erover denken? Als iemand schrijft: "Die sample ergerde me." en jij weet dat je het origineel super vindt kan zijn minpunt toch jouw pluspunt worden?Trouwens, iedereen heeft ook een verschillende manier om cijfers te geven. Wat een 3 is voor de een is een 3,5 voor de ander. En je hebt zo nog andere verschillen.
Ik kijk ook wel naar het cijfer, natuurlijk wel. Maar het is zeker niet het belangrijkste, voor mij.

Is zeker zo, en natuurlijk negeer ik recensies niet. Maar ik vind het bv veel interessanter om van jou te weten hoe je over een bepaald Prince-album denkt. Terwijl ik er zeer goed in thuis ben, en het niet nodig heb.
Maar inderdaad: soms kunnen geschreven stukken je over de streep trekken.
Het is dus van alles wat zeg maar.

Ik doel vooral op het genre waar onderhond actief in is. Hij komt soms met termen en opmerkingen dat ik denk "waar heeft ie het over" . En dat is niet zo vreemd natuurlijk als je er echt totaal niet mee bekend bent. Dan kunnen lange, goedgeschreven stukken nogal eens langs je heengaan en dan is zo'n cijfer-beoordeling iets handiger.

We raken wat off-topic zo vrees ik

Oke, dan wil ik wel weer iets on-topic posten

Ik kijk ook dagelijks (en graag) op moviemeter. Wel heb ik daar hetzelfde probleem als velen van hier: er wordt daar zoveel gepost dat het niet meer bij te houden is. Vooral voor moviemeter vind ik de 'mijn updates'-mogelijkheid dan ook een uitkomst. Die gebruik ik daar veel meer dan hier. Interessante films houd ik bij, andere nauwelijks.

Verder doe ik nieuwe tips op door af en toe te kijken bij gebruikers waarvan ik weet dat ik overeenkomsten in smaak heb. Bij hun laatste stemmen lees ik dan de berichtjes - Jordy's idee om ooit eens gebruikers aan 'mijn updates' te kunnen toevoegen juich ik dus van harte toe

Onderhond schreef:
Tja, het mag hier dan wel knusser zijn ... gezien de nogal beperkte spreiding van interesses maakt dat het wel redelijk kaal op sommige delen van de site. Het is één ding om updates niet bij te kunnen houden, het is wat anders om een pagina updates door de graven zonder een boeiend album tegen te komen natuurlijk.

In dat opzicht blijft MovieMeter meer gevarieerd, en ook leuker

Het is zonder meer waar dat er daar voor iedere "niche" meer liefhebbers zijn, maar ik doe hier meer tips op voor nieuwe muziek dan ik op moviemeter doe voor films. Komt vast vooral doordat er veel meer cd's uitkomen dan films. Maar juist daarom voorziet musicmeter bij mij nog meer in een behoefte dan moviemeter. Mensen met vergelijkbare smaak kunnen je hier sneller naar de krenten in de pap leiden of je iets heel verrassend laten ontdekken dat je toch prachtig vindt. Terwijl ik veel krenten in de "filmpap" waarschijnlijk zelf ook wel had gevonden.

Kos
Jordy schreef:

Wel over hiphop muzieknerd
. Oke, busted .

Wat ik geregeld vind is dat er atlijd wel 1 moderator en een paar Crewsleden op MusicMeter zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:17 uur

geplaatst: vandaag om 21:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.