De Site / Gebruikers / Muzikale Voornemens voor 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2012, 14:25 uur
Als het mogelijk is & bij leven & welzijn & God willing zou ik in 2013 gaarne:
- Meer concerten bezoeken (met name jazz)
- Structureler nieuwe muziek beluisteren en bespreken
- meer tijd vrijmaken voor het bespreken van Reijersens soullijst.
Verder vind ik het eigenlijk wel lekker gaan zo.
- Meer concerten bezoeken (met name jazz)
- Structureler nieuwe muziek beluisteren en bespreken
- meer tijd vrijmaken voor het bespreken van Reijersens soullijst.
Verder vind ik het eigenlijk wel lekker gaan zo.
0
geplaatst: 26 december 2012, 20:37 uur
Mondjesmaat LP's kopen en sparen voor concerten van Rush, Joe Satriani en Iron Maiden.
0
geplaatst: 27 december 2012, 14:47 uur
Qua Topics:
- De MuMeLadder blijven volhouden doorheen het jaar
- Song v/h Jaar ook blijven volhouden doorheen het jaar + een kleine organisatorische rol daarin blijven spelen.
- Het nieuwe witte trui-topic van Onweerwolf proberen erbij te pakken zoveel mogelijk.
- In de Alternatieve Metalladder blijven meestemmen
- De Belpopladder tot een goed einde brengen.
- In het topic van AOVV en Masimo regelmatig een artiest (her)ontdekken.
- Af en toe zelf een K.O. opstarten zoals nu de Kolossale Cover K.O.
Verder:
- Mijn achterstand qua muziekklassiekers proberen bij te benen (op het verlanglijstje staan o.a. Different Class, Mezzanine, Ziggy Stardust, Blood On The Track, Endtroducing, ...)
- Geregeld een recente CD (i.e. uit 2013) aanschaffen, ik probeer aan minimum 10 te geraken.
- Een concert meepikken dat niet op een festival plaatsvindt
- Meer ontdekken en durven kopen uit metalstromingen
- Proberen voor door mij geliefde cd's eens een leuke recensie te schrijven.
- De MuMeLadder blijven volhouden doorheen het jaar
- Song v/h Jaar ook blijven volhouden doorheen het jaar + een kleine organisatorische rol daarin blijven spelen.
- Het nieuwe witte trui-topic van Onweerwolf proberen erbij te pakken zoveel mogelijk.
- In de Alternatieve Metalladder blijven meestemmen
- De Belpopladder tot een goed einde brengen.
- In het topic van AOVV en Masimo regelmatig een artiest (her)ontdekken.
- Af en toe zelf een K.O. opstarten zoals nu de Kolossale Cover K.O.
Verder:
- Mijn achterstand qua muziekklassiekers proberen bij te benen (op het verlanglijstje staan o.a. Different Class, Mezzanine, Ziggy Stardust, Blood On The Track, Endtroducing, ...)
- Geregeld een recente CD (i.e. uit 2013) aanschaffen, ik probeer aan minimum 10 te geraken.
- Een concert meepikken dat niet op een festival plaatsvindt
- Meer ontdekken en durven kopen uit metalstromingen
- Proberen voor door mij geliefde cd's eens een leuke recensie te schrijven.
0
geplaatst: 27 december 2012, 18:24 uur
Mijn muzikale voornemens voor 2013 zijn de volgende:
Als luisteraar:
- Minder ontdekken, meer genieten; ik heb dit jaar al genoeg ontdekt waardoor ik geen oog meer had voor de platen die ik graag hoorde en hoge scores kregen. Het ontdekken van platen is soms ook genieten, maar af en toe is het nog meer genieten als je platen die je al fantastisch vindt opnieuw gaat beluisteren.
- Enkele discografieën volledig beluisteren; Ik wil dit jaar zeker beginnen met Bob Dylan en Neil Young. Misschien heb ik dan nog tijd over voor The Who, Pink Floyd (dit gaat wel lukken), The Rolling Stones, The Kinks, The Cure, David Bowie en misschien dat ik ook de discografie van The Beatles opnieuw beluister om mijn stemmen wat actueler te maken.
- Terug meer fysiek (LP's) kopen; ik heb nu eindelijk terug een degelijke audio-opstelling, daar moet ik uiteraard gebruik van maken. Te beginnen met mijn top tien op vinyl.
- De map met gedownloade platen minderen; 3/4 van die platen luister ik niet (volledig) en dat geldt voor zowel op mijn computer als op mijn iPod. Ik moet meer shufflen onderweg dan dat ik daadwerkelijk muziek beluister.
- Gebruik maken van Spotify (betalend); zodat ik niet eerst de betreffende platen moet downloaden als ik iets wil beluisteren. Het is veel gemakkelijker en geen tijdsverspilling om zoiets te doen op Spotify. Dit betekent niet dat ik alles wat op mijn computer staat ga verwijderen, maar de platen die ik kan missen en sowieso niet thuishoren bij mijn favorieten kunnen wel weg.
- Over alle platen van mijn top tien een review schrijven; Ik weet dat het schrijven dit jaar niet echt een succes was, maar al doende leert men. Ik moet immers ergens starten.
- De top 250 van MusicMeter volledig beluisterd hebben: Ik heb er dit jaar een grote hap van kunnen nemen, maar dit jaar wil ik ze allemaal hebben beluisterd.
- Naar concerten of festivals gaan: Ik weet nu al dat het waarschijnlijk ook niet voor dit jaar zal zijn, maar toch zet ik steeds dit voornemen op mijn lijst. Het wordt gedeeltelijk wel ingelost - ik ga immers af en toe naar een ravefeest -, maar een ravefeest is niet hetzelfde als een concert.
Als muzikant:
Verder gaan waar ik gebleven ben en vooral meer experimenteren; Ik heb mijn basis 'af', maar dat maakt van mij nog geen geweldige gitarist.
Beginnen met het schrijven van nummers; Misschien ook beginnen met het schrijven van teksten, maar dat is niet echt mijn ding.
Als luisteraar:
- Minder ontdekken, meer genieten; ik heb dit jaar al genoeg ontdekt waardoor ik geen oog meer had voor de platen die ik graag hoorde en hoge scores kregen. Het ontdekken van platen is soms ook genieten, maar af en toe is het nog meer genieten als je platen die je al fantastisch vindt opnieuw gaat beluisteren.
- Enkele discografieën volledig beluisteren; Ik wil dit jaar zeker beginnen met Bob Dylan en Neil Young. Misschien heb ik dan nog tijd over voor The Who, Pink Floyd (dit gaat wel lukken), The Rolling Stones, The Kinks, The Cure, David Bowie en misschien dat ik ook de discografie van The Beatles opnieuw beluister om mijn stemmen wat actueler te maken.
- Terug meer fysiek (LP's) kopen; ik heb nu eindelijk terug een degelijke audio-opstelling, daar moet ik uiteraard gebruik van maken. Te beginnen met mijn top tien op vinyl.
- De map met gedownloade platen minderen; 3/4 van die platen luister ik niet (volledig) en dat geldt voor zowel op mijn computer als op mijn iPod. Ik moet meer shufflen onderweg dan dat ik daadwerkelijk muziek beluister.
- Gebruik maken van Spotify (betalend); zodat ik niet eerst de betreffende platen moet downloaden als ik iets wil beluisteren. Het is veel gemakkelijker en geen tijdsverspilling om zoiets te doen op Spotify. Dit betekent niet dat ik alles wat op mijn computer staat ga verwijderen, maar de platen die ik kan missen en sowieso niet thuishoren bij mijn favorieten kunnen wel weg.
- Over alle platen van mijn top tien een review schrijven; Ik weet dat het schrijven dit jaar niet echt een succes was, maar al doende leert men. Ik moet immers ergens starten.
- De top 250 van MusicMeter volledig beluisterd hebben: Ik heb er dit jaar een grote hap van kunnen nemen, maar dit jaar wil ik ze allemaal hebben beluisterd.
- Naar concerten of festivals gaan: Ik weet nu al dat het waarschijnlijk ook niet voor dit jaar zal zijn, maar toch zet ik steeds dit voornemen op mijn lijst. Het wordt gedeeltelijk wel ingelost - ik ga immers af en toe naar een ravefeest -, maar een ravefeest is niet hetzelfde als een concert.
Als muzikant:
Verder gaan waar ik gebleven ben en vooral meer experimenteren; Ik heb mijn basis 'af', maar dat maakt van mij nog geen geweldige gitarist.
Beginnen met het schrijven van nummers; Misschien ook beginnen met het schrijven van teksten, maar dat is niet echt mijn ding.
0
Misterfool
geplaatst: 28 december 2012, 00:33 uur
Ik voeg er nog een goed voornemen bij: meer Nederlandstalige muziek beluisteren.
Er zal vast en zeker meer zijn dan Boudewijn de groot, Kift en Blof
Er zal vast en zeker meer zijn dan Boudewijn de groot, Kift en Blof

0
geplaatst: 28 december 2012, 10:42 uur
IllumSphere schreef:
Dit zijn behoorlijke discografieën; je jaar zit al aardig vol

0
geplaatst: 29 december 2012, 13:00 uur
Proberen mijn zoon (14) dusdanig muzikaal te vormen / indoctrineren (haha) dat hij mijn cd verzameling nog meer gaat waarderen !!!
0
geplaatst: 9 januari 2013, 09:26 uur
Meer meningen schrijven en hoewel ik het heel erg leuk vind om nieuwe albums van 2013 te ontdekken wil ik, net als IllumSphere, ook wat eerder ontdekte albums 'koesteren'. Daar lag eerlijk gezegd de tweede helft van 2012 ook de nadruk op, ook omdat ik niet het idee had dat er veel boeiends uit kwam.
Verder wil ik me meer verdiepen in artiesten die ik de afgelopen jaren ontdekt heb en meer luisteren van vroegah.
Verder wil ik me meer verdiepen in artiesten die ik de afgelopen jaren ontdekt heb en meer luisteren van vroegah.
0
k.grubs
geplaatst: 9 januari 2013, 12:52 uur
Frank52 schreef:
Proberen mijn zoon (14) dusdanig muzikaal te vormen / indoctrineren (haha) dat hij mijn cd verzameling nog meer gaat waarderen !!!
Probeer ik nu juist te voorkomen. Gelukkig zijn ze erg eigenwijs. De vriend van mijn jongste zingt samen met z'n pa mee met Queen, en ze gaan samen naar Deep purple. Ik vind dat een beetje eng.
0
geplaatst: 10 december 2013, 22:51 uur
Zo, bijna is het jaar ten einde. Heeft iedereen de balans al opgemaakt? Nog 3 weken om je achterstanden in te halen! 

0
geplaatst: 10 december 2013, 23:01 uur
chevy93 schreef:
Om eerlijk te zijn, vind ik het wel het leukste om echt concrete doelen te stellen.
- Momenteel heb ik 50 stemmen op albums voor 2011. Het doel is om dit aantal in 2013 ook voor 2012 te behalen (momenteel 17, aan het einde van het jaar zullen dit er 20-25 zijn).
2012 nu op 25 stemmen. Duidelijk niet gehaald. Ik stem ook veel minder snel, trouwens
- Voor 2013 wat meer (goede) albums uit 2013 ontdekken. Ik denk dat 2 per maand (24 in totaal) een mooi aantal is.
Uiteindelijk moeite met een top 40, ik denk dat ik op 1 per maand gekomen ben
- Albums van mijn top 100 aller tijden beluisteren, het betreft:
Metallica - One: Metallica - ...And Justice for All (1988)
The Mamas & the Papas - California Dreamin': The Mamas & The Papas - If You Can Believe Your Eyes and Ears (1966)
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg: The Amazing Stroopwafels - Mooi Weer (1981)
America - A Horse With No Name: America - America (1971)
Snow Patrol - Run: Snow Patrol - Final Straw (2003)
Radiohead - How To Disappear Completely: Radiohead - Kid A (2000)
Simple Minds - Theme for Great Cities: Simple Minds - Sister Feelings Call (1981)
America, Radiohead en Simple Minds gehoord.
- Gemiddelde iedere maand één 4,5*/5,0* (her)ontdekken.
[i]4 albums 5,0*; 13 een 4,5*. Kan een verhoging of ontdekking zijn
- Minimaal één hiphopalbum (her)ontdekken waar ik een 4,0* aan kwijt kan.
Met How I Got over van The Roots (3,5*) redelijk ver gekomen, maar 4,0* nog niet
- Minimaal één (volbloed) electronicalbum (her)ontdekken waar ik een 4,5* aan kwijt kan.
Biosphere - Substrata (1997) en Bonobo - Black Sands (2010) zitten dicht bij de 4,0*.
- Minimaal één progrockband ontdekken waar ik een (dikke) 4,0* aan kwijt kan.
Ash Ra Tempel, Focus en IQ (her)ontdekt.
- Discografie completeren (reguliere albums) van:
Sigur Rós (Valtari en Von)
Pink Floyd (Ummagumma en More; Relics?)
Keane (Perfect Symmetry)
Eagles (On the Border en Long Road Out of Eden)
Mark Knopfler (Ragpicker’s Dream, Kill To Get Crimson en Golden Heart)
Alleen Valatari beluisterd
- Minimaal één toplijst bespreken in 2013 (eigen Top 250???)
Eigen Top 250 besproken in januari
- Minimaal 6 (grote) reviews schrijven (o.a. Dangerous en Brothers in Arms)
Alleen een reviews voor Rumours.
Om eerlijk te zijn, vind ik het wel het leukste om echt concrete doelen te stellen.
- Momenteel heb ik 50 stemmen op albums voor 2011. Het doel is om dit aantal in 2013 ook voor 2012 te behalen (momenteel 17, aan het einde van het jaar zullen dit er 20-25 zijn).
2012 nu op 25 stemmen. Duidelijk niet gehaald. Ik stem ook veel minder snel, trouwens
- Voor 2013 wat meer (goede) albums uit 2013 ontdekken. Ik denk dat 2 per maand (24 in totaal) een mooi aantal is.
Uiteindelijk moeite met een top 40, ik denk dat ik op 1 per maand gekomen ben
- Albums van mijn top 100 aller tijden beluisteren, het betreft:
Metallica - One: Metallica - ...And Justice for All (1988)
The Mamas & the Papas - California Dreamin': The Mamas & The Papas - If You Can Believe Your Eyes and Ears (1966)
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg: The Amazing Stroopwafels - Mooi Weer (1981)
America - A Horse With No Name: America - America (1971)
Snow Patrol - Run: Snow Patrol - Final Straw (2003)
Radiohead - How To Disappear Completely: Radiohead - Kid A (2000)
Simple Minds - Theme for Great Cities: Simple Minds - Sister Feelings Call (1981)
America, Radiohead en Simple Minds gehoord.
- Gemiddelde iedere maand één 4,5*/5,0* (her)ontdekken.
[i]4 albums 5,0*; 13 een 4,5*. Kan een verhoging of ontdekking zijn
- Minimaal één hiphopalbum (her)ontdekken waar ik een 4,0* aan kwijt kan.
Met How I Got over van The Roots (3,5*) redelijk ver gekomen, maar 4,0* nog niet
- Minimaal één (volbloed) electronicalbum (her)ontdekken waar ik een 4,5* aan kwijt kan.
Biosphere - Substrata (1997) en Bonobo - Black Sands (2010) zitten dicht bij de 4,0*.
- Minimaal één progrockband ontdekken waar ik een (dikke) 4,0* aan kwijt kan.
Ash Ra Tempel, Focus en IQ (her)ontdekt.
- Discografie completeren (reguliere albums) van:
Sigur Rós (Valtari en Von)
Pink Floyd (Ummagumma en More; Relics?)
Keane (Perfect Symmetry)
Eagles (On the Border en Long Road Out of Eden)
Mark Knopfler (Ragpicker’s Dream, Kill To Get Crimson en Golden Heart)
Alleen Valatari beluisterd
- Minimaal één toplijst bespreken in 2013 (eigen Top 250???)
Eigen Top 250 besproken in januari
- Minimaal 6 (grote) reviews schrijven (o.a. Dangerous en Brothers in Arms)
Alleen een reviews voor Rumours.
0
geplaatst: 10 december 2013, 23:08 uur
Reviews schrijven voor albums uit mijn top 10
Nee, niet meer gebeurd. De eerste helft van 2013 was een ontzettend drukke schoolperiode (profielwerkstuk, eindexamens) dus er is weinig van recenseren gekomen. In de tweede helft komt het juist door het beginnen bij Zware Metalen waar ik veel metalalbums recenseer.
Meer Electronic luisteren
Ja, dit kan ik wel afstrepen. Als ik kijk naar mijn meest beluisterde artiesten van dit jaar zie ik Boards Of Canada, James Blake, The Knife, Nosaj Thing, Holden, Fuck Buttons in mijn top 100 staan.
Meer Jazz luisteren
Dit is niet gebeurd. Jazz blijft bij mij nog steeds iets wat ik af en toe beluister en dan pak ik vaak naar platen die ik al goed ken. Ook kwam door de indrukwekkende stroom van sterke metalreleases Jazz op een lager pitje te staan, iets wat bij Electronic niet is gebeurd.
0
geplaatst: 11 december 2013, 12:36 uur
AOVV schreef:
Mijn muzikale voornemens/doelen:
- nog voor 31 december 2013 mijn 300ste mening schrijven
- verder gaan met het topic dat ik en Masimo organiseren: Klik..
- mijn metalen twijfels wegnemen: Klik..
- de balans nieuwe muziek/oude muziek weer een beetje meer in evenwicht brengen
- verdergaan met mijn bespreking van Dylan's platen
- Dit spel blijven spelen: Klik..
- erover nadenken om wat minder te treuzelen wat betreft het uitdelen van sterren, sneller stemmen dus, met veel zin voor verandering (ruime geest)
- CD's kopen, CD's kopen, CD's kopen!
- last but not least, zoals elk jaar: een hoop nieuwe muziek ontdekken, genres spelen ook niet echt een rol
Mijn muzikale voornemens/doelen:
- nog voor 31 december 2013 mijn 300ste mening schrijven
- verder gaan met het topic dat ik en Masimo organiseren: Klik..
- mijn metalen twijfels wegnemen: Klik..
- de balans nieuwe muziek/oude muziek weer een beetje meer in evenwicht brengen
- verdergaan met mijn bespreking van Dylan's platen
- Dit spel blijven spelen: Klik..
- erover nadenken om wat minder te treuzelen wat betreft het uitdelen van sterren, sneller stemmen dus, met veel zin voor verandering (ruime geest)
- CD's kopen, CD's kopen, CD's kopen!

- last but not least, zoals elk jaar: een hoop nieuwe muziek ontdekken, genres spelen ook niet echt een rol
Hm, eens kijken hoe ik het er van af heb gebracht..
Mijn topic met Masimo is op een mooie manier tot zijn conclusie gekomen. We doen met z'n tweetjes nog regelmatig een artiestenweekend, in navolging. Dat is altijd gezellig!
De alternatieve metalladder was een succes, enkele van mijn eigen nominaties hebben daarin zeer goed gescoord!
Wat de balans nieuwe muziek/oude muziek betreft: vind ik ook wel geslaagd. Ik heb dit jaar, door een voltijdse baan, minder tijd om muziek te luisteren, maar ik deel deze evenwichtiger in. Veel minder beoordelingen van nieuwe releases dus, en meer tijd om oude schatten te (her)ontdekken.
Mijn Dylan-project is nog on-going; ik heb deze maand 'World Gone Wrong' nog besproken, dat zal de laatste geweest zijn voor dit jaar, omdat ik voor 'Time Out of Mind' toch minstens een maand zal nodig hebben. Het vordert!
Mijn metalen twijfels bestaan nog altijd, het topic is in feite een bescheiden grap op zich; de symbolisering van mijn twijfelachtige aard. Maar het komt er wel van, ik ben een doorzetter!
Ik zal dit jaar niet meer aan 300 meningen komen (of ik moest opeens ontzettend schrijvenslustig worden en ergens in een hoekje veel tijd vinden). Geen probleem, dan gaan we er volgens jaar maar op en over!
Toch weer een pak CD's aangekocht, en dat zal ik wel blijven doen. Een platenspeler behoort in de toekomst ook tot de mogelijkheden, maar dat zal iets zijn voor wanneer ik op mezelf woon.
Leuk, succesvol jaar voor mij, dus!

0
geplaatst: 11 december 2013, 12:46 uur
Masimo schreef:
Muzikale voornemens:
- Meer zelf schrijven en opnemen en daar 'ns met m'n luie kont mee in beweging komen
- Banjola kopen en leren bespelen
- Topic met AOVV in stand houden
Wat betreft luisteren:
- Funky in beweging komen
- Wereldse (muzikale-) sferen opzoeken (Mali, Nigeria)
- Meer (free)jazz ontdekken
- Dat hoekje in de techno/dance-hoek vinden waarvan ik weet dat ik het goed vind, maar waar ik geen flauw idee van heb hoe het heet, en me daarin verdiepen.
- Wellicht alle platen van Oldham bespreken, of in ieder geval een paar. Of gewoon eentje.
- Genieten
Oeps, enkel de tweede en de zesde (en dan allebei slechts deels) zijn gelukt, en de derde dan een beetje. En, ook al is het op een andere manier dan voorgenomen, de laatste ook, gelukkig.Muzikale voornemens:
- Meer zelf schrijven en opnemen en daar 'ns met m'n luie kont mee in beweging komen
- Banjola kopen en leren bespelen
- Topic met AOVV in stand houden
Wat betreft luisteren:
- Funky in beweging komen
- Wereldse (muzikale-) sferen opzoeken (Mali, Nigeria)
- Meer (free)jazz ontdekken
- Dat hoekje in de techno/dance-hoek vinden waarvan ik weet dat ik het goed vind, maar waar ik geen flauw idee van heb hoe het heet, en me daarin verdiepen.
- Wellicht alle platen van Oldham bespreken, of in ieder geval een paar. Of gewoon eentje.
- Genieten
0
geplaatst: 11 december 2013, 13:00 uur
Platenspeler kopen. Elk jaar kriebelt het weer meer en meer. Punt is: waar zet ik mijn opnieuw aangelegde LP-verzameling in wording neer?
Als zekerheid kan ik melden dat ik, mocht ik niet onder de tram komen, de argeloze MuMe-lezers blijf lastigvallen met mijn alhersenkronkels over de albums die op mijn pad komen.
Als zekerheid kan ik melden dat ik, mocht ik niet onder de tram komen, de argeloze MuMe-lezers blijf lastigvallen met mijn alhersenkronkels over de albums die op mijn pad komen.
* denotes required fields.