MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht? #2

zoeken in:

buizen schreef:
Allemaal vinyl en eerste persingen uiteraard, met kloeke hoezen:

Een drie(!)dubbelelpee met ook een 'drievoudig uit te klappen' hoes, schijven als nieuw
(afbeelding)
10 euro

(afbeelding)
4,- (dubbelelpee, met prachtige binnenhoezen met lyrics).

Heb ik ook allebei nog op LP. Wat zijn trouwens eerste persingen? Waar zie je dat aan?

buizen
Jester schreef:
(quote)

Heb ik ook allebei nog op LP. Wat zijn trouwens eerste persingen? Waar zie je dat aan?

Dan moet je op Discogs gaan kijken, Jester. Het wijst zich vanzelf. Achterop (maar soms ook voorop) een album of soms alleen op het ronde etiket op de vinylschijf staat een unieke code. Vaak cijfers en letters. Spaties, koppeltekens etc. komen heel precies.
Aan de hand van die unieke code zie je met welk exemplaar je van doen hebt.
Bij een bepaald album, bijv. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway zie je om welke specifieke release het zich handelt. Jaartal, verschijningsvorm, en uit welk land.
Als dat album voor het eerst in 1974 uitkwam en jij hebt een exemplaar met code 6641226, en/of 6641 226 dan heb je een eerste (1974), Nederlandse, persing te pakken. Aan code CGS 101 zien we dat we te maken hebben met de eerste persing uit de UK.
Een album met code R2-516782 betreft een re-release (later, in een ander jaar, dan 1974) uit 2007, op CD dan ook nog.

Gewoon altijd bij een bepaald album naar de releasepagina gaan en dan bij Other Versions [bijv. 5 of 117'] op View All klikken (anders zie je maar max. 5 release-versies).
Genesis - The Lamb Lies Down On Broadway at Discogs

Maar er zijn nog meer dingen van belang als het gaat om echte collectibility (bijzondere items), iets met matrixnrs...

Verdiep je er maar eens in.

(afbeelding)
2 disc versie

(afbeelding)
2 disc versie

(afbeelding)
2 cd

buizen schreef:
(quote)

Dan moet je op Discogs gaan kijken, Jester. Het wijst zich vanzelf. Achterop (maar soms ook voorop) een album of soms alleen op het ronde etiket op de vinylschijf staat een unieke code. Vaak cijfers en letters. Spaties, koppeltekens etc. komen heel precies.
Aan de hand van die unieke code zie je met welk exemplaar je van doen hebt.
Bij een bepaald album, bijv. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway zie je om welke specifieke release het zich handelt. Jaartal, verschijningsvorm, en uit welk land.
Als dat album voor het eerst in 1974 uitkwam en jij hebt een exemplaar met code 6641226, en/of 6641 226 dan heb je een eerste (1974), Nederlandse, persing te pakken. Aan code CGS 101 zien we dat we te maken hebben met de eerste persing uit de UK.
Een album met code R2-516782 betreft een re-release (later, in een ander jaar, dan 1974) uit 2007, op CD dan ook nog.

Gewoon altijd bij een bepaald album naar de releasepagina gaan en dan bij Other Versions [bijv. 5 of 117'] op View All klikken (anders zie je maar max. 5 release-versies).
Genesis - The Lamb Lies Down On Broadway at Discogs

Maar er zijn nog meer dingen van belang als het gaat om echte collectibility (bijzondere items), iets met matrixnrs...

Verdiep je er maar eens in.

Grappig, ik heb de Duitse eerste persing (9299 257) van The Lamb, en die zal ik pas ergens in de jaren '80 gekocht hebben, denk ik.

Mooie aankopen, Don C.

AOVV schreef:
Mooie aankopen, Don C.

Dank je! Dit zijn eigenlijk ook mijn eerste echte muziekaankopen van het jaar, vrij laat voor mijn doen.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Dank je! Dit zijn eigenlijk ook mijn eerste echte muziekaankopen van het jaar, vrij laat voor mijn doen.

Ik heb dit jaar zelfs nog niets gekocht, maar daar zal binnenkort ook wel verandering in komen..

Ik heb vandaag twee verzamelingen, zie de S van het alfabet, gecompleteerd:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Misterfool
Slowgaze: Slowdive is een toffe band Afgelopen zomer (waarschijnlijk) hetzelfde boxsetje gekocht en ik beluister het nu nog regelmatig.

Ja, ik heb het boxsetje gekocht. Had Pygmalion al, maar de eerste twee platen nog niet. Heb je Taylors debuut ook al?

Misterfool
. Ik zeg nooit nooit, maar ik heb het debuutalbum niet en het staat ook niet op mijn verlanglijst.

(afbeelding)
Originele digipack editie

En op LP, met veel dank aan Pim-Pieter:

(afbeelding)

(afbeelding)

DjFrankie (moderator)

(afbeelding)

(afbeelding)

Op vinyl...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Tweedehands, vinyl:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Kringloop CD's:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Nog meer kringloop vondsten!
LP:

(afbeelding)

7"s:
Erasure - Crackers International
Pookoesnackenburger - Just One Cornetto
Wang Chung - Everybody Have Fun Tonight
Hot Blood - Soul Dracula
the Regents - 7 Teen
Classix Nouveaux - For Ever and a Day
Animation - Obsession
Axel Bauer - Cargo
Picnic At the Whitehouse - We Need Protection
Sheila E. - The Glamorous Life
Sheila E. - The Belle of St. Mark
Nik Kershaw - I Won't Let the Sun Go Down on Me
Jona Lewie - Stop the Cavalry
Linx - Intuition
Resonance - OK Chicago

buizen
stephan73 schreef:
Nog meer kringloop vondsten!
LP:
(afbeelding)

7"s:
Erasure - Crackers International
...
...
Linx - Intuition
Resonance - OK Chicago

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.