MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht? #2

zoeken in:

Op CD:

(afbeelding)

(afbeelding)

Op LP:

(afbeelding)

buizen
Ongelooflijk wat je hier soms voorbij ziet komen, aan prikkies.

Sietse
Isengrind - Underflesh
Natural Snow Buildings - The Night Country
Natural Snow Buildings - Daughter Of Darkness
D'Incise - Impermeability
D'Incise - 1CYM/2CYM

kiriyama
Heartworn Highways Soundtrack
Hank III - Brothers of the 4X4
Prince - Prince
Bob Dylan - The Freewheelin' Bob Dylan

Whoops! Was deze vergeten:
http://userserve-ak.last.fm/serve/_/29544013/and+the+BBC+Concert+Orchestra+The+Seldom+Kid+Live++3392828362_a0dfeffb53.jpg

Elbow and the BBC Orchestra- The Seldom Kid live (cd + dvd)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

3,19 euro per stuk op 1 van mijn favoriete, in dit geval, Duitse tweedehands-albums-website.

Dit jaar nog niet gepost hier, dringend tijd voor een update:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

En op lp:

(afbeelding)

The Cosmic Dead - EasterFaust

Jazper2014 - 16

kiriyama
Nick Drake - Bryter Layter
Nick Drake - Family Tree
Bob Dylan & The Band - The Basement Tapes

Sietse
The Cosmic Dead - Inner Sanctum
The Cosmic Dead - Live At The Traces
The Cosmic Dead - Orbiting Salvation

Fnac koopjesbak, samen zeven euro:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

sxesven

Yasmin123

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Vanmiddag gekocht:
- Slapp Happy - Casablanca Moon/Desperate Straights
- Kevin Coyne - Marjory Razorblade (2cd)

Sietse
Rutger Zuydervelt - Stay Tuned
Ákos Rózmann - Images of the Dream and Death
François Bayle - L'Expérience Acoustique

Cd

Jeremy Irons & The Ratgang Malibus - Sprit Knife

buizen
Leuk tweedehands vinylschijfje gekocht gister, kan bij de Sabbathverzameling
http://www.recordsale.de/cdpix/b/black_sabbath_-_attention.jpg

NB, Wat heb jij voor "Live in Japan" (Purple) betaald -Spraylt- , als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?

Made in Japan, 3,19 euro. Nu staat hij op dit site voor 5,29. Kijk sowieso rond op dit site buizen, want er staat veel op voor 3 euro, wat erg goed is!
Made in Japan von Deep Purple - gebraucht online kaufen bei medimops
Voorbeeld: Undisputed Attitude (+Bonus CD) von Slayer - gebraucht online kaufen bei medimops

..op vinyl:

(afbeelding)

(afbeelding)

buizen
-SprayIt- schreef:
Made in Japan, 3,19 euro. Nu staat hij op dit site voor 5,29. Kijk sowieso rond op dit site buizen, want er staat veel op voor 3 euro, wat erg goed is!
Made in Japan von Deep Purple - gebraucht online kaufen bei medimops
Voorbeeld: Undisputed Attitude (+Bonus CD) von Slayer - gebraucht online kaufen bei medimops

Thanx -Spraylt-, dat is i.d.d niet veel geld. Heb die site even een beetje bekeken, kan interessant zijn.

Ik zoek echter vooral elpees/vinyl. En dan zoek ik ook - uiteraard - nog originele persingen en dan ook nog de allereerste persing.
Er zijn naast officiele herpersingen ook zeer veel illegale kopieen in omloop en ik denk dat dat bij CD's nog veel omvangrijker is.

Pak de achterkant van het album erbij en werp een blik op het label op het vinyl en je weet het a.d.h.v.
. het referentienummer (goed intypen, er kan een spatie genoteerd moeten worden)
. het land waar het is geproduceerd.

Het referentienummer checken op deze site is ideaal.

Over mijn Black-Sabbath-aankoop ben ik half tevreden, het is een originele, geproduceerd in Germany maar helaas niet uit 1970 (1e persing) maar uit 1972.
Was zo stom om m'n telefoon net gisteren te zijn vergeten, kon het ter plekke bij de marktkraam niet opzoeken op deze site dus het was een gokje.

De zwendel met het kopiëren van de vinyl lp | - harryprenger.wordpress.com

buizen zo'n bericht over nep-persingen kan je beter melden in het generieke vinyl-topic.

Overigens is er nog een andere vorm van minder fraaie herpersingen; daar heb ik voorbeelden van gezien (en gehoord), m.n. progrock en metal: in NL en D is het gebruikelijk om met persmatrijzen (de zgn "zoon") ca 5.000 albums te persen (in Zuid-Europa worden wel grotere aantallen ermee geperst). Op de beurs in Utrecht werden bij krautrock albums aangeboden voor 12,50/stuk. Schijnen geperst te zijn met matrijzen die in het parallel circuit op de markt zijn gekomen.

buizen
Mjuman schreef:
buizen zo'n bericht over nep-persingen kan je beter melden in het generieke vinyl-topic.

Ok. Wou het (site om refnr's te checken / 1e persingenverhaal) overigens ook al elders plaatsen maar wist zo gauw niet waar. Kun je misschien een link naar het topic geven waar het geplaatst kan, ik zie geen 'generieke vinyltopic'. Wellicht een nieuw topic aanmaken?, dat lijkt me ook wat overdreven, wat moeten deelnemers er melden? Met 1 bericht ben je dan wel uitgepraat.
In het topic over 'platenzaken' dan maar?
Please tell me.

buizen schreef:
(quote)

Ok. Wou het (site om refnr's te checken / 1e persingenverhaal) overigens ook al elders plaatsen maar wist zo gauw niet waar. Kun je misschien een link naar het topic geven waar het geplaatst kan, ik zie geen 'generieke vinyltopic'. Wellicht een nieuw topic aanmaken?, dat lijkt me ook wat overdreven, wat moeten deelnemers er melden? Met 1 bericht ben je dan wel uitgepraat.
In het topic over 'platenzaken' dan maar?
Please tell me.

Dizze: Overigen >> Apparatuur >> Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers) - met een beetje zoeken vind je daar ook discussies over kwaliteit van persingen. Discogs geeft altijd exacte info over releases. Ik heb bijv een aantal NL persingen van Cocteau Twins die zijn op Megadisk, met zo'n lelijk tandwiel-label ipv het fraai gestyleerde 4AD label.

buizen
Thanx Mjuman. Nou dan plaats ik het daar maar. Een beetje vreemd topic, die titel bedoel ik, met dat 'platenspelers' en zo. Maar het gaat dus ook over vinylschijven, zal het straks eens doorlezen en het dan plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:21 uur

geplaatst: vandaag om 04:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.