MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wat verwacht je van muziekjaar 2014

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Ik ben benieuwd wat jullie verwachten van 2014.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar het debuutalbum van Eagulls

En ik verwacht veel van het debuut album van Bell of Youth, bij de popronde maakte deze 5 vrouwen een super indruk, en verwacht er veel van te horen.

Ook zal het tijd worden voor het debuut van Inlakech, meerdere malen gezien en is een coming band die heel groot kan worden.

Ik verwacht dat de interessantste dingen komend jaar onverwachte dingen gaan zijn, zoals elk jaar eigenlijk.

Ik kijk uit naar de nieuwe albums van Damien Jurado en Timber Timbre, verder ben ik er nog niet mee bezig.

Ik leef zoals altijd in het verleden en zal de eerste paar maanden vooral bezig zijn met albums uit 2013 die ik gemist heb. En ben zoals altijd totaal niet op de hoogte wat voor nieuwe releases we kunnen verwachten in 2014. Ik laat me verrassen en zie wel wat er op m'n pad komt, ik hoop op veel puike muziek van artiesten waar ik nog nooit van gehoord heb.

De bal is rond. Elf tegen elf. Het kan alle kanten op.

Een 2014-plaat is in ieder geval fantastisch, die heb ik namelijk al gehoord: Shelter van Alcest, kan wel eens heel hoog gaan eindigen in mijn jaarlijst van 2014. Voor de rest hoop ik op nieuwe albums van Tool en Opeth en voor de rest zie ik het wel weer. Heb ik dit jaar ook gedaan en ik heb veel nieuwe bands ontdekt.

Fedde
Er zijn nogal wat uitgestelde releases die eindelijk in 2014 te verwachten zijn. Ik noem er één: het nieuwe album van Don Henley. Titel was al lang bekend: Cass County. In april al klaar, releasedatum werd september, nu dan toch in 2014? En een nieuw album van Steely Dan. Ook al lang opgenomen, maar kan zomaar nog een jaar op de plank liggen tot de heren het perfect genoeg vinden, of niet.

Ik laat me verrassen. Een paar mooie remaster-releases: ook prima. The Alan Parsons Project nam in 1979 een album op 'Sicilian Defence' dat nooit uitkwam. Nu wel, in de verzamelbox die begin 2014 uit gaat komen. En dan Cleopatra van ons eigen Kayak, ach die komt er ook vast wel.

Een nieuwe Radiohead, Coldplay, Interpol, U2? Kijkend naar de grootste (MuMe-)artiesten.

Persoonlijk hoop ik op meer mooi spul van Nils Frahm, Gazpacho, Explosions in the Sky en ik hoop nog altijd op een nieuwe Porcupine Tree.

Ik verwacht niks. Ik zie wel wat er allemaal langskomt.

Edit: zie Rop

DjFrankie (moderator)
Don Cappuccino schreef:
Een 2014-plaat is in ieder geval fantastisch, die heb ik namelijk al gehoord: Shelter van Alcest, kan wel eens heel hoog gaan eindigen in mijn jaarlijst van 2014.

In de bestelling vandaag

Stereogum gaat alvast los. Klik! Komen weer tig bands voorbij waar ik met smart op wacht. Fucked Up bijvoorbeeld. Echter, ik kijk het meest uit naar het album wat dit jaar al had moeten komen:

KITCHIE KITCHIE KI ME O.

DjFrankie (moderator)
En het eerste album van HAERTS zal mij ook benieuwen

tot nu toe zijn er een aantal leuke albums uitgekomen, die een score op musicmeter van rond de 3,7 krijgen (Alcest, Warpaint, Temples, Thee silver mountain iets). Hier ben ik het wel mee eens, er zijn veel leuke albums uitgekomen, maar echte uitschieters heb ik nog niet gezien. (album Beck zou ik niet weten waar dat te beluisteren is, maar zou ook wel eens saai kunnen worden)

Beetje vreemd, maar wel heel erg lekker:
The Hidden Cameras - Age (2014)
Wild Beasts - Present Tense (2014)

Stiekem heel benieuwd naar de nieuwe Kendrick Lamar. Caribou zou ook met een album komen, ook benieuwd naar. Tot nu toe een redelijk jaar.

Tot dusver vrij bedroevend. Maar niet verwonderlijk na het geweldige 2013. Het zal een kwalitatief karig jaar worden vermoed ik. Wel een nieuwe Interpol begreep ik. Ghost Brigade wellicht . Wie weet komt de boel nog een beetje op gang maar vooralsnog is het schijfschieten.

Ozric Spacefolk
Joy4ever : op wat voor releases zit je te wachten, m.a.w. in welke stijl zou jij vinden dat er dit jaar meer platen moeten verschijnen?

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik niet zo heel actief ben op het muziekfront de laatste tijd. Vorig jaar wel heel veel moois gehoord. Smaak met name in hoek van sludge metal en het betere (hard)rock werk. Maar goed, ik hou de releases wel in de gaten hoor .

Ozric Spacefolk
Nieuwe Forbidden? Nieuwe Vanden Berg?

Benieuwd naar het nieuwe album The Cure (release voorjaar - 4:14 Scream) en Morrissey.......

RECLAME: SONG VAN HET JAAR

Ik ga hier even ongegeneerd reclame maken. En meteen ook twee keer.

Song van het Jaar 2014
Zojuist is de 5e editie van het leukste competitie van deze muzieksite officieel van start gegaan. Wil je nieuwe muziek ontdekken? Lees dan verder in het topic, want dit is dé manier! Song van het Jaar is misschien wel het meest diverse topic van deze site. De ene maand wint een bekende artiest zoals Arcade Fire, maar de volgende maand is het dan weer tijd voor dance, hiphop of metal en dan de volgende maand weer een onontdekt pareltje. Alles doet mee en alles kan winnen. Het idee van het spel is dat er per maand een Top 20 wordt samengesteld. Na twaalf maanden is er De Grote Finale en gaan we uiteindelijk bepalen wie de titel Song van het Jaar 2014 krijgt! klikkerdeklik!

Song van het Jaar 2013
En ook kun je nog invloed hebben op welk nummer de Song van het Jaar 2013 gaat worden. We zijn namelijk nog volop bezig met De Grote Finale. Er zijn nog 144 nummers over. Arcade Fire en The National zijn de favorieten, maar er zijn nog veel meer kanshebbers uit alle hoeken van de muziekwereld. Ook hier rest mij te zeggen: klikkerdeklik!

chevy93 schreef:
Een nieuwe Radiohead, Coldplay, Interpol, U2? Kijkend naar de grootste (MuMe-)artiesten.

Persoonlijk hoop ik op meer mooi spul van Nils Frahm, Gazpacho, Explosions in the Sky en ik hoop nog altijd op een nieuwe Porcupine Tree.
Nou, alleen U2 en Coldplay kwamen met nieuw spul en niet echt hun beste werk.

Van de persoonlijke favorieten kwam alleen Gazpacho met wat nieuws en dat album is ouderwets goed.

chevy93 schreef:
(quote)
Nou, alleen U2 en Coldplay kwamen met nieuw spul en niet echt hun beste werk.

Volgens mij ben je wat vergeten

Interpol - El Pintor (2014)

Oh ja, dat is waar. Ken je nagaan hoe goed ik dat album vindt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:49 uur

geplaatst: vandaag om 23:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.