Beste mensen.. Graag hulp!
Ik heb een groot probleem. Ik heb jarenlang gewerkt met cubase 5 , 32 bit ,windows 7 idem. Tijdens de jaren heen heb ik een mooie collectie aan vst software opgebouwd en plug-in(steinberg, ik multimedia, ueberschall, East-West, spectrasonics en nog veel meer) Heeft mij veel geld gekost,maar dit is eigen aan een hobby hebben. Onlangs heb ik een nieuwe pc in elkaar gestoken, i6 serie ,windows 7 ,64 bit(voor weinig geld)Cubase 10 pro aangeschaft, Spectrasonics Omnisphere, nieuwe monitor 4k beeld..enfin,een pak geld. Wat blijkt? Dat niets meer werkt op 64 bit omdat alle software dat ik in mijn bezit heb op 32 bit draaien. Eerlijk? Een drama. Ik kan uiteraard mijn oude cubase terug opzetten en Omnisphere opbergen in mijn kast,maar dit is echt te gek voor woorden. Ik heb gehoord dat er programma's bestaan om bv 2 besturingssysteemen te laten draaien op een zelfde harde schijf ? zodanig je kan swichten tussen de 2 windows (32 en 64 bit) zoals bv het programma VMware. Maar hoe werkt dit? Bestaan er andere mogelijkheden? Bv dat ik mijn monitor in 2 kan delen als de 2 besturingssysteemen tegelijk lopen? Of programma's omzetten van 32 naar 64 bit? (gaat de pc niet crashen dan?) Het is intriest dat hier geen rekening wordt gehouden door die ontwikkelaars wetend dat je zomaar alles moet wegsmijten. Alles opnieuw kopen? Dat kan toch niet! Er zijn programma's dat zelf niet meer te vinden zijn ( albino 3 , hypersonic 2 etc.. Te veel om op te noemen) Wat nu?? Hartelijk dank voor alle tips!!