menu

Mijn Updates +
Overig / Apparatuur / Bit

zoeken in:
Beste mensen.. Graag hulp!
Ik heb een groot probleem. Ik heb jarenlang gewerkt met cubase 5 , 32 bit ,windows 7 idem. Tijdens de jaren heen heb ik een mooie collectie aan vst software opgebouwd en plug-in(steinberg, ik multimedia, ueberschall, East-West, spectrasonics en nog veel meer) Heeft mij veel geld gekost,maar dit is eigen aan een hobby hebben. Onlangs heb ik een nieuwe pc in elkaar gestoken, i6 serie ,windows 7 ,64 bit(voor weinig geld)Cubase 10 pro aangeschaft, Spectrasonics Omnisphere, nieuwe monitor 4k beeld..enfin,een pak geld. Wat blijkt? Dat niets meer werkt op 64 bit omdat alle software dat ik in mijn bezit heb op 32 bit draaien. Eerlijk? Een drama. Ik kan uiteraard mijn oude cubase terug opzetten en Omnisphere opbergen in mijn kast,maar dit is echt te gek voor woorden. Ik heb gehoord dat er programma's bestaan om bv 2 besturingssysteemen te laten draaien op een zelfde harde schijf zodanig je kan swichten tussen de 2 windows (32 en 64 bit) zoals bv het programma VMware. Maar hoe werkt dit? Bestaan er andere mogelijkheden? Bv dat ik mijn monitor in 2 kan delen als de 2 besturingssysteemen tegelijk lopen? Of programma's omzetten van 32 naar 64 bit? (gaat de pc niet crashen dan?) Het is intriest dat hier geen rekening wordt gehouden door die ontwikkelaars wetend dat je zomaar alles moet wegsmijten. Alles opnieuw kopen? Dat kan toch niet! Er zijn programma's dat zelf niet meer te vinden zijn ( albino 3 , hypersonic 2 etc.. Te veel om op te noemen) Wat nu?? Hartelijk dank voor alle tips!!

Legacy software draaien in een virtual machine 32bit guest op een 64bit host is zeker mogelijk. In hoeverre het lekker werkt hangt af van de capaciteiten van je setup en van de vraag hoeveel je legacy software daarvan vraagt.

Ik zou gewoon VMWare downloaden en dit proberen, kom je er vanzelf achter.

Weet je overigens zeker dat het niet werkt? 99% van de 32bit software moet gewoon draaien op 64bit. Ik ken de programma's niet die jij hebt maar het is in ieder geval niet zo dat je alleen maar 64bit software kunt draaien op een 64bit besturingssyteem. 16bit however, dat gaat echt niet werken, tenzij in een virtual machine.

Oneweerwolf,bedankt voor jou replay. Alles komt terecht in de Blacklist van Cubase doordat ik de software niet kan opladen met de melding dat 32 bit niet wordt ondersteund. Frustrerend.Mss bestaat er een omweg,maar ik zou niet weten hoe.

Als het een Cubase probleem is en niet een OS probleem dan zou ik eens op het Cubase forum vragen of er een oplossing voor is.

Thanks! Idd heel interessant

Gast
geplaatst: vandaag om 01:04 uur

geplaatst: vandaag om 01:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.