MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Software om muziek mee te bewerken

zoeken in:
Heheh, je zult het wel horen

Probeer nu overigens een testversie van AVS Audio Editor. Die pakt de .wma-tjes wel. Hoop dat de testversie lang genoeg geldig is.

Zelf gebruik ik er 'Audio Editor Gold' voor... het werkt, maar zou het toch niet zo snel aanraden.. moet er ook eens iets nieuws voor hebben.

Ik gebruik naar volle tevredenheid al een tijdje dBpowerAMP Music Converter.
Kan trimmen (snijden), faden, silence toevoegen of verwijderen, equalizen etc., etc.

Converteert ogg, flac, wma, mp3, m4a, wave, aac naar welke extensie je maar wilt.

MP3Gain gebruik ik om het volume van m'n mp3-tjes allemaal wat gelijk te trekken t.o.v. de rest van je muziekbestanden en/of een afspeelwaarde analyse uit te voeren op mp3 bestanden.

Sietse
mp3gain toch wel album gain heh?

wat bedoel je precies?

Album gain probeert albums gemiddeld hetzelfde volume te maken, maar met behoud van volumeverschil binnen 1 album.

Aangezien ik alle tracks op een hoop heb gegooid in 1 map (mijn zgn. shuffle-playlist en bron voor mijn USB-sticks in de auto), heb ik nummer niveau gebruikt (of track gain, heb de Nederlandse versie).
Als ik soms over een bepaalde track niet helemaal tevreden ben, pas ik hem handmatig naar boven of beneden aan.
Standaard staat hij bij mij op 93,5 dB.
De aanbevolen 89 db is me te laag en hoger dan 93 a 94 wil ik niet, want dan krijg je teveel clipping, wat vooral te horen is als ik mijn nummers via een draadloos digitale zender/transmitter (de HQ Vid-Trans210, 2.4 GHz digital audio sender) van de PC op de Audio installatie beneden in mijn huiskamer laat spelen.
Vooral de bas vervormt dan echt storend.

Sietse
ja ik ken het programma, hoeft me niet uit leggen hoe het werkt, gebruik het zelf vrijwel vanaf het begin dat het bestaat.

track gain vind ik echt verschrikkelijk. Je rukt albums geheel uit zijn verband. Maar goed, ik luister dan ook vrij wel altijd alleen maar volledige albums.
Ik hoop maar dat de mp3's die je gain mee geeft niet via p2p de wereld in gaan (en als ze dat wel doen het alleen in de tag staat en niet hard in de mp3 wordt geschreven).

Ja, daar heb je gelijk in, maar ik luister via de PC bijna niet per album, zoals ik hierboven al aangaf.
Veel tracks gaan via mijn eigen cd's de PC op (af en toe ook eens via een torrent) en dan shake it baby!
Relatief weinig van mijn mp3's vinden via p2p hun weg.
Daarbij heb ik de negeer (ignore) niet aangevinkt, dus herstel naar oude waarden is altijd een optie voor de ontvanger.

Sietse
ahh ok, dan is dat idd geen probleem.
Dat heb ik bij mijn eigen geripte cd's wel (daar gooi ik replaygain over met foobar zodat ik het handmatig nog helemaal kan bijstellen).
Bij downloads wordt de mp3 echt aangepast door mij (wat trouwens geen kwaliteitsverlies inhoud voor de twijfelaars onder ons).

Maar eigenlijk moet ik stoppen met mp3gain en het bij alles gewoon via foobar gaan doen, dat werkt net iets sneller (althans dat idee heb ik altijd).

ben op zoek naar een programma die het soort ritme zou kunen herkennen zoals cha cha rumba enz weet iemand of een dergelijk prog bestaat ?

Pastichio Rocker
Volgens mij niet. Of bedoel je een beatmapper? Genoeg programma's in dat geval.

Cool Edit Pro/Adobe Audition of Sony SoundForge blijven de lekkerste programma's om nummers mee te bewerken. WaveLab is ook wel okee trouwens.

Sietse
er zijn zeker wel programma's die bepaalde soort ritmes herkennen, maar vraag me niet hoe die heten.
Ik zal straks eens even googlen of ik iets kan vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:11 uur

geplaatst: vandaag om 14:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.