MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Software om muziek mee te bewerken

zoeken in:
Ik zou graag fragmentjes selecteren uit liedjes en die dan netjes laten in- en uitfaden. Welke software kan ik daar het eenvoudigst voor gebruiken?

fastpulseboy
vlgs mij is het eenvoudigste nero wave editor, is echt kinderspel (zit ook gewoon in je brandprogramma dus...)

Ik gebruik zelf voor dit soort bewerkingen altijd Goldwave, erg fijn programma voor nozems zoals ik die toch wat willen met zulke programma's.

fastpulseboy
kun je daar ook mee in en uitfaden?
(was bedoeld na ebskia)

Ah, die wave-editor heb ik inderdaad ook en lijkt me ruimschoots voldoende voor mijn bedoelingen. Dank!

Ik ben alleen nog niet zo handig in het verplaatsen van de door mij gegokte begin- en eindpunten. Kun je dat ook ergens intypen? Als in: ik wil niet bij 10,00 sec eindigen, maar bij 10,32.

edit: aha, als je inzoomt, kun je die punten veel gemakkelijker heen en weer schuiven. Laat maar dus.

Hmmm... geldt helaas alleen voor het beginpunt van je selectie, maar zo kom ik er wel uit. Maar mocht iemand een tip hebben, dan houd ik me nog wel aanbevolen.

Yak
Audacity.

Maar als je duiten wil lappen vind ik SoundForge (tegenwoordig van Sony) beter.

Harco
Audacity, inderdaad.

Sietse
Audacity is een erg goede optie, beter dan goldwave, en komt voor een gratis programma aardig in de buurt van soundforge

ik dacht dat dat ook gewoon kon met de Windows geluidsrecorder...

Ja maar dat is wave, dan moet je eerst het liedje opnemen in wave, het is handiger om het als de huidige file te houden en niet hoeven te opnemen dacht ik.

Maar wat is dan het beste (liefst niet prijzige ) opname-programma? want ik ben bezig met de opnames voor een cdtje thuis maar die windowsrecorder is echt bagger... dus wie weet er toevallig iets?!

Adobe Audition uiteraard.
Dit valt wel onder prijzige programma's, maar je hebt een 30-dagen trial + je kunt 'm natuurlijk altijd (illegaal) cracken.

In Overigen > Algemeen > Muziek bewerken:

Ik heb een programma nodig om liedjes te kunnen bewerken, zoals stukken weglaten of het volume te veranderen. Kent er iemand goede software hiervoor?

Twee topics samengevoegd en de topictitel even aangepast, zodat het wat beter de lading dekt.

Sorry dat ik deze topic niet meteen vond, maar toch bedankt, Audacity blijkt alleszins een goed programma te zijn.

Sietse
Sietse schreef:
Audacity is een erg goede optie, beter dan goldwave, en komt voor een gratis programma aardig in de buurt van soundforge

om mezelf nog maar eens te quoten...

Audacity is een erg fijn programma, maar het doet het niet goed op mijn computer >

Sietse
hmm...dat is raar...

Het heeft nochtans niet al te veel vereisten nodig dacht ik...

@ Siets, volgens mij zei ie iets van dat hij het geluidsapparaat niet kon vinden, zal wel met ubuntu te maken hebben. Eerst deed ie het wel, en ineens niet meer

Sietse
ahh, ja linux...daar heb je het al

dat ondersteunen we niet (ik dus)

Hij deed het eerst wel, beetje vaag ding .

Als er "De vrije Geluidseditor geschikt voor elk besturingssysteem" staat dan verwacht ik eigenlijk wel dat hij het op mijn computertje doet. Heb nu wel een nieuwe overigens, zit even te twijfelen tussen linux en windows.

Sietse
ik zou gewoon voor windows gaan, minder geneuzel, minder nerd gehalte

qua geneuzel vond ik ubuntu eigenlijk wel meevallen , vond het zelfs wel handig. En dat nerd-gehalte, daar valt nou toch niks meer aan te doen .

Cool Edit Pro is ook heel goed

Sietse
Sjoerd_ schreef:
Cool Edit Pro is ook heel goed

maar bestaat als zodanig niet meer. Dit is nu Adobe Audition.

Probeer dit nu met Audacity, maar het programma laadt slechts een tiende van een seconde van ieder nummer. Windows-wav-jes worden wel in hun geheel geimporteerd. Weet iemand een oplossing?

Sietse
vreemd, hij pakt geen mp3's goed?

Doet ie bij mij wel, zou zo niet weten wat dat kan zijn.

Ik zou ff het forum van Audacity checken.

Sietse schreef:
vreemd, hij pakt geen mp3's goed?

Aha, daar zit 't 'm. Het zijn .wma-tjes en die kan-ie niet importeren, zo lees ik nu. Zal ze 's opnieuw rippen.

Ben benieuwd wat het wordt

Gast
geplaatst: vandaag om 01:56 uur

geplaatst: vandaag om 01:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.