Overig / Apparatuur / Software om muziek mee te bewerken
zoeken in:
0
geplaatst: 5 januari 2007, 22:29 uur
Ik zou graag fragmentjes selecteren uit liedjes en die dan netjes laten in- en uitfaden. Welke software kan ik daar het eenvoudigst voor gebruiken?
0
fastpulseboy
geplaatst: 5 januari 2007, 23:13 uur
vlgs mij is het eenvoudigste nero wave editor, is echt kinderspel (zit ook gewoon in je brandprogramma dus...)
0
geplaatst: 5 januari 2007, 23:22 uur
Ik gebruik zelf voor dit soort bewerkingen altijd Goldwave, erg fijn programma voor nozems zoals ik die toch wat willen met zulke programma's. 

0
fastpulseboy
geplaatst: 5 januari 2007, 23:23 uur
kun je daar ook mee in en uitfaden?
(was bedoeld na ebskia)
(was bedoeld na ebskia)
0
geplaatst: 5 januari 2007, 23:49 uur
Ah, die wave-editor heb ik inderdaad ook en lijkt me ruimschoots voldoende voor mijn bedoelingen. Dank!
Ik ben alleen nog niet zo handig in het verplaatsen van de door mij gegokte begin- en eindpunten. Kun je dat ook ergens intypen? Als in: ik wil niet bij 10,00 sec eindigen, maar bij 10,32.
edit: aha, als je inzoomt, kun je die punten veel gemakkelijker heen en weer schuiven. Laat maar dus.
Ik ben alleen nog niet zo handig in het verplaatsen van de door mij gegokte begin- en eindpunten. Kun je dat ook ergens intypen? Als in: ik wil niet bij 10,00 sec eindigen, maar bij 10,32.
edit: aha, als je inzoomt, kun je die punten veel gemakkelijker heen en weer schuiven. Laat maar dus.
0
geplaatst: 6 januari 2007, 00:20 uur
Hmmm... geldt helaas alleen voor het beginpunt van je selectie, maar zo kom ik er wel uit. Maar mocht iemand een tip hebben, dan houd ik me nog wel aanbevolen.
0
geplaatst: 6 januari 2007, 15:44 uur
0
Sietse
geplaatst: 7 januari 2007, 16:09 uur
Audacity is een erg goede optie, beter dan goldwave, en komt voor een gratis programma aardig in de buurt van soundforge
0
geplaatst: 16 februari 2007, 15:25 uur
ik dacht dat dat ook gewoon kon met de Windows geluidsrecorder...
Ja maar dat is wave, dan moet je eerst het liedje opnemen in wave, het is handiger om het als de huidige file te houden en niet hoeven te opnemen dacht ik.
0
geplaatst: 19 mei 2007, 10:15 uur
Maar wat is dan het beste (liefst niet prijzige
) opname-programma? want ik ben bezig met de opnames voor een cdtje thuis maar die windowsrecorder is echt bagger... dus wie weet er toevallig iets?!
) opname-programma? want ik ben bezig met de opnames voor een cdtje thuis maar die windowsrecorder is echt bagger... dus wie weet er toevallig iets?!
0
geplaatst: 19 mei 2007, 14:18 uur
Adobe Audition uiteraard. 
Dit valt wel onder prijzige programma's, maar je hebt een 30-dagen trial + je kunt 'm natuurlijk altijd (illegaal) cracken.

Dit valt wel onder prijzige programma's, maar je hebt een 30-dagen trial + je kunt 'm natuurlijk altijd (illegaal) cracken.
0
geplaatst: 3 juli 2007, 23:02 uur
In Overigen > Algemeen > Muziek bewerken:
Ik heb een programma nodig om liedjes te kunnen bewerken, zoals stukken weglaten of het volume te veranderen. Kent er iemand goede software hiervoor?
Ik heb een programma nodig om liedjes te kunnen bewerken, zoals stukken weglaten of het volume te veranderen. Kent er iemand goede software hiervoor?
0
geplaatst: 3 juli 2007, 23:43 uur
Twee topics samengevoegd en de topictitel even aangepast, zodat het wat beter de lading dekt.
0
geplaatst: 4 juli 2007, 14:15 uur
Sorry dat ik deze topic niet meteen vond, maar toch bedankt, Audacity blijkt alleszins een goed programma te zijn.
0
Sietse
geplaatst: 4 juli 2007, 19:56 uur
Sietse schreef:
Audacity is een erg goede optie, beter dan goldwave, en komt voor een gratis programma aardig in de buurt van soundforge
om mezelf nog maar eens te quoten...
0
geplaatst: 4 juli 2007, 20:19 uur
Audacity is een erg fijn programma, maar het doet het niet goed op mijn computer >
0
geplaatst: 4 juli 2007, 21:51 uur
@ Siets, volgens mij zei ie iets van dat hij het geluidsapparaat niet kon vinden, zal wel met ubuntu te maken hebben. Eerst deed ie het wel, en ineens niet meer
0
Sietse
geplaatst: 4 juli 2007, 22:24 uur
ahh, ja linux...daar heb je het al 
dat ondersteunen we niet (ik dus)

dat ondersteunen we niet (ik dus)
0
geplaatst: 5 juli 2007, 12:44 uur
Hij deed het eerst wel, beetje vaag ding
.
Als er "De vrije Geluidseditor geschikt voor elk besturingssysteem" staat dan verwacht ik eigenlijk wel dat hij het op mijn computertje doet. Heb nu wel een nieuwe overigens, zit even te twijfelen tussen linux en windows.
.Als er "De vrije Geluidseditor geschikt voor elk besturingssysteem" staat dan verwacht ik eigenlijk wel dat hij het op mijn computertje doet. Heb nu wel een nieuwe overigens, zit even te twijfelen tussen linux en windows.
0
Sietse
geplaatst: 5 juli 2007, 13:12 uur
ik zou gewoon voor windows gaan, minder geneuzel, minder nerd gehalte 

0
geplaatst: 5 juli 2007, 14:07 uur
qua geneuzel vond ik ubuntu eigenlijk wel meevallen
, vond het zelfs wel handig. En dat nerd-gehalte, daar valt nou toch niks meer aan te doen
.
, vond het zelfs wel handig. En dat nerd-gehalte, daar valt nou toch niks meer aan te doen
.
0
Sietse
geplaatst: 6 augustus 2007, 19:07 uur
Sjoerd_ schreef:
Cool Edit Pro is ook heel goed
Cool Edit Pro is ook heel goed
maar bestaat als zodanig niet meer. Dit is nu Adobe Audition.
0
geplaatst: 30 december 2008, 22:46 uur
Probeer dit nu met Audacity, maar het programma laadt slechts een tiende van een seconde van ieder nummer. Windows-wav-jes worden wel in hun geheel geimporteerd. Weet iemand een oplossing?
0
Sietse
geplaatst: 31 december 2008, 00:57 uur
vreemd, hij pakt geen mp3's goed?
Doet ie bij mij wel, zou zo niet weten wat dat kan zijn.
Ik zou ff het forum van Audacity checken.
Doet ie bij mij wel, zou zo niet weten wat dat kan zijn.
Ik zou ff het forum van Audacity checken.
0
geplaatst: 3 januari 2009, 01:40 uur
Sietse schreef:
Aha, daar zit 't 'm. Het zijn .wma-tjes en die kan-ie niet importeren, zo lees ik nu. Zal ze 's opnieuw rippen.
* denotes required fields.