MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / .m4a

zoeken in:
Heeft iemand enig idee hoe ik dit bestandstype om kan zetten naar mp3?

Wat is .m4a?

In ieder geval een bestandstype voor muziek, verder weet ik er ook niets van, alleen dat ik het steeds vaker tegenkom.

Ja dat is waar maar ik hoopte dat iemand hier ervaring met zo'n programma had. Heb zelf wel eens teen en tander gedownload en elke keer waren het van die brakke programmaatjes.

Maar welk programma gebruikt zo een file?
Je hebt tegenwoordig ook bestanden die eindigen op .ogg. Van welk programma zijn deze files?

Geen idee. Winamp kan zowat alles afspelen. .ogg en .m4a in ieder geval.

Winamp gebruik ik...Dus daar heb ik geen problemen mee.

.m4a wordt vooral gebruikt in Itunes en is codec met een bepaalde beveiliging dacht ik .ogg is niet van een specifiek programma, maar is een open source codec die nog een beetje in de kinderschoenen staat en steeds beter wordt.

wat is een open source codec? ...

een codec waarvan iedereen de broncode mag zien en aanpassen om het te verbeteren..

ogg staat toch voor Ogg Vorbis en is toch gewoon een soort mp3 ?

Maar dan minder groot bij dezelfde bitrate.

dat kan dus niet

Nu begrijp ik het nog altijd niet. Had beter gevraagd, wat een codec is...

Een codec is een ding waarmee je film- of audiobestanden kan 'verkleinen' door ze comprimeren (bv. door ze van wav. naar .mp3 te converteren).

Als ik het goed heb, ik heb er ook niet echt verstand van.

Aha. Volgens mij heb ik het nu door. Merci!

is m4a te branden op CD?

Ligt eraan welk brandprogramma je hebt...

Jos
Bloompje schreef:

Wat is .m4a?

Meer info over m4a vind je op de volgende Engelstalige website:
http://www.m4a.com/

m4a bestanden zijn gecompromeerde muziekbestanden, die gebruik maken van de nieuwe MPEG 4 Audio compressie.

dion_odinot
m4a zijn hoogst waarschijnlijk nummers die je van itunes hebt gedownload. en die zullen ongetwijfeld erg goed beveiligd zijn. Zal heel moeilijk worden om die te converten

Gast
geplaatst: vandaag om 13:15 uur

geplaatst: vandaag om 13:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.