MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Windows Vista

zoeken in:
Het opstartgeluidje van Windows Vista, dat de meeste mensen de komende jaren nog enkele honderden keren zullen horen, is gecomponeerd door niemand minder dan Robert Fripp van King Crimson.

Voor meer informatie (en het geluidsfragment in kwestie) kan je hier terecht.

Ikzelf moet er nog even aan wennen. 't Lijkt me vooralsnog een iets minder goed geluidje. Misschien waren die 4 eerste gitaar noten van 'Shine On You Crazy Diamond' een betere keuze geweest.

Sietse
de volgende stappen die ik morgen ga doen:

1) installeren van Vista
2) instellingen van geluid openen en windows geluiden uitzetten

Sheplays
Pas maar op met Vista! Er is bitter weinig software te upgraden

Verder ben ik er wel happy mee!

neo
Brian Eno componeerde ooit ook de muziek voor Windows 95, en dat deed ie ironisch genoeg op een Mac.

Sietse schreef:
de volgende stappen die ik morgen ga doen:

1) installeren van Vista

1) Veel succes.
2) idem.

Sietse schreef:
de volgende stappen die ik morgen ga doen:1) installeren van Vista

Ik over een jaar. Nou een fantastisch geluidje...

Sietse
en hij staat uit hoor

belachelijke piepjes...dat ie daar zo lang over heeft moeten doen.

Je kan je ook aanstellen natuurlijk. Alsof dat geluidje je hele dag verpest.

Vista verpest anders wel heel mijn dag.

'Weet u zeker dat u dit programma wilt uitvoeren?'

JA NATUURLIJK, IK DRUK TOCH OP HET FOKKIN KNOPJE!

Dat Vista je dag kan verpesten spreek ik ook niet tegen . Dat kan je overigens wel gewoon allemaal uitzetten natuurlijk.

Harco
gemaster schreef:

Hahahaha.

gemaster schreef:

Er bestaan lompe mensen die soms per ongeluk de verkeerde knopjes indrukken.

Sheplays
Je kan die vraag ook uitzetten!

Sietse
BoordAppel schreef:
Je kan je ook aanstellen natuurlijk. Alsof dat geluidje je hele dag verpest.

Dat geluidje verpest mijn dag niet hoor, maar ik hou er niet van dat als je iets aan klikt dat er dan een piepje ofzo komt.
Ik hoef niet van dat soort herinneringen te hebben. Verpest alleen de muziek maar die ik op dat moment aan het luisteren ben (want echt alles dat ik heb gaat mijn mixer in en zit dus via dezelfde ingang op mijn stereo)

Verder vind ik het opstart geluidje nou niet echt bijzonder, vooral niet als je weet dat Robert Fripp hier maanden over heeft gedaan. 4 noten, dat is alles.

Dan hadden de voorgangers toch mooiere opstart geluiden.

Dat mensen uberhaupt nu al Vista willen gebruiken.

Overigens mijn dag wordt zeker niet verpest door zo'n deuntje, maar wat Sietse al zegt, dat zo'n man daar zolang over doet...

Sietse
ik snap dat je, je afvraagt dat mensen het gebruiken...maar goed ik ging nu een nieuwe computer kopen en dacht laat ik dan meteen maar eens een windows versie kopen, en xp kopen is ook zoiets tegenwoordig...hoe lang zal dat nog mee gaan...vast niet zo lang als ik met mijn nieuwe pc wil doen.

Ja is ook wel zo..

Zeg Sietse, jij als artiest, zou het niet leuk zijn als jij nou eens in opdracht van mij en Mume..een Vista geluidje maakt? Leef je eens uit!

Ik stem voor!

Sietse
haha

Ik meen het.

Sheplays
HiLL schreef:
Dat mensen uberhaupt nu al Vista willen gebruiken.

Ja natuurlijk, als je toch een nieuwe PC koopt!

Sietse schreef:
haha

Is dat het?

Sietse
HiLL schreef:
Ik meen het.

ik ook

Ace
Zo componeerde Beethoven ooit het example wav-je voor Windows '95...

gemaster schreef:

Ik heb ook Vista overwogen, want op het zag er goed en belovend uit, maar toen ik las wat voor klachten/nadelen eraan zaten, heb ik het toch maar gauw gelaten voor wat het was.

Zou wel benieuwd zijn naar wat Sietse kan componeren voor Windows

Sietse
hmm, ik heb vooralsnog geen problemen met vista. Alleen dat ik mijn rooster niet meer vanuit huis kan bekijken...maar goed wie maakt er dan ook een website die niet in FF werkt...stelletje amateurs.

Foobar loopt zo af en toe vast onder Vista. Ook andere programma's (vooral games) hebben er wel eens moeite mee, maar ik heb alles tot nu toe kunnen draaien.

Het ziet er natuurlijk ongelooflijk gelikt uit, maar ik ben blij dat ik nu weer op XP zit. Zo was het in Vista onmogelijk om partities te maken met partition magic.

Lekker wachten tot alle kinderziektes verdwenen zijn.

Sietse
BoordAppel schreef:
Foobar loopt zo af en toe vast onder Vista.

Hmm, heb ik nog geen last mee gehad, en hij heeft deze week toch vrijwel continu lopen spelen (althans als de pc aan stond)

gemaster schreef:
Het ziet er natuurlijk ongelooflijk gelikt uit, maar ik ben blij dat ik nu weer op XP zit. Zo was het in Vista onmogelijk om partities te maken met partition magic.

Waarom Partition Magic gebruiken als dit ook gewoon kan in Windows Vista zelf.
Eindelijk een windows versie waar je er geen andere programma voor nodig hebt en dan is het weer niet goed.

Oh, kon het in Vista zelf. Nou dat is natuurlijk helemaal toe te juichen. Ik denk ook wel dat Vista een goed OS is, alleen ergerde ik me aan bepaalde dingen. Zo ging het ook helemaal verkeerd met mijn netwerkje. Ik kon de computer beneden niet zien via de mijne etc. Er zal allemaal wel een oplossing voor zijn, maar ik ben misschien ook wel te lui om dat soort dingen uit te gaan zoeken.

Ik vind Vista juist een stuk beter met netwerken enzo. Was zo geregeld om dat hier allemaal aan te sluiten en te laten werken.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:43 uur

geplaatst: vandaag om 06:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.