MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Geluidskaart

zoeken in:
Ik heb nou een goeie hoofdtelefoon gekocht, luister het via PC en doet het prima, nou is me aangeraden om ook een goede geluidskaart op de PC te halen.

Mijn budget zou zijn maximaal 180 euro(rond 100-150 kan ook), heb op internet afgestruint maar ik kom niet zo snel gebruikers-reviews tegen.

Iemand tips,suggesties of aanraders?

Wat er al in je pc zit is prima, behalve voor mensen met supersonisch gehoor misschien niet.

Sietse
of als je muziek maakt niet, maar das om andere redenen....

al gaat me dat de laatste tijd met de onboard ook redelijk af, al moet ik echt een nieuwe kopen...ik denk dat ik een donatielijn open zet

Dus je on-board geluid is net zo goed als 1 in 100 euro?

Sietse
ja, daar merk je niet veel verschil mee. Hoogstens wat mogelijkheden.

Vreemd, waarom worden die kaarten dan verkocht als ze toch geen verschil uitmaken?

Misschien een beetje laat maar de Creative Xtreme Music is een goede en goedkope keus, die heb ik zelf ook en werkt echt perfect, wat mensen hier zeggen over verschil is imo totaal niet waar, je hoort echt wel degelijk verschil en als je eenmaal een geluidskaart hebt wil je niet meer anders horen. Ook wordt je pc minder belast bij het draaien van muziek aan gezien die geluidskaart dan alles voor zn rekening neemt

Sietse
bbaadd, het ligt er gewoon aan wat je wilt doen.

het enige wat Een goedkope geluidskaart anders doet dan een onboard is idd. de pc minder belasten.
Echter als je kwaliteitsgeluid wilt moet je echt gewoon meer uitgeven dan 100 euro. Want waarom zouden muzikanten dan allemaal stuk voor stuk dure kaarten kopen, als de kwaliteit van die goedkope kaartjes dan echt zo goed zou zijn?

Echter zo lang je gewoon de pc gebruikt om te luisteren kun je heel erg goed af met een goedkopere kaart, want over het algemeen hoor je het gewoon niet. En de onboard is dan in de meeste gevallen gewoon goed genoeg.

ja das waar niet iedereen heeft er 1 nodig, maar die van mij heeft bijvoorbeeld een hele goede geluidskwaliteit (check de reviews maar ) en kost niet heel erg veel, zo'n 60 euro ongeveer.

Harco
Ik zit er aan te denken een X-Fi Elite Pro te nemen, of is er binnen die prijsklasse iets beters te vinden? Overigens puur voor muziek afspelen; niks produceren, etc.

die van Auzentech en de 2de van Asus schijnen ook erg goed te zijn

Ik heb problemen met de geluidskaart, als ik iTunes opstart krijg ik dit venster voor mijn neus:

iTunes schreef:
iTunes heeft vastgesteld dat er een probleem is met de audioconfiguratie. Het afspelen van audio/video werkt mogelijk niet goed.

Echter, er zit gewoon een geluidskaart in de machine. Ik heb zonet een driver gedownload van de site van de fabrikant, maar als ik die probeer te installeren krijg ik dit:

driver schreef:
Stuurprogramma niet gevonden. Start het systeem opnieuw op en voer deze installatie opnieuw uit.

Ik deed dit dus, maar ik krijg steeds hetzelfde bovenstaande venstertje te zien. Terwijl ik toch zeker weet dat ik de juiste driver heb gedownload...

Ik hoop dat het probleem duidelijk is en dat iemand me kan helpen...
Alvast bedankt

welk merk geluidskaart is het ? en is het niet een misschien helpt iTunes opnieuw installeren

't Is een soundmax geluidskaart. En iTunes is niet het enige programma dat dit probleem aangeeft, ook de scrobbler van last.fm en Media Player...

hmm ik weet niet of ik je hier bij verder kan helpen, misschien moet je het eens op http://gathering.tweakers.net/ proberen, daar weten de mensen er meestal veel vanaf

koop er een met xfi chip, een auzentech is de bestem kies er een van je budget zou ik zeggen... alhouwel 100 euro al erg veel is.

heb zelf een xtreme music, ook een aanrader (60 euro)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:25 uur

geplaatst: vandaag om 08:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.