Overig / Apparatuur / Doe dit niet met je oude platen!!!
zoeken in:
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 23:01 uur
Een tijdje terug wilde ik een oude lp draaien en die was erg krom, waardoor die niet meer afspeelbaar was. Wat nu dacht ik? Laat ik hem maar even in de magnetron doen en kijken wat er gebeurd. Dat had ik dus beter niet kunnen doen, want de zielige lp kwam er als een soort chocoladetaart uit en de verdere structuur had veel weg van een planeet. Mooie kraters en diepe dalen. Wel zonde van de plaat, maar wel een mooi kunstwerk voor onder de kaasstolp. 

0
geplaatst: 9 oktober 2008, 23:26 uur
Tegen de verwarming houden is ook zo'n fijne.
Of wat dacht je van 'blijven hangen' willen fiksen met een tikje haarlak?
Of wat dacht je van 'blijven hangen' willen fiksen met een tikje haarlak?
0
Sietse
geplaatst: 9 oktober 2008, 23:47 uur
Gerards Dream schreef:
Een tijdje terug wilde ik een oude lp draaien en die was erg krom, waardoor die niet meer afspeelbaar was. Wat nu dacht ik? Laat ik hem maar even in de magnetron doen en kijken wat er gebeurd. Dat had ik dus beter niet kunnen doen, want de zielige lp kwam er als een soort chocoladetaart uit en de verdere structuur had veel weg van een planeet. Mooie kraters en diepe dalen. Wel zonde van de plaat, maar wel een mooi kunstwerk voor onder de kaasstolp.

Foto?
0
geplaatst: 10 oktober 2008, 00:50 uur
Sietse schreef:
Foto?
(quote)
Foto?
Van deze misser wil ik wel een foto plaatsen, maar dat heb ik nog nooit gedaan op deze site. Dus hierbij de vriendelijke vraag hoe ik dat moet doen. Dit antwoord graag als een Privébericht na mijn mailen.
Alvast mijn hartelijke dank,
Gerards Dream
0
geplaatst: 13 oktober 2008, 00:54 uur
Heb inmiddels wat tips gekregen voor het plaatsen van foto's hier. Met andere woorden er wordt aan gewerkt, want ik ben het met de users hier eens dat een foto hier niet zou misstaan. Tot die tijd even geduld, omdat ik met nieuwe dingen op de computer niet zo snel ben, maar als ik het door heb, wordt het vast wat.
0
davidqotsa
geplaatst: 16 oktober 2008, 15:16 uur
Gerards Dream schreef:
Heb inmiddels wat tips gekregen voor het plaatsen van foto's hier. Met andere woorden er wordt aan gewerkt, want ik ben het met de users hier eens dat een foto hier niet zou misstaan. Tot die tijd even geduld, omdat ik met nieuwe dingen op de computer niet zo snel ben, maar als ik het door heb, wordt het vast wat.
Ik zit al drie dagen in spanning te wachten Gerard. Houd me niet langer in het ongewisse.
0
geplaatst: 18 oktober 2008, 00:57 uur
davidqotsa schreef:
Ik zit al drie dagen in spanning te wachten Gerard. Houd me niet langer in het ongewisse.
(quote)
Het is nieuw voor mij hier een foto af te plaatsen, maar stukje je bij beetje kom ik verder. Het zel me eerdaags lukken, de intentie is er.
0
geplaatst: 18 oktober 2008, 11:53 uur
Inderdaad. Als je nog wat extra tips nog heb Gerard, dan hoor ik het wel.
0
geplaatst: 24 januari 2010, 23:46 uur
In het verleden heb ik diverse pogingen gedaan, maar het lukte me niet. Daarom hier een link naar de bewuste foto op de site van Photobucket.
http://media.photobucket.co...
http://media.photobucket.co...
0
Harco
geplaatst: 25 januari 2010, 00:10 uur
Dan pak je links uit het blokje "Share this image" de direct link. Dat is deze:
http://i429.photobucket.com/albums/qq13/104_6/lp121.jpg
Deze link plaats je dan tussen [img*][*/img] tags (even de sterretjes verwijderen; die zijn puur ter illustratie).

Quote mijn bericht maar eens, dan zie je hoe ik het gedaan heb.
http://i429.photobucket.com/albums/qq13/104_6/lp121.jpg
Deze link plaats je dan tussen [img*][*/img] tags (even de sterretjes verwijderen; die zijn puur ter illustratie).

Quote mijn bericht maar eens, dan zie je hoe ik het gedaan heb.

0
geplaatst: 1 maart 2010, 12:31 uur
Het was deze plaat http://www.musicmeter.nl/al... waar ik nu alleen de binnen- en buitenhoes nog in de kast heb staan. Hij schijnt ook op cd te zijn uitgebracht, maar die heb ik tot op heden niet kunnen vinden.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 12:35 uur
0
geplaatst: 1 maart 2010, 12:56 uur
Wat ik nu weet te herinneren stonk het niet. Het rook naar warm plastic, meer niet.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 13:02 uur
Ik ken iemand die heeft een klok van een lp gemaakt door hem in de oven te leggen (niet te lang!), vervolgens een rand om te buigen en er een mechaniekje aan te monteren. 

0
geplaatst: 15 juni 2010, 08:42 uur
Weet iemand hier hoe het wel moet? Mijn lp-versie van Van Morrison - Astral Weeks heeft een bobbel waardoor hij niet beluisterbaar is. Weet iemand wat ik moet doen?
0
geplaatst: 15 juni 2010, 08:59 uur
De cd kopen of zien dat je een vervangend exemplaar krijgt. LP's zijn in geval van defekt moeilijk te repareren.
0
geplaatst: 12 juli 2010, 14:58 uur
Je kan hem het beste even in de zon lekken tussen twee glazen kommen/platen, daarna met je handen de plaat heen en weer wiebelen tot deze weer nagenoeg recht is geworden.
0
geplaatst: 12 juli 2010, 15:18 uur
Boeiend filmpje, en het ziet er zo simpel uit of een kind de was kan doen.
0
Sietse
geplaatst: 12 juli 2010, 15:39 uur
ik denk dat ik dat ook ga doen met mijn gelimiteerde platen...lijkt me een goed plan.
0
geplaatst: 12 juli 2010, 15:42 uur
Sietse schreef:
ik denk dat ik dat ook ga doen met mijn gelimiteerde platen...lijkt me een goed plan.
Zou er in eerste instantie gewoon voor zorgen dat ze niet krom worden...
0
Sietse
geplaatst: 12 juli 2010, 19:08 uur
helaas zo al wel eens pakketjes ontvangen...maar gelukkig nog nooit zo erg dat ie er door gaat skippen ofzo.
0
kiriyama
geplaatst: 6 augustus 2010, 11:15 uur
Heeft iemand enig idee hoe je het beste stof van een plaat kan afkrijgen?
Als ik in google zoek naar info over het schoonmaken van platen krijg ik alleen maar dingen over afwas en ander vloeibaar spul. Mijn platen zijn nog helemaal nieuw dus dat lijkt me wat overbodig. Maar als ik een plaat speel komt er op de onderkant stof die ik er niet meer goed van afkrijg.
Iemand een idee hoe je dit het beste kan oplossen? Ik heb het al geprobeerd met een platenborstel maar daarmee verschuift het stof alleen maar. Echt eraf gaat het niet.
Als ik in google zoek naar info over het schoonmaken van platen krijg ik alleen maar dingen over afwas en ander vloeibaar spul. Mijn platen zijn nog helemaal nieuw dus dat lijkt me wat overbodig. Maar als ik een plaat speel komt er op de onderkant stof die ik er niet meer goed van afkrijg.
Iemand een idee hoe je dit het beste kan oplossen? Ik heb het al geprobeerd met een platenborstel maar daarmee verschuift het stof alleen maar. Echt eraf gaat het niet.
0
Gallow
geplaatst: 6 augustus 2010, 11:52 uur
Je hebt vloeistof die er voor zorgt dat de plaat een stof afstotende laag krijgt. Zelf gebruik ik gewoon een borsteltje en dat werkt prima. LP aanzetten en het borsteltje er licht opdrukken en alles blijft op het borsteltje hangen 
Overigens is hier wel een ander topic voor

Overigens is hier wel een ander topic voor

0
kiriyama
geplaatst: 6 augustus 2010, 12:33 uur
Wat voor borsteltje is dat dan? Die ik heb is namelijk een drama.
En ik kon zo gauw geen ander topic vinden.
En ik kon zo gauw geen ander topic vinden.

* denotes required fields.