menu

Mijn Updates +
Overig / Apparatuur / Doe dit niet met je oude platen!!!

zoeken in:
MAS
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Gallow
Heb zelf een koolstof borsteltje, meestal zijn ze tussen de 5 en 10 euro. Tonar Nostatic Brush, carbonvezels: Tweaks4U - De Webshop voor optimalisatie van Beeld & Geluid

haha echt lache een vinyl plaat in de magno , nouja ik heb 20 a 25jaar geleden ook eens een nieuwe lp verknald , er viel wat verf om precies waar ik de lp buiten hoes klaar had staan om te draaien...
denk nouja met aceton krijg ik het er wel vanaf ,,, ja dat was ook zo + de groeven hihi...
lp was net 1 dag oud en 1x gedraaid.. dach dat het de lp van U2 was under a bloodred sky ofzo...

Reinigen:

* borstel - bijv. Vivanco - o.a. verkrijgbaar bij Mediamarkt, of bij de onderdelenwinkels (ca 6 - 7 euro)
* vloeistof, met kwastje, om naald te reinigen - Clearaudio, bij de beter hifi-dealer, ca 12 euro. Sommige lp's zijn zo stoffig (niet waarneembaar met het oog) dat je na afspelen een pluisje aan je naald hebt hangen --> kwastje.

Hoort eigenlijk bij het dit vinyl topic.

Gerards Dream schreef:
In het verleden heb ik diverse pogingen gedaan, maar het lukte me niet. Daarom hier een link naar de bewuste foto op de site van Photobucket.

http://media.photobucket.co...

@GD: Hoe lang heeft die plaat wel niet in de magnetron gezeten?

Een minuutje of twee a drie. Door de geur van het warme plastic die in huis hing moest ik wel naar de keuken om polshoogte te nemem van de situatie.

Gerards Dream schreef:
Een tijdje terug wilde ik een oude lp draaien en die was erg krom, waardoor die niet meer afspeelbaar was. Wat nu dacht ik? Laat ik hem maar even in de magnetron doen en kijken wat er gebeurd. Dat had ik dus beter niet kunnen doen, want de zielige lp kwam er als een soort chocoladetaart uit en de verdere structuur had veel weg van een planeet. Mooie kraters en diepe dalen. Wel zonde van de plaat, maar wel een mooi kunstwerk voor onder de kaasstolp.

Een oud topic, maar ik moet dit toch even vragen, want het wordt me niet duidelijk... Gerard, wat was precies je bedoeling toen je de plaat in de magnetron stopte? Je meende toch niet daadwerkelijk dat je de LP zo weer kon fixen, neem ik aan?

Het was destijds wel de bedoeling om die plaat weer recht te maken, zodat hij afspeelbaar kon worden gemaakt. Mijn gedachte was namelijk dat door de moleculen in de lp even aan het werk te zetten de plaat wel recht zou trekken op de glazen plaat van de magnetron. Dus niet en een beetje dom van me, met als gevolg het nevenstaande verhaal en de geboorte van dit topic.

Haha! Nou, dat zou denk ik sowieso niet gauw in me zijn opgekomen. Maar goed om te weten, zullen we dan maar zeggen

Ik weet niet of de Belgen of Nederlanders dit hebben opgevangen? Dan weet je in ieder geval wat te doen met je 'bucht'-vinylplaten.

Paul Cocksedge Recycles Vinyl Records Into Low-tech Music Amplifiers | Inhabitat - Green Design Will Save the World

Mooie foto's, Supernormaal. Maak van je oude lp een super zuinge versterker voor je mobieltje.

Hoe doet ie het...

Heb een keer een 45 maxi op een 78 toerenspeler in een dronken bui afgespeeld. Er bleef geen groef meer over.

reptile71 schreef:
Hoe doet ie het...

Vinyl is een thermoplast, steek hem in plaats van in de microgolfoven in een gewone oven op een temperatuur van 170°C en je kan hem vervormen hoe je wil. Maak een malletje als je dit soort vormen wil creëren. Dit is een Do It Yourself ontwerp zodus: please, DO try this at home.

Gerards Dream schreef:
In het verleden heb ik diverse pogingen gedaan, maar het lukte me niet. Daarom hier een link naar de bewuste foto op de site van Photobucket.

http://media.photobucket.co...

Hahaha, dit is nog grappiger dan ik in gedachten had....

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.