MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / De nieuwe Winamp

zoeken in:
De media library is reuze handig als je even snel een nummertje wil zoeken. Voor de rest luister ik bijna altijd hele albums, dus dan heb je geen playlist of iets dergelijks nodig.

Als ik snel een nummertje wil horen open ik gewoon het betreffende bestand en zet het in de playlist . Zie echt geen nut voor die library, maar ik heb er ook niet echt lang naar gekeken.

Ja maar je moet dat nummer dan wel eerst lokaliseren. Dus veel zoeken in mapjes enzo, dat hoeft met een library niet.

Het is wat klikwerk inderdaad maar alles staat erg netjes gesorteerd op mn pc dus die nummers vind ik meteen.

Ik had per ongeluk de nieuwe Winamp (versie 5.zoveel) geinstalleerd en dat is echt een ontzettende ramp zeg. Veel extra zooi waar je niets aan hebt (waarom zou ik via Winamp het internet afbrowsen ) en het werkt nog ronduit traag ook.

Ben nu op Foobar overgestapt en ik snap niet waarom ik daar eerder niets in zag. Erg fijn programma. Functionelere functionaliteiten en een stuk sneller bovendien.

Mij wordt nu telkens bij opstart gevraags of ik wil upgraden naar versie 5.5; ik ben een beetje huiverig. Eerst even opzoeken in hoeverre het "verbeterd" is. Nauwelijks dus?

Misschien ronduit debiele vraag, maar hoe speel ik simpelweg één nummer naar keuze af in Winamp. Bij dubbelklikken speelt hij het gehele scherm af, rechtermuisknop biedt geen soelaas. Enige door mij ontdekte optie sofar is slepen vanuit de library naar de playlist editor. Dat moet simpeler kunnen, toch?

Goede vraag, was voor mij een van de irritatiepunten van de nieuwe versie.

Winamp 2.x is where it's at.

herman schreef:
Ik had per ongeluk de nieuwe Winamp (versie 5.zoveel) geinstalleerd en dat is echt een ontzettende ramp zeg. Veel extra zooi waar je niets aan hebt (waarom zou ik via Winamp het internet afbrowsen ) en het werkt nog ronduit traag ook.

Ben nu op Foobar overgestapt en ik snap niet waarom ik daar eerder niets in zag. Erg fijn programma. Functionelere functionaliteiten en een stuk sneller bovendien.

Inderdaad vervelende opties. Al heb ik hem weer lekker op de classic weergave!

Foobar blijf ik te saai vinden. Ik hoef geen poespas, maar dit is middeleeuws

Foobar is naar gelieve te pimpen, hoor.

Sietse
Ik zou dit niet saai noemen om eerlijk te zijn...

(afbeelding)

Het is maar net wat je er zelf van maakt.

Sietse schreef:
Ik zou dit niet saai noemen om eerlijk te zijn...
(afbeelding)

Het is maar net wat je er zelf van maakt.

Ziet er goed uit inderdaad, strak en overzichtelijk.

Off-topic: Hoe is die nieuwe Troum die in die lijst staat? Ik hoorde afgelopen week een nummer (Ahmateins) op de radio en dat klonk behoorlijk geniaal. Is de rest even goed?

Sietse
Nieuw zou ik die troum al niet meer noemen. Er is ondertussen alweer een andere uit als ik met niet vergis.

Iig, vind ik het wel een mooi album, maar ik vind troum gewoon goed, dus dat zegt niet zoveel. Kan voor mij echter niet tippen met Sigqan (die trouwens nog steeds bij relapse te koop is)

lebowski schreef:
Misschien ronduit debiele vraag, maar hoe speel ik simpelweg één nummer naar keuze af in Winamp. Bij dubbelklikken speelt hij het gehele scherm af, rechtermuisknop biedt geen soelaas. Enige door mij ontdekte optie sofar is slepen vanuit de library naar de playlist editor. Dat moet simpeler kunnen, toch?

Iemand?

Edris
Erheen slepen of enqueue klikken, andere optie is er niet.

Berichtgeving over de alternatieven voor WMP verplaatst naar Overigen > Algemeen > muziekspeler (pc)

Vraagje: ik wil in winamp mijn mp3 albums taggen. Nu kon ik bij de versie die ik hiervoor had alle nummers selecteren en ze tegelijkertijd taggen. Die optie zie ik echter niet meer staan. Nu scant ie per nummer, ok drukken, volgende nummer. Irritant. Gekke is dat Winamp zelf die tip geeft tijdens het scannen, maar uhh waar is de optie gebleven dan?

Iemand?

Grappig. Ik las de opmerkingen over de windows media player, en hou me ten goede, ik ben geen windows fan, maar het moet me toch even van het hart dat ik het een prima programma vind om nummers af te spelen. Ik heb in de loop der jaren tientallen verschillende programma's geprobeerd maar eigenlijk kom ik altijd weer bij de WMP terecht omdat (voor zover ik weet) het alles kan wat andere programma's ook kunnen. Met name de mediabibliotheek fuctie is geweldig en ik heb nog geen programma gezien die deze fuctie beter uitvoerd. (Ik gebruik overigens de WMP 11 versie tesamen met windows vista en tot mijn verwondering werkt dat prima!) Traag is het programma bij mij zeker niet en ik heb zo'n kleine 100.000 mp3tjes op de computer staan en netjes gerangschikt zodat ik makkelijk kan vinden wat ik zoek. De zoekfuctie is trouwens ook geweldig, evenals de tagfuctie. bovendien kan je er enorm veel informatie "in hangen". Het geluid (mits met een goede bitrate) doet ook al niet onder voor de andere programma's. (buiten dat het zowat alles afspeeld aan bestandsformaten dat er is). Kortom gewoon een programma dat doet wat het moet doen en een hoop gebruikersplezier opleverd.
Winamp vind ik echt heel erg rommelig, onoverzichtelijk (maar dat ligt misschien aan mij..)

Weet iemand toevallig hoe ik in de nieuwe bento skin eruit laat zien als de 'standaard' slanke winamp.. Dus alleen met de playlist eronder

niemand?

Kun je met Winamp ook audio conveteren zoals Flac naar Mp3

Gast
geplaatst: vandaag om 08:31 uur

geplaatst: vandaag om 08:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.