MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / van FLAC naar MP3; welk prog gebruiken jullie?

zoeken in:
flebbie
Ik heb een hoop FLAC bestanden (vooral bootlegs) op mijn computer die eiegnlijk alleen maar onnodig ruimte innemen. De geluidskwaliteit van bootlegs is over het algemeen toch al niet zo goed dus ik wil ze omzetten naar MP3.

Wat is een goed (gebruiksvriendelijk) programma hiervoor, waarbij ik niet file voor file hoef te converteren?

Ik doe het altijd met Winamp voor de conversie van flac naar wav en gebruik daarna itunes voor de conversie van wav naar mp3.

Zie hier: How to convert .flac files to .mp3 using Windows - Simple Help - simplehelp.net

dBpoweramp Music Converter

Soundforge

Easy CD-DA _0_

Aloanator
Switch Sound File Converter

Sietse
Dat soort dingen doe ik met foobar

Harco
dbPowerAmp.

Stijn_Slayer
Free MP3 WMA Converter.

Fidelodelientje
dBpowerAMP Music Converter

Ik gebruik hier Foobar voor. Zeer makkelijk.

Kos
Ataloona schreef:
Ik gebruik hier Foobar voor. Zeer makkelijk.

O ja? Hoe?

Je importeert een flac bestand in foobar en dan komt er automatisch een convert menu'tje.

Muziekspeler topic

Staat meer info oa. Foobar.

Kos
Hoezo importeren? Ik kan wel gewoon een FLAC bestand afspelen in Foobar, maar dan verandert de file niet en krijg ik ook geen convert menuutje.

O wacht ik verwar het met RAR.
Ik zoek wel even op hoe je dat menu'tje tevoorschijn krijgt.

Bij mij staat " Configure Media Library First" daar klik ik op en dan komt er een menu'tje waar onder andere converter staat.

hdk-nl
Bijna alles is te converteren in foobar zelfs .ape het meest waardeloze bestandsformaat ooit.

Klopt al kom ik gelukkig .ape nooit tegen.

Sietse
wat is er mis met .ape, is toch gewoon een goed lossless formaat.

Sietse
in foobar converteren:
1. selecteer de te converteren files
2. rechtermuisknop
3. convert
4. volg de instructies (instellingen en dergelijke).

hdk-nl
Misschien is meest waardeloze een beetje overdreven, maar ik heb mij in het verleden nogal vaak geërgerd aan de ondersteuning op gebied van zowel converteren als afspelen. Dit ligt niet direct aan .ape zelf maar in hoeverre het geaccepteerd is. Dit moet je dan ook zien vanuit p2p optiek. Ik ben dan ook zeer blij met foobar die al dit soort extensies moeiteloos omzet.

Sietse
gelukkig

Als second opinion:
dBpowerAMP is een prima keuze maar foobar is de beste keuze als je het mij vraagt. Op gebied van geluidskwaliteit gelijkwaardig aan dBpowerAMP maar makkelijker in het gebruik. De overige suggesties in dit topic zou ik vergeten want ze zijn niet de moeite waard.

Beetje zonde om het te converteren... juist omdat de opnamekwaliteit niet altijd even goed is, is het belangrijk om elke bit aan informatie te behouden. Flac Level 8 is bovendien niet gek veel groter dan MP3 op 320 kbit/s.

Je hebt voor Foobar (mijn favoriete speler in XP, voor Ubuntu heb ik Rhythmbox) plugins voor FLAC, bij de nieuwste versies is dat er zelfs al ingebouwd, ook voor playback van Shorten.

Als je FLAC (of Shorten) wil branden met laten we zeggen Nero, dan zijn ook daar plugins voor, maar makkelijker is wellicht om Trader's Little Helper te downloaden.

Overigens is een bijkomend voordeel van Lossless dat het ook Gapless is (bij MP3's zit er vaak een minibreak tussen de nummers).

Gast
geplaatst: vandaag om 04:57 uur

geplaatst: vandaag om 04:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.