MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / CD slaat over, wat nu?

zoeken in:
Ok, vaag verhaal... dit weekend A Friend of a Friend van Dave Rawlings Machine gekocht. Heb er in de CD winkel ff naar geluisterd en klonk goed, eenmaal thuis gekomen stop ik em in de CD speler en tegen het einde van track 6, op zo'n 3:30 begint de CD ineens over te slaan (alsof ik em versneld afspeel), track 7 begint ie na lange aarzeling pas aan en de eerste 10 seconden is het hetzelfde verhaal als het einde van track 7, daarna speelt de CD normaal af.

Ik dus terug naar de CD winkel, en krijg een nieuwe mee, die vervolgens precies hetzelfde doet! Ik stop em vervolgens in de DVD speler en daar speelt ie wel normaal af...

Het rare is dat mijn CD speler dit met geen enkele andere CD doet (origineel of kopie). Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb de CD lens al gereinigd met een CD lens reiniger maar het probleem bleef zich voordoen.

Mijn CD speler is een Philips 3 CD-wisselaar van zo'n 9 jaar oud, destijds ongeveer 700 gulden (geen heel duur spul dus), tot nu toe nooit problemen mee gehad. Misschien eens raadzaam om em uit elkaar te halen en grondig schoon te maken?

harm1985 schreef:
Ok, vaag verhaal... dit weekend A Friend of a Friend van Dave Rawlings Machine gekocht. Heb er in de CD winkel ff naar geluisterd en klonk goed, eenmaal thuis gekomen stop ik em in de CD speler en tegen het einde van track 6, op zo'n 3:30 begint de CD ineens over te slaan (alsof ik em versneld afspeel), track 7 begint ie na lange aarzeling pas aan en de eerste 10 seconden is het hetzelfde verhaal als het einde van track 7, daarna speelt de CD normaal af.

Ik dus terug naar de CD winkel, en krijg een nieuwe mee, die vervolgens precies hetzelfde doet! Ik stop em vervolgens in de DVD speler en daar speelt ie wel normaal af...

Het rare is dat mijn CD speler dit met geen enkele andere CD doet (origineel of kopie). Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb de CD lens al gereinigd met een CD lens reiniger maar het probleem bleef zich voordoen.

Mijn CD speler is een Philips 3 CD-wisselaar van zo'n 9 jaar oud, destijds ongeveer 700 gulden (geen heel duur spul dus), tot nu toe nooit problemen mee gehad. Misschien eens raadzaam om em uit elkaar te halen en grondig schoon te maken?

Als 'ie het bij geen enkele andere cd doet, lijkt het me onwaarschijnlijk dat het aan je CD speler ligt. Ben je wel zeker dat je een nieuw exemplaar hebt gekregen in de winkel? Lijkt me sowieso nogal drastisch om je hele speler uit elkaar te houden voor een cd die zoveel minder kostte.

Een mogelijke oplossing: rip je cd naar je computer, brandt hem op een CD-R en kijk of je het probleem nog hebt.

Ja, ik heb hem zelf de CD zien wisselen. Was bij Sounds in Delft, mijn favoriete zaak, bij de FRS hebben ze deze CD niet. Hij zei nog, als je het probleem nog eens hebt, dan moet je maar weer terugkomen, dan kijken we wel of we het op een andere manier kunnen oplossen.

De CD kopiëren vind ik een beetje karig, voelt toch een beetje als stelen dan... (ook al heb ik ervoor betaald).

in tegenstelling tot harm vind ik op zich het geen slecht idee een 9 jaar oude speler eens een schoonmaak/ revisie beurt te laten geven.
Tenzij je zelf technisch goed onderlegt bent, zou ik het echter niet zelf doen.

Sheplays
Terug naar de winkel en track 6 laten luisteren.

Sheplays schreef:
Terug naar de winkel en track 6 laten luisteren.

Idd, dat is de enige juiste oplossing.
Wanneer ie het in de winkel daar ook niet doet, is het waarschijnlijk gewoon een slechte persing.
Dat komt wel eens voor en wanneer het bij populaire cd's voorkomt, die veel verkocht worden, weten ze het in de winkel, maar verkopen ze het toch in de hoop dat je er niet meer mee terug komt.

Ja, maar zoals ik al eerder zei doet ie het in de DVD speler (en op de PC) wel. Maar goed, al zou het aan mijn CD speler liggen, dan nog is het vreemd dat ie bij twee verschillende exemplaren de CD op dezelfde plek blijft hangen?

Stijn_Slayer
Thunderball zou wel eens gelijk kunnen hebben. Misschien moet je eens googlen om te kijken of meer mensen dit probleem hebben?

Want ik neem aan dat het gewoon een 'normale' CD is, die je cd-speler hoort te kunnen afspelen (geen DVD-A etc.)?

Dit is een probleem dat vaker voor komt. Het heeft te maken met slijtage van je speler. Nu gebeurt het toevallig bij deze cd, maar je zal merken dat dit in de toekomst vaker en bij meerdere cd`s voor gaat komen.
Oplossing is simpel, maar kan redelijk duur uitvallen. Laat de cd speler afstellen (waarschijnlijk moet er een nieuwe laserunit in, aangezien hij al 9 jaar oud is.) en gebruik dan deze cd als referentie. Je speler heeft moeite ,met "iets" in nummer 6.
Anders laat je het zo en wacht je tot het erger wordt.

Het probleem is inmiddels opgelost... nadat ook een derde exemplaar hetzelfde probleem had, heb ik mijn set maar eens open geschroefd. Heb de laserunit eens flink schoon geblazen en het probleem deed zich daarna niet meer voor (heeft de rest van de middag op repeat gestaan).

Hopelijk houdt ie het nog een jaartje ofzo vol, want op den duur wil ik wel een betere set gaan kopen, maar ja, dan moet ik eerst wel ff afstuderen en een baan hebben

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.