MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Fruity Loops

zoeken in:
Hoi,

Ik ben sinds een weekje of zes een beetje aan het prutsen met Fruityloops, en heb wat dingetjes gemaakt. Feedback is appreciated.

Biet 1
Biet 2
Biet 3
Biet 4
Biet 5
Biet 6
Biet 7

Hai!Erg leuk, die fruityloops.
Ik heb ze goed beluisterd en ze bezegeld met een + (goed) en een - (niet zo goed).
1+, 2-, 3-, 4+, 5-, 6+, 7-.
En wat is het doel van fruityloops??Sorry, had er nog nooit van gehoord....:?

5 is wel goed juist. Als je 'm verder uitwerkt kun je die gitaarsample een doorloop laat vinden na deze intro. Een lagere beginnende sample moet er dan iig achteraankomen. Je kunt er dan ook een basgitaar noot bij gooien na die sample als extra ondersteuning. Dat geeft een heerlijk doorverloop.

Biet 1: beetje tam, melodietje loopt niet helemaal en de beat is een beetje zwak.

Biet 2: deze is lekker, zware bass, mag misschien wat meer melodie bij.

Biet 3: klinkt ook goed, weinig op aan te merken.

Biet 4: lekkere beat maar dat pianootje ligt me niet helemaal lekker.

Biet 5: heeft potentie maar is wat te kaal.

Biet 6: fijne beat + melodie maar die baslijn op de achtergrond vind ik niet zo fantastisch. Weglaten lijkt me te kaal maar ik zou m anders doen.

Biet 7: ook een beetje kaal maar heeft wel potentie. Misschien dat melodietje wat uitbouwen?

Hoop dat je hier wat aan hebt .

Inderdaad, het klinkt allemaal nogal kaal en redelijk iel/leeg. Dat eerste kan natuurlijk een keus zijn, maar dat tweede ligt aan de productie. Wellicht zoeken naar wat VSTi instrumenten om het geluid voller te krijgen (compressors/maximizers, reverbs, equalizers). Of stap over op een programma wat het al heeft (reason bijvoorbeeld).

Maar met de basis creativiteit zit 't zeker wel goed!

ha Fruityloops!

Daar heb ik me ook nog eens aan gewaagd op een blauwe maandag.

Haha, ik wist dat ik VSTi tips zou krijgen. Daar ben ik nog niet aan gekomen, het equalizen en afmixen moet iknog onder de knie krijgen.

BoordAppel schreef:
Biet 1: beetje tam, melodietje loopt niet helemaal en de beat is een beetje zwak.

Vind je? Ik vind hem wel goed lopen.

Verder bedankt voor de tips, meer feedback kan nog steeds natuurlijk.

@ Word_Play, zijn die strings / gitaartjes / pianootjes enzo allemaal samples (als je ze niet uit een VST hebt gehaald) ?

Zitten trouwens erg leuke dingetjes tussen die je eens moet uitbouwen.

Het zijn allemaal samples. Vooral uit Arabische nummers sample ik vaak. En de keys uit Biet 1 zijn gesampled uit de Naruto anime.

Sietse
ik begin met het aanraden wat ik de meeste mensen doe die FL gebruiken. Regel een ander programma, het is te horen dat je FL gebruikt en dat is jammer. Natuurlijk kun je ook andere geluiden proberen te maken met FL, al snel hoor je het toch.

Goed dan nu over de muziek:

1) Best lekkere beat, probeer er iets meer afwisseling in te brengen. De piano wordt wel grappig verwerkt door een flanger ofzoiets maar loopt daardoor niet echt super lekker.

2) De beat loopt niet lekker, lijken gaten in te zitten en als je een maat de beat weg laat komt ie er ontzettend gaar weer in. Probeer te spelen met accenten.

3) Bij het gebruik van Arabische ritme instrumenten is het leuk om individuele samples van de instrumenten te zoeken waardoor je veel meer kan afwisselen. Het bass loopje is erg speels, maar meteen ook heel erg simpel. Wel lekker als je eventueel een laidback hiphop nummer wil maken.

4) Die piano is een fantastische sample, alleen kun je er mogelijk nog wel iets meer uithalen. De beat heeft een goede "flow" probeer alleen wel meer aan accenten te werken.

5) Vette hiphop beat, erg leuk die gitaar sample, hij zou alleen wat langer mogen doorlopen, er komt waarschijnlijk nog een heel erg tof stukje achter waar je erg fijn mee kunt spelen....alleen die vocalen zijn wat jammer.

6) Het stretchen van die piano is niet echt mooi uitgekomen. Het kan heel mooi zijn, maar hier vind ik het niet lekker klinken. Bassdrum is erg "vies" en snare te snappy naar mijn mening. Klinkt een beetje goedkoop.

7) Die strings (viool) in het begin is best ok, klinkt alleen heel erg synthetisch, probeer eens een andere viool sample te vinden. Dit nummer is een goede schets om later verder uit te bouwen.

In het algemeen zou ik willen zeggen dat dit zeker niet verkeerd is na 6 weken, ik heb al vaak genoeg werk gehoord van mensen die er na 2 jaar nog minder van bakten. Je moet wel nog werken aan de productie/mastering. Maar goed dat is misschien voor wat later. En in het algemeen mag je meer afwisselen, al weet ik van FL dat het nogal makkelijk is om te vervallen in het gebruik van terugkerende loops (vandaar eigenlijk ook de naam van het programa)
Ik raad aan om in de toekomst gewoon lekker door te gaan en eventueel kan er wel eens iets worden.

Sietse schreef:
ik begin met het aanraden wat ik de meeste mensen doe die FL gebruiken. Regel een ander programma, het is te horen dat je FL gebruikt en dat is jammer. Natuurlijk kun je ook andere geluiden proberen te maken met FL, al snel hoor je het toch.

Goed dan nu over de muziek:

1) Best lekkere beat, probeer er iets meer afwisseling in te brengen. De piano wordt wel grappig verwerkt door een flanger ofzoiets maar loopt daardoor niet echt super lekker.

2) De beat loopt niet lekker, lijken gaten in te zitten en als je een maat de beat weg laat komt ie er ontzettend gaar weer in. Probeer te spelen met accenten.

3) Bij het gebruik van Arabische ritme instrumenten is het leuk om individuele samples van de instrumenten te zoeken waardoor je veel meer kan afwisselen. Het bass loopje is erg speels, maar meteen ook heel erg simpel. Wel lekker als je eventueel een laidback hiphop nummer wil maken.

4) Die piano is een fantastische sample, alleen kun je er mogelijk nog wel iets meer uithalen. De beat heeft een goede "flow" probeer alleen wel meer aan accenten te werken.

5) Vette hiphop beat, erg leuk die gitaar sample, hij zou alleen wat langer mogen doorlopen, er komt waarschijnlijk nog een heel erg tof stukje achter waar je erg fijn mee kunt spelen....alleen die vocalen zijn wat jammer.

6) Het stretchen van die piano is niet echt mooi uitgekomen. Het kan heel mooi zijn, maar hier vind ik het niet lekker klinken. Bassdrum is erg "vies" en snare te snappy naar mijn mening. Klinkt een beetje goedkoop.

7) Die strings (viool) in het begin is best ok, klinkt alleen heel erg synthetisch, probeer eens een andere viool sample te vinden. Dit nummer is een goede schets om later verder uit te bouwen.

In het algemeen zou ik willen zeggen dat dit zeker niet verkeerd is na 6 weken, ik heb al vaak genoeg werk gehoord van mensen die er na 2 jaar nog minder van bakten. Je moet wel nog werken aan de productie/mastering. Maar goed dat is misschien voor wat later. En in het algemeen mag je meer afwisselen, al weet ik van FL dat het nogal makkelijk is om te vervallen in het gebruik van terugkerende loops (vandaar eigenlijk ook de naam van het programa)
Ik raad aan om in de toekomst gewoon lekker door te gaan en eventueel kan er wel eens iets worden.

Thanks voor de feedback. De reden dat het FL-stempel er zo dik op zit is dat er (nog) niks is afgemixt. Kijk naar 9th Wonder, bij hem hoor je ECHT niet dat hij Fruityloops gebruikt.

Sietse
maar dat heeft dan weer helemaal niks met afmixen te maken

Nouw... Je kan aan sommige beats echt horen dat je een Fruityloops gebruiker bent, maarja, ik doe er zelf soms ook wat mee, en ik kan er ook niks van. Ik ken het programma gewoon omdat mijn broer er beats mee maakt. Hier mijn oordeel:

Biet 1 - Deze klinkt wel lekker. Vooral die piano. En nu je het zegt, ik kan echt niet horen dat die piano van Naruto komt, ik heb namelijk alle tot nu toe 233 afleveringen + 3 films gezien en ik heb de soundtracks, maar het verbaasde me eigenlijk best wel toen ik het las. Aardig wat knipwerk dus. Ik zou je wel aanraden om er wat meer variatie in te brengen wanneer je hem gaat afmixen.

Biet 2 - Deze klinkt ook wel lekker, vooral die bass. Maar die drums zijn weer aan de slechtere kant. Ik raad je aan om (wanneer je FL drumkits gaat gebruiken) meerdere kicksen snares te gebruiken, vooral de de reverb (out) te verminderen, en dan een mooie combinatie maken. Zo niet, knip dan wat uit samples of liedjes.

Biet 3 - Deze vind ik gewoon niet lekker klinken, en sowieso nogal ééntonig.

Biet 4 - Zo ongeveer de allerergste drums van heel FL! En hij komt soms niet zo mooi overeen met de andere instrumenten. De rest is nog wel oké.

Biet 5 - Deze vind ik gewoon niet echt klinken...

Biet 6 - De drums verpesten het ook weer. Ook loopt die melodie niet helemaal mooi op zichzelf af aan het eind van de maat, en het begin van de volgende maat.

Biet 7 - De eerste tien seconden uit de intro kunnen worden verwijderd wat mij betreft. Dan klinkt de intro veel beter. Ook zou ik als ik jou was wat kicks weghalen in die beat. En hoewel dit volgens mij ook weer FL drums zijn, klinken ze toch wel best goed. Probeer wel van die kick echt een kick te maken, en niet 20% kick, en 80% reverb, en die snare eindigt te snel, dat moet wat zachter.

Toch zou je wat mij betreft aardig presteren in een contest ofzo. Alleen raad ik je echt aan om wat aan de drums te doen.

Harco
Die beat 5 heeft potentie. Klinkt een beetje 9th Wonder-stijl, dit.

Tja Fruity Loops...een makkelijk en veelzijdig programma maar met verschrikkelijke geluiden imo.
Je kan direct horen of iets is gemaakt met fruity loops dat hoeft niet altijd fout te klinken ....kijk naar een artiest als Proem.
Ik ben er niet weg van en gebruik het ook niet, de geluiden zijn mij te onecht .
Mááaáár wel heel leuk om mee te knutselen uiteraard.

jurado schreef:
Tja Fruity Loops...een makkelijk en veelzijdig programma maar met verschrikkelijke geluiden imo.
Je kan direct horen of iets is gemaakt met fruity loops dat hoeft niet altijd fout te klinken ....kijk naar een artiest als Proem.
Ik ben er niet weg van en gebruik het ook niet, de geluiden zijn mij te onecht .
Mááaáár wel heel leuk om mee te knutselen uiteraard.

De "instrumenten" die er in zitten zijn inderdaad voor een erg groot deel afschuwelijk, maar daarom bestaan er ook programma's zoals Adobe Audition, om geluiden uit samples te knippen, en te gebruiken.

Op die manier, is het niet meer zo goed te herkennen, als je het gewoon even goed doet.

Met name twee en zes vind ik wel okee, maar het klinkt allemaal erg kaal inderdaad. Weet ik ook eindelijk eens hoe Fruity Loops klinken

Harco
Beat 4 heeft trouwens een erg leuke piano-sample.

Dr.Greenthump
Oké, een ''stock'' sample is natuurlijk kenmerkend als een standaart geluidje, maar daar heeft toch elk programma last van. Waarom zou dit bij Reason 3.0 anders werken dan bij FL Studio7? Anyway, daarom gebruik ik ook geen sampes uit Fruity Loops zelf.

Daarnaast vraag ik me af wat die VSTi instrumenten inhouden en toevoegen.

Dan zit ik zelf nog met een probleem. Wanneer ik namelijk een bepaalde sample wil ''loopen'' loop ik tegen het volgende probleem aan, namelijk de wave editor. Ik krijg hem niet geopend en kan hem niet vinden. Ik heb een aantal tutorials doorgenomen (nogmaals warbeats.com is de place to be) en wanneer ik op de ''sample display'' bij het kruisje of willekeurig in het vakje klik en edit, krijg ik de edison geopend, terwijl ik dus de wave editor zou moeten krijgen.

hoe het niet moet

hoe het wel moet

Zoo, dat dit topic nog leeft.

Hey, ik heb de demo van FL, en heb een vraagje Weet iemand waar je die typische "hardere" beats (voor bvb. hardcore etc.) kan vinden. In dat andere drummprogramma Hammerhead heb je die wel overduidelijk, in de FL demo vind ik ze helaas niet...

Sietse
zelf maken met de drum module die er in zit...

Is dat hetzelfde als een drumsynth?

Sietse
geen idee, ik gebruik geen FL

weet wel dat er iets in zit waarmee het kan.

Maar verder niemand een idee waar je ze gewoon (in wav.) kan downloaden zonder aan 500 knopjes te moeten draaien?

Sietse
wou je nou muziek maken of niet?

kom op...die knopjes dat hoort erbij, das zelfs het leukste gedeelte...

In Overigen > Algemeen > Probleem met FL Studio:

Hey mensen,

Ik heb een liedje gemaakt met FL Studio, en ik wil dat m'n "Notepad" in FL naar de volgende pagina gaat, op bepaalde momenten van het lied, maar ik weet niet hoe ik dit mogelijk kan maken.

Ik heb de officiele text-tutorial gevolgd, en dat hielp ook niet echt.

Ik zou het waarderen als iemand het in stappen uitlegt, of misschien ook wel met beelden.

PS. De vraag was gepost op Yahoo Answers als "How can I "automate" my Fruity Notepad on FruityLoops 9?".

net overleden schreef:
Hey, ik heb de demo van FL, en heb een vraagje Weet iemand waar je die typische "hardere" beats (voor bvb. hardcore etc.) kan vinden. In dat andere drummprogramma Hammerhead heb je die wel overduidelijk, in de FL demo vind ik ze helaas niet...

Heb je een kickdrum geprobeerd en daar dan een flinke distortion overheen gehaald? Dat zou moeten werken.

Improvision
Na 3 jaar een vijf maanden zal het hem wel gelukt zijn denk ik.

Mensen, jullie zijn aan het reageren op een dood forum. Ik heb het enige actuele bericht gepost, hier, en precies dát bericht wordt dan niet beantwoord -.-'

Improvision
PC-Reviver schreef:
Mensen, jullie zijn aan het reageren op een dood forum. Ik heb het enige actuele bericht gepost, hier, en precies dát bericht wordt dan niet beantwoord -.-'

Heb even gekeken: als je het schermpje van de Notebook hebt open staan, dan moet je met rechts op dat balkje voor de pagina's klikken. Vervolgens: 'Create Automation Clip'.
Hierna verschijnt er een schermpje met een lijn in de playlist (bij mij onderaan). In dat schermpje zie je verscheidene knooppunten, bij een knooppunt onderaan gaat de Notebook naar 'pagina 1' en omgekeerd natuurlijk. Je kan knooppunten bijplaatsen door met rechts in het schermpje te klikken.

Ik gebruik wel FL Studio 8.

Improvision schreef:
Na 3 jaar een vijf maanden zal het hem wel gelukt zijn denk ik.

Excusez-moi, mijn fout.

Hij is Net Overleden.

Sorry kon het niet laten...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:31 uur

geplaatst: vandaag om 08:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.