menu

Overig / Apparatuur / Hulp bij kiezen platenspeler

zoeken in:
Goedemiddag iedereen,

Toen we de zolder leeghaalden vonden mijn vader en ik allemaal oude LP´s, Alleen hebben we geen platenspeler
Na lang zoeken op diverse websites kom ik er zelf niet uit omdat ik er simpelweg gewoon geen verstand van heb.
Ik zoek een platenspeler die er mooi uitziet en waar goed geluid in zit, Het liefst ook niet duurder dan 200 euro...

Kan iemand mij misschien helpen?

avatar van Mjuman
Zoek en gij zult vinden; hier staan veel tips - beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad (zoekknop zit rechtsboven)

De Site >> Algemeen >> Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)

avatar van Joram
En? Al een keuze gemaakt? Ik kocht mezelf onlangs voor in de slaapkamer een Marantz TT5005. Eenvoudig vanbuiten maar degelijk vanbinnen. Op internet kan je hem zeker voor 200Euro vinden. Ik betaalde er zelf 199Euro voor. Veel plezier!

avatar van T8T
T8T
Ook ik heb een platenspeler gekocht voor de LP’s die op zolder stonden.

Ik heb wel rond de €670,— uitgegeven, omdat meneer hier altijd topklasse geluid wil.
Maar zeker is voor €200,— een goede platenspeler ergens uit te halen. Kijk eens bij hifi-corner in Groningen. Een Thorens, NAD, Pro-Ject, Rega, en Technics is mooi spul.

De techniek is bij platenspelers, MM moving magnet, en MC moving coil.
MM is standaard, en is toegepast bij betaalbare platenspelers.
De meeste platenspelers hebben geen ingebouwde phono versterkers, dus daar moet een phono versterker bij, of gewoon op de phono ingang op een versterker of receiver.
Een platenspeler met interne phono versterker kan je zelfs op de cd ingang pluggen van een versterker of receiver.

avatar van Bartjeking
Ik ben erg te spreken over de audio technica lp120. Voor dat geld krijg je niet veel beters. Zit ook een ingebouwde phonoversterker in, dus dat scheelt weer wat gedoe voor je. In feite is dit een kopie van de Technics SL-1200, alleen dan veel goedkoper. Natuurlijk is de kwaliteit ook ietsje minder, maar voor de gemiddelde plaatjesdraaier is dit meer dan voldoende.

avatar van Bartjeking
Zie nu pas hoe oud dit topic is

Gast
geplaatst: vandaag om 08:35 uur

geplaatst: vandaag om 08:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.