MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Reijersen's Sensitive Soul/R&B Top 100

zoeken in:
Reijersen schreef:

43 Walk On By – Isaac Hayes

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Mijn onderbouwing voor de keuzes van mijn top 100 dient een uitleg. Bij deze het begin en per nummer.

100. Waterfalls - TLC

TLC is waarschijnlijk de best verkopende vrouwelijke R&B-groep ooit. Daarom alleen verdienen ze al een plaatsje in mijn top 100. Ben niet echt een groot fan van hun muziek, maar om het nummer Waterfalls kon ik gewoon niet heen. Had naderhand best hoger gemogen.

Succes met het beargumenteren ik zal ze lezen en de interessante nummers nog eens luisteren. Hoewel ik wel denk dat het beargumenteren na 50 tracks je weleens tegen zou kunnen gaan staan.

luc011190 schreef:
Succes met het beargumenteren ik zal ze lezen en de interessante nummers nog eens luisteren. Hoewel ik wel denk dat het beargumenteren na 50 tracks je weleens tegen zou kunnen gaan staan.

Dat denk ik niet. Vind ze allemaal super. Nummer aanzetten en beargumenteren

Kan wel wat tijd overheen gaan.

99. U Remind Me - Usher

Usher is eigenlijk gewoon een commerciële, simpele muziekmakende artiest. Niks mis mee op zijn tijd. Vooral dit nummer blijft altijd lekker hangen bij mij. Daarom de keuze eigenlijk. My Way vind ik Usher's beste nummer, die is verder in de lijst te vinden.

98. Count On Me - Javier & Anthony Hamilton

Ik noemde dit nummer 'de natte droom van iedere nu-soul liefhebber'. Daar sta ik nog steeds voor de volle 100% achter. Javier en Anthony zijn 2 geweldige nu-soulzangers die hun hele hebben en houden in dit heerlijke mid-tempo nummer leggen. Zeker een aanrader en als ik nu een lijst zou maken zou dit nummer in mijn top 50 staan.

97. Where the Party At – Jagged Edge ft. Nelly

Over het algemeen heb ik weinig met Pop-R&B (of arrenbie) zoals je dit nummer kan noemen. Maar als er een nummer goed werkt voor mij in de clubs dan is het zeker dit nummer wel. Gewoon een lekkere beat en een goed dansbaar nummer.

Improvision
Reijersen schreef:
39 Everything is Everything – Lauryn Hill

had hier toch "Every Ghetto, Every City" genomen, vind de muziek bij Everything is Everything nogal leeg en past niet goed bij de zang

Improvision schreef:
(quote)

had hier toch "Every Ghetto, Every City" genomen, vind de muziek bij Everything is Everything nogal leeg en past niet goed bij de zang

Zit nu ook meer aan To Zion te denken, vind dat Lauryn's beste nummer.

96. Falling Out – Calvin Richardson

Calvin Richardson is niet de bekendste R&B/Nu-Soul zanger, maar wel eentje met een prachtig stemgeluid. Vooral een erg vol stemgeluid. In dit slow- tot midtempo nummer leeft hij zich helemaal uit en laat alle facetten van zijn stembereik horen. Geweldig nummer.

Reijersen schreef:
(quote)

Ben dan wel benieuwd welke.

Ik zou er ook niet voor gekozen hebben, vind Mess Around beter. Maar één nummer van Ray vind ik er echt uit springen, Hit the Road Jack

Improvision
Reijersen schreef:
(quote)

Zit nu ook meer aan To Zion te denken, vind dat Lauryn's beste nummer.

vind ik samen met every ghetto every city de beste nummers, vooral de gitaar maakt het nummer af (to zion)

Improvision schreef:
(quote)

vind ik samen met every ghetto every city de beste nummers, vooral de gitaar maakt het nummer af (to zion)

zonder twijfel maakt die het nummer af. Ga het bij mn onderbouwing aanpassen

95. Sometimes – Bilal

Dit nummer is ook terug te vinden op de soundtrack van Ali. Helaas heeft deze geweldige nu-soulzanger nog maar één album uitgebracht (dit jaar wordt zijn 2e verwacht). Hij heeft zo'n relaxte en eigen stemgeluid. Zijn nummers luisteren altijd lekker weg en dit nummer is van hem zijn favoriet.

94. Icing On The Cake – Anthony Hamilton

Het moge reeds duidelijk zijn dat ik een groot liefhebber ben van de muziek en vooral de stem van Anthony Hamilton. Het album Soulife is zijn minst bekende, maar desalniettemin zeer sterke, album. Daarvan is Icing on the Cake het sterkste nummer. Goede opbouw, lekkere rauwe stem. Geweldig nummer.

93. Til It Happens To You – Corinne Bailey Rae

CBR is één van de positieve nieuwkomers in het genre waar ik mij vooral op richt. Haar debuutalbum is erg lekker en goed voor in het zomerse weerbeeld. Mooie stem, laidback muziek en dito nummers. Vind Til It Happens To You haar beste song, daarom de keuze.

92. My Way – Usher

De eerste echte grote hit van Usher. Geweldige clip ook naar mijn mening. Vind het gewoon een erg lekker nummer die op een positieve manier in je hoofd blijft hangen.

91. Walk Away – Ann Peebles

Ann Peebles is een Must-Have in elke Soul Top 100. Geweldig mooie stem heeft deze dame. De manier waarop dit als een lekker kabbelend riviertje langs je heengaat. Je intens haar sou laat voelen. Bellissimo !!!

90. I Don’t Wanna Know – Mario Winans (ft. P.Diddy & Enya)

Eigenlijk kan die gast niet klinken en is het wederom gebruiken van die Enya sample wel erg goedkoop. Toch vind ik dit een erg lekker nummer. Lekker laidback, je hoeft er niet teveel van te verwachten. Luistert lekker weg.

89. U Know What’s Up – Donell Jones

Dit nummer van Donell is helemaal af. Goede beat, goede zanglijnen, mooie tekst. Gewoon een heel erg lekker nummer die dubbel en dwars een plaatsje in deze top 100 verdiend.

88. Try Again – Aaliyah

De ultieme tophip van wijlen Aaliyah. Groot talent die helaas te vroeg heen gegaan is.
De beat van Timbaland knalt er lekker in en Aaliyah doet haar ding erg goed. Wat valt er uberhaupt nog over dit nummer te vertellen.

87. Mama’s Song – Urban Mystic

In de R&B in Hiphop worden veel nummers aan de moeders voorgedragen. In de hiphop is 2Pac's Dear Mama de beste op R&B gebied naar mijn mening deze krachtige track van de nog onbekende Urban Mystic.

86. Look What You Done For Me – Al Green

Onze beste Al Green staat vooral bekend om zijn heerlijke swingende nummers. Maar ik heb gekozen voor een slow song van deze fantastische zanger. In zijn ballades komt zijn geweldige stem toch meer naar buiten als in de swingnummers. En dit nummer, tja, dat raakt me gewoon.

85. I Found My Everything – Mary J. Blige

Een nieuw nummer van Mary. Dit nummer heeft mijn hart in zeer korte tijd veroverd. Heerlijke en vooral erg krachtig nummer met mooie lyrics. Als je daar dan nog een goede productie en de geweldige stem van Mary bij doet kan het helemaal niet meer stuk.

84. In Your Eyes – Keith Sweat

Keith Sweat is een artiest die in een lijst als deze niet te missen is. Een grondlegger in de hedendaagse R&B. In Your Eyes is mijn favoriete nummer van hem,

83. No, No, No – Destiny’s Child

Ik hou niet zo van DC maar dit nummer blijft lekker in mijn hoofd hangen. De artiest DC op zich verdient al een plaats in een lijst als deze.

82. All My Life – K-Ci & Jojo

Prachtig nummer van slijmerts eerst rang K-Ci & Jojo.

Reijersen schreef:
83. No, No, No – Destiny’s Child

Ik hou niet zo van DC maar dit nummer blijft lekker in mijn hoofd hangen. De artiest DC op zich verdient al een plaats in een lijst als deze.

Had dan Jumpin' Jumpin' of Lose my breathe genomen.

jowietje schreef:
(quote)

Had dan Jumpin' Jumpin' of Lose my breathe genomen.

Getver, Lose my Breath, ik vind sowieso die laatste cd verschrikkelijk. Ik zat eerder te denken aan Independent Woman, Bootylicious of Emotions (bij voorkeur Neptunes Remix)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:33 uur

geplaatst: vandaag om 19:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.