menu

Genres / Soul, Funk en R&B / SF-Radio

zoeken in:
avatar van Sjaakspeare
Hmm. Dan is het niet meer onderscheidend, en zou je denken dat het een zender voor loungemuziek is.

avatar van Rhythm & Poetry
Ja maar de naam Sit back soulfunk radio ligt niet lekker in het gehoor.

avatar van Sjaakspeare
Zoals ik het uitspreek wel. Je moet 'soulfunk' met eenzelfde beklemtoning uitspreken als 'sofa'. Het bekt zelfs heel goed door de klinkerrijm (s & s en ck & k).

Nou ja, goed, wat wij er van vinden is van secundair belang. Ik denk dat het goed is wanneer er meer mensen een idee opperen, dan kan Reijersen verder.

RedLightCityBoy
Sit Back SF kan dan ook nog voor de liefhebbers van korte namen. (maarja, bekt niet zo lekker merk ik al).

avatar van Rhythm & Poetry
Radio Anima is mijn idee.

Dat is ziel maar dan in het latijn als ik mijn bron goed heb gelezen.

RedLightCityBoy
ja dat klopt.

avatar van Mb.
Mb.
Dus het idee is een radiozender via internet dat zich richt op een combinatie van soul en funk? En dan startend met een uitzending per week? Leuk idee. Als je er een goede website bij maakt, dan kan het best werken - mits je je daadwerkelijk toewijd uiteraard.

Wat dacht je van... Headfunk Radio

Het woord 'Soul' mist uiteraard, maar als je goed promoot dan moet het geen probleem zijn om ook duidelijk te maken dat er soul gedraaid wordt. Bij 3FM of 538 denk je toch ook niet meteen aan een specifiek genre als je het leest? Terwijl deze beide een bepaalde richting aanhouden. Headfunk Radio dus, want het klinkt gewoon lekker. En bij goede funk (en soul) kan je natuurlijk niet stil zitten, dan swingt en 'nod' het hoofd mee! Die kleine uitstapjes kan je dan ook meteen verantwoorden, zolang het een beetje swingt dan.

avatar van Sjaakspeare
Mb. schreef:
En bij goede funk (en soul) kan je natuurlijk niet stil zitten, dan swingt en 'nod' het hoofd mee! Die kleine uitstapjes kan je dan ook meteen verantwoorden, zolang het een beetje swingt dan.

Ik verwachtte dat je ging uitleggen dat dit ook een toespeling was, maar dan op 'headphone'.

Dat neemt niet weg dat dat nogal logisch is, zeker gezien het een internetradiostation is, dat je daarom sneller met een koptelefoontje zult beluisteren. Op deze manier vind ik het zeker een goede naam.

avatar van kemm
Headfunk vind ik een goeie! De woordspeling op Headphone is hier ook veel duidelijker als bij Sit Back Soulfunk (ik had echt niet op sofa uitgekomen hoor, waarom zou ik ook). Ik vind ook niet dat er per se beide woorden soul en funk in moeten zitten. Zeg je het ene, dan denk je eigenlijk ook meteen het andere erbij.
Ik ga er nog eens over nadenken, mss krijg ik nog een ingeving...

avatar van Rhythm & Poetry
Radio Soulide

avatar van kemm
...Met Nederlandse soulcovers door Trijntje Oosterhuis!

Wat dacht je van Soulsent? Allitereert leuk. Speling met Heaven Sent, maar dan gestuurd van de soul ipv de hemel. En sent = geur: dat ruikt naar soul! En alsof dat nog niet genoeg is, is er een verwijzing naar Sam Cooke's 'You Send Me', (mogelijk zowat) de eerste soulsong ever!

avatar van Mb.
Mb.
Sjaakspeare schreef:
(quote)

Ik verwachtte dat je ging uitleggen dat dit ook een toespeling was, maar dan op 'headphone'.

Dat neemt niet weg dat dat nogal logisch is, zeker gezien het een internetradiostation is, dat je daarom sneller met een koptelefoontje zult beluisteren. Op deze manier vind ik het zeker een goede naam.


Mwah, ik vind het ook heel logisch dat je hoofd beweegt op lekkere muziek. En vooral op swingende muziek. Maar neemt niet weg dat die toespeling op 'headphone' ook leuk is. Het concept kan op gaan voor beide. Des te beter juist!

kemm schreef:
Wat dacht je van Soulsent? Allitereert leuk. Speling met Heaven Sent, maar dan gestuurd van de soul ipv de hemel. En sent = geur: dat ruikt naar soul! En alsof dat nog niet genoeg is, is er een verwijzing naar Sam Cooke's 'You Send Me', (mogelijk zowat) de eerste soulsong ever!


Was 'You Send Me' het eerste soul nummer? Goh, ik moet nog veel leren. Was overigens een van de eerste soul nummers dat ik hoorde. Top nummer. Soulsent is leuk trouwens, maar komt me wat te bekend voor. Maar misschien is dat juist wel goed.

avatar van Reijersen
Bedankt voor de reacties.

Sjaak, ik persoonlijk vind je idee niet zo, sorry. Natuurlijk top dat je iets inbrengt en met je argumentatie erbij begreep ik 'm ook beter.

De Headfunk van Mb. zouden we bijvoorbeeld al HeadPhunk kunnen gaan schrijven. Om de link naar Headphone nog meer te benadrukken.

Soulsent is ook leuk. Vooral met alle verwijzingen die jij noemt kemm.


Natuurlijk zal niet alleen ik dit bepalen (al zal ik het wel gaan presteren met die vriend van mij als een soort sidekick)

avatar van Rhythm & Poetry
Radio Anima en Radio Soulide worden het niet Daniël? Je stelt me teleur.

avatar van Reijersen
Rhythm & Poetry schreef:
Radio Anima en Radio Soulide worden het niet Daniël? Je stelt me teleur.





En ondertussen lees ik verder en zie ik er nog 2 staan. Van onze vriend R&P.

Anima is leuk gevonden, als Latijns synoniem. Gaat zeker op de lijst.
Soulide vind ik zelf wat minder "bekken". Maar ik ga ze allemaal voorleggen aan mijn kompaan.

avatar van Reijersen
Owja, mochten we zelf nog wat ideeën hebben dan plaats ik die ook hier. Dan kunenn we ze testen bij jullie.

avatar van Sjaakspeare
Reijersen schreef:
Sjaak, ik persoonlijk vind je idee niet zo, sorry. Natuurlijk top dat je iets inbrengt en met je argumentatie erbij begreep ik 'm ook beter.

Ik vond het zelf ook niet zo goed hoor (te vergezocht), maar een sneeuwbal moet ergens beginnen te rollen.

avatar van Mb.
Mb.
Reijersen schreef:
De Headfunk van Mb. zouden we bijvoorbeeld al HeadPhunk kunnen gaan schrijven. Om de link naar Headphone nog meer te benadrukken.


En dan zo'n koptelefoontje schuin boven de 'H' van Headfunk in je logo en je bent compleet.

avatar van Reijersen
Sjaakspeare schreef:
(quote)

Ik vond het zelf ook niet zo goed hoor (te vergezocht), maar een sneeuwbal moet ergens beginnen te rollen.



avatar van Reijersen
We hebben er zelf ook nog 3 verzonnen:

- "Some Kinda... Soul"
Tsja, klinkt wel lekker in een jingle. Geen FM of Radio of iets dergelijks erachter dus. We vinden deze zelf het best.

- "Soulject"
Subject is Engels voor onderwerp. De radioshow gaat om soul, dus een verbastering van de term.

- "Soulution"
Zelfde idee als bovenstaande. Vebastering van solution natuurlijk. Oplossing dus. Onze radioshow is de oplossing voor uw muziekproblemen. Ga gewoon lekker soul luisteren.

avatar van Osiris Apis
Ik dacht zelf aan "Funk for your Soul". Of "Funk your Soul Radio". Die 'bekt' beter.

Of
- "Badassoul" Die radio is gewoon badass.
- "Soulace Radio" van het woord solace. 'opbeuren', troosten in moeilijke tijden. De radio is dan de doping voor het volk. En het bevat het woord Ace. De aas is hoogste kaart. Soulace radio is superieur, niet te overtreffen. Zoals Dr Dre zei. 'niggas try to be the king, but the ace is back."

- "FS Groove"
- So(ul) Master radio.
- "Soul Fever 105". Geïnspireerd door GTA zender Fever 105


"Some Kinda.. Soul' vind ik zelf een beetje slapjes klinken. Dat interpreteer ik als "We draaien zoiets van ..Soul"

Bij Soulject, denk ik eerder aan eject. Snel uit die radio.
Soulution vind ik wel aardig. Maar toch een beetje corny.

Verder vind ik Headfunk ook een goede. Dan met als ondertitel "Soul for Real Funkheads". Met 'ph' vind ik express hip willen zijn. En ik krijg ook een associatie met Black Eyed Peas. Don't Phunk with my heart.

avatar van kemm
Ik ben ook niet zo'n fan van Some Kinda... Soul. Wat is de bedoeling juist, even te pauzeren tussen kinda en soul? Mss ook gewoon teveel woorden, en kinda is idd een beetje wazig. Dan zou ik meer gaan voor Some Soul, of nee: SoulSome: slaat mss nergens op, maar klinkt wel lekker.

Die Osiris noemt klinken een beetje, ik weet niet, identiteitsloos? Misschien kan er ook meer in de Nederlandstalige hoek gezocht worden, zo wordt het meteen een stuk persoonlijker (grote kans dat al die namen die we noemen al lang in gebruik zijn in de US ofzo). Maar dan niks met ziel (lelijk woord) of iets, gewoon een compleet losstaand woord(en) die toch duiding geven.

Headfunk kan bv ook nog als Headfonk geschreven worden, want iedereen weet dat: real Fonk is with an O!

avatar van Reijersen
Bedankt voor alle reacties weer

Laat de suggesties maar doorkomen

avatar van Mb.
Mb.
Osiris Apis schreef:


"Some Kinda.. Soul' vind ik zelf een beetje slapjes klinken. Dat interpreteer ik als "We draaien zoiets van ..Soul"

Bij Soulject, denk ik eerder aan eject. Snel uit die radio.
Soulution vind ik wel aardig. Maar toch een beetje corny.

Verder vind ik Headfunk ook een goede. Dan met als ondertitel "Soul for Real Funkheads". Met 'ph' vind ik express hip willen zijn. En ik krijg ook een associatie met Black Eyed Peas. Don't Phunk with my heart.


Ik sluit me hier bij aan. Ik dacht ook aan die Ph, en die O in Funk van Kemm, maar ik vond uiteindelijk simpelweg Headfunk gewoon het beste. Je moet het ook niet teveel opleuken. Headfunk Radio - slapping that funk in ya head.

Nog wat suggesties die ik zo een twee drie verzin terwijl ik schrijf;

Soulshine. Misschien wat corny, maar de link naar Sunshine is vrij aardig niet? Soulshine Radio - Zonneschijn in de donkere dagen.

Soulsight Radio? Klinkt wel aardig. We geven je een inzicht in de wereld van soul. Mwah, misschien wat vergezocht. Ik help sjaak gewoon met zijn sneeuwbal haha.

avatar van Sjaakspeare
Keep the sneeuwbal alive.

Dat gezegd hebbende:
Soular Funker-G Plant
Of hetzelfde, zonder 'plant', maar ik vond dat wel een grappige verwijzing naar het zijn van een radiostation. Oh ja, dikke sneeuwbal hier.

Trouwens, ik vond jouw eigen voorstellen weer het omgekeerde; te voor de handliggend. Vooral die eerste en die laatste zijn al een miljard keer verzonnen. Google de namen ook. Je wilt, neem ik aan, tenslotte wel de ruimte hebben om een naam te vestigen.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik heb nog een naam bedacht: Funk'd Up.

avatar van FunkyMonk
Osiris Apis schreef:

- "Badassoul" Die radio is gewoon badass.


avatar van Mb.
Mb.
Hoe staat het eigenlijk met dit project, Reijersen?

avatar van Reijersen
Mb. schreef:
Hoe staat het eigenlijk met dit project, Reijersen?


Dit project staat op een lijst om uitgevoerd te worden. Maar studie en werk zitten nu in de weg.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:09 uur

geplaatst: vandaag om 21:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.