menu

Genres / Soul, Funk en R&B / SF-Radio

zoeken in:
avatar van Reijersen
Mijn vriend en ik hadden al jarenlang het plan om eens een radioshow te maken en nu is het dan eindelijk een feit geworden: SF-Radio, oftewel SoulFunk-Radio.

SF-Radio is een home-made radiostation waar Soul en Funk de muzikale basis vormen. Je kan zeker rekening houden met uitstapjes richting hiphop, R&B, jazz en pop.

Het is en project dat allemaal nog wel erg in ontwikkeling is. Zo zijn we bezig met het maken van jingles en het vormgeven van verschillende items.

Op sfradio.hyves.nl kan je al een voorproefje vinden van het idee en meebeslissen over zaken als de SF-Top10 en andere items.

Er zijn reeds 2 afleveringen klaar. Mocht het je interesseren dan kan je ze hier verkrijgen:
- Aflevering 1
- Aflevering 2

Wat we natuurlijk vooral willen horen is jullie mening, dus wees zo vrij je reactie achter te laten in dit topic en/of op de Hyves-pagina.

Mocht er nieuws zijn omtrent items of nieuwe afleveringen dan zal ik dat hier ook melden.

|Joël|
Kan je de uitzendingen niet beter op YouTube zetten, dat werkt beter denk ik en dan krijg je bijvoorbeeld ook meer kijkers/luisteraars.

avatar van Reijersen
|Joël| schreef:
Kan je de uitzendingen niet beter op YouTube zetten, dat werkt beter denk ik en dan krijg je bijvoorbeeld ook meer kijkers/luisteraars.


Enig idee hoelang het duurt voordat het erop staat

Nee, maar aan dat idee zaten we inderdaad ook al te denken. En dan gewoon het SF-Radio logo als beeld neerzetten.

Bedankt

avatar van MJ_DA_MAN
Is binnen no time ge-upload op YouTube, hoor.

avatar van Reijersen
MJ_DA_MAN schreef:
Is binnen no time ge-upload op YouTube, hoor.


Heb het net geprobeerd. Gewoon omgezet in een wmv bestand, maar staat daarna op FAILED.

Kan je ook MP-3 uploaden op youtube?

avatar van MJ_DA_MAN
Gewoon de MP3 in Windows Movie Maker zetten, afbeelding erbij, opslaan als WMV, uploaden en klaar is kees. Dat kan haast niet fout gaan.

avatar van Reijersen
MJ_DA_MAN schreef:
Gewoon de MP3 in Windows Movie Maker zetten, afbeelding erbij, opslaan als WMV, uploaden en klaar is kees. Dat kan haast niet fout gaan.


Wel dus

avatar van MJ_DA_MAN
Da's een kunst .

|Joël|
Nee hoor dat gaat nooit mis of je bestand moet wel heel groot zijn (Each video can be up to 10 minutes in length and up to 1GB in size. These videos will be available in My Videos after they have finished processing. It may take 30 minutes or more for extremely large files to appear on your My Videos page.).

Ik heb bijvoorbeeld dit erop staan: http://www.youtube.com/watch?v=IThF-Nlc818 (ook gemaakt met behulp van Windows Movie Maker).

Hoelang is zo'n uitzending van je?
Want ik denk dat het dan echt werkt en een leuk idee is. Zo iets dat mensen elke keer moeten downloaden is toch minder aantrekkelijk.

Ook leuk idee om er dan een mooie YouTube pagina van te maken met een goede achtergrond (bijvoorbeeld je radiostation-logo).

Oja belangrijk als je het upload gebruik dan de multi-video uploader. Om deze de eerste keer te gebruiken moet je een klein dingetje van YouTube downloaden, dit is binnen de minuut gedaan. Als je dat eenmaal hebt kan je altijd die multi-video uploader gebruiken. Die gebruik ik ook, werkt veel beter (lees: véél sneller) dan de standaard manier die ik al in geen tijden meer heb gebruikt.

Ga naar Upload!
aan de rechterkant: Upload files larger than 100MB or upload many files at once! [Use multi-video uploader]
Daarop klikken en dan wijst het zich allemaal vanzelf. Je kan dus ook meerdere files er gelijk opgooien, iets dat zeker met die afleveringen erg handig kan zijn. Is je uitzending langer dan 10 minuten dan moet je de uitzending in Windows Movie Maker even in verschillende stukken knippen. (bijvoorbeeld 2 delen).

Succes ermee en als je nog vragen hebt kan ik je wellicht helpen, ik weet namelijk wel een beetje hoe YouTube en Windows Movie Maker werken.

avatar van Reijersen
Een aflevering duurt al snel 1 tot 1,5 uur, dus misschien is dat het probleem. Maar dan moet ik het in 10 delen knippen, wordt er niet overzichterlijker op.

|Joël|
mmm nee dan verliest het inderdaad wat aan kracht. Ik zal er binnenkort eens één of meer downloaden en wat feedback geven.
Het idee klinkt namelijk leuk en ik kan jouwn muzieksmaak meestal wel waarderen.

langer dan 10 minuten is niet meer mogelijk op YouTube, dus dat is helaas het probleem.

avatar van herman
Wat we natuurlijk vooral willen horen is jullie mening, dus wees zo vrij je reactie achter te laten in dit topic en/of op de Hyves-pagina.


Goed initiatief! Ik had je al gespot op Hyves.

Ik zou een Hyve, Myspace, etc. aanmaken en veel promowerk doen op Last.FM (door journals of recommendations), etc. Dan komt het wel goed met die luisteraars.

avatar van Reijersen
herman schreef:
(quote)


Goed initiatief! Ik had je al gespot op Hyves.

Ik zou een Hyve, Myspace, etc. aanmaken en veel promowerk doen op Last.FM (door journals of recommendations), etc. Dan komt het wel goed met die luisteraars.


Met de MySpace zijn we bezig.
Verder is dat Last.fm idee inderdaad een goed idee. Dank!

avatar van Reijersen
Best leuk om zo'n idee dan ook tot uitwerking te brengen, maar het grootste euvel is toch steeds het vinden van luisteraars.
Van de 15 leden op Hyves luistert er niemand, op last.fm meld niemand zich aan voor de groep en MySpace even zo.

Iemand nog tips om wat meer aandacht/luisteraars te genereren?

avatar van herman
Op Myspace moet je veel vriendjes maken (gewoon veel mensen uitnodigen) en als je een nieuwe uitzending hebt berichten sturen naar iedereen en/of zelfs een comment plaatsen.

Het heeft wel even tijd nodig vaak, maar volharden helpt.

Een weblog waarin je de uitzending online zet en de tracklisting helpt ook. Dit kun je dan makkelijk ook op Myspace, Last.FM, etc. zetten.

avatar van Reijersen
SF Radio gaat als het goed is een doorstart maken op Radionomy . Mits we geaccepteerd worden als Beta-users. Ik hou jullie op de hoogte.

raffael77
Reijersen schreef:
Best leuk om zo'n idee dan ook tot uitwerking te brengen, maar het grootste euvel is toch steeds het vinden van luisteraars.
Van de 15 leden op Hyves luistert er niemand, op last.fm meld niemand zich aan voor de groep en MySpace even zo.

Iemand nog tips om wat meer aandacht/luisteraars te genereren?


Een goed advies die ik je mee kan geven is niet teveel uitstapjes maken naar andere muziek genres.

Je zegt dat het soul en funk is maar je mixt ook pop nummers ertussen die helemaal niets met deze 2 te maken hebben.

Wel geef je aan dat er uitstapjes bij zitten naar andere genres en dat geeft niet maar laat er wel een vorm van soul of funk inzitten.

Neem nou Jason Mraz. Is heel muzikaal maar heeft niets met soul of funk te maken en past er ook niet echt tussen. Hij past meer in het straatje van Folk of acoustic.

Ook Anthony David of Kevin Michael zijn puur R&B.

Je moet meer op elkaar afstemmen.

Het oudere publiek zal meer verwachten van oude soul en funk dan van Neo-Soul e hedendaagse R&B

Sam Dees en OV Wright zijn ok maar gooi er meer bij.

Ik ben geen enkel echte funk nummer tegen gekomen.

Brian Culbertson heeft funky stuf erin zitten maar als je meer werk van hem luisterd dan heeft het toch een hoog pop gehalte.

Waar zijn Funkadelic, The Meters, Sly & Family Stone.

Je zou bijvoorbeeld van 10 nummers er 7 a 8 soul en funk doen en daarnaast een uistap maken en die er tussen plaatsen maar dan wel met een soulvolle funk gehalte.

avatar van Reijersen
raffael77 schreef:
(quote)


Een goed advies die ik je mee kan geven is niet teveel uitstapjes maken naar andere muziek genres.

Je zegt dat het soul en funk is maar je mixt ook pop nummers ertussen die helemaal niets met deze 2 te maken hebben.

Wel geef je aan dat er uitstapjes bij zitten naar andere genres en dat geeft niet maar laat er wel een form van soul of funk inzitten.

Neem nou Jason Mraz. Is heel muzikaal maar heeft niets met soul of funk te maken en past er ook niet echt tussen. Hij past meer in het straatje van Folk of acoustic.

Je moet meer op elkaar afstemmen.


Dank voor de tips! We zijn ook wel van plan het echt meer op de oudere soul en funk te gooien nu. Minder het nieuwe werk erin te stoppen. Mede omdat de scheidingslijn bij veel van de neo-soul op de grens van R&B ligt. (al zijn er natuurlijk uitzonderingen).
Eerst maar eens kijken of een soort van herstart nut gaat hebben.

raffael77
Waarom gooi je er geen Sharon Jones in of Cookin' On Three Burners of The Soundstylistics. Dat zijn nieuwe gasten maar hebben echt de oude sound van vroeger.

Een tip van mij kan geen kwaad toch.

avatar van Reijersen
raffael77 schreef:
Waarom gooi je er geen Sharon Jones in of Cookin' On Three Burners of The Soundstylistics. Dat zijn nieuwe gasten maar hebben echt de oude sound van vroeger.

Een tip van mij kan geen kwaad toch.


Sharon Jones komt er zeker in. Net als Nicole Willis & the Soul Investigators bijvoorbeeld. Die anderen ken ik niet, dus ga ik eens op zoeken. Bedankt

raffael77
Willis is ook prima.

avatar van Sjaakspeare
Ik vind de naam niet erg handig gekozen eigenlijk. Ik bedoel; het valt absoluut niet op, geeft niks aan over de inhoud of de grondslag en doet bovendien denken aan een heel anders soort radio. Met dat laatste doel ik op futuristische, technologisch overbeladen en veelal intergalactische fictie op de radio, wat vast wel zal bestaan in de VS, en zeker in Japan. Oftewel: deze naam zal te vaak geassocieerd worden met Science Fiction. Maar goed, misschien hebben jullie andere overwegingen gemaakt, die ten gunste van deze naam kwamen...

avatar van Reijersen
Dat is iets waar ik totaal niet aan gedacht had. Maar nu je het zegt zit daar inderdaad wel wat in. Misschien eens overwegen het te veranderen, maar dan moet er wel iets heel vets opkomen.

Dj2Jelle
FS-Radio

avatar van Reijersen
Misschien een stemming uitschrijven hier. Gewoon eerst een lijstje verzinnen en dan mogen jullie de naam bepalen.

Mits jullie ook beluisteren en reageren natuurlijk

avatar van Reijersen
We wachten nog steeds voor goedkeuring van de site, duurt wel lang.

avatar van Reijersen
De site laat maar niks van zich horen. Heb een mail gestuurd (een week geleden) maar krijg geen antwoord terug. Denk dat we maar uitwijken naar last.fm of Hyves.

avatar van Reijersen
Ben druk bezig met een herstart. Samen met een vriend ben ik bezig met het maken van jingles en andere ideeën aan het uitwerken.

Alleen, we willen een andere naam gaan dragen (ook voor een website). Nu is mijn vraag aan jullie of jullie misschien leuke opties hebben?

(flauwe inzendingen graag thuis laten)

avatar van Sjaakspeare
Sit back soulfunk Radio

Een toespeling op 'sit back sofa'. Het achteroverleunen is daarbij een verwijzing naar hoe je zou kunnen genieten van het luisteren naar jullie radiostation. Ik heb hier trouwens 'in your' weggelaten, omdat een naam niet al te lang moet zijn. Ook is een 'achteroverleunsofa' een denkbaar iets. In een jingle zou je 'in your' natuurlijk zo toe kunnen voegen, wat de toespeling wat duidelijker maakt. Wat die jingles betreft: misschien is het een idee om die gedeeltelijk in elkaar te flansen uit stemsamples, bij voorkeur dan opzwepende funk-schreeuwen. Bij 'sit back in your soulfunk' moet dat wel te doen zijn, lijkt me. Ik bedoel: er is vast wel een funkplaat te vinden voor elk woord. Hopelijk meerdere dan, zodat het bij elkaar nog een aardig ritme vormt ook.

Dit was mijn ingevinkje, misschien kun je er wat mee.

avatar van Rhythm & Poetry
Geen slecht idee Sjaak, alleen zou ik het mooier vinden als soulfunk weggelaten wordt. Gewoon: Sit back radio.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:49 uur

geplaatst: vandaag om 15:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.