menu

Genres / Jazz / Scientist's Soms Spetterende Saxofoon Serie

zoeken in:
Onlangs was ik eens een rondje aan het maken op internet en kwam ik een link tegen waarbij een hoop puzzelstukjes op zijn plaats vielen. Ik was op zoek naar jazzmuzikanten die ik nog niet kende, en ik kwam deze link tegen. Ik wil al een tijdje een topic beginnen om weer eens wat lekker over jazz te lullen in een wat ongedwongener format dan het Jazz-album van de week (dat volgens mij nu ook dood is). Ik wil een topic waarbij ik niet afhankelijk ben van andere mensen, en andere mensen niet afhankelijk van mij.

Daarnaast wilde ik ook altijd nog eens in de wat oudere ontwikkeling van de jazz duiken, qua nieuwe dingen blijf ik wel goed bij, maar ik voel mezelf niet zo snel geneigd om een oudere plaat op te zetten. Nou is dit in principe een “gewoon” lijstje, persoonlijk opgesteld door iemand die er zijn mening over heeft. Ik ga me ook niet druk maken over het feit welke mensen hij er wel en niet buiten heeft gelaten. Dat het om saxofoons gaat is ook puur toeval, wie weet doe ik hierna wel een drummerlijst, wie weet wel piano, wie weet niks. Nee, er zijn 2 dingen die dit voor mij een interessante lijst maken:

1. Er zit variatie in, van oude jazzmannen uit de jaren 40 en eerder tot jonge goden die nog steeds actief zijn, er is van alles in te vinden. Ook qua jazzstijlen geeft het daardoor een redelijk gevarieerd beeld. Er zitten wel een paar platen bij die ik ken, maar dat laat ik me niet storen

2. Er staat mooi bij elke artiest een of meerdere tips aangegeven van albums om te beluisteren, en dit zijn lang niet altijd zijn bekendste of best gewaardeerde albums, hierdoor hoop ik ook een iets gevarieerder beeld te krijgen. Ik ga me dus ook niet druk maken of dit wel “echt” het beste album is.

Ik hou er niet van om moeilijk te gaan doen en elke week 1 album bekend te gaan maken, dus ik post de lijst gewoon meteen hier. Ik ga zelf in willekeurige volgorde de lijst door en ben benieuwd wat ik allemaal tegenkom. Mochten er mensen zijn die mee willen doen, hou je vooral niet in! Laat je ook niet beïnvloeden door mijn luistertempo, doe wat je wilt (het is immers jazz!). Ik ga me ook proberen niet te laten verleiden tot het beoordelen van een plaat. Ik heb soms het gevoel dat de wil om een oordeel te vormen of iets zinnigs te zeggen over de plaat afbreuk doet aan mijn beleving, dus daar tracht ik nu van weg te blijven

Hier de lijst met albums die op het programma staan beluisterd te worden, met tussen haakjes de betreffende saxofonist:

1. Kaoru Abe & Masayuki Takayanagi - Mass Projection (Kaoru Abe)
2. Kaoru Abe & Masayuki Takayanagi - Gradually Projection (Kaoru Abe)
3. Steve Lacy Sextet - The Gleam (Steve Lacy)
4. Steve Lacy – Trickles (Steve Lacy)
5. Joshua Redman - Back East (Joshua Redman)
6. Joshua Redman – Compass (Joshua Redman)
7. Fred Anderson & DKV Trio - Fred Anderson & DKV Trio (Ken Vandermark)
8. AALY Trio & DKV Trio - Double or Nothing (Ken Vandermark)
9. Matana Roberts - Coin Coin Part One: Gens de Couleur Libres (Matana Roberts)
10. Tim Berne - Fulton Street Maul (Tim Berne)
11. Dewey Redman – Tarik (Dewey Redman)
12. Dewey Redman/Cecil Taylor/Elvin Jones - Momentum Space (Dewey Redman)
13. Johnny Griffin - A Blowin' Session (Johnny Griffin)
14. Ike Quebec - Heavy Soul (Ike Quebec)
15. Ike Quebec - The Complete Blue Note 45 Sessions (Ike Quebec)
16. Jemeel Moondoc - Muntu Recordings (Jemeel Moondoc)
17. Jemeel Moondoc & William Parker - New World Pygmies (Jemeel Moondoc)
18. Andrew Hill – Compulsion (John Gilmore)
19. Jackie McLean - Let Freedom Ring (Jackie McLean)
20. Hank Mobley – Workout (Hank Mobley)
21. Branford Marsalis Quartet - Crazy People Music (Branford Marsalis)
22. David Murray Octet – Ming (David Murray)
23. David Murray Quartet - Shakills Warrior (David Murray)
24. The Thing - Bag It (Mats Gustafsson)
25. Joe McPhee - Nation Time (Joe McPhee)
26. Frank Wright - Your Prayer (Frank Wright)
27. Frank Wright Quartet - Church Number Nine (Frank Wright)
28. Noah Howard Quartet - The Noah Howard Quartet (Noah Howard)
29. Noah Howard - The Black Ark (Noah Howard)
30. Julius Hemphill - Dogon A.D. (Julius Hemphill)
31. World Saxophone Quartet - Live in Zurich (Julius Hemphill)
32. Julius Hemphill/Abdul Wadud/Don Moye - Raw Materials and Residuals (Julius Hemphill)
33. Henry Threadgill Sextet - Rag, Bush and All (Henry Threadgill)
34. Henry Threadgill - Easily Slip Into Another World (Henry Threadgill)
35. Ben Webster – Soulville (Ben Webster)
36. Count Basie - Complete Original American Decca Recordings (Lester Young)
37. Stan Getz - Quintets: The Clef & Norgran Studio Albums (Stan Getz)
38. Borbetomagus - Barbed Wire Maggots (Don Dietrich/Jim Sauter)
39. Charles Gayle/William Parker/Rashied Ali - Touchin' on Trane (Charles Gayle)
40. Lou Donaldson - The Natural Soul (Lou Donaldson)
41. J.D. Allen Trio - Victory! (J.D. Allen)
42. The Cannonball Adderley Quintet - The Cannonball Adderley Quintet in San Francisco (Cannonball Adderley)
43. Archie Shepp – Kwanza (Archie Shepp)
44. Pharoah Sanders - Live at the East (Pharoah Sanders)
45. Pharoah Sanders - Village of the Pharoahs (Pharoah Sanders)
46. Naked City - Complete Studio Recordings (John Zorn)
47. Painkiller - Collected Works (John Zorn)
48. Masada - Masada, vol 1. Alef (John Zorn)
49. Charlie Rouse Quintet - Takin' Care of Business (Charlie Rouse)
50. Eric Dolphy - Out to Lunch (Eric Dolphy)
51. Marion Brown - Geechee Recollections (Marion Brown)
52. Marion Brown - Sweet Earth Flying (Marion Brown)
53. Art Ensemble of Chicago - Les Stances a Sophie (Joseph Jarman/Roscoe Mitchell)
54. Coleman Hawkins - The Essential Sides 1929-1939 (Coleman Hawkins)
55. Fred Anderson/Hamid Drake/Kidd Jordan/William Parker - 2 Days in April (Fred Anderson)
56. Wayne Shorter - Speak No Evil (Wayne Shorter)
57. The David S. Ware Quartets - Live in the World (David S. Ware)
58. David S. Ware Quartet - Live in Vilnius (David S. Ware)
59. Joe Henderson - Inner Urge (Joe Henderson)
60. Dexter Gordon - Our Man in Paris (Dexter Gordon)
61. Albert Ayler - Slugs' Saloon (Albert Ayler)
62. Sam Rivers - Fuchsia Swing Song (Sam Rivers)
63. Sam Rivers – Crystals (Sam Rivers)
64. Antony Braxton - New York, Fall 1974 (Antony Braxton)
65. Peter Brotzmann Octet - Complete Machine Gun Sessions (Peter Brotzmann)
66. Ornette Coleman - The Shape of Jazz to Come (Ornette Coleman)
67. Charlie Parker - The Complete Savoy & Dial Master Takes (Charlie Parker)
68. The John Coltrane Quartet – Crescent (John Coltrane)
69. Sonny Rollins - Saxophone Colossus (Sonny Rollins)
70. Sonny Rollins - Our Man in Jazz (Sonny Rollins)
71. Sonny Rollins - East Broadway Run Down (Sonny Rollins)

(ik zal ook de ontbrekende albums toevoegen op MuMe)

Mijn randomgenerator vertelt me dat ik begin met:
Julius Hemphill - Raw Materials and Residuals (1978)

The Scientist schreef:
Ik heb soms het gevoel dat de wil om een oordeel te vormen of iets zinnigs te zeggen over de plaat afbreuk doet aan mijn beleving, dus daar tracht ik nu van weg te blijven

Haha daar heb je wel een punt mee.

Ik ben nu een stukje van die plaat van Hemphill aan het draaien via Spotify, klinkt leuk, maar die cellospeler klinkt af en toe als een overspannen banjo. Was dat een mening? Oeps.

sxesven
1. Kaoru Abe & Masayuki Takayanagi - Mass Projection (Kaoru Abe)
2. Kaoru Abe & Masayuki Takayanagi - Gradually Projection (Kaoru Abe)

Beide fantastisch!

Ik heb hem nu 2 keer gedraaid, die plaat van Hemphill, en doe dat komende week nog wel een paar keer.. ik vind de vrijheid wel lekker aansprekend, had dit niet direct verwacht.. En de cello fascineert mij ook, ik weet niet of ik het overal even positief vind, maar het maakt er in elk geval een interessante plaat van

Ben benieuwd naar die japanners dan Sven.. wordt wel een beetje voorspelbaar jij en je jappen he

Wat betreft Painkiller heb je wat mij betreft genoeg aan Buried Secrets/Guts of a Virgin en het ietwat saaie Masada - Masada, vol 1 Alef zou ik persoonlijk vervangen door het veel meer spetterende Electric Masada - At the Mountains of Madness. Ieder zijn smaak natuurlijk, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb hehe.

Ik Doe Moeilijk
Tof, zat zelf te onlangs nog te denken om dit soort lijstjes te gaan posten. En ik wilde het ook per instrument doen, of per combo (b.v. sax-drums duo's). Ik was in dat geval natuurlijk ook gestart met een saxofoonlijst.

kortom: bedankt, leuk initiatief, genoeg te ontdekken.

Ik wil er eigenlijk graag ook wel zelf iets over schrijven zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten, helaas weet ik er zelf verder ook niet zoveel over, daarom zal ik me beperken tot een korte omschrijving, die ik schaamteloos zal jatten uit externe bronnen, in dit geval Allmusic.. (Heb hem een klein beetje herschreven, maar dit is voor 95% gebaseerd op wat ik heb gelezen, en niet op mijn eigen luisterervaring.)

Op Raw Materials and Residuals horen we een jazz-trio bestaande uit een saxofonist (Hemphill) een cellist (Wadud) en een percussionist (Don Moye). Vijf nummers die volgens allmusic "breathe with the vitality of a raging bull, yet are smart and centered in traditional jazz language".. En dat is te horen, we krijgen een heus klankpalet aan redelijk wanordelijke geluiden voorgeschoteld, maar er blijft bijna altijd wel het idee achter zitten van een bepaald thema waarop gevarieerd wordt... Naast Hemphill's gedreven saxofoonspel zorgt ook de dynamiek in het cellospel en de percussie ervoor dat er genoeg te beleven is..

Voor wat ik af kan leiden is Hemphill een van de mensen die een beetje verder gingen waar mensen als Coltrane en Dolphy in de jaren '60 waren opgehouden.

Ik zal 'm eens beluisteren Hemphills Dogon A.D. is in ieder geval echt een klassieker (op 4,5/5 hier) en een must voor de liefhebber.

die staat ook in de lijst, dus gaat ongetwijfeld langskomen

Ataloona schreef:
Hemphills Dogon A.D.
Luister ze na elkaar en neem aansluitend het album van zijn student Tim Berne erbij.

Heb me goed vermaakt met de vorige plaat, keer of 6/7 gedraaid al , misschien niet overal even geweldig, maar hij bevalt me toch prima en er is genoeg nieuws in te ontdekken... maar dan wordt het ook tijd voor een nieuwe wat mij betreft... en de randomgenerator geeft:

(afbeelding)
Pharoah Sanders - Village of the Pharoahs

Bij het album lezen we beschrijvingen die al duidelijk maken dat het om een gevarieerde plaat met invloeden van over de hele wereld gaat... Een blik op de discogs-pagina leert ons dat een grote varieteit aan percussie-instrumenten gebruikt wordt.. en dat naast de sopraansaxofoon (en op 1 nummer tenor) van Sanders qua blaasinstrumenten alleen af en toe een fluit en een shakuhachi (japanse fluit) langskomt.. Ook interessant lijkt me de bijdrage van de Tambura, een centraal-aziatisch snaarinstrument dat de nodige gelijkenissen met de sitar vertoont..

Allmusic is er minder positief over en heeft het over een bij elkaar geraapt geheel en zegt dat Pharoah veel betere dingen heeft... Maar laten we eerst eens kijken hoe dit bevalt

Het gebruik maken van Random Generator bij dat soort dingen is overigens wel een goed idee. Dit topic volg ik sowieso ook, ben ook wel benieuwd naar meer jazz.

Factoid: Sanders' mentor John Coltrane heeft ook al ergens een tambura (volgens Wikipedia tanpura?) gebruikt, percussionist Ahmed Abdul-Malik speelt dit instrument op India (op The Complete 1961 Village Vanguard Recordings).

Klinkt toch wel weer als een interessante plaat, zal ook eens proberen hem te beluisteren de komende tijd.

Geweldige ontdekking deze Village of the Pharoahs!! Meteen 3 maal achter elkaar beluisterd.
The Scientist om dit onder de aandacht te brengen
Village of the Pharoahs
Pharoah Sanders
Adolphe Sax!!

Ah, interessant topic. Ik zal hier zo nu en dan ook een graantje meepikken!

Leuk dat het bevalt Cabeza , en ben benieuwd wat je eruit weet te halen Panjoe... elke plaat die mensen hier oppikken is er eentje meer

Deze hier bevalt mij ook heel goed, misschien is het een bij elkaar geraapt zooitje, maar als het bij elkaar geraapte zooitje mooi genoeg is maakt me dat niet zoveel uit... Ik hou wel van de sfeer in deze plaat.. Zal ook wel eens dat nummer van Coltrane luisteren dan Sander.... Mochten er meer mensen tips/associaties/referenties hebben dan zijn die natuurlijk altijd welkom

En bennerd, dat vond ik nou ook, niks van te voren bedachte volgorde, lekker los door elkaar heen en we zien wel wat het wordt

Ja, dit is wel een blijvertje voor mij, binnenkort maar eens meer van de man opzoeken..

Doordat ik hem zo vaak gehoord heb (keer of 10 al) heb ik nu ook wel zin in een nieuwe.. eens kijken wat mijn prachtige zelfgeprogrammeerde random-knop in excel geeft.. ehh gaf

(afbeelding)

Aaly Trio & DKV Trio - Double Or Nothing

Een wat nieuwere plaat, met een line-up die enkelen hier redelijk bekend voor zal komen. We luisteren naar een opname een beetje in de stijl van Ornette Coleman's Free Jazz.. een trio in ons linkeroor en een in het rechter.. Ik vond dat op Free Jazz wel een fijn effect geven en hoop dat het hier ook goed uitvalt.. De saxofonist hier in kwestie is Ken Vandermark (uit DKV trio) die we in ons rechteroor horen blazen (af en toe ook klarinet)... Verder in dat ook drummer Hamid Drake ne bassist Kent Kessler, in het linkeroor het Aaly trio, bestaande uit Nordeson, Haker-Flaten en Gustafsson (uit o.a. The Thing, die we vaker tegen gaan komen )

Wat opvalt is het redelijk rustige karakter op deze plaat, beide bands hebben wel wildere dingen gedaan... De eerste twee nummers beginnen zelfs met 5 minuten drums en 10 minuten bas respectievelijk... Op mijn eerste gehoor ging het eerste nummer vrij onopvallend voorbij, maar Ayler's Angels, en Awake Nu van Don Cherry (Neneh's vader) voegen wat meer leven toe... Vond hem op het eerste gehoor niet heel verrassend, maar we gaan meer horen

Ziet er erg interresant uit, maar.. is dit album ook ergens te kezen of te streamen?

geregeld dus.. mocht er iemand anders ooit problemen hebben met het vinden van albums, PM me dan.

Deze plaat doet me op cd minder dan op papier, ook na een aantal keer luisteren ben ik niet heel erg onder de indruk. Een degelijke plaat, dat wel, maar op de laatste 5 minuten na word ik nergens echt weggeblazen, en zit ik eigenlijk na 10 minuten in de plaat (als de eveneens behoorlijk fijne intro is afgelopen) al te wachten tot Awake Nu begint, dat is toch wel een heerlijke compositie zeg, was me al bekend van het debuutalbum van The Thing, en ook hier komt het erg goed uit de verf..

Toch ken ik van deze musici allemaal wel beter materiaal, maar ik hoop dat het voor anderen nog in enige mate tot positieve reacties danwel een leuke ontdekking leidt.

The Scientist schreef:
geregeld dus

Ik ben helemaal niet bekend met de hedendaagse jazz-scene, de namen van de muzikanten zeggen me dan ook niet veel. Alleen van Gustafsson had ik al wel eens iets opgevangen. Maar mijn intresse voor dit album werd vooral gewekt door de referenties naar Ornette Coleman en Don Cherry, mij wel bekende helden

Ik heb het album nog maar één maal beluisterd, en in tegenstelling tot The Scientist, vond ik de eerste 8 minuten wat tegenvallen. Drumsolo (duo ), en omdat het mijn eerste beluistering was, zat ik waarschijnlijk wat te ongedurig en in spanning af te wachten op duellerende sax geweld...
Maar verder vond ik het toch bijzonder boeiend, en werd ik enkele keren bijna letterlijk omver geblazen. Vanaf track 2 wordt het voor mij pas echt een wonderlijk avontuur. Vermoedelijk vanwege mijn gebrek aan ervaring met hedendaagse avant-garde jazz, maar het klinkt meerdere malen behoorlijk "nieuw", én goed voor mij. Kortom, alleen maar enthousiasme hier, en ik kijk nu al uit naar een goed moment om er nog eens 50 minuten voor te gaan zitten... Ik ben nu al zeker dat ik die eerste 8 minuten al heel wat geweldiger ga vinden

En ik vind het wel weer eens tijd worden voor een nieuwe, mijn mening over de vorige heb ik al wel min of meer gegeven, en na nog enkele luisterbeurten zal ik ook wel een keer een berichtje bij het album neerpennen. Maar ik heb wel zin in weer iets nieuws hier.. [gooit een virtuele dobbelsteen]

(afbeelding)
Joshua Redman - Back East

Een helemaal wat recentere plaat (2007) die, volgens mijn bronnen, op 3 nummers na bestaat uit de "standaard" line-up van saxofoon-bas-drums. Wat ik van de beschrijvingen op bijvoorbeeld allmusic (en van uneaj hier op musicmeter) mag geloven is dat het toch voornamelijk draait om het saxofoonspel van Redman, dat omschreven wordt als "deeply thoughtful improvisation and unexpected rhythmic interplay" en ook hier wordt geroemd..

Volgens onze unaej hoef ik van de rest niet zoveel te verwachten:
unaej schreef:
Zoals gevreesd komt de bezetting over het algemeen nogal “eng” over, en noch de composities, noch de improvisaties grijpen echt naar de keel. Redman heeft een eigenzinnige manier van opbouwen (of helemaal geen), en de ritmesectie respecteert de heersende conventies. Op zich een nogal saaie bedoening, denkt u, maar dat is buiten Redmans bezieling gerekend, die de nummers af en toe volledig opentrekt.

Het feit dat er op dit album 3 verschillende bassisten en 3 verschillende drummers meedoen maakt dat ik het ook meer zie als een solo-plaat van Redman met wat gasten erbij.

De titel "Back East" is volgens allmusic op meerdere manieren te interpreteren, het kan verwijzen naar de oostkust van de VS, waar de jazz van oudsher wat minder strak omlijnd is en meer vrijheid heeft dan aan de westkust.. Ook kan het verwijzen naar de oosterse filosofisch/muzikale invloeden die doorsijpelen in dit album.. Wie zal het zeggen, ik zal em eens gaan luisteren!

Op papier niet de meest aansprekende plaat voor mij, maar gelukkig wordt muziek niet gemaakt op papier

Klinkt verder niet zo interessant, maar ik zal 'm eens bij je weghalen op SLSK. Blijft een leuk topic om zo eens lekker mee te luisteren. Geen tijdslimieten

Ik weet niet of jij hem al beluisterd hebt? Ik inmiddels 3 keer, zometeen eens een 4e..

En gelukkig is het inderdaad niet de muziek die het op papier is.. Tuurlijk het is wat rustiger en minder explosief dan ik het gewend ben, maar dat maakt het nog geen gezapige plaat.. Wat ik tot nu toe wat jammer vind is dat er niet met een trio gewerkt wordt, maar met verschillende drummers en bassisten.. En dat is helaas vrij goed te horen.. Op de eerste 2/3 nummers en op de laatste paar voegt de ritmesectie echt iets toe, terwijl het op de rest van de nummers inderdaad vrij saai klinkt... En "toevallig" zijn het de nummers met Grenadier en Jackson (ik meen Grenadier ergens van te kennen, maar weet niet waarvan) die wel echt bevallen.

Ook vermaakt het saxofoonspel me wel, af en toe wel wat te tam in mijn ogen, waardoor ik soms wat wegdommel, maar op momenten dat het iets drukker wordt zit er wel echt leven in dat saxofoongeluid...

Geen tegenvaller dus! en in ieder geval goed ook voor de variatie

The Scientist schreef:
[...]
Geen tegenvaller dus! en in ieder geval goed ook voor de variatie

Was ook mijn gedacht na de eerste beluistering

The Scientist schreef:
Ja, dit is wel een blijvertje voor mij, binnenkort maar eens meer van de man opzoeken..[...]
(Over Pharoah Sanders - Village of the Pharoahs)

Om Karma (1969) kun je natuurlijk niet heen. Weer helemaal anders, maar wel iets dat je toch minstens een keer gehoord moet hebben. Verder zijn er nog zoveel albums met Pharoah die ik nog niet heb beluisterd dat ik nog niet kan uitmaken wat ik zijn beste albums zijn. Maar wat ik al wel beluisterd heb is voor mij niet beter dan Village of the Pharoahs. Dat blijf ik een topplaat vinden, met dat onsamenhangende als een pluspunt - heerlijk gevariëerd...

Ik vind het weer tijd voor een nieuwe.. Redman zal ik zo nu en dan nog wel opzetten, is een fijne plaat, maar als puntje bij paaltje komt heb ik toch vaker de neiging om wat experimentelere dingen op te zetten..

de volgende is:

(afbeelding)
Frank Wright - Your Prayer

Een album met welgeteld 0 stemmen en 0 berichten op Musicmeter, dus ik denk dat het aan ons wordt om daar wat aan te gaan veranderen..

Een blik op Allmusic vertelt mij dat ze positief zijn over zit album, een intens blaas-album van een man waarvan ik zelf de naam nog nooit of bijna nooit langs heb zien komen.. Toch schijnt hij best een grote naam te zijn in de jazzscene van eind jaren '60 en schijnt zijn jazz redelijk experimenteel te zijn.. Wikipedia: "his style is often associated with Ayler's".. op papier dus een scientist-album, ben benieuwd wat ik ervan vind

En dat klinkt beter. Letterlijk denk ik, aangezien Unity van Wright ook al zo'n lekkere (aparte) plaat is

Mmm ik ben nog steeds bij Sanders...

Wel een stukje van 'Your Prayer' geluisterd net op Spotify, maar ik kon er niet zo veel mee in eerste instantie.

Doe het lekker rustig aan zou ik zeggen..

Zelf vond ik het begin erg sterk, maar daarna verslapte mijn aandacht een beetje, kan aan mij hebben gelegen of aan de muziek, dat merken we met verder luisterbeurten wel

Ik heb een tijdje weinig tijd gehad, maar heb hem nu wel een paar keer kunnen beluisteren en vind het tijd voor een nieuwe.. Wright is toch niet echt mijn ding.. her en der wel aardig, maar hij gaat voor het grootste deel me vrij geruisloos voorbij..

De nieuwe is:

(afbeelding)
David S. Ware Quartet - Live in Vilnius

Uitgebracht op NoBusiness, een label waar ik een aantal erg fijne associaties mee heb (zoals de rerelease van The Bikini Tapes).. Een kwartet in de stijl van Coltrane, dus met piano, bas en drums... Samen met Shipp, Parker en Brown, ook niet de minste namen.

Vaak hou ik wel van dit soort live-uitgaven dus hier ben ik ook erg benieuwd naar, ik heb wel positieve dingen gehoord over Ware, maar ben er zelf nooit echt aan toegekomen, behalve nu en dan een los nummertje..

Ben hier ook wel benieuwd naar. Enig idee waar ik hem kan vinden?

Deze is uitgebracht in 2009. Is het dan ook opgenomen? Dat moet dan net voor Ware's niertransplantatie geweest zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:47 uur

geplaatst: vandaag om 09:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.