MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 10 artiesten, waarvan ik er 1 niet live zag (raadspel)

zoeken in:
dix
FF

Radiohead

National

Nog geen goed antwoord

Kaiser Chiefs

Ook niet

Iemand?

Editors?

Dan moet het Arctic Monkeys zijn. Ik vermoed dat je hen gemist hebt op de allereerste editie van BKS omdat zij toen clashten met Fuck Buttons (enorm zonde was dat, ik heb laatstgenoemde act nog steeds niet live kunnen zien).

Gretz heeft niet alleen de band goed, maar ook het achterliggende verhaal. Ik ben toen inderdaad naar de Fuck Buttons gegaan, waar ik overigens geen spijt van heb, want de Fuck Buttons waren erg goed toen.

Daarnaast zijn vrienden van mij in 2011 nog naar hun optreden in Paradiso geweest, maar toen was ik op vakantie. Tenslotte heb ik ze ook nog gemist op Lowlands 2006, simpelweg omdat ik ze toen nog niet echt kende (geen idee waar ik toen wel naartoe ben gegaan)...

Cigarettes After Sex
Darkside
Floating Points
Grimes
Hot Chip
Larry Gus
London Grammar
Mount Kimbie
The Japanese House
Trentemøller

Darkside dan maar.

En dat is direct goed Edgar18!

Ik heb Darkside gemist op Pitch '14 omdat ik na een lange festivaldag liever languit in het gras naar Nederland - Costa Rica ging kijken. Ik besefte toen nauwelijks dat ik mogelijk een legendarisch optreden zou gaan missen, van een collectief dat binnen een jaar al weer zou stoppen. Achteraf heel veel spijt van gehad dat ik niet tocht even in de Gashouder ben gaan kijken. Nu zou ik in bijna alle gevallen live muziek prefereren boven voetbal, maar op dat moment was de Oranjekoorts bij mij tot recordhoogte gestegen en geloofde ik dat er iets heel bijzonders stond te gebeuren in Brazilië.

Dat stond er ook, alleen verloren we volkomen onnodig van de Argentijnen. Hadden we die gewoon gewonnen dan hadden we de Duitsers natuurlijk ook opgerold in de finale.

Eens even een lijstje Nederlandse artiesten, één ervan heb ik gelukkig kunnen ontwijken.

Acda en de Munnik
Alain Clark
Anouk
Blof
Di-Rect
Racoon
Kane
Van Dik Hout
Van Velzen
Within Temptation

Lekker rijtje. Ik hoop voor je dat Kane het goede antwoord is.

Racoon

Van Velzen

Van dik hout

Acda & de Munnik

dix
Alain Clark

De hoop van Koenr is gelukkig bewaarheid. Kane heb ik altijd kunnen ontwijken, de anderen van dit lijstje zag ik (op Acda en de Munnik) ooit op Beatstad, een Haags festival waar ik jaarlijks kwam.

10x hip-hop:

Aesop Rock
Black Star
Dälek
De La Soul
Death Grips
Dizzee Rascal
GZA
MF Doom
OFWGKTA/Odd Future
The Pharcyde

Gretz schreef:
- Iedereen die het goed heeft scoort 1 punt.
- De eerste user die het goede antwoord postte bedenkt een nieuwe opgave.
- We spelen net zolang door totdat iemand 20 punten heeft.

Laten we maar doorspelen tot de 5, zodat de inspiratie niet compleet op raak. De tussenstand is nu als volgt:

Arrie 2
catdog 4
dance Lover 1
deric raven 1
Edgar18 1
EttaJamesBrown 2
Gretz 3
Joezer49263 2
johan de witt 1
Koenr 1
Titmeister 1
vigil 2

Black Star

Nope.

MF Doom

Nope, zag MF Doom en Black Star beiden op Dour 2012.

dix
Death Grips

Gast
geplaatst: vandaag om 23:05 uur

geplaatst: vandaag om 23:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.