MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 10 artiesten, waarvan ik er 1 niet live zag (raadspel)

zoeken in:
Dan Robert Plant?

Fish? Mss is die eend een tip?

Roger Waters

Robert Plant helemaal solo gezien op Parkpop, volgens mij in 1992. En in 1995 nog een keertje in Ahoy, samen met Page.

Fish stond eveneens op Parkpop in de vroege jaren '90, of in hetzelfde jaar als Plant, of er zat een jaar tussen.

Roger Waters in Ahoy gezien met de "In the Flesh" tour, afgaande op het bijbehorende live-album was dat in 2000.

Veel bijft er niet meer over. David Byrne, tot je grote spijt?

Inderdaad, David Byrne nog nooit gezien, al moet ik ook bekennen dat ik van veel van z'n solowerk niet zo heel warm wordt.

Arno schreef:
Veel bijft er niet meer over.

Dit valt wel mee trouwens, de helft van de 10 is niet genoemd:

Brian Wilson: gezien in de Pepsi Stage die ondertussen niet meer bestaat ( naast wat toen de HMH heette) toen die remake van Smile uitkwam (2004)

John Cale: minstens een handvol keer gezien sinds de mid 90's, erg mooi was compleet solo in Paradiso (1996) en erg bijzonder was in de Grote Kerk in Dordrecht met lekker veel galm (2009)

Lou Reed: 1x gezien met muziek (Ahoy, 1996), en nog een keer op Crossing Border (1997 of 1998) waar hij enkel uit eigen werk voorlas.

Mike Scott: heeft maar 2 albums onder z'n eigen naam uitgebracht, ik zag hem in Paradiso n.a.v. de eerste van de twee (1995)

Morrissey: gezien in de opvolger van Nighttown, het ondertussen ook al gesloten Watt. Staat me iets bij dat dat het eerste concert was in de vernieuwde zaal, volgens mij was dat in 2009

GrafGantz schreef:
Inderdaad, David Byrne nog nooit gezien, al moet ik ook bekennen dat ik van veel van z'n solowerk niet zo heel warm wordt.
Maar zijn shows, waar ook veel TH-werk de revue passeert, zijn naar verluidt wel zeer de moeite. Staat iig hoog op mijn verlanglijst.

Mijn lijstje: female artists. Welke van deze dames (of bands met vrouwelijke zang) wiens naam steeds met de letter A begint, heb ik nooit live aan het werk gezien?

Agnes Obel
Alice on the Roof
Alvvays
Amatorski
Amber Arcades
Amy MacDonald
Anna Calvi
Anna von Hausswolff
Archive
Aurora

Ik gok Archive, want die zijn toch bekender met mannelijke zang

GrafGantz schreef:
Ik gok Archive, want die zijn toch bekender met mannelijke zang
7 jaar geleden gezien in Vorst Nationaal in Brussel. En inderdaad wel de minst vrouwelijke act uit dit lijstje ^^

dix
Ik denk Alice on the Roof.

Jij was het dak op gegaan, maar het bleek dat ze wel degelijk in de zaal stond ...

Alvvays

dix schreef:
Ik denk Alice on the Roof.

Jij was het dak op gegaan, maar het bleek dat ze wel degelijk in de zaal stond ...
Drie jaar geleden in Het Depot in Leuven. Ben naar het dak gelopen om de valse noten te ontvluchten, maar tevergeefs.

Correctomundo. Wel eens op een festival geweest waar Alvvays speelde, maar dat was voordat ik deze leuke band leerde kennen.

Nice, in het kader van ADE:

Armin van Buuren
Avicii
Carl Cox
Jon Hopkins
Maribou State
Martin Garrix
Ross From Friends
Sven Väth
The Black Madonna
Underworld

Arno schreef:

Agnes Obel
Alice on the Roof
Alvvays
Amatorski
Amber Arcades
Amy MacDonald
Anna Calvi
Anna von Hausswolff
Archive
Aurora

Van dit tiental:

- Meest memorabele: ongewtijfeld de even intieme als overdonderende passage van Anna von Hausswolff in de Brusselse AB.
- Grootste teleurstelling: lekker geslapen bij Amatorski.

Jon Hopkins?

Arno schreef:
Jon Hopkins?

In één keer goed! Drie keer de kans gehad dit jaar, nul keer gepakt. Iets met keuzes, hè.

Eighties, I'm living in the eighties

Welke van deze bands, die volgens velen hun glansperiode kenden in de jaren 80, staat nog op mijn 'te zien'-lijstje.

Depeche Mode
Duran Duran
Echo & The Bunnymen
Killing Joke
Orchestral Manoeuvres in the Dark
Simple Minds
The Chameleons
The Cure
The Triffids
The Waterboys

2x: in 2008 in het Sportpaleis, en dit jaar nog op Rock Werchter.

The Chameleons

Duran Duran

dix
Triffids

En die blijven ook op je to-do lijstje

Johnny Marr schreef:
The Chameleons
Een drietal jaar geleden in Het Depot in Leuven. Beste moment was toen Manchester City-fan Mark Burgess op de tonen van Mrs. Robinson de woorden 'and here's to you, Vincent Kompany, City loves you more than you will know' zong.

GrafGantz schreef:
Duran Duran
2006, op het eendagsfestival TW Classic. Denk dat ik van deze jongens toen alleen maar The Reflex kende.

dix schreef:
Triffids

En die blijven ook op je to-do lijstje
Toch 2x gezien - weliswaar niet met de originele zanger.

OMD? Dan heb je wel een kans, komen in februari naar de AB!

Johnny Marr schreef:
OMD? Dan heb je wel een kans, komen in februari naar de AB!
Al gezien in diezelfde AB, een kleine tien jaar geleden. Jongste persoon in de hele zaal.

Arno schreef:
(quote)
Al gezien in diezelfde AB, een kleine tien jaar geleden. Jongste persoon in de hele zaal.

En, was het een beetje goed?

Johnny Marr schreef:
(quote)

En, was het een beetje goed?
Een feestje helemaal in de lijn van de verwachtingen. Voorspelbaar maar goed. Maid of Orleans kreeg een minutenlange ovatie.

Echo &

Gast
geplaatst: vandaag om 15:42 uur

geplaatst: vandaag om 15:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.