menu

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
avatar van herman
Het concept is eenvoudig: Ik stel een vraag over muziek en wie het weet mag de volgende vraag stellen. En zo verder.

Alle soorten vragen zijn mogelijk, echter is er een belangrijke regel: opzoeken is verboden! Dus geen hulpmiddelen als Google, Musicmeter, etc.

Blijkt je vraag wat lastig, schroom dan niet om hints te geven.

avatar van Edgar18
Kom maar op!

avatar van herman
We beginnen relatief eenvoudig...

Vandaag is het maandag, een dag die vaak is bezongen in de muziek. The Mamas & Papas zongen al "Monday mornin´, it was all I hoped it would be". En ook New Order heeft natuurlijk zijn Blue Monday.

Maar wat is eigenlijk de b-kant van de oorspronkelijke 12" van Blue Monday?


avatar van herman
Dat is snel

Jij bent!

avatar van Edgar18
Daar heeft Boudewijn de Groot ook een liedje over gemaakt, strand. Oftewel, The Beach.

Edit: blijkbaar moet je zo snel zijn dat je niet eens een begeleidend zinnetje mag typen

avatar van johan de witt
Dat was relatief eenvoudig inderdaad

avatar van johan de witt
Noem drie andere hits met Monday in de titel die de Nederlandse top 40 haalden.

avatar van Edgar18
I Don't Like Mondays
Manic Monday
Monday Monday

Maar omdat we het niet op mogen zoeken kan ik het niet checken

avatar van johan de witt
Monday Monday was al genoemd dus die mocht eigenlijk niet, maar dat had ik duidelijker moeten vermelden.
Verder goed uiteraard!

avatar van Edgar18
Komt er weer een dan, geen monday maar million deze keer.

In 1981 kwam het album The Million Dollar Quartet uit. Een album met opnames (een jamsessie) van rock 'n roll pioniers Elvis Presley, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins en Johnny Cash. De opnames dateren van een jamsessie in de Sun Studio's op 4 december 1956. Onderstaande beroemde foto werd ook op die dag geschoten.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1e/Million_Dollar_Quartet.jpg

Waarom duurde het tot 1981 voordat deze opnames werden uitgebracht?

avatar van herman
Gokje: Sun Records was de opnames kwijtgeraakt?

avatar van luigifort
Elvis wilde dat het niet uitgebracht werd?

avatar van ArthurDZ
Sun Records had de rechten verkocht?

avatar van Edgar18
Allen niet goed, al zitten Luigi en Arthur beide zijdelings in de buurt.

avatar van Arrie
Ha leuk, het Facebookspelletje komt ook naar MuMe. (en op Fok! bestaat het nog langer trouwens, ook veel aan meegedaan)

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
De erven van Presley verkochten de rechten.

avatar van Fathead
Leuk dit!

avatar van Edgar18
Ook niet. Hoe lang gaat het raden eigenlijk door? Is het op een gegeven moment de bedoeling dat ik een tip geef of komt er een moment dat Google e.d. zijn toegestaan?

Joezer49263
uit het openingsbericht :
herman schreef:
Blijkt je vraag wat lastig, schroom dan niet om hints te geven.

avatar van Edgar18
Joezer49263 schreef:
uit het openingsbericht :
Dank, dat had ik even gemist .

Een hint dan maar, het heeft zeker met een rechtenkwestie te maken, vooral wat betreft Elvis.

avatar van herman
De muziek mocht pas na zijn overlijden worden uitgebracht?

avatar van ArthurDZ
Presley hield de uitgave tegen omdat de rechten niet meer bij Sun lagen? En pas na zijn dood is de kwestie voldoende ontward geraakt voor een release?

avatar van Fathead
Ja, zoiets lijkt me ook, andes zou ik het ook niet weten.

avatar van Edgar18
ArthurDZ schreef:
Presley hield de uitgave tegen omdat de rechten niet meer bij Sun lagen?
Je komt in de buurt, maar het was niet Presley zelf die de uitgave tegenhield.

Joezer49263
Dan is het wsch zijn manager; Colonel Parker o.i.d. ?

avatar van ArthurDZ
Edgar18 schreef:
(quote)
Je komt in de buurt, maar het was niet Presley zelf die de uitgave tegenhield.


Was het de koper van Elvis's materiaal bij Sun?

avatar van Edgar18
ArthurDZ schreef:
Was het de koper van Elvis's materiaal bij Sun?
Nee, die koper (Shelby Singleton) kocht Sun in '69 maar ging pas na de dood van Elvis actief schatgraven in de omvangrijke collectie Sun materiaal. Uiteindelijk werden de tapes van het Million Dollar Quartet gevonden en in 1981 voor het eerst uitgegeven in Europa.

Sun oprichter Sam Phillips bleek echter altijd een exemplaar van de opnamesessie gehad te hebben, maar waarom gaf hij het nooit uit?

avatar van ArthurDZ
Pfff, nee geen idee, echt geen inspiratie meer. De eeuwig voortdurende vraag bij de eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

avatar van Edgar18
Er mist iets belangrijks dat nog niemand geopperd heeft. Wellicht een enorme 'oh ja' voor sommigen. Ik laat de opgave nog even staan, mocht er later vandaag nog geen idee zijn dan doe ik nog een hint.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:39 uur

geplaatst: vandaag om 23:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.