MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Top 100 hits met een mashup van twee nummers

zoeken in:
En een oudje uit de eighties:

20. Club House - Do It Again Medley with Billie Jean

Ze noemen het zelf een medley maar ik zou het zou toch echt een mash-up noemen.

Daft Punk is ook een klasse apart op het gebied van mashups. De Alive 2007-versie van Around The World is gemasht met Harder Better Faster Stronger en werd zelfs in België (geen bron) en Zwitserland een bescheiden hit.

21. Daft Punk - Around the World / Harder, Better, Faster, Stronger (Official audio) - YouTube

Oh goeie! Die werd destijds ook veel op MTV gedraaid.

22. Darts - Daddy Cool The girl can't help it

mash up van Daddy cool door The Rays en The girl can't help it van Little Richard

Arrie schreef:
En een oudje uit de eighties:

20. Club House - Do It Again Medley with Billie Jean

Ze noemen het zelf een medley maar ik zou het zou toch echt een mash-up noemen.

Ja, de term mashup werd toen waarschijnlijk nog niet zo gebruikt. Opmerkelijk is dat een cover van het nummer door Slingshot een grote Amerikaanse dancehit was.

Overigens is The Fifth Dimension - Aquarius - Let The Sunshine In - Bubblerock Promo - YouTube wel echt een medley van twee nummers. Niet eens een vloeiende overgang of zo.

23. Pet Shop Boys - Where The Streets Have No Name (I Can't Take My Eyes Off You)

Bizarre mash up van twee grote hits:
U2 - Where the streets have no name
Frankie Valli - Can't take my eyes off of you (al zullen de heren meer aan de versie van Boys Town Gang gedacht hebben)

Het volgende nummer schijnt als geintje begonnen te zijn, toen begonnen ze het live te spelen, nadat het aansloeg werd het op single uitgebracht en werd het zelfs een hit. Ik vind het erg kek.

25. Bastille - Of the night

Snap! x Corona. Ik vermoed dat best veel jongeren geen idee hebben dat het een mashup is...

26. Imagine Dragons & Kendrick Lamar - Radioactive / m.A.A.d. City

Op de Grammys werken artiesten wel vaker samen en doen daarbij ook wel vaker mash-ups, maar deze onwaarschijnlijke mash-up sloeg zodanig aan dat hij officieel als single werd uitgebracht en de 32e plaats in de Engelse charts behaalde.

27. Chicane vs. Natasha Bedingfield - Bruised Water

Mash-Up uit 2008 waarbij Saltwater van Chicane en I Bruise Easily van Natasha Bedingfield samengevoegd worden. Bereikte nog de Top 40 hier in 2009 toen de song onder Armada Records kwam te staan.

In 1988 gingen The Housemartins uit elkaar. Ze misten elkaar echter wel een beetje en om in ieder geval in de cd-rekken bij elkaar te blijven gingen twee leden en de roadie verder als The Beautiful South, terwijl de bassist Beats International oprichtte. De grote hit van de laatste band is een mashup van S.O.S Band en The Clash.

28. Beats International - Dub be good to me

Uit ladder 11 van Muziek >> Muziekgames >> Top 40 1993 ladder :

29. S.W.V. - Right here (Human Nature)

Op het eerste gehoor zou ik het gewoon een nummer met een sample noemen, maar vergelijk het met de originele versie. Die klinkt suf...

Vergelijkbaar verhaal als 26: Dizzee & Florence deden samen een mashup op de Brit Awards, werd uitgebracht en zelfs een grote hit (nummer 2 in VK, nummer 8 in Europa).

30. Florence and the Machine & Dizzee Rascal - You've Got The Dirtee Love - Music video - YouTube

31. Kylie Minogue vs. New Order ‎– Can't Get Blue Monday Out Of My Head

Volgens mij in 2002 gemaakt door Erol Alkan en in dat jaar door Kylie uitgevoerd op de Brit Awards. Misschien niet ergens een hit, maar hierna waren mash-ups ineens wel heel populair.

herman schreef:
31. Kylie Minogue vs. New Order ‎– Can't Get Blue Monday Out Of My Head

Volgens mij in 2002 gemaakt door Erol Alkan en in dat jaar door Kylie uitgevoerd op de Brit Awards. Misschien niet ergens een hit, maar hierna waren mash-ups ineens wel heel populair.

Geen hit nee, maar inderdaad populair, zat o.a. in een film. En Kylie was niet de enige die het live uitvoerde:

New Order Live Coachella 2005 Blue Monday - YouTube

Twee nummers geschreven door Smokey Robinson die als voor de hand liggende combinatie een kleine hit werden:

34. Amii Stewart & Johnny Bristol - My guy, my girl 1980

35. Chicane - Offshore '97

Een mashup van de eerdere single Offshore met vocalen van A Little Love, A Life van Powerlife.
Dit werd nog een top 20 hit in het Verenigd Koninkrijk.

Glee staat erom bekend meerdere mash-ups te maken. Hun meest populaire bedraagt een Adele mash-up dat het tot de #11e positie in de Billboard Hot 100 schopte.

36. Glee Cast - Rumour Has It / Someone Like You

37. The Thrasmen - Surfin' Bird

Misschien wel de eerste pure mashup ooit?

Niet helemaal een mashup, want er wordt nog het een en ander toegevoegd, maar U2 en Whitney Houston zijn dominant aanwezig in

38. LMC vs U2 - Take Me To The Clouds Above

Vreemd genoeg nog niet genoemd:

39. Fragma - Toca's Miracle

" the song is a mashup of Star's "I Need a Miracle" (1996) and Fragma's own "Toca Me"."

Nummer 1 in het VK geweest.

En nummer 10 in het VK:

40. Stuntmasterz - The Ladyboy is mine

Modjo vs. Brandy and Monica.

41. 99 Souls - The Girl Is Mine

Weet niet of het echt als mashup telt maar er worden vocalen gebruikt van Destiny's Child - Girl en Brandy & Monica - The Girl Is Mine. Er is wel nieuwe muziek onder gezet.

[quote]Arrie schreef:
Weet niet of het echt als mashup telt

Twijfelgeval, maar Wikipedia zegt van wel: "99 Souls are a British house duo. They are best known for their 2015 single "The Girl Is Mine", a mash-up of Destiny's Child's "Girl" and Brandy and Monica's "The Boy Is Mine"."

42. 5th Dimension - Aquarius / Let The Sunshine

Aquarius was oorspronkelijk een apart nummer, later is er een ander stuk uit de Hair musical aan toegevoegd.

Net uit, maar het wordt vast wel ergens een hit, dus alvast op 43. "In "Cold Heart (Pnau remix)", Pnau mashes up John's singles "Rocket Man" from 1972, "Sacrifice" from 1989, "Kiss the Bride" from 1983 and the album track "Where's the Shoorah?" taken from 1976's Blue Moves."

44. Musical Youth - Pass the Dutchie

Mashup van Pass the Kouchie en Gimme the Music.

45. Jengi - Bel Mercy

Ik kende dit nummer al een tijdje en had wel de sample van Kanye West - Mercy herkend. Maar van de week stuurde m'n vriendin me Bel Me van de Hydroboyz, en toen viel ook het kwartje wat betreft de titel.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:01 uur

geplaatst: vandaag om 05:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.