Muziek / Muziekgames / Top 100 hits met een mashup van twee nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 10:58 uur
Mashups genoeg te vinden, maar welke hebben commercieel succes gehad?
Ik hanteer ruime definities bij deze top 100:
* Hit: Ergens de hitparade gehaald, mag ook een ander land zijn. Een "radiohit" mag eventueel ook.
* Mashup: De klassieke mashup is de instrumentale versie van de ene nummer gemixt met de a-capella met de andere. Twee nummers door elkaar kan je ook een mashup noemen en mag dus ook. Eventueel met extra tekst toegevoegd (Kid Rock). Een paar seconden van een derde nummer erbij mag eventueel, medleys (zoals Stars on 45) is niet de bedoeling.
Ik hanteer ruime definities bij deze top 100:
* Hit: Ergens de hitparade gehaald, mag ook een ander land zijn. Een "radiohit" mag eventueel ook.
* Mashup: De klassieke mashup is de instrumentale versie van de ene nummer gemixt met de a-capella met de andere. Twee nummers door elkaar kan je ook een mashup noemen en mag dus ook. Eventueel met extra tekst toegevoegd (Kid Rock). Een paar seconden van een derde nummer erbij mag eventueel, medleys (zoals Stars on 45) is niet de bedoeling.
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 11:00 uur
Linkin Park heeft maar één keer in de Nederlandse Single top 100 gestaan. Met een mashup! Afkomstig van het mashupalbum Collision Course.
1. Linkin Park & Jay-Z - Numb/Encore
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 11:00 uur
En omdat ik Kid Rock al noemde, doe ik die maar meteen op 2.
2. Kid Rock - All summer long
Gebaseerd op Sweet Home Alabama en Werewolves of London.
2. Kid Rock - All summer long
Gebaseerd op Sweet Home Alabama en Werewolves of London.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2017, 11:28 uur
Poek schreef:
Linkin Park heeft maar één keer in de Nederlandse Single top 100 gestaan. Met een mashup! Afkomstig van het mashupalbum Collision Course.
Huh Linkin Park | Top 40-artiesten - top40.nl
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 11:34 uur
Ja dat klopt niet helemaal
Ook niet voor de Single Top 100 maar misschien bedoelt Poek de top 10 van de Single Top 100?
Wel een leuk topic! Ik ken er best wel wat maar laat ik beginnen met:
3. Mason vs. Princess Superstar - Perfect (Exceeder)
Een mash-up van Mason's Exceeder en Princess Superstar's Perfect.
Ook niet voor de Single Top 100 maar misschien bedoelt Poek de top 10 van de Single Top 100?Wel een leuk topic! Ik ken er best wel wat maar laat ik beginnen met:
3. Mason vs. Princess Superstar - Perfect (Exceeder)
Een mash-up van Mason's Exceeder en Princess Superstar's Perfect.
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 12:11 uur
Kid Rock was overigens niet de enige die iets met de band wiens naam uitgesproken wordt als 'Lĕh-'nérd 'Skin-'nérd deed. Deze tweenummermedley bereikte nummer 1 in Amerika:
4 Will to Power - Baby, love your way/Freebird
4 Will to Power - Baby, love your way/Freebird
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 12:24 uur
Maar liefst 5 samples zijn in dit nummer verwerkt
Is het een mashup van twee nummers?
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 12:26 uur
ik loop te hard van stapel, nee wel meer eigenlijk
ik haal m weg
1
geplaatst: 28 oktober 2017, 12:29 uur
5. Mylo vs. Gloria Estefan - Doctor Pressure
Dan ga ik voor Doctor Pressure
Met Mylo - Drop The Pressure en Miami Sound Machine - Dr. Beat natuurlijk
Dan ga ik voor Doctor Pressure

Met Mylo - Drop The Pressure en Miami Sound Machine - Dr. Beat natuurlijk
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 13:52 uur
Loo & Placido zijn bekende mashupmakers. Een van hun mashups heeft de Britse top 40 gehaald:
6. Mousse T. vs. Dandy Warhols - Horny as a dandy
6. Mousse T. vs. Dandy Warhols - Horny as a dandy
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 14:36 uur
Mogelijk de grootste hits onder de mashups:
7. Sugababes - Freak like me
Wel een interessant achtergrondverhaal. RichardX had in 2001 een mashup gemaakt (Adina Howard x Tubeway Army) en die deed het goed, maar hij kreeg geen toestemming van Howard om het commercieel uit te brengen. Wat doe je dan: je laat The Sugababes de vocalen opnieuw inzingen. Tsjakka, een nummer-1-hit! En het begin van een succesvolle carriere als producer.
7. Sugababes - Freak like me
Wel een interessant achtergrondverhaal. RichardX had in 2001 een mashup gemaakt (Adina Howard x Tubeway Army) en die deed het goed, maar hij kreeg geen toestemming van Howard om het commercieel uit te brengen. Wat doe je dan: je laat The Sugababes de vocalen opnieuw inzingen. Tsjakka, een nummer-1-hit! En het begin van een succesvolle carriere als producer.
0
geplaatst: 28 oktober 2017, 18:07 uur
Klein hitje hier, grote op het eiland:
8. The Lighthouse Family - (I Wish I Knew How It Would Feel To Be) Free / One
Nina Simone x U2. Eerst hoor je het ene nummer, dan het andere nummer, op het einde beide tegelijk.
8. The Lighthouse Family - (I Wish I Knew How It Would Feel To Be) Free / One
Nina Simone x U2. Eerst hoor je het ene nummer, dan het andere nummer, op het einde beide tegelijk.
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:00 uur
Wie waren de eerste in Nederland woonachtige mashuppers? Dat zouden misschien wel Dominic Grant en Julie Forsyth kunnen zijn. Hij zingt één nummer, zij zingt een ander nummer, in het begin nog apart, maar later tegelijk. En het werd hun grootste hit!
9. Grant & Forsyth - The sun ain't gonna shine anymore/Be my baby
9. Grant & Forsyth - The sun ain't gonna shine anymore/Be my baby
1
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:31 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 11:50 uur
Je bedoelt The Underdog Project vs Sunclub - Summer Jam 2003 waarschijnlijk?
1
geplaatst: 29 oktober 2017, 13:10 uur
12. Alex Gaudino ft. Crystal Waters - Destination Calabria
Mash-up van Alex Gaudino ft. Crystal Waters - Destination Unknown en Rune - Calabria
Mash-up van Alex Gaudino ft. Crystal Waters - Destination Unknown en Rune - Calabria
1
geplaatst: 29 oktober 2017, 13:15 uur
13. Meck ft. Dino - Feels Like a Prayer
Mash-up van Meck ft. Dino - Feels Like Home en Madonna - Like a Prayer
Mash-up van Meck ft. Dino - Feels Like Home en Madonna - Like a Prayer
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 13:22 uur
En om verder in te haken op 7, Richard X had nog meer mash-upsucces:
14. Richard X vs. Liberty X - Being Nobody
Mash-up van The Human League - Being Boiled en Rufus & Chaka Khan - Ain't Nobody
14. Richard X vs. Liberty X - Being Nobody
Mash-up van The Human League - Being Boiled en Rufus & Chaka Khan - Ain't Nobody
1
geplaatst: 29 oktober 2017, 13:34 uur
15. David Guetta vs The Egg - Love Don't Let Me Go (Tocadisco Mashup)
Een van de beste Guetta vocals
Een van de beste Guetta vocals

0
geplaatst: 29 oktober 2017, 14:06 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 14:16 uur
Da's een goeie, ik zie het zo 1-2-3 niet.. dus ik verwijder het wel.
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 18:20 uur
Yep. En negen weken op nummer 1, dat zal niet overtroffen worden in dit draadje inderdaad

0
geplaatst: 29 oktober 2017, 18:30 uur
18. One Direction - One Way Or Another (Teenage Kicks)
mashup van Blondie - One way or another en The Undertones - Teenage kicks
mashup van Blondie - One way or another en The Undertones - Teenage kicks
1
geplaatst: 29 oktober 2017, 19:17 uur
De mashup van One Direction vind ik erg leuk!
Mark Ronson heeft op Version een mooie mashup van The Smiths en Supremes gemaakt, geen hit helaas. Een andere productie van hem heeft het echter tot de vierde plek in Turkije geschopt:
18. Robbie williams (ft. Lilly Allen) - Bongo bong je ne t'aime plus
Twee nummers van Manu Chao. In het begin hoor je alleen Bongo Bong, in het tweede deel beide nummers door elkaar.
(omdat 16 wegvalt nog een keer 18)
Mark Ronson heeft op Version een mooie mashup van The Smiths en Supremes gemaakt, geen hit helaas. Een andere productie van hem heeft het echter tot de vierde plek in Turkije geschopt:
18. Robbie williams (ft. Lilly Allen) - Bongo bong je ne t'aime plus
Twee nummers van Manu Chao. In het begin hoor je alleen Bongo Bong, in het tweede deel beide nummers door elkaar.
(omdat 16 wegvalt nog een keer 18)
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 19:26 uur
Poek schreef:
Yep. En negen weken op nummer 1, dat zal niet overtroffen worden in dit draadje inderdaad
(quote)
Denk het ook niet! Tenzij Arrie weer wat uit de hoge hoed tovert
1
geplaatst: 29 oktober 2017, 20:10 uur
Haha nee volgens mij is Summer Jam 2003 idd wel de grootste mash-uphit. Ik heb wel andere dingen in m'n hoge hoed, zoals:
19. Supermode - Tell Me Why
Een mash-up van Smalltown Boy en Why, beiden van Bronski Beat. Overigens, ook leuk om te vermelden, Supermode = Axwell + Steve Angello, twee dj's die later nog groot succes hadden met Swedish House Mafia.
19. Supermode - Tell Me Why
Een mash-up van Smalltown Boy en Why, beiden van Bronski Beat. Overigens, ook leuk om te vermelden, Supermode = Axwell + Steve Angello, twee dj's die later nog groot succes hadden met Swedish House Mafia.
* denotes required fields.