Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet) #2
zoeken in:
1
geplaatst: 2 april 2019, 23:58 uur
Die van mij komt er morgen aan! Alles nog even de revue laten passeren 

1
geplaatst: 3 april 2019, 20:57 uur
Die van mij komt er wellicht ook morgen (ten laatste vrijdag, uiteraard) aan!
1
geplaatst: 4 april 2019, 17:31 uur
1
geplaatst: 5 april 2019, 13:58 uur
Mijn lijstje is ondertussen ook binnen. Fantastische finale, moet ik zeggen! 

0
geplaatst: 6 april 2019, 21:56 uur
Door drukte loopt alles een beetje uit, maar ik zal morgen de eindpresentatie doen, en als er dan nog iemand wil stemmen voor die tijd, dan mag dat uiteraard 

1
geplaatst: 7 april 2019, 11:23 uur
===HET METAL ABC - DE TOP 7===
7. Mercyful Fate - Come to the Sabbath (48 punten)
Hoogste notering: 1 (gigage)
Deze klassieker van een van de meest sinistere heavy metal bands uit de jaren 80 opent de top 7. Van alle 1920 nummers die de revue zijn gepasseerd wist Come to the Sabbath maar liefst de finale te halen, en zo is het openen van de top 7 ondanks de matige posities in de lijstjes toch een hele prestatie. Afgezien van gigage waren er weinig mensen die dit nummer met een hoge positie hadden beloond. Echter, ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat dit een fantastisch nummer is en met recht zo hoog is geëindigd.
7. Mercyful Fate - Come to the Sabbath (48 punten)
Hoogste notering: 1 (gigage)
Deze klassieker van een van de meest sinistere heavy metal bands uit de jaren 80 opent de top 7. Van alle 1920 nummers die de revue zijn gepasseerd wist Come to the Sabbath maar liefst de finale te halen, en zo is het openen van de top 7 ondanks de matige posities in de lijstjes toch een hele prestatie. Afgezien van gigage waren er weinig mensen die dit nummer met een hoge positie hadden beloond. Echter, ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat dit een fantastisch nummer is en met recht zo hoog is geëindigd.
0
geplaatst: 7 april 2019, 11:29 uur
6. Judas Priest - Painkiller (58 punten)
Hoogste notering: 1 (B. Robertson)
De heerlijke scherpe vocalen van Rob Halford zijn al zeker veertig jaar niet meer weg te denken uit het metallandschap, en velen zullen het met mij eens zijn dat Painkiller misschien wel hét hoogtepunt van Judas Priest is geweest. Het is in ieder geval onmiskenbaar een klassieker, en gezien de mooie zesde plaats hier vinden ook wij dat. In het huidige gezelschap kwam Painkiller zelden hoger dan de vierde plek in persoonlijke lijstjes, waardoor ook dit nummer toch merkbaar af staat van de kliek in de top 4.
Hoogste notering: 1 (B. Robertson)
De heerlijke scherpe vocalen van Rob Halford zijn al zeker veertig jaar niet meer weg te denken uit het metallandschap, en velen zullen het met mij eens zijn dat Painkiller misschien wel hét hoogtepunt van Judas Priest is geweest. Het is in ieder geval onmiskenbaar een klassieker, en gezien de mooie zesde plaats hier vinden ook wij dat. In het huidige gezelschap kwam Painkiller zelden hoger dan de vierde plek in persoonlijke lijstjes, waardoor ook dit nummer toch merkbaar af staat van de kliek in de top 4.
0
geplaatst: 7 april 2019, 11:40 uur
5. Celtic Frost - Synagoga Satanae (66 punten)
Hoogste notering: 1 (aslan)
Celtic Frost is een band waar ik nog nooit echt naar geluisterd had voordat dit nummer de letter S won, maar de band met Tom 'Warrior' Fischer aan de microfoon heeft natuurlijk een enorme invloed gehad op het metallandschap vanaf het debuut To Mega Therion, en ook het laatste album Monotheist is gewoon een klassieker in zijn genre. Zelf luister ik dit nummer nu erg graag, en had hem zelfs op nummer twee staan. Qua ontvangst bleek deze ofwel hoog in de lijstjes te staan, ofwel onderaan. Een verdeler. Een stoomwals die vijftien minuten lang om je heen pure verwoesting veroorzaakt. Vooral hard draaien dus.
Hoogste notering: 1 (aslan)
Celtic Frost is een band waar ik nog nooit echt naar geluisterd had voordat dit nummer de letter S won, maar de band met Tom 'Warrior' Fischer aan de microfoon heeft natuurlijk een enorme invloed gehad op het metallandschap vanaf het debuut To Mega Therion, en ook het laatste album Monotheist is gewoon een klassieker in zijn genre. Zelf luister ik dit nummer nu erg graag, en had hem zelfs op nummer twee staan. Qua ontvangst bleek deze ofwel hoog in de lijstjes te staan, ofwel onderaan. Een verdeler. Een stoomwals die vijftien minuten lang om je heen pure verwoesting veroorzaakt. Vooral hard draaien dus.
0
geplaatst: 7 april 2019, 13:11 uur
Synagoga Satanae was voor mij de minste van dit zevental, maar het is nog altijd een absurd goed nummer.
0
geplaatst: 7 april 2019, 14:09 uur
4. Queensrÿche - Roads to Madness (82 punten)
Hoogste notering: 1 (The_CrY)
Een enorme sprong in puntenaantal vanaf de nummer vijf, en ook meteen enorm dichtbij de nummers drie en twee. Queensrÿche stond met Roads to Madness lange tijd bovenaan. En waarom ook niet? Deze epische track van het eerste album bevat alles wat Queensrÿche zo goed maakt: de energieke, rauwe metal van hun vroege periode, de epische opbouw die ze toen nog hadden, en de theatrale zang van Geoff Tate, welke mensen vaak óf juist heel goed, óf juist heel slecht vinden. De nummer vier positie is in dit geval getuige van de status van deze band.
Hoogste notering: 1 (The_CrY)
Een enorme sprong in puntenaantal vanaf de nummer vijf, en ook meteen enorm dichtbij de nummers drie en twee. Queensrÿche stond met Roads to Madness lange tijd bovenaan. En waarom ook niet? Deze epische track van het eerste album bevat alles wat Queensrÿche zo goed maakt: de energieke, rauwe metal van hun vroege periode, de epische opbouw die ze toen nog hadden, en de theatrale zang van Geoff Tate, welke mensen vaak óf juist heel goed, óf juist heel slecht vinden. De nummer vier positie is in dit geval getuige van de status van deze band.
0
geplaatst: 7 april 2019, 14:15 uur
3. Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name (83 punten)
Hoogste notering: 1 (AOVV & Rudi S)
Dat Iron Maiden een van de meest bekende en succesvolle metalbands aller tijden is staat buiten kijf. De beloning van die reputatie in dit spelletje bleef echter beperkt. Slechts een enkel nummer kwam door de eerste rondes heen, en alleen het grootse Hallowed Be Thy Name heeft een letter weten te winnen, en dan meteen door naar de finale. Lange tijd heeft dit nummer samen met Mercyful Fate onderaan de lijst gebengeld, totdat de laatste paar stemmers hier opeens een boost aan gaven. Voor mijzelf een van de mindere goden van deze zeven, maar natuurlijk onmiskenbaar een ijzersterk nummer.
Hoogste notering: 1 (AOVV & Rudi S)
Dat Iron Maiden een van de meest bekende en succesvolle metalbands aller tijden is staat buiten kijf. De beloning van die reputatie in dit spelletje bleef echter beperkt. Slechts een enkel nummer kwam door de eerste rondes heen, en alleen het grootse Hallowed Be Thy Name heeft een letter weten te winnen, en dan meteen door naar de finale. Lange tijd heeft dit nummer samen met Mercyful Fate onderaan de lijst gebengeld, totdat de laatste paar stemmers hier opeens een boost aan gaven. Voor mijzelf een van de mindere goden van deze zeven, maar natuurlijk onmiskenbaar een ijzersterk nummer.
0
geplaatst: 7 april 2019, 14:22 uur
2. YOB - Marrow (87 punten)
Hoogste notering: 1 (laboomzaa, crosskip & ASman)
Dit nummer van YOB verdient de prijs voor het langste nummer in de finale, maar ook voor de meeste verdeeldheid in de stemmen. Dit nummer heeft letterlijk alleen op de onderste of bovenste twee plekken gestaan. Vanaf het begin wordt de luisteraar meegenomen op een meeslepende trip door het stonerdoom-landschap van deze inmiddels zeer ervaren band. De band had deze finale maar liefst twee ijzers in het vuur, en dat getuigt toch wel van de populariteit die deze band ervaart op MusicMeter.
Hoogste notering: 1 (laboomzaa, crosskip & ASman)
Dit nummer van YOB verdient de prijs voor het langste nummer in de finale, maar ook voor de meeste verdeeldheid in de stemmen. Dit nummer heeft letterlijk alleen op de onderste of bovenste twee plekken gestaan. Vanaf het begin wordt de luisteraar meegenomen op een meeslepende trip door het stonerdoom-landschap van deze inmiddels zeer ervaren band. De band had deze finale maar liefst twee ijzers in het vuur, en dat getuigt toch wel van de populariteit die deze band ervaart op MusicMeter.
0
geplaatst: 7 april 2019, 14:28 uur
1. Agalloch - Falling Snow (92 punten)
Hoogste notering: 1 (Dieter, Johnny Marr & Môrthul)
De onbetwiste winnaar van dit bijna drie jaar geduurd hebbende spel! Agalloch is een voor mij nog tamelijk onbekend fenomeen, maar met drie kandidaten in de finale hebben ze toch een enorme indruk op mij gemaakt. Prachtige meeslepende, doch melodische doom; avontuurlijk en melancholisch. Jammer dat de band niet meer bestaat, maar als ik zo even wat over ze lees lijkt het erop dat Khôrada, met drie van de vier leden van Agalloch, een spirituele opvolger lijkt te zijn.
Betekent dit dat de letter 'F' de beste letter is voor metal?
Hoogste notering: 1 (Dieter, Johnny Marr & Môrthul)
De onbetwiste winnaar van dit bijna drie jaar geduurd hebbende spel! Agalloch is een voor mij nog tamelijk onbekend fenomeen, maar met drie kandidaten in de finale hebben ze toch een enorme indruk op mij gemaakt. Prachtige meeslepende, doch melodische doom; avontuurlijk en melancholisch. Jammer dat de band niet meer bestaat, maar als ik zo even wat over ze lees lijkt het erop dat Khôrada, met drie van de vier leden van Agalloch, een spirituele opvolger lijkt te zijn.
Betekent dit dat de letter 'F' de beste letter is voor metal?

5
geplaatst: 7 april 2019, 14:33 uur
Iedereen heel erg bedankt voor het meespelen! Natuurlijk in het bijzonder dank naar Cured, zonder wie dit spel niet begonnen was, en naar wizard, voor het maken van dat goddelijke google spreadsheet, dat alle battles automatisch aanmaakte.
Het spel is ten einde. Wat nu? Tijd voor een nieuw concept? Of even pauze?

2
geplaatst: 7 april 2019, 14:56 uur
The_CrY schreef:
Iedereen heel erg bedankt voor het meespelen! Natuurlijk in het bijzonder dank naar Cured, zonder wie dit spel niet begonnen was, en naar wizard, voor het maken van dat goddelijke google spreadsheet, dat alle battles automatisch aanmaakte.
Iedereen bedankt die dit zeer vermakelijke topic hebben mogelijk gemaakt.
Mooie winnaar. Had overigens niet verwacht dat Falling Snow uiteindelijk zou winnen. Was wel mijn favoriet in de finale.
Ben niet voor een pauze btw. Gewoon lekker doorpakken!
Nieuw topic met nummers op jaar? Verheug me nu al op de jaren 80....
2
geplaatst: 7 april 2019, 14:56 uur
Mijn dank gaat ook uit naar The_CrY voor de langdurige organisatie. Begonnen op 10 november 2015 duurde het zelfs langer dan drie jaar met een knap eindresultaat; vier van de zeven nummers heb ik op CD of LP.
1
geplaatst: 7 april 2019, 15:00 uur
Bedankt aan iedereen en The_CrY in het bijzonder voor zowat de leukste KO op deze site. Zoveel fantastische ontdekkingen gedaan door dit topic, waaronder de top 2, Falling Snow en Marrow. Twee van de meest intense nummers ooit gemaakt.
0
geplaatst: 7 april 2019, 17:03 uur
Dieter schreef:
(...)
(...)
Dit vind ik een erg tof idee! Nog meer mensen die hier wat in zien?
1
geplaatst: 7 april 2019, 17:44 uur
Thanks The_CrY voor het vele werk en putting up with us. de top 7 staat verkeerd om maar a la. , allemaal toppertjes..
0
geplaatst: 7 april 2019, 17:50 uur
Per jaar ok, maar liever niet in chronologische volgorde vanwege overdaad aan zelfde artiesten jaar op jaar en/of onbekendheid user van dat ene jaar.
0
geplaatst: 7 april 2019, 20:00 uur
Degene die het 1e bericht post bepaalt het jaar van die ronde. Of degenen wiens nominatie de vorige ronde heeft gewonnen. Welk jaar beginnen? Vóór 80 is de spoeling vrij dun.
0
geplaatst: 7 april 2019, 21:14 uur
Vind ik een prima methode om de winnaar aan te houden. Wie had Agalloch - Falling Snow genomineerd? Dan mag die persoon het eerste jaar kiezen.
0
geplaatst: 7 april 2019, 21:28 uur
Dieter schreef:
Max van één artiest per jaar lijkt me
Max van één artiest per jaar lijkt me
? Die snap ik niet zo. Degene die een artiest nomineert bepaald dan de beste song van dat album?
* denotes required fields.