MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2017 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Puntencontrole MuMeLadder: (dit laten staan!)

Ronde 8 - Herkansingsladder 3 [05/12/17]:

162 Talking Heads - Once In A Lifetime +7
147 Pulp - Common People
143 David Bowie - Lazarus
138 The Rolling Stones - Gimme Shelter +4
127 Bruce Springsteen - Thunder Road
124 dEUS - Instant Street
108 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +3
105 Gorky - Mia +1
104 The National - Fake Empire +5
102 The National - Bloodbuzz Ohio

Deadline: dinsdag 5 december, 19:00 uur

Raar dat Fake Empire onder Bloodbuzz Ohio stond. Wat mij betreft 3 nummers hier die ik graag door zou zien.

El Ninjo schreef:
Als je de percentages er van het hele jaar bijhaalt zou Gimme Shelter deze ladder met overmacht moeten winnen, het algehele stempercentage ligt echt heel ver boven de rest in deze ladder en zou ook een hoge plaats in de startladder garanderen....maar voorlopig is het knokken voor een plaats bij de bovenste 4.
Verder zou Mia dan in deze ladder 3e moeten eindigen...ipv daarvan staat het laatste...en zou Lazarus veruit als laatste moeten eindigen en staat het 2e....

Natuurlijk zijn er nu veel meer stemmers dan in de eerste rondes, maar toch....je ziet weer dat de ene ladder de andere niet is en dat het dus heel erg afhangt bij wie je in de ladder zit (en daar is geen pijl op te trekken).
Is het misschien een idee om bij de herkansing de stempercentages mee te nemen als eerste lijstje? Net zoals de Startladder in de finale ook meetelt als één lijstje.

Vind ik op zich wel een goede chevy, noteer ik (om te bekijken) voor volgend jaar

Verrassend dat Talking Heads bovenaan staan

Titmeister schreef:
Ben Talking Heads-liefhebber, maar kan zo 10-15 nummers van ze opnoemen, die ik beter vind dan Once in a Lifetime.

Grappig, ik vind dit juist het beste Talking Heads nummer, ik heb dan weer veel minder met Psycho Killer wat hier ook wel eens de finale heeft gehaald, dat komt niet in mijn top 10 - 15 van TH nummers voor.

El Ninjo schreef:
(quote)

Grappig, ik vind dit juist het beste Talking Heads nummer, ik heb dan weer veel minder met Psycho Killer wat hier ook wel eens de finale heeft gehaald, dat komt niet in mijn top 10 - 15 van TH nummers voor.

Helemaal akkoord. Heb nooit begrepen waarom Psycho Killer zo popualr is/was, ze hebben zoveel betere nummers. Once in a Lifetime vind ik dan wel weer geniaal.

Ja, Once In A Lifetime vind ik ook geniaal. Zit voor mij zeker bij de beste Talking Heads-nummers (meer dan Psycho Killer).

Onweerwolf
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Controle: MuMeLadder Stemtool v1.1 - Google Spreadsheets - docs.google.com (dit laten staan!)

162 Talking Heads - Once In A Lifetime
147 Pulp - Common People
146 David Bowie - Lazarus +3
138 The Rolling Stones - Gimme Shelter
127 Bruce Springsteen - Thunder Road
125 dEUS - Instant Street +1
113 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +5
112 Gorky - Mia +7
106 The National - Bloodbuzz Ohio +4
104 The National - Fake Empire

The National fans zijn meer verdeeld dan de Spijkerbroek fans in ladder 1?
Of beide gewoon niet goed genoeg in deze ladder?

El Ninjo schreef:

Dat eerste. Beide zijn finalewaardig, alleen twee totaal verschillende nummers. Daarnaast zijn er hier minder die hard The National-fans dan Bruce-fans. De Bruce-fans stemmen massaal op het liedje dat het beste presteert om überhaupt iets van de beste man in de finale te krijgen (overigens is dat - vanuit fan-perspectief gezien - slim)

Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Controle: MuMeLadder Stemtool v1.1 - Google Spreadsheets - docs.google.com (dit laten staan!)

168 Talking Heads - Once In A Lifetime 4
147 Pulp - Common People
151 David Bowie - Lazarus 5
134 Bruce Springsteen - Thunder Road 7
125 dEUS - Instant Street
116 Joy Division - Love Will Tear Us Apart 3
112 Gorky - Mia
107 The National - Bloodbuzz Ohio 1
104 The National - Fake Empire

El Ninjo schreef:

Ja, de grote verdeeldheid bij deze twee nummers is algemeen bekend. ?

In de Witte Trui zijn er elk jaar tenminste 10-20 lijstjes te vinden van mensen die Fake Empire wel punten geven en Bloodbuzz Ohio niet, en omgekeerd.

In de twee andere ladders had Fake Empire een goede kans gehad. Dan maar de Witte Trui winnen.

Ronde 8 - Herkansingsladder 3 [05/12/17]: jammer van The National

166 Talking Heads - Once In A Lifetime (-2 corr the lion)
152 David Bowie - Lazarus +1
147 Pulp - Common People
141 Bruce Springsteen - Thunder Road +7
125 dEUS - Instant Street
119 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +3
112 Gorky - Mia
111 The National - Bloodbuzz Ohio +4
109 The National - Fake Empire +5

4 tienen m.a.w. perfecte popliedjes. Ik had vorig jaar Instant Street op #2 (achter het lichtje) en het jaar daarvoor stond Fake Empire op #2 (achter de rebellie). Bloodbuzz Ohio en Mia gun ik ook een finaleplek, maar die gaan helaas geen kans meer maken. Het was inderdaad de slechtst denkbare loting en het zou een enorm drama zijn mocht óok Lazarus het dankzij de DAB gaan redden.

Ronde 8 - Herkansingsladder 3 [05/12/17]: jammer van The National

166 Talking Heads - Once In A Lifetime
152 David Bowie - Lazarus ???
148 Pulp - Common People 1
141 Bruce Springsteen - Thunder Road
132 dEUS - Instant Street 7
119 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
115 Gorky - Mia 3
115 The National - Bloodbuzz Ohio 4
114 The National - Fake Empire 5

AstroStart schreef:
(quote)

Dat eerste. Beide zijn finalewaardig, alleen twee totaal verschillende nummers. Daarnaast zijn er hier minder die hard The National-fans dan Bruce-fans. De Bruce-fans stemmen massaal op het liedje dat het beste presteert om überhaupt iets van de beste man in de finale te krijgen (overigens is dat - vanuit fan-perspectief gezien - slim)

Wat een bullshit argument en ongegronde verdenkmakingen op vals spel van een artiest en al zijn "fans" hier actief (Springsteen heeft als 1 van de weinige echt grote artiesten nog nooit een finale behaald dus het zal wel mee vallen) die jij klaarblijkelijk niet mag en dus moet daar mee gesjoemeld zijn. Als iedere "fan" zo zou denken en The National keurig van diezelfde fan 7 en 5 punten zou krijgen in deze ladder zouden ze het hier toch niet zo moeilijk hebben?

vigil schreef:
Als iedere "fan" zo zou denken en The National keurig van diezelfde fan 7 en 5 punten zou krijgen in deze ladder zouden ze het hier toch niet zo moeilijk hebben?

Ja, dat lijkt me ook. Ik denk dat een meerderheid van de users hier The National een geweldige band vind. Maar ze vinden een hoop andere nummers in deze ladder ook fantastisch, en kunnen minder punten uitdelen dan ze eigenlijk zouden willen. Ik vind Gorki en dEUS én Pulp ook van superbe kwaliteit.

Gretz schreef:
(quote)

Ja, dat lijkt me ook. Ik denk dat een meerderheid van de users hier The National een geweldige band vind. Maar ze vinden een hoop andere nummers in deze ladder ook fantastisch, en kunnen minder punten uitdelen dan ze eigenlijk zouden willen. Ik vind Gorki en dEUS én Pulp ook van superbe kwaliteit.

Spijker op z'n kop.

Ik geef de band trouwens 3 en het laatste puntje. In deze fase van de strijd een op zich aardig resultaat van een zeker ook aardige band maar misschien uiteindelijk niet genoeg voor een finale plek. Twee keer National is denk ik ook wat overdreven (hoe goed de nummers ook zijn) in de finale. Voor mij zouden het beide nummers zijn die denk ik onderin het linkerrijtje (dus betere middenmoot) zouden eindigen. Maar een klein wondertje is daar nog wel voor nodig om de finale te halen. Van mij mogen deze Stones het strijdtoneel wel verlaten

vigil schreef:
(quote)

Wat een bullshit argument en ongegronde verdenkmakingen op vals spel van een artiest en al zijn "fans" hier actief (Springsteen heeft als 1 van de weinige echt grote artiesten nog nooit een finale behaald dus het zal wel mee vallen) die jij klaarblijkelijk niet mag en dus moet daar mee gesjoemeld zijn. Als iedere "fan" zo zou denken en The National keurig van diezelfde fan 7 en 5 punten zou krijgen in deze ladder zouden ze het hier toch niet zo moeilijk hebben?

Met het grote verschil dat The National hier met twee nummers onderaan staat. Stel, Fake Empire staat op 5 en Bloodbuzz op 10, dan denk ik dat er inderdaad strategischer gestemd wordt ja. De herkansingsladders zijn de laatste kans om een artiest door te krijgen naar de finale.

Dit is geen vals spel, maar het is gewoon hoe deze publieke ladders werken, zeker in deze fase van de wedstrijd. De beste posities zijn 3-4-5-6, aangezien er dan punten nodig zijn om een positie te winnen in de top 4 of te behouden. En als iemand geen duidelijke favorieten heeft, stemt hij of zij niet. Het een beïnvloedt het ander. Ik ben daarom zeer benieuwd wat de resultaten zouden zijn van een gesloten laddersysteem, waarbij je niet elkaars punten kunt zien.

Overigens zou The River bij mij gewoon in de middenmoot van de finale eindigen hoor, ik heb niet iets tegen Bruce Springsteen. Het is te kort door de bocht om te zeggen 'alle' Bruce-fans, waarvoor excuses.

Ronde 8 - Herkansingsladder 3 [05/12/17]

169 Talking Heads - Once In A Lifetime +3
153 David Bowie - Lazarus +1
148 Pulp - Common People
148 Bruce Springsteen - Thunder Road +7
143 The Rolling Stones - Gimme Shelter +5
132 dEUS - Instant Street
119 Gorky - Mia +4
115 The National - Bloodbuzz Ohio
114 The National - Fake Empire

vigil schreef:
Van mij mogen deze Stones het strijdtoneel wel verlaten

Van mij ook, nooit helemaal begrepen waarom juist Gimme Shelter het hie al een kleine 10 jaar zo goed doet.

Paint It Black en Sympathy for the Devil zijn voor mij de échte Stones-klassiekers. Ik was net m'n voorspelling voor de Top 2000 aan het invullen en zag dat ze nu beiden Angie voorbij zijn als best geklasseerde Rollende Steen in de 'lijst der lijsten'. Een positieve ontwikkeling.

Zo wat slechts denkbaar mogelijke tussenstand momenteel. Hopelijk komt hier snel nog verandering in.

El Ninjo schreef:
..tot nu toe blijkt trouwens dat er (met het huidige aantal stemmers voor de ladders 1 en 2 in de finale) zeg maar om en nabij de 165 punten nodig zijn voor plaatsing voor de finale.

Twee van de grootste Bowie-fans moeten allebei nog stemmen (ik gok voor vandaag op 18:37 en 18:59), dus dat zou betekenen dat Lazarus al voor 95% zeker in de finale staat...

cosmic kid (moderator)
AstroStart schreef:
(quote)

Met het grote verschil dat The National hier met twee nummers onderaan staat. Stel, Fake Empire staat op 5 en Bloodbuzz op 10, dan denk ik dat er inderdaad strategischer gestemd wordt ja. De herkansingsladders zijn de laatste kans om een artiest door te krijgen naar de finale.

Dit is geen vals spel, maar het is gewoon hoe deze publieke ladders werken, zeker in deze fase van de wedstrijd. De beste posities zijn 3-4-5-6, aangezien er dan punten nodig zijn om een positie te winnen in de top 4 of te behouden. En als iemand geen duidelijke favorieten heeft, stemt hij of zij niet. Het een beïnvloedt het ander. Ik ben daarom zeer benieuwd wat de resultaten zouden zijn van een gesloten laddersysteem, waarbij je niet elkaars punten kunt zien.

Overigens zou The River bij mij gewoon in de middenmoot van de finale eindigen hoor, ik heb niet iets tegen Bruce Springsteen. Het is te kort door de bocht om te zeggen 'alle' Bruce-fans, waarvoor excuses.

Mogelijk ter overbodige aanvulling: ik lees de opmerkingen zeker niet als verdachtmakingen van vals spel. Als organisator van 5x een Springsteen Song Knock Out (op het nederlandstalig Springsteenforum) durf ik stellen dat Born to run en vooral Thunder road bij de fans/kenners favoriet zijn. Volgens menig Bruce-fan is laatstgenoemde zijn beste nummer. Ook de laatste editie van Greatest Hits van "Bruce Springsteen" op deze site werd gewonnen door Thunder road. Ik meen dat Born to run tweede werd.

The river is daarentegen populairder bij het grotere publiek.

Over de twee nummers van The National kan ik niet oordelen, behalve dat ik ze beiden prima vind.

Hopelijk zijn er ook nog een aantal Instant Street-fans te vinden, zou toch ieder jaar wel in de finale moeten staan als grootste engelstalige Belgische klassieker (Mia als Nederlandstalige klassieker, maar die gaat het niet halen)

Ronde 8 - Herkansingsladder 3 [05/12/17] kan niet eens mijn punten kwijt. :/

173 Talking Heads - Once In A Lifetime 4
153 David Bowie - Lazarus
148 Pulp - Common People
148 Bruce Springsteen - Thunder Road
148 The Rolling Stones - Gimme Shelter 5
139 dEUS - Instant Street 7
119 Gorky - Mia
117 The National - Fake Empire 3
116 The National - Bloodbuzz Ohio 1

Deadline: dinsdag 5 december, 19:00 uu

Gretz schreef:
nooit helemaal begrepen waarom juist Gimme Shelter het hier al een kleine 10 jaar zo goed doet.

Paint It Black en Sympathy for the Devil zijn voor mij de échte Stones-klassiekers. Ik was net m'n voorspelling voor de Top 2000 aan het invullen en zag dat ze nu beiden Angie voorbij zijn als best geklasseerde Rollende Steen in de 'lijst der lijsten'. Een positieve ontwikkeling.

Gimme Shelter en Sympathy for the Devil zijn voor mij de 2 Stones toppers bij uitstek, maar in de loop der jaren heen vind ik Gimme Shelter toch veruit het beste....met Paint It Black heb ik dan weer vrij weinig, die zal ook zelden of nooit punten van mij krijgen.

Gretz schreef:

Dat zijn denk ik meer de klassiekers onder het grote publiek (met Angie er dan nog bij), net zoals Yesterday, Let It Be en Hey Jude dat bij de Beatles zijn.

Ook sterke nummers allemaal, maar Gimme Shelter vind ik toch wel van een andere categorie. Alleen dat "rape, murder"-stuk... geweldig.

cosmic kid schreef:
Over de twee nummers van The National kan ik niet oordelen, behalve dat ik ze beiden prima vind.

Kan inderdaad best zijn dat er bij Bruce wat meer consensus is over de favorieten en dat ze daarom makkelijker hoog eindigen.

Bij The National is er blijkbaar wat meer verdeeldheid. Zelf vind ik Fake Empire ook prachtig, terwijl ik Bloodbuzz Ohio eigenlijk nooit wat aan heb gevonden.

Ronde 8 - Herkansingsladder 3 [05/12/17] Sterke laatste ladder! 8 toppers.

174 Talking Heads - Once In A Lifetime 1
157 David Bowie - Lazarus 4
151 Pulp - Common People 3
148 Bruce Springsteen - Thunder Road
148 The Rolling Stones - Gimme Shelter
139 dEUS - Instant Street
126 Joy Division - Love Will Tear Us Apart 7
124 Gorky - Mia 5
117 The National - Fake Empire
116 The National - Bloodbuzz Ohio

Ik ben net bij de autohersteller en Bloodbuzz Ohio galmt hier door de boxen. Toch een of ander voorteken?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:57 uur

geplaatst: vandaag om 09:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.