Muziek / Muziekgames / Videoclip van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2017, 09:05 uur
Goed dat er in ieder geval een clip van David Fincher voorbij komt, toch wel een belangrijke naam w.b. videoclips. Ga hem deze vanavond nog eens herkijken.
0
geplaatst: 8 december 2017, 11:06 uur
3,5
Net als jordidj snap ik 'm niet echt en bovendien vind ik de clip echt niet mooi (die kleuren, die fabriekachtige omgeving...), vandaar mijn lage cijfer.
Net als jordidj snap ik 'm niet echt en bovendien vind ik de clip echt niet mooi (die kleuren, die fabriekachtige omgeving...), vandaar mijn lage cijfer.
0
geplaatst: 8 december 2017, 11:24 uur
Madonna - Express Yourself
4
Het type video waar ik niet van hou.
Uitpakken met gewaagde (in alle betekenissen van het woord) shots.
Maar geen verhaallijn en vooral geen enkele manier om mezelf te identificeren met het lied.
Dat lukte bij a-ha zo wonderwel. Die clip ging ook over mij als puber.
De clip van Madonna gaat over de aspiraties van Madonna.
4
Het type video waar ik niet van hou.
Uitpakken met gewaagde (in alle betekenissen van het woord) shots.
Maar geen verhaallijn en vooral geen enkele manier om mezelf te identificeren met het lied.
Dat lukte bij a-ha zo wonderwel. Die clip ging ook over mij als puber.
De clip van Madonna gaat over de aspiraties van Madonna.
0
geplaatst: 8 december 2017, 12:39 uur
De verhaallijn lijkt mij niet geheel moeilijk toch? Madonna die in een mannelijk-dominante wereld/stad/omgeving de leiding neemt dmv o.a. haar seksualiteit, ipv dat een vrouw ‘onderdanig’ is met haar seksualiteit. De illusie die in het begin werd gewekt dat het mannetje met het brilletje de “baas” van de fabriek is wordt later teniet gedaan. Simpel maar doeltreffend wat mij betreft 

0
geplaatst: 9 december 2017, 00:06 uur
catdog schreef:
Madonna die in een mannelijk-dominante wereld/stad/omgeving de leiding neemt dmv o.a. haar seksualiteit, ipv dat een vrouw ‘onderdanig’ is met haar seksualiteit.
Madonna die in een mannelijk-dominante wereld/stad/omgeving de leiding neemt dmv o.a. haar seksualiteit, ipv dat een vrouw ‘onderdanig’ is met haar seksualiteit.
Ik heb die houding nooit helemaal begrepen.
De vrouw die niet langer onderdanig is met haar seksualiteit.
Maar ondertussen blijven we als mannen met zijn allen op dat soort vrouwen geilen.
Echt revolutionair zou geweest zijn om de vrouw niet langer als een louter lustobject voor te stellen.
Daar slaagde ze wat mij betreft erg goed in op Papa Don't Preach.
0
geplaatst: 9 december 2017, 00:16 uur
Keiharde cijfers dit. Toch een voldoende.
1. a-ha - Take On Me (8,4 - 14 stemmers)
2. U2 - Where the Streets Have No Name (6.3 - 10 stemmers)
3. Madonna - Express Yourself (6,1 - 9 stemmers)
Leuk topic Arrie.
Verder met een persoonlijke favoriet van mijzelf:
Jay-Z & Kanye West - No Church in the Wild
1. a-ha - Take On Me (8,4 - 14 stemmers)
2. U2 - Where the Streets Have No Name (6.3 - 10 stemmers)
3. Madonna - Express Yourself (6,1 - 9 stemmers)
Leuk topic Arrie.

Verder met een persoonlijke favoriet van mijzelf:
1
geplaatst: 9 december 2017, 00:20 uur
dazzler schreef:
Maar ondertussen blijven we als mannen met zijn allen op dat soort vrouwen geilen.
Echt revolutionair zou geweest zijn om de vrouw niet langer als een louter lustobject voor te stellen.
(quote)
Dat is een lastige discussie. Als vrouwen hun seksualiteit uiten, zullen er inderdaad altijd op mannen geilen. Betekent dat automatisch dat ze een lustobject zijn? Voor die mannen natuurlijk wel. Maar dat zou betekenen dat je als vrouw niet meer je seksualiteit kan uiten in een clip, en dat zou niet moeten. Er is daarom een verschil tussen vrouwen die in een clip van een mannelijke artiest zijn neergezet als eyecandy, of vrouwen die simpelweg een marionet van de platenmaatschappij zijn waarbij die met het idee komen voor bepaalde kleding, poses, etc, en vrouwen die alles in eigen hand hebben en er heel bewust voor kiezen om hun seksualiteit te uiten zonder dat dat specifiek bedoeld is om mannen aan te trekken en op te winden. Zo wordt Ariana Grande gezien als een poppetje van de platenmaatschappij die in sexy pakjes wordt gestoken, maar zij is hier juist zelf heel bewust mee bezig en is van mening dat de seksualiteit van vrouwen niet geaccepteerd genoeg is. Zij is wel fel tegen objectiverende clips in voornamelijk hiphop, waar vrouwen een heel passieve rol hebben. In een clip als Side to Side draait ze het om: hier hebben de mannen juist een passieve rol. Je kan nog steeds stellen dat de vrouwen in deze clip een lustobject zijn, maar ik denk wel dat het complexer ligt dan dat.
0
geplaatst: 9 december 2017, 00:21 uur
Ah nu ben ik wel te laat om een nieuwe te plaatsen, had toevallig net een andere van Jay-Z klaarstaan. Die bewaar ik dan maar voor een andere keer!
0
geplaatst: 9 december 2017, 00:27 uur
Die komen vast nog wel, tenzij catdog daar een stokje voor steekt. 
Morgen je kans, dan ben ik flixnetten

Morgen je kans, dan ben ik flixnetten

0
geplaatst: 9 december 2017, 00:31 uur
Nah, twee keer Jay-Z achter elkaar is wat overdreven. Maar de betreffende regisseur (Romanek) heeft meer toffe clips. En ik wil ook nog iets van Cunningham plaatsen.
Is het trouwens een idee om überhaupt telkens de naam van de regisseur te plaatsen? Om die erbij te vermelden in de ranglijst. Die zijn immers de 'artiest' achter de videoclip, en bovendien is dat wel aardig op het moment dat een regisseur voor een tweede keer voorbij komt (wat ongetwijfeld gaat gebeuren). Dus dan krijgen we:
1. a-ha - Take On Me (Steve Barron) (8,4 - 14 stemmers)
2. U2 - Where the Streets Have No Name (Meiert Avis) (6.3 - 10 stemmers)
3. Madonna - Express Yourself (David Fincher) (6,1 - 9 stemmers)
En de nieuwe clip is van Romain Gavras.
Is het trouwens een idee om überhaupt telkens de naam van de regisseur te plaatsen? Om die erbij te vermelden in de ranglijst. Die zijn immers de 'artiest' achter de videoclip, en bovendien is dat wel aardig op het moment dat een regisseur voor een tweede keer voorbij komt (wat ongetwijfeld gaat gebeuren). Dus dan krijgen we:
En de nieuwe clip is van Romain Gavras.
0
geplaatst: 9 december 2017, 00:35 uur
Vind ik prima, is ook wel leuk om te weten wat voor achtergrond diegene heeft. Als je niet had verteld dat Fincher de regisseur van Express Yourself is, had ik dat nooit kunnen raden. Dus ik vind het zeker een leuke toevoeging.
0
geplaatst: 9 december 2017, 00:52 uur
Mag je zelf ook een clip plaatsen dan?
Van regisseurs weet ik echter niet zoveel.
Ik dacht gewoon aan leuke clips.
Ik hoop dat het niet te film-technisch wordt.
0
geplaatst: 9 december 2017, 00:55 uur
dazzler schreef:
Ja hoor, iedereen mag er één plaatsen. En ik bedoelde alleen dat het aardig is om te vermelden wie de regisseur is, die informatie is over het algemeen wel op Wikipedia te vinden. Meer niet.
Van mij mogen mensen filmtechnisch reageren, van mij mag je ook gewoon reageren obv het gevoel dat het bij je oproept. Ieder z'n ervaring.
Als je een affiniteit met videoclips hebt (en dat lijkt me zeker het geval), doe dan vooral mee! Ik denk dat bijna niemand hier echt filmtechnische kennis heeft.
0
geplaatst: 10 december 2017, 08:34 uur
6
Mooie beeldvoering, maar niet meteen mijn muziek.
6
Mooie beeldvoering, maar niet meteen mijn muziek.
0
geplaatst: 10 december 2017, 08:36 uur
2. Jay-Z & Kanye West - No Church in the Wild (7,3 - 5 stemmers)
De nieuwe is een kanjer uit de jaren '80.
ZZ Top - Gimme All Your Lovin' (Tim Newman)
2. Jay-Z & Kanye West - No Church in the Wild (7,3 - 5 stemmers)
De nieuwe is een kanjer uit de jaren '80.
ZZ Top - Gimme All Your Lovin' (Tim Newman)
0
geplaatst: 10 december 2017, 08:38 uur
ZZ Top - Gimme All Your Lovin'
9
Goeie verhaallijn en iconisch met de drie heren langs de weg, de drie dames, de auto en de sleutels.
En natuurlijk doen we zelf mee. Want wie wilde nu niet in de schoenen van de pompbediende staan?
9
Goeie verhaallijn en iconisch met de drie heren langs de weg, de drie dames, de auto en de sleutels.
En natuurlijk doen we zelf mee. Want wie wilde nu niet in de schoenen van de pompbediende staan?
* denotes required fields.