Muziek / Muziekgames / Videoclip van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2017, 22:24 uur
Het Lied van de Dag-topic is een tijdlang zeer populair geweest, maar is ondertussen wel redelijk doodgevallen. Daarom wellicht tijd voor een nieuw concept. Aangezien ik op dit moment voor mijn studie veel bezig ben met videoclips, vond ik het wel leuk om daar een topic aan te besteden. Gewoon hetzelfde idee als Lied van de Dag: elke 24 uur een nieuwe clip en stemmen maar!
Laten we beginnen met een klassieker:
A-ha - Take On Me
Laten we beginnen met een klassieker:
A-ha - Take On Me
0
geplaatst: 5 december 2017, 22:52 uur
Leuk idee.
Meteen een 10/10.
Toen Take on Me een hit werd, maakten mijn hormonen zich stilaan klaar voor het grote avontuur,
hoewel ik nog met mijn neus in de stripverhalen zat. Romantiek was nog een groen begrip.
Je kan geen betere videoclip bij deze levensfase bedenken.
Meteen een 10/10.
Toen Take on Me een hit werd, maakten mijn hormonen zich stilaan klaar voor het grote avontuur,
hoewel ik nog met mijn neus in de stripverhalen zat. Romantiek was nog een groen begrip.
Je kan geen betere videoclip bij deze levensfase bedenken.
0
geplaatst: 5 december 2017, 23:00 uur
Leuk!!
Ik start met een 8. Past goed bij het nummer, de clip.
Ik start met een 8. Past goed bij het nummer, de clip.
0
geplaatst: 6 december 2017, 09:36 uur
Ik geef zelf een:
7
Prima clip natuurlijk, iconisch, met een erg leuk concept. Maar voor mij heeft het ook geen nostalgische waarde, dus wellicht mis ik daardoor een bepaalde klik.
7
Prima clip natuurlijk, iconisch, met een erg leuk concept. Maar voor mij heeft het ook geen nostalgische waarde, dus wellicht mis ik daardoor een bepaalde klik.
0
geplaatst: 6 december 2017, 11:55 uur
Arrie schreef:
Zo, dit wordt al meteen een hoog gemiddelde!
Zo, dit wordt al meteen een hoog gemiddelde!
Had je denk ik toch ook wel enigszins verwacht ?
0
geplaatst: 6 december 2017, 14:03 uur
Nou, niet per se. Zoals je ziet geef ik zelf 'maar' een 7, en meerdere tienen had ik ook weer niet verwacht. Misschien ben ik ook wel wat streng, want hij is best sterk: het ritme van de beelden sluit ook mooi aan op de muziek. Maar ik ken toch wel een hoop clips die me veel meer doen.
0
geplaatst: 6 december 2017, 14:25 uur
6,5 Wel grappig, maar niet heel speciaal wmb. Heb er ook geen klik mee.
Overigens is het einde gewoon gejat van Altered States.
Overigens is het einde gewoon gejat van Altered States.

0
geplaatst: 6 december 2017, 17:04 uur
Hij is vooral iconisch maar ik vind hem niet per se bijzonder.
7,2
7,2
0
geplaatst: 7 december 2017, 00:51 uur
Verrassend of niet, a-ha pakt direct de leiding. Ik ben benieuwd hoe lang ze dat volhouden.
1. a-ha - Take On Me (8,4 - 14 stemmers)
up next:
U2 - Where The Streets Have No Name
up next:
0
geplaatst: 7 december 2017, 08:06 uur
Ierse band trekt de Amerikaanse kaart op exact de zelfde manier dan dat The Beatles dat 20 jaar eerder deed op het Apple gebouw.
Op zich altijd wel aardige beelden maar verre van origineel
6.5
Op zich altijd wel aardige beelden maar verre van origineel
6.5
0
geplaatst: 7 december 2017, 09:20 uur
Nee, niet erg bijzonder nee.
Wel een van hun beste songs.
6,2
Wel een van hun beste songs.
6,2
0
geplaatst: 7 december 2017, 13:42 uur
2
Sowieso geen fan van clips waar de band op staat te treden, en deze voelt daarnaast ook nog eens te veel als zelfverheerlijking.
Sowieso geen fan van clips waar de band op staat te treden, en deze voelt daarnaast ook nog eens te veel als zelfverheerlijking.
0
geplaatst: 7 december 2017, 18:01 uur
7
Band op haar artistieke toppunt met een dijk van een song. Maar inderdaad ook met een clip
waarmee ze zichzelf naast de grootheden zetten die het kunstje al eerder hadden gedaan.
Rijst de vraag of ik enkel de clip of de combinatie muziek-clip zal beoordelen.
Ik ging voor het laatste idee.
7
Band op haar artistieke toppunt met een dijk van een song. Maar inderdaad ook met een clip
waarmee ze zichzelf naast de grootheden zetten die het kunstje al eerder hadden gedaan.
1
geplaatst: 7 december 2017, 20:07 uur
dazzler schreef:
Voor mij draait een videoclip altijd om de combinatie van beeld en geluid. Als een videoclip prachtige beelden heeft, maar de muziek er vervolgens volledig willeurig overheen lijkt geplakt, dan vind ik het alsnog geen goede clip. Zo vind ik ook sterk aan de clip van A-ha hoe het ritme van beeld en geluid samenvallen.
0
geplaatst: 7 december 2017, 20:09 uur
Een 6 voor U2. Ik ben het met vigil eens, al vind ik het ook wel wat overkomen als zelfverheerlijking. Maargoed, voor een clip waarin je simpelweg een band ziet optreden (en daar zijn er veel te veel van) is ie wel weer aardig.
0
geplaatst: 8 december 2017, 00:00 uur
Een 6,5 voor U2 van mijn kant
2. U2 - Where the Streets Have No Name (6.3 - 10 stemmers)
De Queen of Pop én de Queen of Music Video's kan natuurlijk niet ontbreken. Vandaag 'Express Yourself', geregisseerd door David Fincher en destijds de duurste video ooit tot het record verbroken werd door Michael en Janet's 'Scream' (en ze ging er zelf nog eens met haar 'Die Another Day' video overheen).
2. U2 - Where the Streets Have No Name (6.3 - 10 stemmers)
De Queen of Pop én de Queen of Music Video's kan natuurlijk niet ontbreken. Vandaag 'Express Yourself', geregisseerd door David Fincher en destijds de duurste video ooit tot het record verbroken werd door Michael en Janet's 'Scream' (en ze ging er zelf nog eens met haar 'Die Another Day' video overheen).
* denotes required fields.