Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2017, 23:55 uur
3 is een andere plaat. She wants to move staat op een andere plek
1
geplaatst: 15 december 2017, 23:58 uur
Marilyn Monroe is solo, had niet door dat ik het dan ook expliciet moest vermelden.
1
geplaatst: 15 december 2017, 23:59 uur
Al doet Kelly Osbourne wel een klein stukje mee op Marilyn Monroe
2. Snoop Dogg feat. Pharrell Williams - Beautiful
2. Snoop Dogg feat. Pharrell Williams - Beautiful
1
geplaatst: 16 december 2017, 00:01 uur
3. Snoop Dogg feat. Pharrell Williams - Drop It Like It’s Hot
0
geplaatst: 16 december 2017, 00:02 uur
Ik zat ook veel te moeilijk te denken. Ik zat met dingen als Pass the Courvoiser in m'n hoofd. 

0
geplaatst: 16 december 2017, 00:04 uur
Pharrell Williams is een bezige bij, of het nou solo is of met de groep N.E.R.D, hij staat niet stil. Ook in de top-40 is hij zeer succesvol. Ik ben op zoek naar tien hits van de beste man, zowel solo als met N.E.R.D. Oh ja, featurings tellen ook.
1. 2001 (hp22, aw4) Lapdance [met NERD] motel matches
2. 2003 (hp12, aw12) Beautiful [met Snoop Dogg] catdog
3. 2004 (hp5, aw12) Drop It Like It's Hot [met Snoop Dogg] catdog
4. 2004 (hp10, aw11) She Wants To Move [met NERD] catdog
5. 2010 (hp1, aw15) One [met SHM] Arrie
6. 2013 (hp1, aw29) Blurred Lines [met Robin Thicke] motel matches/Salvadore
7. 2013 (hp2, aw24) Get Lucky [met Daft Punk] motel matches
8. 2013 (hp1, aw49) Happy [Solo] Salvadore
9. 2014 (hp13, aw16) Marilyn Monroe [Solo] Arrie
10. 2017 (hp6, aw17-heden) Feels [met Calvin Harris] Arrie
Graag de titel geven + met welke artiest. Dus is het met NERD, solo of als meewerkende artiest.
Antwoorden graag op de Hacker-modus (1 antwoord per post)
Gelijkspel tussen Arrie en catdog. Beslissingsvraag voor de twee heren:
Happy heeft de hoogste top-2000 notering. Wat is de hoogste positie van deze track? Wie dichtstbij zit, wint. of course.
1. 2001 (hp22, aw4) Lapdance [met NERD] motel matches
2. 2003 (hp12, aw12) Beautiful [met Snoop Dogg] catdog
3. 2004 (hp5, aw12) Drop It Like It's Hot [met Snoop Dogg] catdog
4. 2004 (hp10, aw11) She Wants To Move [met NERD] catdog
5. 2010 (hp1, aw15) One [met SHM] Arrie
6. 2013 (hp1, aw29) Blurred Lines [met Robin Thicke] motel matches/Salvadore
7. 2013 (hp2, aw24) Get Lucky [met Daft Punk] motel matches
8. 2013 (hp1, aw49) Happy [Solo] Salvadore
9. 2014 (hp13, aw16) Marilyn Monroe [Solo] Arrie
10. 2017 (hp6, aw17-heden) Feels [met Calvin Harris] Arrie
Graag de titel geven + met welke artiest. Dus is het met NERD, solo of als meewerkende artiest.
Antwoorden graag op de Hacker-modus (1 antwoord per post)
Gelijkspel tussen Arrie en catdog. Beslissingsvraag voor de twee heren:
Happy heeft de hoogste top-2000 notering. Wat is de hoogste positie van deze track? Wie dichtstbij zit, wint. of course.
0
geplaatst: 16 december 2017, 00:10 uur
Arrie schreef:
Anders heb je het voor niks opgezocht, ook wel lullig.
Anders heb je het voor niks opgezocht, ook wel lullig.
Nee ik zag het toevallig staan op wiki. Maar goed! Ik heb er wel mijn zeer kostbare tijd in gestoken, natuurlijk.
0
geplaatst: 16 december 2017, 00:10 uur
Dank Arrie. Zou zelf m op 149 gokken of iets.
Een korte vraag voor nu. Bebe Rexha probeerde al enkele jaren aan de weg te timmeren als singer/songwriter, zonder enig succes. Tot ze een belletje kreeg van het label van een bekende artiest. Of ze haar song mochten ‘gebruiken’. Bebe stemde in, waarbij haar vocalen opnieuw werden ingezongen door een bekende zangeres, alleen bleef haar stem nog wel achter in de track. De illusie wordt dus gewekt dat het dus die andere zangeres is die dat zingt, en bij het opletten zal ook goed aan te wijzen zijn waar haar stem nog gebruikt wordt
Een half jaar later gebeurde iets soortgelijks. Ze hielp mee te schrijven aan een grote hit uit 2014 en mocht blijven op het refrein. Toch kreeg ze hier wéér geen credits voor. Na het succes van de song en enig aandringen werd ze alsnóg gefeatured en kwam vlak daarna haar doorbraak samen met Martin Garrix.
De vraag is nu: over welke twee tracks heb ik het hierboven gehad? 1 punt voor de 2e track. 2 punten voor de 1e track
Een korte vraag voor nu. Bebe Rexha probeerde al enkele jaren aan de weg te timmeren als singer/songwriter, zonder enig succes. Tot ze een belletje kreeg van het label van een bekende artiest. Of ze haar song mochten ‘gebruiken’. Bebe stemde in, waarbij haar vocalen opnieuw werden ingezongen door een bekende zangeres, alleen bleef haar stem nog wel achter in de track. De illusie wordt dus gewekt dat het dus die andere zangeres is die dat zingt, en bij het opletten zal ook goed aan te wijzen zijn waar haar stem nog gebruikt wordt
Een half jaar later gebeurde iets soortgelijks. Ze hielp mee te schrijven aan een grote hit uit 2014 en mocht blijven op het refrein. Toch kreeg ze hier wéér geen credits voor. Na het succes van de song en enig aandringen werd ze alsnóg gefeatured en kwam vlak daarna haar doorbraak samen met Martin Garrix.
De vraag is nu: over welke twee tracks heb ik het hierboven gehad? 1 punt voor de 2e track. 2 punten voor de 1e track
0
geplaatst: 16 december 2017, 00:12 uur
Het zal je niet verbazen dat ik deze zo kan beantwoorden, maar ik heb geen zin en ook niet zoveel tijd om een nieuwe vraag te beantwoorden. 

0
geplaatst: 16 december 2017, 00:14 uur
Arrie schreef:
Het zal je niet verbazen dat ik deze zo kan beantwoorden, maar ik heb geen zin en ook niet zoveel tijd om een nieuwe vraag te beantwoorden.
Als je alleen de 2e track noemt, en een ander de eerste ben je alsnog niet aan de beurt voor een vraag

0
geplaatst: 16 december 2017, 00:16 uur
Ja, maar de tweede track wil ik juist aan Jordi overlaten. Die zou hij moeten weten.
0
geplaatst: 16 december 2017, 00:22 uur
De eerste is trouwens ook in je straatje, Jordi, maar dan moet je het maar net weten. Wel een ander straatje. Ik ga verder geen hints geven, het is niet mijn vraag. 

0
geplaatst: 16 december 2017, 00:23 uur
De eerste is uiteindelijk één van de grootste hits uit 2013/2014 geworden
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.