Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 08:28 uur
Nu je het zegt, Ben Stiller zit inderdaad in het begin van de video van Rollin' en ook in Tribute idd.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 10:03 uur
Ben Stiller is inderdaad de link. Op Tenacious D - Tribute (Video) - YouTube loopt hij na vier minuten voorbij; in Limp Bizkit - Rollin' (Air Raid Vehicle) - YouTube aan het begin. De meest prominente rol heeft hij in onderstaande clip vanaf ongeveer 2'45'': gebeuren er rare dingen in de supermarkt of heeft hij het zich ingebeeld?
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 10:05 uur
En dan blijft er nog over: wat is de instrumentale link tussen 4, 11 en 15?
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 18:09 uur
Nog maar een hint, een citaat van Wikipedia:
"Crosstown Traffic" is a song written by Jimi Hendrix recorded in 1967 and released in 1968. It was the second single released from the album Electric Ladyland by The Jimi Hendrix Experience. It peaked at number 52 on the Billboard Hot 100, and at #37 on the pop singles chart in the United Kingdom.[1]
Unlike many of the tracks on the album, this recording features the full line-up of the Experience with Hendrix, Noel Redding, and Mitch Mitchell. Hendrix also plays a makeshift [...] made with [...] in tandem at points with his lead guitar, and backing vocals are performed by Redding along with Dave Mason.
"Crosstown Traffic" is a song written by Jimi Hendrix recorded in 1967 and released in 1968. It was the second single released from the album Electric Ladyland by The Jimi Hendrix Experience. It peaked at number 52 on the Billboard Hot 100, and at #37 on the pop singles chart in the United Kingdom.[1]
Unlike many of the tracks on the album, this recording features the full line-up of the Experience with Hendrix, Noel Redding, and Mitch Mitchell. Hendrix also plays a makeshift [...] made with [...] in tandem at points with his lead guitar, and backing vocals are performed by Redding along with Dave Mason.
0
geplaatst: 12 oktober 2018, 09:57 uur
In het kader van 'makkelijker kan ik het niet maken', hier de nummers om te beluisteren. Wat is de overeenkomst?
0
geplaatst: 12 oktober 2018, 14:49 uur
Dat is correct, en daarmee is Arrie de overduidelijke winnaar van deze vraag.
0
geplaatst: 12 oktober 2018, 21:01 uur
Even een korte vraag tussendoor. Wat hebben de volgende artiesten gemeen?
Justin Bieber
Madonna
Waylon
Wolter Kroes
Justin Bieber
Madonna
Waylon
Wolter Kroes
0
geplaatst: 13 oktober 2018, 21:54 uur
Oh ja deze stond nog open. Hints dan maar.
Specifiek voor Madonna: The Breakfast Club.
Wat betreft Wolter Kroes: hij mocht een tijdje geleden Phil Collins interviewen voor een of ander TV-programma (iets op RTL, geloof ik). Dat hij dat mocht doen, is iets minder willekeurig dan het lijkt.
Specifiek voor Madonna: The Breakfast Club.
Wat betreft Wolter Kroes: hij mocht een tijdje geleden Phil Collins interviewen voor een of ander TV-programma (iets op RTL, geloof ik). Dat hij dat mocht doen, is iets minder willekeurig dan het lijkt.
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 00:02 uur
Waylon en Wolter zijn volgens mij echt begonnen als drummer inderdaad. Ik zag laatst een interview met Waylon waarin ie dit vertelde, en ook vertelde hoe vreselijk hij het vond om in een band te drummen omdat hij dan geen aandacht kreeg: alle aandacht ging naar de frontman. Daarom stopte ie er al snel mee. Madonna drumde voor haar doorbraak in de band The Breakfast Club maar heeft daarvóór volgens mij ook weer dingen gedaan als achtergronddanseres/zangeres, en Justin leerde in zijn jeugd meerdere instrumenten te bespelen, waaronder de drums. Dus of je van Madonna en Justin kan zeggen dat ze 'begonnen' zijn als drummer, weet ik niet.
Maar in ieder geval zijn ze alle vier vaardig achter het drumstel (zonder dat ze daar verder bekend van zijn), en dat zocht ik: motel matches mag!
Maar in ieder geval zijn ze alle vier vaardig achter het drumstel (zonder dat ze daar verder bekend van zijn), en dat zocht ik: motel matches mag!
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 14:52 uur
Ik heb eventueel nog wel een vraag.
Mark & Rámon van 3FM hebben van de week de 'Tududu Top 15' uitgezonden, een top 15 met liedjes die heel pakkende melodietjes bevatten die zeer geschikt zijn om mee te 'tududu'en'. Dit kan een gitaarriffje, een electronische deuntje (die overheersen naar mijn idee wel in de lijst), een basloopje of wat dan ook zijn. Het kan oorspronkelijk ook al een vocaal tududu'tje zijn. Oftewel: liedjes die uitnodigen om mee te tududu'en! Welke liedjes hebben de luisteraars van 3FM uitgezocht?
Het wordt vast duidelijker als er eentje geraden wordt.
Mark & Rámon van 3FM hebben van de week de 'Tududu Top 15' uitgezonden, een top 15 met liedjes die heel pakkende melodietjes bevatten die zeer geschikt zijn om mee te 'tududu'en'. Dit kan een gitaarriffje, een electronische deuntje (die overheersen naar mijn idee wel in de lijst), een basloopje of wat dan ook zijn. Het kan oorspronkelijk ook al een vocaal tududu'tje zijn. Oftewel: liedjes die uitnodigen om mee te tududu'en! Welke liedjes hebben de luisteraars van 3FM uitgezocht?
Het wordt vast duidelijker als er eentje geraden wordt.

0
geplaatst: 14 oktober 2018, 15:01 uur
En we hebben al meteen de gehele top 3!
1. Liquido - Narcotic
2. The Fratellis - Chelsea Dagger
3. MGMT - Kids
Seven Nation Army staat op 13.
1. Liquido - Narcotic
2. The Fratellis - Chelsea Dagger
3. MGMT - Kids
Seven Nation Army staat op 13.
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 15:04 uur
Vooral Tom's Diner had ik zelf ook verwacht, lijkt me toch wel een ultieme tududu-plaat... maar staat niet in de lijst. Ook de rest van de gokken zijn sinds mijn laatste bericht niet.
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 15:05 uur
Typhoon - Zandloper?
Lastig deze vraag, het kan werkelijk alles zijn
Lastig deze vraag, het kan werkelijk alles zijn
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 15:08 uur
Overigens: er staan één 70s-plaat en twee 80s-platen in de lijst en verder is het allemaal vanaf eind jaren '90. Waaronder vijf dance-platen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.