Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 22 december 2017, 17:04 uur
En voor het label zou ik Stax zeggen. Volgens mij brachten Sam & Dave hun muziek uit op Stax, en ook Otis?
0
geplaatst: 22 december 2017, 17:47 uur
Kom maar op met een rijtje van drie namen en bijbehorende link...
0
geplaatst: 22 december 2017, 18:02 uur
Iig niet Etta, want dat is Cadet.
Het nummer van Candi heb ik nog nooit van gehoord. Wellicht is dat de derde Stax release?
Het nummer van Candi heb ik nog nooit van gehoord. Wellicht is dat de derde Stax release?
0
geplaatst: 22 december 2017, 18:05 uur
herman schreef:
Ik denk dat ik het haar allerbeste nummer vind. Ik zou hem zeker even opzetten. Het nummer van Candi heb ik nog nooit van gehoord. Wellicht is dat de derde Stax release?
De link Sam & Dave, Otis Redding en Candi Staton in relatie tot Stax is niet goed.
0
geplaatst: 22 december 2017, 18:05 uur
Achttien liedjes, zelfde idee als net. Er is steeds een connectie tussen drie van deze liedjes. De vraag is, wat is de connectie? Een punt per combinatie van drie goede liedjes incl. connectie.
Aretha Franklin - I Never Loved a Man (The Way I Loved You)
Bob Dylan - I Want You
Candi Staton - I'm Just a Prisoner (Of Your Good Lovin')
Coldplay - Green Eyes
Elvis Presley - Heartbreak Hotel
Etta James - Tell Mama
Kanye West - I'm A God
Katy Perry - California Gurls
R.E.M. - It’s The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine)
DJ Shadow feat. Run the Jewels - Nobody Speak (er wordt aan Trump gerefereerd in het nummer, herman)
Kendrick Lamar feat. U2 - XXX (er wordt aan Trump gerefereerd in het nummer, herman)
Lou Reed - Sick of You (er wordt aan Trump gerefereerd in het nummer, herman)
Isaac Hayes - Theme From "Shaft" (uitgebracht op het Stax label, motel matches)
Otis Redding - (Sittin' on) the Dock of the Bay (uitgebracht op het Stax label, motel matches)
Sam & Dave - Soul Man (uitgebracht op het Stax label, motel matches)
Kim Carnes - Bette Davis Eyes (Madonna - Vogue, Arrie)
Mika - Grace Kelly (Madonna - Vogue, Arrie)
Pharrell Williams - Marilyn Monroe (Madonna - Vogue, Arrie)
Arrie 1 punt
herman 1 punt
motel matches 1 punt
Aretha Franklin - I Never Loved a Man (The Way I Loved You)
Bob Dylan - I Want You
Candi Staton - I'm Just a Prisoner (Of Your Good Lovin')
Coldplay - Green Eyes
Elvis Presley - Heartbreak Hotel
Etta James - Tell Mama
Kanye West - I'm A God
Katy Perry - California Gurls
R.E.M. - It’s The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine)
DJ Shadow feat. Run the Jewels - Nobody Speak (er wordt aan Trump gerefereerd in het nummer, herman)
Kendrick Lamar feat. U2 - XXX (er wordt aan Trump gerefereerd in het nummer, herman)
Lou Reed - Sick of You (er wordt aan Trump gerefereerd in het nummer, herman)
Isaac Hayes - Theme From "Shaft" (uitgebracht op het Stax label, motel matches)
Otis Redding - (Sittin' on) the Dock of the Bay (uitgebracht op het Stax label, motel matches)
Sam & Dave - Soul Man (uitgebracht op het Stax label, motel matches)
Kim Carnes - Bette Davis Eyes (Madonna - Vogue, Arrie)
Mika - Grace Kelly (Madonna - Vogue, Arrie)
Pharrell Williams - Marilyn Monroe (Madonna - Vogue, Arrie)
Arrie 1 punt
herman 1 punt
motel matches 1 punt
0
geplaatst: 22 december 2017, 18:24 uur
Lou Reed en Kendrick Lamar noemen allebei Trump, wellicht Kanye ook wel? Ook een nummer dat ik niet ken. Albumtracks maken het wel lastiger...
1
geplaatst: 22 december 2017, 18:26 uur
Derde nummer dan vast DJ Shadow, vanwege Killer Mike. Die zal vast Trump wel noemen (ken dit nummer ook niet of heb het 1 keer gehoord).
0
geplaatst: 22 december 2017, 20:05 uur
Nog wat tips:
Aretha Franklin - I Never Loved a Man (The Way I Loved You) - waarom is dit een bijzonder nummer in haar oeuvre?
Bob Dylan - I Want You - op welk album staat dit nummer?
Candi Staton - I'm Just a Prisoner (Of Your Good Lovin') - wat is ook alweer haar bijnaam?
Coldplay - Green Eyes - waar doen die ogen me toch aan denken?
Elvis Presley - Heartbreak Hotel - de eerste van velen....
Etta James - Tell Mama - wie schreef het nummer?
Kanye West - I'm A God - welk woord denk je dat komt vaak voor in de tekst?
Katy Perry - California Girls - denk aan de videoclip bij het nummer....
R.E.M. - It’s The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine) - Hier had ook The One I Love kunnen staan...
Aretha Franklin - I Never Loved a Man (The Way I Loved You) - waarom is dit een bijzonder nummer in haar oeuvre?
Candi Staton - I'm Just a Prisoner (Of Your Good Lovin') - wat is ook alweer haar bijnaam?
Coldplay - Green Eyes - waar doen die ogen me toch aan denken?
Elvis Presley - Heartbreak Hotel - de eerste van velen....
Etta James - Tell Mama - wie schreef het nummer?
Kanye West - I'm A God - welk woord denk je dat komt vaak voor in de tekst?
Katy Perry - California Girls - denk aan de videoclip bij het nummer....
R.E.M. - It’s The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine) - Hier had ook The One I Love kunnen staan...
0
geplaatst: 22 december 2017, 20:08 uur
Aretha trad op voor Obama met dit nummer en het was het eerste singletje dat zij uitbracht op Atlantic. Ik gok dat die van Elvis zijn eerste single was die niet op Sun uitkwam, maar ik weet niet welk label er dan bijhoort.
Als derde iig geen Dylan (was niet de eerste single van het desbetreffende album) en ook niet REM (laatste album op IRS), dus dan maar Kanye?
Als derde iig geen Dylan (was niet de eerste single van het desbetreffende album) en ook niet REM (laatste album op IRS), dus dan maar Kanye?
0
geplaatst: 22 december 2017, 20:18 uur
herman schreef:
Aretha, het was het eerste singletje dat zij uitbracht op Atlantic. Ik gok dat die van Elvis zijn eerste single was die niet op Sun uitkwam, maar ik weet niet welk label er dan bijhoort.
RCA Aretha, het was het eerste singletje dat zij uitbracht op Atlantic. Ik gok dat die van Elvis zijn eerste single was die niet op Sun uitkwam, maar ik weet niet welk label er dan bijhoort.
, maar dat is niet het antwoord op de overeenkomst. De dingen die je hier noemt hebben beide zijdelings met het antwoord te maken...
0
geplaatst: 22 december 2017, 20:30 uur
Ik wil trouwens wel opmerken dat de correcte titels California Gurls en I Am a God zijn. Met bij die eerste nog een featuring van Snoop Dogg. Verder heb ik geen idee.
0
geplaatst: 22 december 2017, 20:35 uur
California Gurls zal ik even aanpassen ja. Die ander is gewoon geneuzel over de manier van Am schrijven, niet relevant voor de vraag i.i.g.
Ik had het trio waar Katy Perry bijhoort eigenlijk wel van jou verwacht Arrie...
Ik had het trio waar Katy Perry bijhoort eigenlijk wel van jou verwacht Arrie...

0
geplaatst: 22 december 2017, 20:40 uur
Dan zal ze vast bij Kanye horen, maar ik heb alsnog geen idee. 

0
geplaatst: 23 december 2017, 17:48 uur
Wordt er nog gepuzzeld? Als ik nog meer hints ga geven kan ik net zo goed de antwoorden geven
.
.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 december 2017, 18:15 uur
Edgar18 schreef:
Dat heb ik nog even opgezocht...Bob Dylan - I Want You - op welk album staat dit nummer?
Werkelijk geen idee verder (dat ik de helft van de overgebleven nummers niet ken, zal niet meehelpen)
0
geplaatst: 23 december 2017, 18:22 uur
Het heeft in ieder geval met Green te maken, dat is wel duidelijk.
0
geplaatst: 23 december 2017, 18:26 uur
Aretha Franklin, Elvis Presley en Aretha Franklin hebben opgetreden in Het Witte Huis?
0
geplaatst: 23 december 2017, 18:39 uur
Dylan, Coldplay en Katy Perry? Iets met uiterlijke kenmerken (Blonde on Blonde, Green Eyes en iets in de clip?)
0
geplaatst: 23 december 2017, 18:57 uur
Poek schreef:
Katty Perry was nogal een titmeister in die clip...
Yes, en daar ligt ook de link richting het antwoord.Katty Perry was nogal een titmeister in die clip...
0
geplaatst: 23 december 2017, 18:59 uur
deric raven schreef:
Aretha Franklin, Elvis Presley en Aretha Franklin hebben opgetreden in Het Witte Huis?
Aretha, Elvis en Aretha... Aretha Franklin, Elvis Presley en Aretha Franklin hebben opgetreden in Het Witte Huis?
. Het Witte Huis heeft overigens niks met het antwoord te maken. En Elvis en Aretha horen niet bij elkaar in een setje.
0
geplaatst: 23 december 2017, 19:00 uur
Heeft Candi Station een bijnaam die op haar borsten slaat? Is Tell Mama geschreven door Dolly Parton?
0
geplaatst: 23 december 2017, 20:18 uur
Ik weet niet of dat mag maar ik heb de clip van Katy bekeken. Ze zal wel bij Candi horen, want dat is al een bijnaam. Wellicht verwijst GreenEyes ook nog naar snoepgoed? Ik heb dat nummer zo niet paraat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.