MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
deric raven schreef:
Leo Blokhuis?
Zonder te overdrijven, minstens evenveel muziekkennis. Ik mag wat dat betreft echt in m'n handjes knijpen dat ik het zo getroffen heb wat betreft gedeelde interesse.

Mart Smeets?

My Old Friend, nogmaals Perkins.

zaaf
Nee er staat maar 1x een dubbele...

zaaf
Ik zoek die beroemde uit de '30s nog. Is wel verschrikkelijk beroemd!
En een heer uit de '40s. Van een ontzettend beroemde Amerikaanse band.

Paul de Leeuw?

Willie Nelson?

Johnny Cash met Jamaica?!

John Fogerty?

zaaf
deric raven schreef:
John Fogerty?
Speelde die altijd op het strand?

Die laatste dat geloof ik wel, we kunnen niets meer bedenken hier.

zaaf
A Friend Like You Brian Wilson Gettin' in Over My Head 2004

Brian Wilson

zaaf
Kommaarop schoonpa!

Ik doe er zelf wel even een!

God Bless America werd gedurende de Eerste Wereldoorlog geschreven door ............ (1) In 1939 werd het nummer opnieuw uitgegeven door ................ (2). Als kritische tegenreactie op dit lied schreef zanger Woody Guthrie (3) het nummer ................ (4). Dit nummer werd later hernoemd en heette toen This Land Is Your Land (5), de titel die wij vandaag de dag nog steeds kennen en gebruiken voor dit nummer. De melodie van het nummer is 'geleend' van het nummer ...................... (6) van ................................ (7). Deze melodie leenden zij zelf overigens ook weer en wel van de bekende gospel Oh, My Loving Brother. Folkzanger Pete Seeger (9) speelde het nummer live bij de inhuldiging van Barack Obama als ......ste (10) president van de Verenigde Staten.

Puntje per goed antwoord!

9. Pete seeger

3. Woody guthry

4. This land is your land

motel matches schreef:
4. This land is your land

Dat lijkt me dan toch 5?

10 heeft toch niks met muziekkennis te maken?

2 zal wel geen Dennie Cristian zijn.

Arrie schreef:
10 heeft toch niks met muziekkennis te maken?
Ik kon even geen andere nummer tien bedenken dus dan maar een stukje algemene kennis erbij ?

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik kon even geen andere nummer tien bedenken dus dan maar een stukje algemene kennis erbij ?

58?

Obama is volgens mij de 37e president

1 Irving Berlin

En heette het nummer niet eerst My Land?

6 When the World's On Fire van 7 The Carter Family

Ik doe er zelf wel even een!

God Bless America werd gedurende de Eerste Wereldoorlog geschreven door Irving Berlin (1) In 1939 werd het nummer opnieuw uitgegeven door ................ (2). Als kritische tegenreactie op dit lied schreef zanger Woody Guthrie (3) het nummer ................ (4). Dit nummer werd later hernoemd en heette toen This Land Is Your Land (5), de titel die wij vandaag de dag nog steeds kennen en gebruiken voor dit nummer. De melodie van het nummer is 'geleend' van het nummer When The World's On Fire (6) van The Carter Family (7). Deze melodie leenden zij zelf overigens ook weer en wel van de bekende gospel Oh, My Loving Brother. Folkzanger Pete Seeger (9) speelde het nummer live bij de inhuldiging van Barack Obama als 44ste (10) president van de Verenigde Staten.

Puntje per goed antwoord!

(2) The First Lady of Radio
(4) Het nummer was een tegenreactie op God Bless America....

Frans Bauer schat ik op 44.

Goed geschat, sinds twee dagen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:29 uur

geplaatst: vandaag om 23:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.