Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2017, 22:03 uur
deric raven schreef:
Leo Blokhuis?
Zonder te overdrijven, minstens evenveel muziekkennis. Ik mag wat dat betreft echt in m'n handjes knijpen dat ik het zo getroffen heb wat betreft gedeelde interesse.Leo Blokhuis?
0
zaaf
geplaatst: 31 december 2017, 22:05 uur
Ik zoek die beroemde uit de '30s nog. Is wel verschrikkelijk beroemd!
En een heer uit de '40s. Van een ontzettend beroemde Amerikaanse band.
En een heer uit de '40s. Van een ontzettend beroemde Amerikaanse band.
0
zaaf
geplaatst: 31 december 2017, 22:08 uur
deric raven schreef:
John Fogerty?
Speelde die altijd op het strand?John Fogerty?
0
geplaatst: 31 december 2017, 22:09 uur
Die laatste dat geloof ik wel, we kunnen niets meer bedenken hier.
0
zaaf
geplaatst: 31 december 2017, 22:09 uur
A Friend Like You Brian Wilson Gettin' in Over My Head 2004
0
geplaatst: 31 december 2017, 22:22 uur
Ik doe er zelf wel even een!
God Bless America werd gedurende de Eerste Wereldoorlog geschreven door ............ (1) In 1939 werd het nummer opnieuw uitgegeven door ................ (2). Als kritische tegenreactie op dit lied schreef zanger Woody Guthrie (3) het nummer ................ (4). Dit nummer werd later hernoemd en heette toen This Land Is Your Land (5), de titel die wij vandaag de dag nog steeds kennen en gebruiken voor dit nummer. De melodie van het nummer is 'geleend' van het nummer ...................... (6) van ................................ (7). Deze melodie leenden zij zelf overigens ook weer en wel van de bekende gospel Oh, My Loving Brother. Folkzanger Pete Seeger (9) speelde het nummer live bij de inhuldiging van Barack Obama als ......ste (10) president van de Verenigde Staten.
Puntje per goed antwoord!
God Bless America werd gedurende de Eerste Wereldoorlog geschreven door ............ (1) In 1939 werd het nummer opnieuw uitgegeven door ................ (2). Als kritische tegenreactie op dit lied schreef zanger Woody Guthrie (3) het nummer ................ (4). Dit nummer werd later hernoemd en heette toen This Land Is Your Land (5), de titel die wij vandaag de dag nog steeds kennen en gebruiken voor dit nummer. De melodie van het nummer is 'geleend' van het nummer ...................... (6) van ................................ (7). Deze melodie leenden zij zelf overigens ook weer en wel van de bekende gospel Oh, My Loving Brother. Folkzanger Pete Seeger (9) speelde het nummer live bij de inhuldiging van Barack Obama als ......ste (10) president van de Verenigde Staten.
1
geplaatst: 31 december 2017, 23:20 uur
motel matches schreef:
4. This land is your land
4. This land is your land
Dat lijkt me dan toch 5?
0
geplaatst: 1 januari 2018, 01:17 uur
Ik kon even geen andere nummer tien bedenken dus dan maar een stukje algemene kennis erbij ?
0
geplaatst: 1 januari 2018, 01:18 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik kon even geen andere nummer tien bedenken dus dan maar een stukje algemene kennis erbij ? 58?
0
geplaatst: 1 januari 2018, 12:35 uur
Ik doe er zelf wel even een!
God Bless America werd gedurende de Eerste Wereldoorlog geschreven door Irving Berlin (1) In 1939 werd het nummer opnieuw uitgegeven door ................ (2). Als kritische tegenreactie op dit lied schreef zanger Woody Guthrie (3) het nummer ................ (4). Dit nummer werd later hernoemd en heette toen This Land Is Your Land (5), de titel die wij vandaag de dag nog steeds kennen en gebruiken voor dit nummer. De melodie van het nummer is 'geleend' van het nummer When The World's On Fire (6) van The Carter Family (7). Deze melodie leenden zij zelf overigens ook weer en wel van de bekende gospel Oh, My Loving Brother. Folkzanger Pete Seeger (9) speelde het nummer live bij de inhuldiging van Barack Obama als 44ste (10) president van de Verenigde Staten.
(2) The First Lady of Radio
(4) Het nummer was een tegenreactie op God Bless America....
God Bless America werd gedurende de Eerste Wereldoorlog geschreven door Irving Berlin (1) In 1939 werd het nummer opnieuw uitgegeven door ................ (2). Als kritische tegenreactie op dit lied schreef zanger Woody Guthrie (3) het nummer ................ (4). Dit nummer werd later hernoemd en heette toen This Land Is Your Land (5), de titel die wij vandaag de dag nog steeds kennen en gebruiken voor dit nummer. De melodie van het nummer is 'geleend' van het nummer When The World's On Fire (6) van The Carter Family (7). Deze melodie leenden zij zelf overigens ook weer en wel van de bekende gospel Oh, My Loving Brother. Folkzanger Pete Seeger (9) speelde het nummer live bij de inhuldiging van Barack Obama als 44ste (10) president van de Verenigde Staten.
(2) The First Lady of Radio
(4) Het nummer was een tegenreactie op God Bless America....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.