MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
Welke amerikaanse artiest verbindt spinvis met de trockener kecks?

zaaf
Eddy Wally?

zaaf
zg, ik dacht aan Johnny Cash of Tom Waits...

zaaf schreef:
zg, ik dacht aan Johnny Cash of Tom Waits...
.

En waarom?

Marvin Gaye, zijn naam wordt genoemd in respectievelijk Oostende en Nu of Nooit.

Kramer schreef:
Marvin Gaye, zijn naam wordt genoemd in respectievelijk Oostende en Nu of Nooit.

Helemaal goed. Jij bent.

Komit ie:

In 2013 vroeg Rolling Stone zijn lezers te stemmen op het slechtste lied van Bob Dylan. De uitslag was voor mij hier en daar verbazend. Welke tien nummers werden door Rolling-Stonelezers verkozen tot de slechtste uit Dylans oeuvre?

Wigwam?

Rainy Day Women #12 & 35 ?

zaaf
Ballad in Plain D

zaaf
Joey

zaaf
Lay Lady Lay

Dat zijn er al vier, een hartje voor de juiste antwoorden.

John Wesley Harding

Tight Connection to My Heart

Watch the River Flow

If Not For You

Let It Be Me

Forever Young

Jokerman

I Threw It All Away

Als er een hoop trollers tussen de stemmers zaten:

Like a Rolling Stone

Jullie noemen alleen maar prachtige nummers. Gelukkig allemaal niet goed.

Wiggle wiggle

zaaf
Heb dat artikel wel eens gezien. De meeste nummers kende ik niet, ook wat jaren 80 spul dacht ik.

motel matches schreef:
Wiggle wiggle
Je hebt de nummer één te pakken.

Kramer schreef:
Jullie noemen alleen maar prachtige nummers. Gelukkig allemaal niet goed.

Je gaf zelf aan dat er af en toe verbazende uitkomsten tussen zaten (al schaar ik Lay Lady Lay en Joey daar zeker onder), vandaar dat ik een beetje ben gegaan voor zijn latere singles, waarvan ik me kan voorstellen dat sommige Dylan-fans ze niet zo zien zitten. Zijn 80's-werk ken ik nauwelijks, dus daar kan ik niet op gokken...

Titmeister schreef:
(quote)

Je gaf zelf aan dat er af en toe verbazende uitkomsten tussen zaten (al schaar ik Lay Lady Lay en Joey daar zeker onder), vandaar dat ik een beetje ben gegaan voor zijn latere singles, waarvan ik me kan voorstellen dat sommige Dylan-fans ze niet zo zien zitten. Zijn 80's-werk ken ik nauwelijks, dus daar kan ik niet op gokken...

Voor de administratie: er zijn nog vijf nummers te raden. Daarvan komen er drie (!) uit de jaren zeventig, één (!) uit de jaren tachtig en één uit de nieuwe eeuw.

Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb de top 10 opgezocht en van de overige 5 was er überhaupt maar 1 nummer dat ik kende, dus daar was ik met gokken nooit opgekomen...

Dan gok ik maar op wat liedjes uit de jaren '70:

Tangled Up in Blue
Hurricane (onterecht maar het kan)
All the Tired Horses (uit Self Portrait zijn er meerdere kandidaten.)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:55 uur

geplaatst: vandaag om 04:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.