MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
Ik bedoel de nederlandse band van Lucy Lucy

Nee volgens mij is er idd een Nederlandse band met de naam Amsterdam geweest. Scoorden rond 1970 een paar hits.

En London was ook goed geweest, al is het denk ik niet echt een bekende band:
London (punk band) - Wikipedia - en.wikipedia.org

Casartelli (moderator)
Als de vraag vernauwd was tot een band die zich naar zijn eigen hoofdstad maar niet in de eigen taal vernoemd heeft, was het waarschijnlijk wel uniek geweest

Maar noemt de Nederlandse band zich Amsterdam of Emsterdem?

Ja ik wist van tevoren dat ik met allerlei obscure artiesten om mijn oren geslagen zou worden als ik deze vraag zou stellen, vandaar dat ik enigszins arbitraire grens van de strekking van mijn eigen kennis eraan toegevoegd heb. Sorry dus voor degene met in principe juiste suggesties, maar Arnout heeft het enige juiste antwoord.

Jordi noemde al de band R.I.O. maar naast dat Rio de Janeiro helemaal niet in Europa ligt, komt de band ook niet uit Brazilië.

1. Waar komt de groep, bestaande uit twee producers, wel vandaan?
2. Welke andere, succesvolle groep vormden zij met een zangeres, waarmee zij zelfs de eerste positie in de Top wisten te bereiken?
3. Wat is de artiestennaam van de ene producer, die de nummer 1-positie in Engeland wist te bereiken in samenwerking met een Spaanse dj en een Nederlandse zangeres?
4. Welke groep coverde R.I.O. verrassend genoeg met hun single Serenade?
5. Hoeveel hits heeft R.I.O. gehad?

Amsterdam heeft nog top 40 hits gehad, niet heel obscuur dus. Maar wel een leuke vraag om over na te denken (al las ik hem net te laat).

Ik weet dat R.I.O. Duits is en vraag 2 is denk ik Cascada? De rest zou ik niet zo snel weten.

3. Yanou

Bovendien is Rio de Janeiro niet de hoofdstad van Brazilië, wel Brasilia.

Stelletje perfectionisten hier

RIO zal wel een stuk of acht hits hebben gehad

Superbitch schreef:
Bovendien is Rio de Janeiro niet de hoofdstad van Brazilië, wel Brasilia.

Ach wat stom, je hebt helemaal gelijk. Ik wilde zaaf al op soortgelijke wijze corrigeren m.b.t. de New York Dolls.

jordidj1 schreef:
Stelletje perfectionisten hier

RIO zal wel een stuk of acht hits hebben gehad

Ik kom op 9 uit. Wel grappig, denk dat bijna niemand, ondanks de hoeveelheid hits, nog meer dan de helft zal kennen tot beluistering.

Duitsland, Cascasa en Yanou zijn goed! De vijfde is natuurlijk een pure gokvraag. De vierde is best pittig, want het gaat wel om een albumtrack (uit 1976).

Ik denk dat ik ze allemaal wel ken, uit de tijd dat ik nog met twee benen in de EDM zat.

8 en 9 is allebei fout. Daarom vond ik het een leuke vraag: het zijn er meer dan je denkt.

Ik ga niet meer gokken want ik dan word ik toch weer gedist

14?

zaaf
4 is Steve Miller Band

jordidj1 schreef:
Ik ga niet meer gokken want ik dan word ik toch weer gedist

14?

Da's dan weer overdreven

10 laatste bad

bijna

Het zijn er dus 11, herman mag.

zaaf
zeer lang

dan doe ik er een:

Welke artiest verbindt de Golden Earring met the Clash?

zaaf
Yazoo

zaaf
Dont Go stond eens tussen Twilight Zone en Rock The Casbah in de top 40

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:02 uur

geplaatst: vandaag om 21:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.