Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:12 uur
Nee volgens mij is er idd een Nederlandse band met de naam Amsterdam geweest. Scoorden rond 1970 een paar hits.
0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:15 uur
En London was ook goed geweest, al is het denk ik niet echt een bekende band:
London (punk band) - Wikipedia - en.wikipedia.org
London (punk band) - Wikipedia - en.wikipedia.org
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 januari 2018, 19:16 uur
Als de vraag vernauwd was tot een band die zich naar zijn eigen hoofdstad maar niet in de eigen taal vernoemd heeft, was het waarschijnlijk wel uniek geweest 

0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:18 uur
Ja ik wist van tevoren dat ik met allerlei obscure artiesten om mijn oren geslagen zou worden als ik deze vraag zou stellen, vandaar dat ik enigszins arbitraire grens van de strekking van mijn eigen kennis eraan toegevoegd heb. Sorry dus voor degene met in principe juiste suggesties, maar Arnout heeft het enige juiste antwoord.
0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:19 uur
Jordi noemde al de band R.I.O. maar naast dat Rio de Janeiro helemaal niet in Europa ligt, komt de band ook niet uit Brazilië.
1. Waar komt de groep, bestaande uit twee producers, wel vandaan?
2. Welke andere, succesvolle groep vormden zij met een zangeres, waarmee zij zelfs de eerste positie in de Top wisten te bereiken?
3. Wat is de artiestennaam van de ene producer, die de nummer 1-positie in Engeland wist te bereiken in samenwerking met een Spaanse dj en een Nederlandse zangeres?
4. Welke groep coverde R.I.O. verrassend genoeg met hun single Serenade?
5. Hoeveel hits heeft R.I.O. gehad?
1. Waar komt de groep, bestaande uit twee producers, wel vandaan?
2. Welke andere, succesvolle groep vormden zij met een zangeres, waarmee zij zelfs de eerste positie in de Top wisten te bereiken?
3. Wat is de artiestennaam van de ene producer, die de nummer 1-positie in Engeland wist te bereiken in samenwerking met een Spaanse dj en een Nederlandse zangeres?
4. Welke groep coverde R.I.O. verrassend genoeg met hun single Serenade?
5. Hoeveel hits heeft R.I.O. gehad?
1
geplaatst: 24 januari 2018, 19:22 uur
Amsterdam heeft nog top 40 hits gehad, niet heel obscuur dus. Maar wel een leuke vraag om over na te denken (al las ik hem net te laat).
Ik weet dat R.I.O. Duits is en vraag 2 is denk ik Cascada? De rest zou ik niet zo snel weten.
Ik weet dat R.I.O. Duits is en vraag 2 is denk ik Cascada? De rest zou ik niet zo snel weten.
0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:25 uur
Bovendien is Rio de Janeiro niet de hoofdstad van Brazilië, wel Brasilia.
0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:26 uur
Stelletje perfectionisten hier
RIO zal wel een stuk of acht hits hebben gehad
RIO zal wel een stuk of acht hits hebben gehad
2
geplaatst: 24 januari 2018, 19:27 uur
Superbitch schreef:
Ach wat stom, je hebt helemaal gelijk. Ik wilde zaaf al op soortgelijke wijze corrigeren m.b.t. de New York Dolls.

0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:29 uur
Ik kom op 9 uit. Wel grappig, denk dat bijna niemand, ondanks de hoeveelheid hits, nog meer dan de helft zal kennen tot beluistering.
0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:29 uur
Duitsland, Cascasa en Yanou zijn goed! De vijfde is natuurlijk een pure gokvraag. De vierde is best pittig, want het gaat wel om een albumtrack (uit 1976).
0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:30 uur
Ik denk dat ik ze allemaal wel ken, uit de tijd dat ik nog met twee benen in de EDM zat.
0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:30 uur
8 en 9 is allebei fout. Daarom vond ik het een leuke vraag: het zijn er meer dan je denkt.
0
geplaatst: 24 januari 2018, 19:31 uur
Ik ga niet meer gokken want ik dan word ik toch weer gedist
14?
14?
0
geplaatst: 25 januari 2018, 20:03 uur
dan doe ik er een:
Welke artiest verbindt de Golden Earring met the Clash?
Welke artiest verbindt de Golden Earring met the Clash?
0
zaaf
geplaatst: 25 januari 2018, 23:01 uur
Dont Go stond eens tussen Twilight Zone en Rock The Casbah in de top 40
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.