MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
2. Emmylou Harris - Boulder to Birmingham

Is 4 het nummer Michael? Geen idee door wie.

1 is Island In The Stream van Dolly Parton en Kenny Rogers... met dank aan Jordi voor de voorzet.

Alleen nummer vier nog, iets met een voertuig...

Wie kopt hem nog even in?

Ja, niemand dus.

Ik denk iets met country.

Prima Jordi! En iets met een voertuig. Album scoort boven de 4* gemiddeld en is vrij bekend.

Hier heb begin van het nummer:

I'd play the Red River Valley
And he'd sit out in the kitchen and cry
And run his fingers through seventy years of livin'
And wonder, "Lord, has ever' well I've drilled run dry?

Nee, nog niemand? Guy Clark - Desperados Waitin' for a Train, ook nog opgenomen door Cash, Nelson, Jennings en Kristofferson oftewel The Highwayman.

herman had er drie goed dus ga je gang.

Okay, een paar liedjes. Eentje hoort er niet bij. Waarom?

Black - Wonderful Life
Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
Ladytron - Seventeen
The Christians - Words
The Stone Roses - Mersey Paradise

Gokje: Words?

Bij de andere liedjes draait het veelal om de ironie, zijn de teksten niet heel serieus te nemen maar bij Words is het wel "gemeend".

Nee, helaas, dat is het niet.

Arrie schreef:
Het is trouwens wel trebremmit. Want Bert Timmer, maar dan beide woorden omgedraaid en vervolgens aan elkaar geschreven. Denk ik. Misschien helpt dat met onthouden.
Dit is bijna net zo'n grote openbaring als toen ik door had dat thelion gelezen moet worden als 'the lion' i.p.v. 'thélion'.

Denk je iemand na bijna 10 jaar kent...

Ik denk Liverpool, aangezien FGTH en The Christian daar beiden vandaan komen. Maar geen idee welke er dan niet uit Liverpool komt, ik denk The Stone Roses?

Dat lijkt me goed. Ladytron komt iig ook uit Liverpool, Black weet ik niet. Stone Roses komen uit Manchester.

Arrie schreef:
Ik denk Liverpool, aangezien FGTH en The Christian daar beiden vandaan komen. Maar geen idee welke er dan niet uit Liverpool komt, ik denk The Stone Roses?
Hoezo weet je wel waar die andere vandaan komen, maar niet waar The Stone Roses, als voorloper van de madchester vandaan komt?

chevy93 schreef:
(quote)
Hoezo weet je wel waar die andere vandaan komen, maar niet waar The Stone Roses, als voorloper van de madchester vandaan komt?

Ik moest aan deze liefdadigheidssingle denken, bedoeld om geld op te halen voor de slachtoffers van een noodlottige gebeurtenis in Liverpool ofzo (ik weet niet meer wat), waar dus een rijtje Liverpoolse artiesten aan meedeed, waaronder The Christians en Holly Johnson (zanger van FGTH).

Door die combi van The Christians en FGTH had ik meteen die associatie. Maar Manchester had ik idd ook wel op moeten komen, haha.

Aha.

P.S. Hillsboroughramp - Wikipedia - nl.wikipedia.org
(het staat ook in de video als je die aangeklikt had )

Wie of wat is er aan de beurt?

Waarschijnlijk ik, maar ik wachtte nog een bevestiging van herman af. Maar als je een vraag wil doen, ga je gang hoor.

Excuus, was dit topic uit het oog verloren. Het zijn inderdaad allemaal artiesten uit Liverpool, behalve de Stone Roses die weliswaar over de Mersey zongen, maar toch echt uit Manchester komen.

Arrie schreef:
Maar als je een vraag wil doen, ga je gang hoor.
Nee dat niet, maar ik zag dat het topic was weggezakt naar pagina 2. Het wordt een beetje vol met al die metertopics.

Welke folkgroep komt uit welk land? Het zijn vijftien verschillende landen.

1. Apparatschik
2. Bellowhead
3. Danú
4. Hedningarna
5. Huun-Huur-Tu
6. Kjarkas
7. Konono N°1
8. Ladysmith Black Mambazo
9. Laïs
10. Los Jaivas
11. Madredeus
12. The Klezmatics
13. Tinariwen
14. Värttinä
15. Wardruna

Eindelijk weer in de lucht!

4. Finland
8. Zuid Afrika
9: België
11. Spanje
13. Mali (niet echt een folkgroep, maar wel erg goed)

10 Chili

14 Finland

7 DR Congo

15 Noorwegen

11. Brazilië?

4. Zweden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:00 uur

geplaatst: vandaag om 03:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.