Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
1
geplaatst: 1 mei 2018, 17:38 uur
1 is Island In The Stream van Dolly Parton en Kenny Rogers... met dank aan Jordi voor de voorzet.
0
geplaatst: 2 mei 2018, 15:37 uur
Prima Jordi! En iets met een voertuig. Album scoort boven de 4* gemiddeld en is vrij bekend.
Hier heb begin van het nummer:
I'd play the Red River Valley
And he'd sit out in the kitchen and cry
And run his fingers through seventy years of livin'
And wonder, "Lord, has ever' well I've drilled run dry?
Hier heb begin van het nummer:
I'd play the Red River Valley
And he'd sit out in the kitchen and cry
And run his fingers through seventy years of livin'
And wonder, "Lord, has ever' well I've drilled run dry?
0
geplaatst: 3 mei 2018, 14:52 uur
Nee, nog niemand? Guy Clark - Desperados Waitin' for a Train, ook nog opgenomen door Cash, Nelson, Jennings en Kristofferson oftewel The Highwayman.
herman had er drie goed dus ga je gang.
herman had er drie goed dus ga je gang.
0
geplaatst: 3 mei 2018, 15:23 uur
Okay, een paar liedjes. Eentje hoort er niet bij. Waarom?
Black - Wonderful Life
Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
Ladytron - Seventeen
The Christians - Words
The Stone Roses - Mersey Paradise
Black - Wonderful Life
Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
Ladytron - Seventeen
The Christians - Words
The Stone Roses - Mersey Paradise
0
geplaatst: 3 mei 2018, 16:28 uur
Gokje: Words?
Bij de andere liedjes draait het veelal om de ironie, zijn de teksten niet heel serieus te nemen maar bij Words is het wel "gemeend".
Bij de andere liedjes draait het veelal om de ironie, zijn de teksten niet heel serieus te nemen maar bij Words is het wel "gemeend".
1
geplaatst: 3 mei 2018, 17:15 uur
Arrie schreef:
Het is trouwens wel trebremmit. Want Bert Timmer, maar dan beide woorden omgedraaid en vervolgens aan elkaar geschreven. Denk ik. Misschien helpt dat met onthouden.
Dit is bijna net zo'n grote openbaring als toen ik door had dat thelion gelezen moet worden als 'the lion' i.p.v. 'thélion'. Het is trouwens wel trebremmit. Want Bert Timmer, maar dan beide woorden omgedraaid en vervolgens aan elkaar geschreven. Denk ik. Misschien helpt dat met onthouden.

Denk je iemand na bijna 10 jaar kent...
1
geplaatst: 3 mei 2018, 18:20 uur
Ik denk Liverpool, aangezien FGTH en The Christian daar beiden vandaan komen. Maar geen idee welke er dan niet uit Liverpool komt, ik denk The Stone Roses?
0
geplaatst: 3 mei 2018, 18:21 uur
Dat lijkt me goed. Ladytron komt iig ook uit Liverpool, Black weet ik niet. Stone Roses komen uit Manchester.
0
geplaatst: 3 mei 2018, 18:51 uur
Arrie schreef:
Ik denk Liverpool, aangezien FGTH en The Christian daar beiden vandaan komen. Maar geen idee welke er dan niet uit Liverpool komt, ik denk The Stone Roses?
Hoezo weet je wel waar die andere vandaan komen, maar niet waar The Stone Roses, als voorloper van de madchester vandaan komt? Ik denk Liverpool, aangezien FGTH en The Christian daar beiden vandaan komen. Maar geen idee welke er dan niet uit Liverpool komt, ik denk The Stone Roses?

0
geplaatst: 3 mei 2018, 18:59 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Hoezo weet je wel waar die andere vandaan komen, maar niet waar The Stone Roses, als voorloper van de madchester vandaan komt?
Ik moest aan deze liefdadigheidssingle denken, bedoeld om geld op te halen voor de slachtoffers van een noodlottige gebeurtenis in Liverpool ofzo (ik weet niet meer wat), waar dus een rijtje Liverpoolse artiesten aan meedeed, waaronder The Christians en Holly Johnson (zanger van FGTH).
Door die combi van The Christians en FGTH had ik meteen die associatie. Maar Manchester had ik idd ook wel op moeten komen, haha.
0
geplaatst: 3 mei 2018, 19:09 uur
Aha.
P.S. Hillsboroughramp - Wikipedia - nl.wikipedia.org
(het staat ook in de video als je die aangeklikt had
)
P.S. Hillsboroughramp - Wikipedia - nl.wikipedia.org
(het staat ook in de video als je die aangeklikt had
)
0
geplaatst: 6 mei 2018, 19:20 uur
Waarschijnlijk ik, maar ik wachtte nog een bevestiging van herman af. Maar als je een vraag wil doen, ga je gang hoor.
0
geplaatst: 6 mei 2018, 19:35 uur
Excuus, was dit topic uit het oog verloren. Het zijn inderdaad allemaal artiesten uit Liverpool, behalve de Stone Roses die weliswaar over de Mersey zongen, maar toch echt uit Manchester komen.
0
geplaatst: 6 mei 2018, 19:47 uur
Arrie schreef:
Maar als je een vraag wil doen, ga je gang hoor.
Nee dat niet, maar ik zag dat het topic was weggezakt naar pagina 2. Het wordt een beetje vol met al die metertopics.Maar als je een vraag wil doen, ga je gang hoor.
0
geplaatst: 13 mei 2018, 09:09 uur
Welke folkgroep komt uit welk land? Het zijn vijftien verschillende landen.
1. Apparatschik
2. Bellowhead
3. Danú
4. Hedningarna
5. Huun-Huur-Tu
6. Kjarkas
7. Konono N°1
8. Ladysmith Black Mambazo
9. Laïs
10. Los Jaivas
11. Madredeus
12. The Klezmatics
13. Tinariwen
14. Värttinä
15. Wardruna
1. Apparatschik
2. Bellowhead
3. Danú
4. Hedningarna
5. Huun-Huur-Tu
6. Kjarkas
7. Konono N°1
8. Ladysmith Black Mambazo
9. Laïs
10. Los Jaivas
11. Madredeus
12. The Klezmatics
13. Tinariwen
14. Värttinä
15. Wardruna
0
geplaatst: 13 mei 2018, 09:43 uur
Eindelijk weer in de lucht!
4. Finland
8. Zuid Afrika
9: België
11. Spanje
13. Mali (niet echt een folkgroep, maar wel erg goed)
4. Finland
8. Zuid Afrika
9: België
11. Spanje
13. Mali (niet echt een folkgroep, maar wel erg goed)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.