Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 17 mei 2018, 18:21 uur
deric raven schreef:
G. Nick Cave - The Weeping Song
G. Nick Cave - The Weeping Song
Hij is juist niet verdrietig

U2 is ook niet goed
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 mei 2018, 22:12 uur
De puzzels worden ook steeds complexer hier.
Maarre...
a. Archive - Fool ?
Maarre...
a. Archive - Fool ?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 mei 2018, 22:58 uur
En toen bedacht ik me net dat ik die kon koppelen aan Porcupine Tree - A Smart Kid, maar de bijbehorende omschrijving is g en niet een getal, dus de vlieger van de tegenstelling gaat niet per se op. Enfin, we zoeken nog even verder.
0
geplaatst: 18 mei 2018, 07:07 uur
Nee, het gaat om een voormalig leadzanger van een grote 70's band 

0
geplaatst: 18 mei 2018, 07:14 uur
Geen filmliefhebbers of rokers hier, die wat kunnen met de hints bij 2 en 3?
1
geplaatst: 18 mei 2018, 08:22 uur
Ozzy Osbourne bij g die ooit in een vleermuis beet ? (en Black Sabbath als band). Geen idee wat betreft een titel.
0
geplaatst: 18 mei 2018, 08:23 uur
g moet dan Peter Gabriel zijn, maar iets vrolijks van hem schiet mij niet te binnen (het is ook geen vrolijk man, lijkt mij)
0
geplaatst: 18 mei 2018, 10:13 uur
Titmeister schreef:
Geen filmliefhebbers of rokers hier, die wat kunnen met de hints bij 2 en 3?
Wel een filmliefhebber, maar de scènes die mij bijstaan van American History X hebben niets te maken met muziek. Geen filmliefhebbers of rokers hier, die wat kunnen met de hints bij 2 en 3?

0
geplaatst: 18 mei 2018, 10:15 uur
Goede film (4,5*), maar net zoals Chevy heb ik geen idee wat het met muziek te maken heeft.
1
geplaatst: 18 mei 2018, 10:16 uur
Salvadore schreef:
Ozzy Osbourne bij g die ooit in een vleermuis beet ? (en Black Sabbath als band). Geen idee wat betreft een titel.
No More Tears? Ozzy Osbourne bij g die ooit in een vleermuis beet ? (en Black Sabbath als band). Geen idee wat betreft een titel.

1
geplaatst: 18 mei 2018, 10:19 uur
3 De combinatie van artiestennaam + songtitel voor deze progrocker lijkt niet heel waarschijnlijk
Iets van Camel?edit: Camel heeft een nummer dat Ice heet, dus dat zou te koppelen zijn aan Fire, maar ik zie de link met de crypto niet.

1
geplaatst: 18 mei 2018, 10:30 uur
Kamelen zul je eerder in de woestijn aantreffen dan in de combinatie met ijs ... maar dat is wel redelijk ver gezocht en vaag. Bovendien is het niet een heel bekend nummer. Ik denk bij progrocker overigens eerder aan een persoon dan aan een band.
0
geplaatst: 18 mei 2018, 11:19 uur
chevy93 schreef:
edit: Camel heeft een nummer dat Ice heet, dus dat zou te koppelen zijn aan Fire, maar ik zie de link met de crypto niet.
(quote)
Iets van Camel?edit: Camel heeft een nummer dat Ice heet, dus dat zou te koppelen zijn aan Fire, maar ik zie de link met de crypto niet.
Vuur en ijs zijn redelijke tegenstellingen anders

0
geplaatst: 18 mei 2018, 11:32 uur
Progrocker lijkt mij inderdaad ook op een persoon in plaats van op een band te slaan. Maar ik zat idd ook in de richting van 'ice' te denken.
0
geplaatst: 18 mei 2018, 11:34 uur
Oh wacht, het is goed?
Ik zat echt specifiek in de richting van solo-artiesten te denken, beetje flauw.
Ik zat echt specifiek in de richting van solo-artiesten te denken, beetje flauw.

0
geplaatst: 18 mei 2018, 11:42 uur
De bandnaam (Archive) slaat op de documenten, Fool is de tegenstelling van Genius.
0
geplaatst: 18 mei 2018, 11:43 uur
Arrie schreef:
De bandnaam (Archive) slaat op de documenten, Fool is de tegenstelling van Genius.
(quote)
Oh, zie nu pas dat ie al geraden was. Al heb ik nog nooit van de band + track gehoord

1
geplaatst: 18 mei 2018, 11:46 uur
catdog schreef:
Oh, zie nu pas dat ie al geraden was. Al heb ik nog nooit van de band + track gehoord
(quote)
Archive is toch wel een grote naam op MuMe, kom je vanzelf tegen als je mee gaat doen aan de MuMeLadder, Witte Trui, en dat soort spelletjes.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 mei 2018, 11:48 uur
Arrie schreef:
Progrocker lijkt mij inderdaad ook op een persoon in plaats van op een band te slaan.
Daar liep het bij mij in elk geval ook op stuk.Progrocker lijkt mij inderdaad ook op een persoon in plaats van op een band te slaan.
0
geplaatst: 18 mei 2018, 12:11 uur
Sorry jongens, doelde met progrocker op het nummer, niet op de artiest. Kan sowieso geen kwaad in de quiz om jezelf niet te veel beperkingen in je gedachtegang op te leggen (odz gokken staat vrij).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.