MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
F. U2- One

deric raven schreef:
G. Nick Cave - The Weeping Song

Hij is juist niet verdrietig

U2 is ook niet goed

G. Meat Loaf - Two Out of Three Ain't Bad ??

Ik denk dat Casartelli 3, a en g wel weet.

Casartelli (moderator)
De puzzels worden ook steeds complexer hier.

Maarre...

a. Archive - Fool ?

Casartelli (moderator)
En toen bedacht ik me net dat ik die kon koppelen aan Porcupine Tree - A Smart Kid, maar de bijbehorende omschrijving is g en niet een getal, dus de vlieger van de tegenstelling gaat niet per se op. Enfin, we zoeken nog even verder.

Casartelli (moderator)
g. Bat for Lashes - Daniel ?

Niet Ariana Grande - No Tears Left to Cry voor G?

Nee, het gaat om een voormalig leadzanger van een grote 70's band

Geen filmliefhebbers of rokers hier, die wat kunnen met de hints bij 2 en 3?

Ozzy Osbourne bij g die ooit in een vleermuis beet ? (en Black Sabbath als band). Geen idee wat betreft een titel.

g moet dan Peter Gabriel zijn, maar iets vrolijks van hem schiet mij niet te binnen (het is ook geen vrolijk man, lijkt mij)

Titmeister schreef:
Geen filmliefhebbers of rokers hier, die wat kunnen met de hints bij 2 en 3?
Wel een filmliefhebber, maar de scènes die mij bijstaan van American History X hebben niets te maken met muziek.

Goede film (4,5*), maar net zoals Chevy heb ik geen idee wat het met muziek te maken heeft.

Salvadore schreef:
Ozzy Osbourne bij g die ooit in een vleermuis beet ? (en Black Sabbath als band). Geen idee wat betreft een titel.
No More Tears?

3 De combinatie van artiestennaam + songtitel voor deze progrocker lijkt niet heel waarschijnlijk
Iets van Camel?

edit: Camel heeft een nummer dat Ice heet, dus dat zou te koppelen zijn aan Fire, maar ik zie de link met de crypto niet.

Kamelen zul je eerder in de woestijn aantreffen dan in de combinatie met ijs ... maar dat is wel redelijk ver gezocht en vaag. Bovendien is het niet een heel bekend nummer. Ik denk bij progrocker overigens eerder aan een persoon dan aan een band.

chevy93 schreef:
(quote)
Iets van Camel?

edit: Camel heeft een nummer dat Ice heet, dus dat zou te koppelen zijn aan Fire, maar ik zie de link met de crypto niet.

Vuur en ijs zijn redelijke tegenstellingen anders

Progrocker lijkt mij inderdaad ook op een persoon in plaats van op een band te slaan. Maar ik zat idd ook in de richting van 'ice' te denken.

Oh wacht, het is goed?

Ik zat echt specifiek in de richting van solo-artiesten te denken, beetje flauw.

Die tegenstelling van Genius, mbt a, kom ik dus echt niet op

Fool

Wat heeft dat met documenten te maken dan?

Die archiveer je ... in een archief

catdog schreef:
Wat heeft dat met documenten te maken dan?

De bandnaam (Archive) slaat op de documenten, Fool is de tegenstelling van Genius.

Arrie schreef:
(quote)

De bandnaam (Archive) slaat op de documenten, Fool is de tegenstelling van Genius.

Oh, zie nu pas dat ie al geraden was. Al heb ik nog nooit van de band + track gehoord

catdog schreef:
(quote)

Oh, zie nu pas dat ie al geraden was. Al heb ik nog nooit van de band + track gehoord

Archive is toch wel een grote naam op MuMe, kom je vanzelf tegen als je mee gaat doen aan de MuMeLadder, Witte Trui, en dat soort spelletjes.

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Progrocker lijkt mij inderdaad ook op een persoon in plaats van op een band te slaan.
Daar liep het bij mij in elk geval ook op stuk.

Sorry jongens, doelde met progrocker op het nummer, niet op de artiest. Kan sowieso geen kwaad in de quiz om jezelf niet te veel beperkingen in je gedachtegang op te leggen (odz gokken staat vrij).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:56 uur

geplaatst: vandaag om 15:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.