Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2018, 13:16 uur
1 Verwar lust niet met liefde / 10cc - I'm Not in Love
d '81 single voor deze "bubbly" disco queen / Evelyn "Champagne" King - I'm In Love
3 De combinatie van artiestennaam + songtitel voor deze progrocker lijkt niet heel waarschijnlijk / Camel - Ice
j Door Bruce Springsteen geschreven disco / The Pointer Sisters - Fire
4 Niet alledaagse samenwerking leverde hem een van zijn grootste hits op / David Bowie & Pat Metheny Group - This Is Not America
c Meest controversiële clip van de afgelopen tijd / Childish Gambino - This Is America
5 Meest vernuftige Burial-sample uit Twente ooit / Ilse DeLange - I Still Cry
g Ook al is hij nu alleen, verdrietig is hij daar niet om / Ozzy Osbourne - No More Tears
6 Ze hebben de ketamine in ieder geval niet nodig / K's Choice - Not An Addict
b Deze songtitel krijgt door een recente tragische gebeurtenis wel een nare bijsmaak / Avicii - Addicted to You
7 Vers van de pers: Major Lazer hallucineert / LSD - Genius
a Die documenten zijn niet bepaald op een slimme manier opgeborgen / Archive - Fool
8 Recente single van een New Yorkse indieband / Parquet Courts - Wide Awake
h 2e single van het laatste album van een hier erg populaire band / Radiohead - Daydreaming
9 Zo'n lang nummer maakten ze daarna niet meer, daarvoor wel enkele keren / Pink Floyd - Dogs
i Is hij absoluut een van hen? / The Cats - Sure He's a Cat
10 Dat wordt je wel van blowen, ja / Skunk Anansie - Weak
e Een Cockney-accent is één ding, maar het lijkt me stug dat ze het ook anders schrijven / London Grammar - Strong
Nog te raden:
2 Oorspronkelijk uit de 19e eeuw, deze versie werd bekend n.a.v. een celebrity funeral in de 60's
f 2 + 1 = 1 en inmiddels weer 2, met waarschijnlijk hun bekendste nummer
2 Is o.a. uitgevoerd Elvis Presley, The Beach Boys, Johnny Cash, Joan Baez, Whitney Houston, Judy Garland, een heel leger aan koren en orkesten en dus in een white supremacist versie door Johnny Rebel in American History X
f Battlet, as we speak, in de 20 jaar 3voor12 K.O.
Tussenstand:
1 Arrie 12,5
2 Chevy93 7,5
3 catdog 5
4 motel matches 4
5 Salvadore 3,5
6 deric raven 1,5
7 ranboy 1
Casartelli 1
Arrie is niet meer in te halen, maar wie pakt de laatste 4 punten?
d '81 single voor deze "bubbly" disco queen / Evelyn "Champagne" King - I'm In Love
3 De combinatie van artiestennaam + songtitel voor deze progrocker lijkt niet heel waarschijnlijk / Camel - Ice
4 Niet alledaagse samenwerking leverde hem een van zijn grootste hits op / David Bowie & Pat Metheny Group - This Is Not America
c Meest controversiële clip van de afgelopen tijd / Childish Gambino - This Is America
g Ook al is hij nu alleen, verdrietig is hij daar niet om / Ozzy Osbourne - No More Tears
b Deze songtitel krijgt door een recente tragische gebeurtenis wel een nare bijsmaak / Avicii - Addicted to You
a Die documenten zijn niet bepaald op een slimme manier opgeborgen / Archive - Fool
h 2e single van het laatste album van een hier erg populaire band / Radiohead - Daydreaming
9 Zo'n lang nummer maakten ze daarna niet meer, daarvoor wel enkele keren / Pink Floyd - Dogs
e Een Cockney-accent is één ding, maar het lijkt me stug dat ze het ook anders schrijven / London Grammar - Strong
Nog te raden:
2 Oorspronkelijk uit de 19e eeuw, deze versie werd bekend n.a.v. een celebrity funeral in de 60's
f 2 + 1 = 1 en inmiddels weer 2, met waarschijnlijk hun bekendste nummer
2 Is o.a. uitgevoerd Elvis Presley, The Beach Boys, Johnny Cash, Joan Baez, Whitney Houston, Judy Garland, een heel leger aan koren en orkesten en dus in een white supremacist versie door Johnny Rebel in American History X
f Battlet, as we speak, in de 20 jaar 3voor12 K.O.
Tussenstand:
1 Arrie 12,5
2 Chevy93 7,5
3 catdog 5
4 motel matches 4
5 Salvadore 3,5
6 deric raven 1,5
7 ranboy 1
Casartelli 1
Arrie is niet meer in te halen, maar wie pakt de laatste 4 punten?
1
geplaatst: 18 mei 2018, 13:20 uur
2 is dan Battle Hymn of the Republic toch? Geen flauw idee wie de uitvoerende artiest is
0
geplaatst: 18 mei 2018, 15:50 uur
Zeker, misschien wel de beste uitvoering 
Niemand die de laatste Modera(ad)t?

Niemand die de laatste Modera(ad)t?
0
geplaatst: 18 mei 2018, 16:35 uur
1 Verwar lust niet met liefde / 10cc - I'm Not in Love
2 Oorspronkelijk uit de 19e eeuw, deze versie werd bekend n.a.v. een celebrity funeral in de 60's / Andy Williams - Battle Hymn for the Republic
f 2 + 1 = 1 en inmiddels weer 2, met waarschijnlijk hun bekendste nummer / Moderat - Bad Kingdom
Eindstand:
1 Arrie 12,5
2 catdog 8,5
3 Chevy93 7,5
4 motel matches 4
5 Salvadore 3,5
6 deric raven 1,5
ranboy 1,5
8 Casartelli 1
2 Oorspronkelijk uit de 19e eeuw, deze versie werd bekend n.a.v. een celebrity funeral in de 60's / Andy Williams - Battle Hymn for the Republic
f 2 + 1 = 1 en inmiddels weer 2, met waarschijnlijk hun bekendste nummer / Moderat - Bad Kingdom
Eindstand:
1 Arrie 12,5
2 catdog 8,5
3 Chevy93 7,5
4 motel matches 4
5 Salvadore 3,5
6 deric raven 1,5
ranboy 1,5
8 Casartelli 1
0
geplaatst: 18 mei 2018, 16:37 uur
Vonden jullie dit een beetje leuk concept trouwens? Of was het te moeilijk?
0
geplaatst: 18 mei 2018, 16:38 uur
Titmeister schreef:
Ik vond het leuk, ik hou wel van wat uitdaging.

0
geplaatst: 18 mei 2018, 17:13 uur
Titmeister schreef:
Ik vind dit één van de leukste vragen. Beter dan die trivia(le) vragen die je maar net moet weten of op zoekt....Vonden jullie dit een beetje leuk concept trouwens? Of was het te moeilijk?
Ik zie overigens nog steeds niet hoe "2 + 1 = 1 en inmiddels weer 2" naar Moderat verwijst.
Vind de tip "f Voor de artiestennaam geldt 1+1=1" wel erg mooi gekozen.

1
geplaatst: 18 mei 2018, 17:18 uur
chevy93 schreef:
Ik zie overigens nog steeds niet hoe "2 + 1 = 1 en inmiddels weer 2" naar Moderat verwijst.
(quote)
Ik vind dit één van de leukste vragen. Beter dan die trivia(le) vragen die je maar net moet weten of op zoekt....Ik zie overigens nog steeds niet hoe "2 + 1 = 1 en inmiddels weer 2" naar Moderat verwijst.
Modeselektor zijn met zijn tweeën, Apparat is één persoon. Samen vormden zij Moderat, maar inmiddels is ieder weer zijn eigen weg gaan en zijn het weer 2 artiesten.
0
geplaatst: 18 mei 2018, 18:01 uur
Leuk, maar lastig.
Ozzy had ik moeten weten, maar als gothic liefhebber zat ik in de verkeerde hoek te zoeken.
Ozzy had ik moeten weten, maar als gothic liefhebber zat ik in de verkeerde hoek te zoeken.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 mei 2018, 10:53 uur
Titmeister schreef:
Modeselektor zijn met zijn tweeën, Apparat is één persoon. Samen vormden zij Moderat, maar inmiddels is ieder weer zijn eigen weg gaan en zijn het weer 2 artiesten.
Ah, ik dacht dat het iets met modulorekenen te maken had.Modeselektor zijn met zijn tweeën, Apparat is één persoon. Samen vormden zij Moderat, maar inmiddels is ieder weer zijn eigen weg gaan en zijn het weer 2 artiesten.
Leuke vraag wel. Ik kwam er een beetje laat invallen, want ik was dit topic wat uit het oog verloren. Pittig, maar goed, men moet elkaar hier ook een beetje durven helpen.
0
geplaatst: 21 mei 2018, 12:14 uur
Dan zal ik er eentje doen.
Hieronder vindt u vijftien artiesten, die verdeeld kunnen worden in vijf drietallen. Er is een zeker thema te ontdekken. Voor elk goed gecombineerde trio plús een netjes onderbouwde redenering verdient u een punt. Succes!
The Fratellis
John Mayer
Elvis Costello
Blondie
Kanye West
Arctic Monkeys
The Police
Abba
T-Rex
Puff Daddy
The Who
Queen
Ray Charles
One Direction
The Smiths
Hieronder vindt u vijftien artiesten, die verdeeld kunnen worden in vijf drietallen. Er is een zeker thema te ontdekken. Voor elk goed gecombineerde trio plús een netjes onderbouwde redenering verdient u een punt. Succes!
The Fratellis
John Mayer
Elvis Costello
Blondie
Kanye West
Arctic Monkeys
The Police
Abba
T-Rex
Puff Daddy
The Who
Queen
Ray Charles
One Direction
The Smiths
0
geplaatst: 21 mei 2018, 12:41 uur
Bij The Fratellis en Elvis Costello moet ik direct aan Chelsea denken maar wat dan die derde is?
Edit: Queen, omdat Queen Elisabeth er vandaan komt
Edit: Queen, omdat Queen Elisabeth er vandaan komt

0
geplaatst: 21 mei 2018, 12:43 uur
The Police, T-Rex en One Direction zijn volgens mij allemaal afkomstig uit Londen.
0
geplaatst: 21 mei 2018, 12:47 uur
Ray Charles en John Mayer hebben een liedje over Georgia, Kanye West komt er vandaan.
0
geplaatst: 21 mei 2018, 12:50 uur
Blondie, Ray Charles en The Smiths, titel eerste album gelijk aan de bandnaam
0
geplaatst: 21 mei 2018, 12:55 uur
The Police, The Smiths, One Direction, zanger van de band gaat solo.
0
geplaatst: 21 mei 2018, 12:58 uur
Edgar18 schreef:
The Police, T-Rex en One Direction zijn volgens mij allemaal afkomstig uit Londen.
Voor zover een band die is samengesteld in een talentenjacht ergens vandaan komt. Bedoel je dan dat X-Factor werd opgenomen in Londen?
0
geplaatst: 21 mei 2018, 14:22 uur
0
geplaatst: 22 mei 2018, 14:32 uur
Nee, er zit nog geen juiste oplossing bij. Wel één juiste combinatie, maar vanwege de verkeerde reden. Mocht er vanavond geen doorbraak komen begin ik morgen met een tipje van de sluier.
0
geplaatst: 22 mei 2018, 14:59 uur
War mij opvalt:
One Direction heeft Blondie gecoverd.
Kanye heeft Ray Charles geïnterpoleerd/gesampled.
Puff Daddy heeft The Police geïnterpoleerd/gesampled.
Maar ik kan er telkens geen derde bij bedenken.
One Direction heeft Blondie gecoverd.
Kanye heeft Ray Charles geïnterpoleerd/gesampled.
Puff Daddy heeft The Police geïnterpoleerd/gesampled.
Maar ik kan er telkens geen derde bij bedenken.
0
geplaatst: 22 mei 2018, 15:51 uur
The Smiths hebben een liedje, London.
Zal daar 2 keer Chelsea bij horen?
Zal daar 2 keer Chelsea bij horen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.