MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
ranboy schreef:
10 Ik weet wel dat het origineel Let's work together heet. Toch niet Eddie Cochran?
Nee Eddie niet maar het klopt inderdaad dat het origineel aanvankelijk Let's Work Together als titel had. Je bent er weer dichtbij, maar net niet ...

Ik laat de vraag nog even open staan ... voor ik de antwoorden geef en een volgende vraag kan worden gesteld.

Salvadore:

The song was written and produced by Dr. Luke, with additional songwriting provided by Jessie J and Claude Kelly.

Ja, Let’s Work Together, puntje van m’n tong-werk... Nog gecoverd door Canned Heat maar daar hebben we niks aan. Hoe heet die man toch ook alweer...

Edgar18 schreef:
Salvadore:

The song was written and produced by Dr. Luke, with additional songwriting provided by Jessie J and Claude Kelly.
Ik heb het van een website met een overzicht aan nummers die door anderen geschreven zijn. Co-writer is hier een betere omschrijving. De tip ging ook over haar.

Ik sluit deze opgave af, de meeste antwoorden zijn gegeven, de twee moeilijkste zijn over en dat is niet zo vreemd want heel bekend zijn de schrijvers nu ook weer niet.

VRAAG: Wie waren de schrijvers van deze bekende nummers?

01. Miley Cyrus - Party in the USA [Jessie J]
02. Tina Turner - Golden Eye [Bono & The Edge]
03. Barbra Streisand - Woman in Love [Barry & Robin Gibb]
04. Madonna - Holiday [Curtis Hudson & Lisa Stevens] *
05. Earth & Fire - Seasons [George Kooymans]
06. Michael Jackson - You Are Not Alone [R. Kelly]
07. CeeLo Green - Fuck You [Bruno Mars]
08. Dolly Parton & Kenny Loggins - Islands In The Stream [Bee Gees]
09. The Monkees - I’m A Believer [Neil Diamond]
10. Bryan Ferry - Let’s Stick Together [Wilbert Harrison]

* van de Amerikaanse Disco-band Pure Energy. De producer John 'Jellybean Benitez heeft het samen met o.a. Madonna nog wel een beetje bewerkt tot de uiteindelijke uitvoering.

motel matches & Hacker hebben er ieder drie goed beantwoord ... één van beiden kan de volgende vraag erin slingeren.

Ach ja, Wilbert Harrison! Ik zat met Wilson in m’n hoofd. Wilbert Harrison is ook nog gecoverd door The Beatles (Kansas City).

Salvadore schreef:
Co-writer is hier een betere omschrijving. De tip ging ook over haar.
De vraag was toch wie is de schrijver van onderstaande nummers? Niet dat het iets uitmaakt maar dat is dus Dr. Luke en niet Jessie J die slechts heeft bijgedragen.

Bij de ene website staat er beter bij of iemand zelf of samen met ander(en) een nummer geschreven heeft. Haar schrijfwerk zal vast niet onbelangrijk zijn geweest zoals o.a. blijkt uit dit artikel: Jessie J on Writing Party in the U.S.A. "It Paid My Rent for 3 Years"

Maakt inderdaad niet uit, de tip ging ook over haar, dus het antwoord van motel matches keur ik goed.

Salvadore schreef:
Maakt inderdaad niet uit, de tip ging ook over haar, dus het antwoord van motel matches keur ik goed.
Je hebt in de gaten dat je iets wat krom is recht probeert te praten?

Hacker (of motel matches), schiet op !

Edgar18 schreef:
Hacker (of motel matches), schiet op !

Als je dat nou eerst nog even tegen Kramer zegt, dan praten we weer verder...

Kramer, kom je vraag eens afmaken....

Aangezien het hier alweer eventjes stil is...

Een nieuwe vraag! Hieronder zie je twintig songs, op alfabet volgens artiest. Hiervan kun je tien setjes van twee maken die om een of andere reden bij elkaar horen. Geef de setjes. 1 punt voor een juist setje, maar alleen als je ook de juiste reden geeft.
Je mag bij deze vraag ook je antwoorden een tijdje opsparen en in één keer een flink aantal geven (bij voorbeeld om een ander niet te veel op weg te helpen), maar dan loop je wel het risico dat een ander je voor is...

America - Ventura Highway
Angel - Wintersong
Anouk - Birds
Badly Drawn Boy - Disillusion
Billy Joel - The river of dreams
Bruce Springsteen - The rising
Enrique Iglesias - Bailando
Fish - A gentleman's excuse me
Gala - Freed from desire
Hero - Toen ik je zag
James - Born of frustration
Lady Gaga - Pokerface
Love - Alone again or
Massive Attack - Safe from harm
Promises - Baby it's you
The Cure - Why can't I be you
The Dutch - This is welfare
The Waterboys - December
War - Cisco kid
Wye Oak - Civilian

Lady Gaga - The Cure
Bruce Springsteen - War
Billy Joel - James
Enrique Iglesias - Hero
Massive Attack - Angel
The Waterboys - Gala

Fish - The Dutch ; hun enige hit ?

Bruce Springsteen - Billy Joel ; titelsong van het dus gelijknamige album ?

Arrie schreef:
Lady Gaga - The Cure
Bruce Springsteen - War
Billy Joel - James
Enrique Iglesias - Hero
Massive Attack - Angel
The Waterboys - Gala

Deze zijn allemaal goed. De artiesten na het streepje zijn tegelijk de titels van de artiesten voor het streepje.

Salvadore schreef:
Bruce Springsteen - Billy Joel ; titelsong van het dus gelijknamige album ?

Nog even doorpuzzelen, Salvadore!

ranboy schreef:
(quote)

Deze zijn allemaal goed. De artiesten na het streepje zijn tegelijk de titels van de artiesten voor het streepje.

Ik zie nu in de vraagstelling dat ik ook de juiste reden moest geven maar nu doe je het zelf al.

Maar inderdaad de helft van de artiestennamen zijn ook titels voor de andere helft van de artiesten. Viel me al snel op dat er veel één-woord-artiesten tussen stonden.

Je hebt gelijk Arrie, je hebt niet de reden gegeven dus ik kan het niet goedkeuren

Nou ja, kon niet missen.

Misschien zitten er bij de laatste vier wat minder bekende, maar de Mume-gemeenschap moet hier toch uit kunnen komen?

Deze moeten nog gekoppeld worden:

America - Ventura Highway
Anouk - Birds
Badly Drawn Boy - Disillusion
Fish - A gentleman's excuse me
Love - Alone again or
Promises - Baby it's you
The Dutch - This is welfare
Wye Oak - Civilian

Het kan zijn dat men denkt, Arrie heeft er al zes goed, dat is niet meer in te halen. Of de laatste vier zijn gewoon erg moeilijk.Hier zijn de antwoorden

Anouk - Love
Badly Drawn Boy - Promises
The Dutch - America
Wye Oak - Fish

Arrie mag wat nieuws bedenken.

Nou, denk dat de desbetreffende nummers ook wel redelijk obscuur zijn. Had wellicht met gokken wel wat artiesten aan songtitels kunnen koppelen, maar ik ken geen van de bovenstaande vier nummers.

Titmeister schreef:
Nou, denk dat de desbetreffende nummers ook wel redelijk obscuur zijn. Had wellicht met gokken wel wat artiesten aan songtitels kunnen koppelen, maar ik ken geen van de bovenstaande vier nummers.

Ik dacht dat Love van Anouk wel een aardige hit was, in ieder geval een opvallende single, maar ik zie nu dat Love na 8 weken tipparade geflopt is. De andere drie zijn wel redelijk obscuur, ja (al sta ik altijd versteld wat in dit topic allemaal wél geraden wordt).

Promises ken ik wel, maar ik had er niet aan gedacht.

Het kan ook een persoonlijke omissie van mijn kant zijn. Dat geldt iig voor Badly Drawn Boy, die ken ik wel van naam natuurlijk, maar had zijn succes met iets voordat indie ging luisteren. Love is de eerste single van Anouk die ik niet ken - of iig niet voor de geest kan halen - alle voorgaande ken ik wel. Wye Oak heb ik hier wel eens voorbij zien komen - Song van het Jaar of Witte Trui ofzo - maar is niet blijven hangen en van The Dutch ken ik alleen This Is Welfare.

zaaf
Tja dan kom je niet ver met kwissen

zaaf schreef:
Tja dan kom je niet ver met kwissen

Even een beetje leven in de brouwerij.

"Relatief" kleine of geen hit in de top-40, hoog in de Radio 2 top-2000.

1. Bruce Springsteen - The River (nummer 19 in de Top-2000 van 2017) [Titmeister]
[i]
2. The Cure - A Forest (nummer 42 in de Top-2000 van 2017) [Titmeister]
[/i]3. 1984 (#hp10, #aw9) nummer 45 in de Top-2000 van 2017
4. Radiohead - Creep (nummer 65 in de Top-2000 van 2017) [Titmeister]
5. 2006 (#hp24, #aw7) nummer 78 in de Top-2000 van 2017
6. 2007 (geen hit) nummer 88 in de Top-2000 van 2017
7. Metallica - Master of Puppets (nummer 93 in de Top-2000 van 2017) [Hacker]
8. 1990 (#hp8, #aw9) nummer 116 in de Top-2000 van 2017
9. 1973 (tipparade) nummer 128 in de Top-2000 van 2017
10. 1990 (tipparade) nummer 142 in de Top-2000 van 2017
11. 1993 (geen hit) nummer 168 in de Top-2000 van 2017
12. 2001 (#hp22, #aw5) nummer 174 in de Top-2000 van 2017
13. 1995 (#hp20, #aw7) nummer 181 in de Top-2000 van 2017
14. 1993 (geen hit) nummer 183 in de Top-2000 van 2017
15. 2007 (geen hit, geen single) nummer 188 in de Top-2000 van 2017
16. 1980 (geen hit) nummer 190 in de Top-2000 van 2017
17. Neil Young - Heart of Gold (nummer 207 in de Top-2000 van 2017) [Hacker]
18. Queens of the Stone Age - No One Knows (nummer 210 in de Top-2000 van 2017) [catdog]
19. Pink Floyd - Echoes (nummer 212 in de Top-2000 van 2017) [Hacker]

20. 2015 (geen hit) nummer 222 in de Top-2000 van 2017

17. Neil Young - Heart of Gold

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:38 uur

geplaatst: vandaag om 06:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.