Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2018, 00:37 uur
Ik dacht aan Helloween, maar volgens mij is deze band net wat langer actief, uit 1976.
0
geplaatst: 22 juni 2018, 00:45 uur
deric raven schreef:
Ik dacht aan Helloween, maar volgens mij is deze band net wat langer actief, uit 1976.
En die heeft iets meer dan zes letters. Daarom dacht ik juist aan jouw andere oplossing.
Edit: oh ik denk dat je juist bedoelde dat dat de goede is. Mooi zo. Weet alleen of het de bedoeling is dat je je antwoorden zelf controleert.
0
geplaatst: 22 juni 2018, 09:49 uur
OK, hierbij een aanwijzing over de oplossing :
2011
Wellicht vrij summier, en niet heel hoopgevend, maar ik wil het ook niet gelijk té makkelijk maken.
En nog een tip voor omschrijving 11 : zoek het vooral niet achterin het alfabet...
2011
Wellicht vrij summier, en niet heel hoopgevend, maar ik wil het ook niet gelijk té makkelijk maken.
En nog een tip voor omschrijving 11 : zoek het vooral niet achterin het alfabet...

1
geplaatst: 22 juni 2018, 13:13 uur
Ik ga maar een gokje wagen ... met een naam die niet perfect past met mijn antwoorden (toch nog een extra foutje dan bij nummer 5)
Precies 12 letters (en met 8 eventueel goede letters zou dit toch goed moeten zijn?) :
AMY WINEHOUSE ?
Precies 12 letters (en met 8 eventueel goede letters zou dit toch goed moeten zijn?) :
AMY WINEHOUSE ?
0
geplaatst: 22 juni 2018, 13:25 uur
Een variatie ( aflevering 4 ) op een bekende quiz waarvan de seizoenen op vrijdag op de Nederlandse televisie te zien zijn.
De uiteindelijke oplossing bestaat uit een naam uit de wondere wereld der muziek, van 12 letters.
Men neme steeds de 1e letter van het antwoord per omschrijving.
LET OP ( 1 ) : goed lezen wat er per omschrijving staat !
LET OP ( 2 ) : bij solo artiesten neem je de 1e letter van de achternaam
Hieronder staan de omschrijvingen van de 12 te vinden antwoorden waarmee je de 12 letters verzamelt.
01. funk band uit VS; bekendste album = The World Is A Ghetto
02. hit uit 1966 in de NL top 40 van Donovan (12)
03. Duits avant-gardistisch collectief, opgericht in 1980 in West-Berlijn
04. hiphop artiest uit USA; totaal 5 studio-albums op MuMe; laatste is uit 2003 (7)
05. deze USA componist van scores heeft 50 albums in die categorie in zijn discografie op MuMe (12)
06. VS band met Todd Rundgren als bekendste lid (6)
07. echte achternaam van Maggie MacNeal
08. Amerikaanse zanger/gitarist, scoorde zijn grootste hit in de NL top 40 in 1991 met een nummer voor een film van David Lynch
09. welk album van Herbie Hancock heeft de meeste stemmen hier op de site ?
10. Engelse toetsenist, zat in bekend progrock-trio, overleden in maart 2016
11. Duitse metal band, 15 studio albums op MuMe (6)
12. eerste hit in NL van Baccara, nr 1 hit in 1977
Om eventuele misverstanden te voorkomen, heb ik bij een aantal te vinden antwoorden tussen haakjes het aantal letters vermeld van het gezochte antwoord.
Hussel nu alle 12 gevonden letters door elkaar, oftewel : zet ze in de juiste volgorde, en je hebt de oplossing van de opgave te pakken.
LET OP ( 3 ) : GEEN antwoorden op de 12 omschrijvingen hier in het topic plaatsen, want daarmee help je misschien andere deelnemers op weg...
De antwoorden :
01. War (W)
02. Mellow Yellow (M)
03. Einstürzende Neubauten (E)
04. Outkast (O)
05. Newman, Thomas (N)
06. Utopia (U)
07. Smit (S)
08. Isaak, Chris (I)
09. Head Hunters (H)
10. Emerson, Keith (E)
11. Accept (A)
12. Yes Sir, I Can Boogie (Y)
De 12 letters maken dan de oplossing : AMY WINEHOUSE
Proficiat Salvadore
W.m.b. kan jij een nieuwe opgave plaatsen.
De uiteindelijke oplossing bestaat uit een naam uit de wondere wereld der muziek, van 12 letters.
Men neme steeds de 1e letter van het antwoord per omschrijving.
LET OP ( 1 ) : goed lezen wat er per omschrijving staat !
LET OP ( 2 ) : bij solo artiesten neem je de 1e letter van de achternaam
Hieronder staan de omschrijvingen van de 12 te vinden antwoorden waarmee je de 12 letters verzamelt.
01. funk band uit VS; bekendste album = The World Is A Ghetto
02. hit uit 1966 in de NL top 40 van Donovan (12)
03. Duits avant-gardistisch collectief, opgericht in 1980 in West-Berlijn
04. hiphop artiest uit USA; totaal 5 studio-albums op MuMe; laatste is uit 2003 (7)
05. deze USA componist van scores heeft 50 albums in die categorie in zijn discografie op MuMe (12)
06. VS band met Todd Rundgren als bekendste lid (6)
07. echte achternaam van Maggie MacNeal
08. Amerikaanse zanger/gitarist, scoorde zijn grootste hit in de NL top 40 in 1991 met een nummer voor een film van David Lynch
09. welk album van Herbie Hancock heeft de meeste stemmen hier op de site ?
10. Engelse toetsenist, zat in bekend progrock-trio, overleden in maart 2016
11. Duitse metal band, 15 studio albums op MuMe (6)
12. eerste hit in NL van Baccara, nr 1 hit in 1977
Om eventuele misverstanden te voorkomen, heb ik bij een aantal te vinden antwoorden tussen haakjes het aantal letters vermeld van het gezochte antwoord.
Hussel nu alle 12 gevonden letters door elkaar, oftewel : zet ze in de juiste volgorde, en je hebt de oplossing van de opgave te pakken.
LET OP ( 3 ) : GEEN antwoorden op de 12 omschrijvingen hier in het topic plaatsen, want daarmee help je misschien andere deelnemers op weg...
De antwoorden :
01. War (W)
02. Mellow Yellow (M)
03. Einstürzende Neubauten (E)
04. Outkast (O)
05. Newman, Thomas (N)
06. Utopia (U)
07. Smit (S)
08. Isaak, Chris (I)
09. Head Hunters (H)
10. Emerson, Keith (E)
11. Accept (A)
12. Yes Sir, I Can Boogie (Y)
De 12 letters maken dan de oplossing : AMY WINEHOUSE
Proficiat Salvadore

W.m.b. kan jij een nieuwe opgave plaatsen.
2
zaaf
geplaatst: 22 juni 2018, 14:35 uur
ik had verdomme gisteravond alle letters al. zie ik de naam niet... bravo Salvadore!
0
geplaatst: 22 juni 2018, 15:30 uur
Ach, ik dacht aan John Williams ipv Thomas Newman. Wel ernstig dat ik OutKast niet had. Ik miste verder alleen Maggie’s achternaam, maar ik denk dat die tweede W van Williams me ook in de weg zat.
0
geplaatst: 22 juni 2018, 15:45 uur
Arrie schreef:
Ach, ik dacht aan John Williams ipv Thomas Newman. Wel ernstig dat ik OutKast niet had. Ik miste verder alleen Maggie’s achternaam, maar ik denk dat die tweede W van Williams me ook in de weg zat.
Ik had precies hetzelfde probleem mbt John Williams, daardoor zat ik op het verkeerde spoor. Verder had ik Chris Isaak ook wel kunnen weten.
0
geplaatst: 22 juni 2018, 16:07 uur
Had al het gevoel dat Williams meer dan 50 scores heeft, wat ook zo is, maar ik was sowieso niet zo snel op Newman gekomen.
0
geplaatst: 22 juni 2018, 16:07 uur
Arrie schreef:
John Williams heeft er wel iets meer dan 50 gemaakt. Ik zat zelf te denken aan Howard Shore, maar dat blijkt dus een Canadees te zijn. Ach, ik dacht aan John Williams ipv Thomas Newman. Wel ernstig dat ik OutKast niet had. Ik miste verder alleen Maggie’s achternaam, maar ik denk dat die tweede W van Williams me ook in de weg zat.

0
geplaatst: 22 juni 2018, 16:08 uur
0
geplaatst: 22 juni 2018, 16:10 uur
Oh ja, zover had ik nog niet eens gekeken. Heb ook pas vijf minuten geleden de opgave gezien. 

0
geplaatst: 22 juni 2018, 16:42 uur
Een aantal (opgezochte) feitjes/weetjes …. maar zijn ze bij muziekfreaks bekend?
01. Welke band heeft de langstlopende fanclub ?
02. Over wie gaat het nummer "Tearjerker" van Red Hot Chili Peppers ?
03. Wie was gevraagd een gastrol in Friends te spelen maar weigerde omdat hij niet met Phoebe wilde zingen?
04. Coldplay ging onder hypnose tijdens de opnames van twee bekende nummers, welke ?
05. In welke nummer probeert Billy Joel een Katholiek meisje te overtuigen haar maagdelijkheid te verliezen ?
06. The Strokes hebben hun riff uit het nummer Last Nite "geleend", maar van wie en welk nummer?
07. Welke band kwam op het idee een lied te schrijven over een hond nadat er een zwarte labrador de studio in liep tijdens de opnames?
08. Welke band kwam voor het eerst in aanraking met LSD doordat de tandarts het stiekem in de koffie deed?
09. Welke artiest is zowel genomineerd voor een Oscar, een Grammy, de Golden Globe én de Nobelprijs?
10. Welke band is van de eigen album release-party weggestuurd omdat ze een food fight begonnen?
Ik verwacht dat dit wel eens snel kan gaan ... een puntje per goed antwoord
01. Welke band heeft de langstlopende fanclub ?
02. Over wie gaat het nummer "Tearjerker" van Red Hot Chili Peppers ?
03. Wie was gevraagd een gastrol in Friends te spelen maar weigerde omdat hij niet met Phoebe wilde zingen?
04. Coldplay ging onder hypnose tijdens de opnames van twee bekende nummers, welke ?
05. In welke nummer probeert Billy Joel een Katholiek meisje te overtuigen haar maagdelijkheid te verliezen ?
06. The Strokes hebben hun riff uit het nummer Last Nite "geleend", maar van wie en welk nummer?
07. Welke band kwam op het idee een lied te schrijven over een hond nadat er een zwarte labrador de studio in liep tijdens de opnames?
08. Welke band kwam voor het eerst in aanraking met LSD doordat de tandarts het stiekem in de koffie deed?
09. Welke artiest is zowel genomineerd voor een Oscar, een Grammy, de Golden Globe én de Nobelprijs?
10. Welke band is van de eigen album release-party weggestuurd omdat ze een food fight begonnen?
Ik verwacht dat dit wel eens snel kan gaan ... een puntje per goed antwoord

1
geplaatst: 22 juni 2018, 16:47 uur
Led Zeppelin? 
1
geplaatst: 22 juni 2018, 16:47 uur
7. Led Zeppelin - Black Dog? Dus dan Jimmy Page ofzo (pure gok dit)
8. Beatles?
8. Beatles?
0
geplaatst: 22 juni 2018, 16:57 uur
Viva La Vida is inderdaad één van de twee nummers, Violet Hill niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.