Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2018, 19:34 uur
Ik denk niet dat ik vanavond nog een gaatje ga vinden dus als iemand anders wat leuks heeft is t prima. 

0
geplaatst: 27 juni 2018, 20:24 uur
Ik heb ook niks op de plank liggen, dus iemand anders mag van mij.
0
geplaatst: 28 juni 2018, 10:27 uur
Nou, even een tussendoorvraagje dan. Ik ben benieuwd of iemand dit weet of goed kan gokken.
"In 1975 schrijft hij samen met stadsgenoot [...] het liedje Call It Love, dat in België de top tien haalt en ook uitkomt in Nederland, Scandinavië, Duitsland, Zwitserland, Hongarije en Italië."
Wie is de (best wel bekende) co-auteur? Luister het nummer gerust overigens.
"In 1975 schrijft hij samen met stadsgenoot [...] het liedje Call It Love, dat in België de top tien haalt en ook uitkomt in Nederland, Scandinavië, Duitsland, Zwitserland, Hongarije en Italië."
Wie is de (best wel bekende) co-auteur? Luister het nummer gerust overigens.
0
geplaatst: 28 juni 2018, 12:31 uur
Correct! Ook auteur van o.a. Merry Christmas Cindy - The Cats - YouTube
En zanger/auteur van Paul Santos - Come Back - YouTube en Ruby Carmichael - Little Yellow Shop (1974) - YouTube
Toch wel wat anders dan Doe Maar.
En zanger/auteur van Paul Santos - Come Back - YouTube en Ruby Carmichael - Little Yellow Shop (1974) - YouTube
Toch wel wat anders dan Doe Maar.
0
geplaatst: 28 juni 2018, 14:13 uur
Ik doe maar een nieuwe opdracht dan:
Albums naar een nummer op de plaat vernoemen kan iedereen wel, daar zijn talloze voorbeelden van. Iets zeldzamer zijn albums die de naam dragen een songtekst op de plaat, zonder dat deze de titel is van een nummer. Voorbeeld: op Walk On van U2 komt de albumtitel “All That You Can’t Leave Behind” voorbij. Ik ben op zoek naar nog achttien van deze voorbeelden. Deze staan hieronder op veelal cryptische wijze genoteerd. Per geraden artiest, nummer en album is er een punt te verdienen, bij een volledig juiste combo gooi ik er nog een punt bovenop. Er zijn dus maximaal 72 punten te verdienen. Disclaimer: In een enkel geval is de albumtitel nét iets anders dan de songtekst maar dat zit hem dan in heel kleine details.
1. Band die niet zelden wangedrag vertoont, maar ze zijn dan ook niet helemaal wakker
2. Waarom toch telkens de artiest spreekwoordelijk uitdelen, nummer? Doe eens creatief!
3. Deze dame werpt het nummer direct achter het album aan
4. Degene bij wie de gezochte badplaats op zijn plek valt, scoort een punt
5. Gezien de paniek die het nummer veroorzaakt is het nog knap dat ze het album feilloos weten te spellen, iets dat ze met het nummer zelf beter niet proberen
6. Blingboys die zo graag over zichzelf horen praten dat hun naasten er verdrietig van worden
7. De inwoners van deze beroemde plaats hopen in een klein halfjaar het nummer weer te krijgen na het zingen van het album
8. Dieren die goed kunnen spellen, zelfs over hun grootste angsten. Graag zelfs.
9. Als het album iets te hard wordt uitgevoerd, is de artiest geen overbodige luxe. Met deze info ligt het nummer voor het oprapen
10. Mocht deze Schotse band alsnog krijgen wat ze toekomen, kunnen ze het beter niet tussen het album uitvoeren want dan kan het nummer wel eens uitkomen op spectaculaire wijze
11. Het album is een manier om de artiest te verwittigen in het nummer
12. Britse blaag met criminele artiestennaam behandelt in nummer en album twee sociale klassen
13. Het nummer zou zomaar kunnen worden opgeslokt door het begin van het album. De band heeft inmiddels de status van beiden.
14. Deze uitzendkracht houdt er een kleurrijke boekhouding op na
15. Mocht de artiest precies de lucht zijn die nummer beweert, laat het dan maar zitten
16. “Om het album volledig tot je te nemen komt het nummer goed van pas,” moet de artiest geloofd hebben
17. Familie die met een simpele actie iedereen in extase kan brengen: geslaagd experiment
18. Een ultiem voorbeeld, want in deze klassieker komt het album in twee nummers voor. In de eerste geval in dezelfde zin van (een vervoeging van) wéér een ander nummer op de plaat.
Albums naar een nummer op de plaat vernoemen kan iedereen wel, daar zijn talloze voorbeelden van. Iets zeldzamer zijn albums die de naam dragen een songtekst op de plaat, zonder dat deze de titel is van een nummer. Voorbeeld: op Walk On van U2 komt de albumtitel “All That You Can’t Leave Behind” voorbij. Ik ben op zoek naar nog achttien van deze voorbeelden. Deze staan hieronder op veelal cryptische wijze genoteerd. Per geraden artiest, nummer en album is er een punt te verdienen, bij een volledig juiste combo gooi ik er nog een punt bovenop. Er zijn dus maximaal 72 punten te verdienen. Disclaimer: In een enkel geval is de albumtitel nét iets anders dan de songtekst maar dat zit hem dan in heel kleine details.
1. Band die niet zelden wangedrag vertoont, maar ze zijn dan ook niet helemaal wakker
2. Waarom toch telkens de artiest spreekwoordelijk uitdelen, nummer? Doe eens creatief!
5. Gezien de paniek die het nummer veroorzaakt is het nog knap dat ze het album feilloos weten te spellen, iets dat ze met het nummer zelf beter niet proberen
6. Blingboys die zo graag over zichzelf horen praten dat hun naasten er verdrietig van worden
7. De inwoners van deze beroemde plaats hopen in een klein halfjaar het nummer weer te krijgen na het zingen van het album
8. Dieren die goed kunnen spellen, zelfs over hun grootste angsten. Graag zelfs.
9. Als het album iets te hard wordt uitgevoerd, is de artiest geen overbodige luxe. Met deze info ligt het nummer voor het oprapen
10. Mocht deze Schotse band alsnog krijgen wat ze toekomen, kunnen ze het beter niet tussen het album uitvoeren want dan kan het nummer wel eens uitkomen op spectaculaire wijze
12. Britse blaag met criminele artiestennaam behandelt in nummer en album twee sociale klassen
13. Het nummer zou zomaar kunnen worden opgeslokt door het begin van het album. De band heeft inmiddels de status van beiden.
15. Mocht de artiest precies de lucht zijn die nummer beweert, laat het dan maar zitten
16. “Om het album volledig tot je te nemen komt het nummer goed van pas,” moet de artiest geloofd hebben
17. Familie die met een simpele actie iedereen in extase kan brengen: geslaagd experiment
18. Een ultiem voorbeeld, want in deze klassieker komt het album in twee nummers voor. In de eerste geval in dezelfde zin van (een vervoeging van) wéér een ander nummer op de plaat.
0
geplaatst: 28 juni 2018, 15:04 uur
10. Marillion - Clutching at Straws - The Last Straw ???
omschrijving vind ik niet super duidelijk ...
(misplaced childhood past denk ik sowieso niet wat o.a. gezongen wordt in blind curve)
omschrijving vind ik niet super duidelijk ...
(misplaced childhood past denk ik sowieso niet wat o.a. gezongen wordt in blind curve)
0
geplaatst: 28 juni 2018, 15:10 uur
16 Hooverphonic - New Stereophonic Sound Spectacular - Inhaler ?
1
geplaatst: 28 juni 2018, 15:29 uur
8. Lijkt me idd Favourite Worst Nightmare, uit D for Dangerous.
0
geplaatst: 28 juni 2018, 15:33 uur
chevy93 schreef:
Hij schoot me net te binnen tijdens het post lopen... heb jij hem net beantwoord

0
geplaatst: 28 juni 2018, 15:34 uur
Oasis - (What's the Story?) Morning Glory, gezongen in Morning Glory
Oasis - (What's the Story?) Morning Glory, gezongen in Morning Glory
0
geplaatst: 28 juni 2018, 15:37 uur
Dark Side of the Moon? In zowel Eclipse als Brain Damge te horen.Hoewel ik mijn hoofd nog aan het breken ben over het tweede deel van de crypto.
0
geplaatst: 28 juni 2018, 16:46 uur
Niet goed helaas. En bij 1 zit er ook nog een vrij duidelijke verwijzing naar de artiest in.
0
geplaatst: 28 juni 2018, 16:58 uur
Als er meer tips moeten komen hoor ik het graag (al zal ik vandaag niet veel tijd hebben)
8. Dieren die goed kunnen spellen, zelfs over hun grootste angsten. Graag zelfs. (Arctic Monkeys (Salvadore) - D Is For Dangerous (chevy93) / Favourite Worst Nightmare (chevy93))
12. Britse blaag met criminele artiestennaam behandelt in nummer en album twee sociale klassen (Jamie T (Arrie) / /)
15. Mocht de artiest precies de lucht zijn die nummer beweert, laat het dan maar zitten (Nirvana - Smells Like Teen Spirit / Nevermind (Arrie)
5 Arrie
2 chevy93
1 Salvadore
8. Dieren die goed kunnen spellen, zelfs over hun grootste angsten. Graag zelfs. (Arctic Monkeys (Salvadore) - D Is For Dangerous (chevy93) / Favourite Worst Nightmare (chevy93))
12. Britse blaag met criminele artiestennaam behandelt in nummer en album twee sociale klassen (Jamie T (Arrie) / /)
15. Mocht de artiest precies de lucht zijn die nummer beweert, laat het dan maar zitten (Nirvana - Smells Like Teen Spirit / Nevermind (Arrie)
5 Arrie
2 chevy93
1 Salvadore
0
geplaatst: 29 juni 2018, 00:44 uur
Er zijn zelden vragen die zo'n voldoening geven om één antwoord te raden. 

1
geplaatst: 29 juni 2018, 01:18 uur
1. Alvvays - Anti-Socialities?
Staat volgens mij iets op met 'dreams' in de titel? Weet ik niet zeker
1
geplaatst: 29 juni 2018, 05:34 uur
Arrie schreef:
Heet het soms Dreams Tonite?
0
geplaatst: 29 juni 2018, 07:05 uur
Oeps
, ik zal vanmiddag nog wel tips geven en sommige vragen een beetje aanpassen (want er zitten er bij nader inzien wel een paar tussen die voorlopig echt onmogelijk zijn).
, ik zal vanmiddag nog wel tips geven en sommige vragen een beetje aanpassen (want er zitten er bij nader inzien wel een paar tussen die voorlopig echt onmogelijk zijn).Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.