MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
Een paar omschrijvingen lichtjes aangepast en jaartallen toegevoegd.

Geraden:
1. Band die niet zelden wangedrag vertoont, maar ze zijn dan ook niet helemaal wakker (Alvvays - Dreams Tonite / Antisocialites) (Arrie)
8. Dieren die goed kunnen spellen, zelfs over hun grootste angsten. Graag zelfs. (Arctic Monkeys (Salvadore) - D Is For Dangerous (chevy93) / Favourite Worst Nightmare (chevy93))
13. Het nummer zou zomaar kunnen worden opgeslokt door het begin van het album. De band heeft inmiddels de status van beiden. (Muse - Starlight / Black Holes And Revelations) (Superbitch)
15. Mocht de artiest precies de lucht zijn die nummer beweert, laat het dan maar zitten (Nirvana - Smells Like Teen Spirit / Nevermind) (Arrie)
17. Familie die met een simpele actie iedereen in extase kan brengen: geslaagd experiment (The Chemical Brothers – Galvanize (Push the Button) (Arrie)

Nog niet volledig (al weet ik niet of iemand überhaupt dit nummer/album kent)
12. Britse blaag met criminele artiestennaam zet in nummer en album de monarchie en working class tegen elkaar op (Jamie T (Arrie) - /) (2009)

Nog niet gevonden (waarvan 10 over een niet erg bekend album gaat en 7 nét iets anders is dan de rest):
2. Waarom toch telkens dit lichaamsdeel spreekwoordelijk uitdelen, knullen? Doe eens creatief! (2011)
3. Deze dame werpt het nummer direct achter het album aan; dit zijn tevens de eerste drie woorden van de plaat (2013)
4. Degene bij wie de gezochte badplaats op zijn plek valt, scoort een punt (2016)
5. Gezien de paniek die het nummer veroorzaakt is het nog knap dat de locatie feilloos uitgespeld wordt, iets wat met het nummer zelf een stuk lastiger is (2005)
6. Blingboys die in een nummer over zichzelf horen praten, opdat dat hun naasten er verdrietig van worden (2014)
7. Twee wereldberoemde vriendjes van deze plaats hopen in een klein halfjaar het nummer weer te krijgen na het zingen van het album (1984)
9. Als het album iets te hard wordt uitgevoerd, is de artiest geen overbodige luxe. Met deze info ligt het nummer voor het oprapen (1985)
10. Mocht deze Schotse band alsnog krijgen wat hen beloofd is, kunnen ze het beter niet in de locatie van het album testen want dan past de temperatuur zich aan het nummer aan (2009)
11. Het album is een manier om de artiest te verwittigen die vanuit het nummer opereert (2002)
14. Deze zendbaas houdt er een kleurrijke berekening op na (2007)
16. “Om het album volledig te waarnemen komt het nummer goed van pas,” moet de artiest geloofd hebben (2015)
18. Een superziek voorbeeld, want in deze klassieker komt het album in twee nummers voor, die net niet naast elkaar zitten. In de eerste geval in dezelfde zin van (een vervoeging van) wéér een ander nummer op de plaat. (1994)

13 Arrie
4 Superbitch
2 chevy93
1 Salvadore

9. Catch - The Cure (albumtitel schiet mij niet direct te binnen)

Kiss me kiss me kiss me?

ranboy schreef:
9. Catch - The Cure (albumtitel schiet mij niet direct te binnen)

Kiss me kiss me kiss me?
The Cure is goed, de rest helaas niet (al klinkt het inderdaad zeer logisch)

1985 is Head To The Door (album dan)

9. Close to me

Nummer van 12 heet volgens mij Kings & Queens

14. Radiohead - In Rainbows (Reckoner)

Arrie schreef:
Nummer van 12 heet volgens mij Kings & Queens
Da's de naam van het album maar ik reken hem goed!

18. Nas - Illmatic (stom genoeg weet ik niet uit m'n hoofd in welke nummers het zit)

Time's illmatic, keeps static, like woolfabric... zit aan het eind van een nummer. Life's a Bitch?

Oh sowieso in The Genesis volgens mij

Arrie schreef:
Oh sowieso in The Genesis volgens mij
Representin', it's Illmatic

Bedoel je dan dat de ander in Represent zit?

Nee, maar wel dat Represent óók in The Genesis zit.
(Je hebt hem dus volledig goed)

Trouwens, wat betreft 7, over een klein half jaar is het winter en kerstmis. Misschien heeft het iets met één van de twee te maken? (Wellicht helpt dit anderen vooruit)

7 is een beetje een vreemde, maar ik vond hem vooral wel grappig.

Geen kerstmis trouwens, al zit je wel in de buurt

Sinterklaas? Een Sinterklaas-album van Bert en Ernie ofzo?

De ultieme klassieker inderdaad!

Ja daar heb ik dus nooit naar geluisterd, Bert en Ernie, maar ik weet dat er wel liefhebbers zijn op MuMe dus die mogen de titels aanvullen.

We geraken er langzaam maar zeker! Het is inmiddels ongeveer beslist maar Arnout is nog van de titel af te houden! Ik heb de uitleg weer wat uitgebreid

1. Band die niet zelden wangedrag vertoont, maar ze zijn dan ook niet helemaal wakker (Alvvays - Dreams Tonite / Antisocialites) (Arrie)
2. Waarom toch telkens dit lichaamsdeel spreekwoordelijk uitdelen, knullen? Doe eens creatief! (Elbow - Lippy Kids / Build a Rocket Boys!) (Arrie)
3. Deze dame werpt het nummer direct achter het album aan; dit zijn tevens de eerste drie woorden van de plaat. Feit. Ofzo. (Eefje de Visser - Ongeveer / Het is) (Superbitch)
6. Twee blingboys die in een nummer over zichzelf horen praten, opdat dat hun naasten er verdrietig van worden (Run The Jewels - Oh My Darling Don't Cry (Run The Jewels 2) (Arrie)
8. Dieren die goed kunnen spellen, zelfs over hun grootste angsten. Graag zelfs. (Arctic Monkeys (Salvadore) - D Is For Dangerous (chevy93) / Favourite Worst Nightmare (chevy93))
9. Als het album iets te hard wordt uitgevoerd, is de artiest geen overbodige luxe. Met deze info ligt het nummer voor het oprapen (The Cure (ranboy) - Close To Me (ranboy) / The Head On The Door (Salvadore))
11. Het album is een manier om de artiest te verwittigen die vanuit het nummer opereert (Interpol - NYC / Turn On The Bright Lights) (Arrie)
13. Het nummer zou zomaar kunnen worden opgeslokt door het begin van het album. De band heeft inmiddels de status van beiden. (Muse - Starlight / Black Holes And Revelations) (Superbitch)
14. Deze zendbaas houdt er een kleurrijke berekening op na (Radiohead - Reckoner / In Rainbows) (Arrie)
15. Mocht de artiest precies de lucht zijn die nummer beweert, laat het dan maar zitten (Nirvana - Smells Like Teen Spirit / Nevermind) (Arrie)
17. Familie die met een simpele actie iedereen in extase kan brengen: geslaagd experiment (The Chemical Brothers – Galvanize (Push the Button) (Arrie)
18. Een superziek voorbeeld, want in deze klassieker komt het album in twee nummers voor, die net niet naast elkaar zitten. In de eerste geval in dezelfde zin van (een vervoeging van) wéér een ander nummer op de plaat. (Nas - The Genesis & Life's a Bitch / Illmatic) (Arrie)

Nog niet volledig (al weet ik niet of iemand überhaupt het nummer/album van deze kent)
7. Twee wereldberoemde vriendjes van deze plaats hopen in een klein halfjaar het nummer weer te krijgen na het zingen van het album (Sesamstraat (Arrie) - /)
12. Britse blaag met criminele artiestennaam zet in nummer en album de monarchie en working class tegen elkaar op (Jamie T (Arrie) - / Kings & Queens (Arrie))

Nog niet gevonden:
4. Degene bij wie de gezochte sportieve badplaats op zijn plek valt, scoort een punt (2016)
5. Gezien de paniek die het nummer veroorzaakt is het nog knap dat de locatie feilloos uitgespeld wordt, iets wat met het nummer zelf een stuk lastiger is want die titel is vrij lang (2005)
10. Mocht deze Schotse band alsnog krijgen wat hen beloofd is, kunnen ze het beter niet in de locatie van het album testen want dan past de temperatuur zich aan het nummer aan (2009)
16. “Om het album volledig waar te nemen komt het nummer goed van pas,” moet de artiest ter plekke geloofd hebben (2015)

36 Arrie
8 Superbitch
2 ranboy
2 chevy93
2 Salvadore

Vooral vanwege het jaartal: 11. Interpol - Turn on the Bright Lights (NYC)?

6. Run the Jewels - Run the Jewels 2 (Oh My Darling Don't Cry)

2. Elbow - Build a Rocket Boys (Lippy Kids)

3. Eefje De Visser - Het Is/Ongeveer

... de avond, maakt niet veel uit

5. Gezien de paniek die het nummer veroorzaakt is het nog knap dat de locatie feilloos uitgespeld wordt, iets wat met het nummer zelf een stuk lastiger is want die titel is vrij lang (2005)
Sufjan Stevens - Illinois. Toevallig van de week nog het album geluisterd, maar weet niet welk nummer het was. Weet wel dat het gaat als I-L-L-I-N-O-I-S.

edit: is het niet die met iets als "they are zombies! they are ...."

Voor de rest kom ik er echt niet uit. Moest nog wel denken bij deze:
4. Degene bij wie de gezochte sportieve badplaats op zijn plek valt, scoort een punt (2016)
aan Marillion - F.E.A.R. vanwege de puntjes ('scoort een punt') en dat de titel daar gezongen wordt in één van de nummers (het laatste?), maar wat dat met een sportieve badplaats te maken zou hebben. Wat is dat überhaupt, een sportieve badplaats?

Een sportieve badplaats is dubbelop niet mijn ding dus dat helpt niet mee.

Knokke zou eventueel een "sportieve" badplaats kunnen zijn ...

chevy93 schreef:
edit: is het niet die met iets als "they are zombies! they are ...."
Yup. They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh! om exact te zijn. Maar ik reken hem goed hoor!

En de badplaats in kwestie staat bekend als het walhalla van een sport die je nu eenmaal veel kan doen bij een badplaats. Drink er gerust nog eentje op!

Ik zie nu trouwens dat slordige ik album en nummer heb omgewisseld in de omschrijving van 16. Even gecorrigeerd. Ik wacht nog tot 4 en 16 geraden zijn, 10 kan al een stuk lastiger worden (al moet de bandnaam wel te raden zijn) - edit: lekker Koen! - en 7 en 12 zie ik ook niet meer snel volledig worden ingevuld.

Nog niet volledig:
7. Twee wereldberoemde vriendjes van deze plaats hopen in een klein halfjaar het nummer weer te krijgen na het zingen van dit Sinterklaasliedje (Sesamstraat (Arrie) - /)
12. Britse blaag met criminele artiestennaam zet in nummer en album de monarchie en working class tegen elkaar op (Jamie T (Arrie) - / Kings & Queens (Arrie))

Nog niet gevonden:
16. “Om het nummer volledig waar te nemen komt het album goed van pas,” moet vanuit de artiest geloofd zijn (2015)

Al geraden:
2. Waarom toch telkens dit lichaamsdeel spreekwoordelijk uitdelen, knullen? Doe eens creatief! (Elbow - Lippy Kids / Build a Rocket Boys!) (Arrie)
3. Deze dame werpt het nummer direct achter het album aan; dit zijn tevens de eerste drie woorden van de plaat. Feit. Ofzo. (Eefje de Visser - Ongeveer / Het is) (Superbitch)
5. Gezien de paniek die het nummer veroorzaakt is het nog knap dat de locatie feilloos uitgespeld wordt, iets wat met het nummer zelf een stuk lastiger is want die titel is vrij lang (Sufjan Stevens - They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh! / Illinois) (chevy93)
6. Twee blingboys die in een nummer over zichzelf horen praten, opdat dat hun naasten er verdrietig van worden (Run The Jewels - Oh My Darling Don't Cry (Run The Jewels 2) (Arrie)
9. Als het album iets te hard wordt uitgevoerd, is de artiest geen overbodige luxe. Met deze info ligt het nummer voor het oprapen (The Cure (ranboy) - Close To Me (ranboy) / The Head On The Door (Salvadore))
10. Mocht deze Schotse band alsnog krijgen wat hen beloofd is, kunnen ze het beter niet in de locatie van het album testen want dan past de temperatuur zich aan het nummer aan (We Were Promised Jetpacks - Keeping Warm / These Four Walls) (stoepkrijt)
11. Het album is een manier om de artiest te verwittigen die vanuit het nummer opereert (Interpol - NYC / Turn On The Bright Lights) (Arrie)
14. Deze zendbaas houdt er een kleurrijke berekening op na (Radiohead - Reckoner / In Rainbows) (Arrie)
18. Een superziek voorbeeld, want in deze klassieker komt het album in twee nummers voor, die net niet naast elkaar zitten. In de eerste geval in dezelfde zin van (een vervoeging van) wéér een ander nummer op de plaat. (Nas - The Genesis & Life's a Bitch / Illmatic) (Arrie)

36 Arrie
8 Superbitch
6 chevy93
4 stoepkrijt
2 ranboy
2 Salvadore

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:10 uur

geplaatst: vandaag om 13:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.