MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
catdog schreef:
Ah ja, zag t net!

Producer Biggi toevallig?

Nog nooit van gehoord. De man die ik zoek is het bekendst van de videoclips die hij heeft gemaakt. Maar hij heeft ook een groot deel van Fresku’s muziek geproduceerd. Hij heeft ook wat met Youssef en Kamal te maken (voor wie dat kent).

Teemong!!

Later vanvond gooi ik er wat hints in.

Ik had trouwens wel overschat hoe bekend de Koreaanse boyband is. Blijkbaar geen leden van de army hierzo. Bij Ellen Degeneres konden ze zich nauwelijks verstaanbaar maken vanwege de Beatlemania-taferelen. ?

9. Clint Eastwood?

BTS?

jordidj1 schreef:
9. Clint Eastwood?

Nee, we zoeken een zanger/rapper. Mede dankzij werd er eerder dit jaar een record verbroken op Twitch (waar je livestreams van gamers kan bekijken).

Is 11. Dragostea Din Tei? Ik herinner me een filmpje waarin iemand daar van die rare gezichten bij trok...

Negri schreef:
Is 11. Dragostea Din Tei? Ik herinner me een filmpje waarin iemand daar van die rare gezichten bij trok...

Een ware internetklassieker: https://m.youtube.com/watch?v=KmtzQCSh6xk

Met de naam van de groep kan je ook nog een puntje verdienen.

o zone hihi

Ik wist de naam van de band niet. Ik vermoedde dat je "drie schandknapen in een vliegtuig, van het type dat je aantreft in het schaarse licht op verlaten Roemeense snelwegen" niet goed zou rekenen.

Ineens weet ik m weer! De Shmoney dance! (voor 10.)

Geraden:

1. Hij begon zijn carrière als kidrauhl (artiest) (Justin Bieber, catdog)
2. Dankzij een dansrage werd een vrijwel instrumentale track in het electronische muziekgenre ‘trap’ zowaar een wereldhit (artiest + titel) (Baauer - Harlem Shake, jordidj1/123poetertjes)
7. Help! ik zoek een nummer (artiest + titel) (Darude - Sandstorm, 123poetertjes)
8. Op 1 april 2008 verwees elke video op de homepage van YouTube naar deze videoclip (artiest + titel) (Rick Astley - Never Gonna Give You Up, 123poetertjes)
10. Toen Vine nog bestond, gingen veel hiphoptracks viraal door bijbehorende dansjes die zich verspreidden via de korte Vine-filmpjes. Eén van de grootste hits die daaruit voortkwam was van een rapper die datzelfde jaar nog werd opgepakt, en uiteindelijk werd veroordeeld voor 7 jaar gevangenisstraf. Zijn carrière was dus net zo snel geëindigd als het was begonnen. (artiest + titel + naam dansje) (Bobby Shmurda - Hot N*gga, Shmoney Dance, catdog)
11. In 2007 maakte VH1 een lijst met de ‘40 Greatest Internet Superstars’. Op 1 stond een man die een aantal jaar eerder, toen ie een jaar of 18 was, een filmpje op Newgrounds plaatste waardoor een grote hit uit Europa verrassend genoeg de hele wereld over ging. Mogelijk ook de enige keer dat een act uit een bepaald land de Amerikaanse charts haalde (maar dat weet ik niet zeker). (artiest + titel) (O-Zone - Dragostea Din Tei, Negri/jordidj1)
15. Volgens het duo was het bedoeld als anti-hit (“created to fail”), maar de ervaring leert dat stompzinnigheid juist goed scoort. In ieder geval zijn er vreemde dingen te horen in de noordelijke bossen. (artiest + titel) (Ylvis - The Fox (What Does the Fox Say?), 123poetertjes/catdog)
16. Vine was niet alleen goed voor hiphopdansjes. Een Canadese jongen wist veel fans te krijgen door op het platform video’s te delen waarin ie liedjes covert. In 2014 bracht ie op 15-jarige leeftijd zijn debuutsingle uit waarmee hij de jongste artiest werd die in de bovenste kwart van de Billboard Hot 100 binnenkwam. Inmiddels is ie niet meer weg te denken van de charts. (artiest) (Shawn Mendes, Negri)
17. Vine is dood, lang leve Musical.ly. Het is een app waarin veelal kinderen hun favoriete hits playbacken. Ook via die app kan je doorbreken. Een jongen leek de nieuwe Justin Bieber te worden toen ie in 2016, op 13-jarige leeftijd, hits begon te scoren in Amerika, die hij overigens ook primeurde in de app. (artiest) (Jacob Sartorius, catdog)
19. Een andere meme is een meme waarin o.a. mensen vallen en plots in andere dimensies/de ruimte terechtkomen, begeleid door een relatief onbekend nummer van een Australiache act, waar de meme ook naar is vernoemd. Katy Perry verwerkte het ook in haar video voor Swish Swish. (artiest + titel) (Bag Raiders - Shooting Stars, 123poetertjes)
21. Ook in Nederland ging er een nieuwsitem viraal, en wel over een schietpartij in Amsterdam. Een producer/regisseur die veel met Fresku samenwerkt maakte hier een remix van. (artiest + titel) [/quote] (Teemong - Krakaka, 123poetertjes/jordidj1)
22. Een Nederlandse jongen maakte een liedje over een lekkernij, waarna hij een enorme lading haatcomments over zich heen kreeg. De geruchten waren dat ie daardoor zelfmoord had gepleegd. Gwen van Poorten zocht hem jaren later op, waarbij bleek dat ie nog leefde maar wel dichtbij zelfmoord was geweest. Het gaat gelukkig weer goed met hem trouwens. (artiest + titel) (Zanger Raymond - De Witte Chocolade Song, Gretz/123poetertjes)
25. Haar eerste officiele optreden was al meteen in de ArenA, weliswaar als voorprogramma, en dat is tekenend voor de enorme snelheid waarmee ze doorbrak. Maar na een paar singles geloofde het label het wel weer en uiteindelijk ging ze maar weer werken in o.a. een frozen yoghurt-winkel. Recentelijk heeft ze weer opgetreden in de Melkweg en nieuwe muziek uitgebracht met Thijs Boontjes. (artiest) (Esmee Denters, Negri)

Half geraden:

6. Als je kijkt naar de YouTube-video’s die de meeste views hebben vergaard in de eerste 24 uur dat ze online stonden, staan er in de top 10 drie Koreaanse acts! Welke drie? (3x artiest) (PSY, BTS, ???, 123poetertjes/catdog)
23. Wereldwijd één van de bekendste songfestivaloptredens is dat van Sergey Stepanov, die zo gepassioneerd musiceerde dat ie er een bijnaam voor kreeg. Hij deed dit als lid van een groep die vorig jaar nogmaals meedeed. Eerste keer waren ze kansloos maar werden ze (of eigenlijk alleen hij) wel beroemd, tweede keer wisten ze zowaar derde te worden. (artiest + bijnaam) (???, Epic Sax Guy, 123poetertjes)
24. Een beroemde video is van een Rus die het nummer Я о́чень рад, ведь я, наконе́ц, возвраща́юсь домо́й zingt. Maar onder welke naam is dit nummer bekend geworden? (artiest + titel) (??? - Trolololo, Masimo)

Nog te raden:

3. Deze albumtrack haalde acht jaar later plots de Amerikaanse top 20 dankzij een creatief ontslag (artiest + titel)
4. Toen de Billboard Hot 100 Youtube-views gingen meerekenen, gebeurden er soms merkwaardige dingen (zie ook de 2 hierboven). Zo ging er een filmpje viraal waarin vreemden elkaar zoenden, en de achtergrondmuziek van dit filmpje kwam in één keer binnen in de Amerikaanse top 10. De volgende week was het ook alweer verdwenen. Toch geen zangeres die je verwacht in de Amerikaanse charts. (artiest + titel)
5. De eerste editie van deze competitie werd gewonnen door de Nederlandse meisjes Pomme en Kelly. (naam competitie)
9. Deze man gaat zelfs viraal als ie een videogame speelt (artiest)
12. De man uit 11 komt ook voor in een videoclip van een alternatieve rockband. Welke? (artiest + titel)
13. In de videoclip van 12 komt ook iemand voor van wie slechts zijn/haar handen zichtbaar zijn. Welk nummer is er te horen in de video waaraan dit refereert? (artiest + titel)
14. In 2016 werd een video onthaald als de nieuwe Gangnam Style. Met 45 seconden werd het de kortste hit in de geschiedenis van de Billboard Hot 100. En ongetwijfeld ook éen van de meest vreemde, willekeurige hits. (artist + titel)
18. Deze progklassieker is op een of andere manier ook terechtgekomen in de wereld der memes, en wel in video’s die op het moment van de climax wordt stopgezet, waarbij er ‘to be continued’ in beeld komt. Op dat moment is ook de intro van dit lied te horen. (artiest + titel)
20. In deze tijd kunnen de vreemdste dingen een hit worden. Regelmatig gaat er een opmerkelijke video viraal en dan worden er vaak ook allerlei remixen van gemaakt. Eén van de grootste successen daarin is een video van een nieuwsverslag over een poging tot aanranding. De betrokkenen werden daarbij ook geïnterviewd. Toen er wat autotune overheen werd gegooid en er een beat onder werd gezet, door wat broers die veel van zulke dingen doen, kwam er ineens een pakkend liedje uit, dat de Amerikaanse charts haalde. (artiest + titel)

In de videoclip van 12 komen ook o.a. Tay Zonday van Chocolate Rain, de niezende panda, Charlie the Unicorn, Chris ‘Leave Britney Alone!’ Crocker, “Will It Blend?” en de Soulja Boy-dans voor.

Ik wil er twee gokken.

18. Pink Floyd - Time
20. Gregory Brothers

Negri schreef:
Ik wil er twee gokken.

18. Pink Floyd - Time
20. Gregory Brothers

Gregory Brothers is goed! Dit is hun bekendste video, met als refrein/hook ‘hide yo kids! hide yo wife!’. Maar de titel moet je maar net weten. Als niemand hem kent, houdt het op.

BLACKPINK voor de 3e K-Pop groep?

12: Weezer - Pork and beans?

Verdere hints:

3. Een vrouw uploadde een video waarin ze aangeeft dat ze het zat is dat het op haar werk alleen maar om kwantiteit ipv kwaliteit draait (ze maakt video’s voor een nieuwsplatform oid), dus maakt ze nog één laatste video met wél fatsoenlijke content, en in de betreffende video geeft ze dus ook aan dat ze ontslag neemt. Dit alles terwijl ze de hele tijd danst op een hiphoptrack met een toepasselijke titel.
4. Een Franse zangeres (alternatief, als in: haalt nooit de hitlijsten) die meerdere mensen hier wel kunnen waarderen, volgens mij. De titel van het lied vind ik ook toepasselijk wat betreft het heel korte succes. De ene dag gaat het lekker, maar de volgende dag kan zomaar alles verdwenen zijn...
5. Een variatie op talentenjachten, maar dan draaiend om playbackvideo’s, vergelijkbaar met de Dragostea Din Tei-video hierboven. Werd gelanceerd door een bekend internetbedrijf, volgens mij nog vlak voor YouTube bestond.
9. Met mijn beschrijving trachtte ik al te impliceren dat de man viral gaat met zo ongeveer alles dat ie doet.
14. Een aantal maanden na de betreffende video kwam er ook een variant uit waarbij twee mensen hun gehele lichaam gebruiken ipv slechts de handen (om hetzelfde te doen, op hetzelfde nummer). Ook deze versie komt voor in de Weezer-clip.
18. Je moet net de meme zijn tegengekomen, anders is het puur gokken. Overigens een klein Top 40-hitje uit ‘72.

9. Big Shaq?

9. Charlie Sheen?

De hype van Big Shaq is alweer voorbij en van Charlie Sheen heb ik ook al een tijdje niet meer gehoord (heeft overigens wel de hoofdrol in éen van de bekendste video’s van de Gregory Brothers, maar dat terzijde).

Ik zoek een veel bekendere artiest die as we speak ook weer een viral hit te pakken heeft.

9. Famke Louise?

9. Kanye West?

Ed Sheeren bij nr 9?

jordidj1 schreef:
9. Kanye West?

Nu komen we in de buurt. Dat is het soort namen waar je aan moet denken.

Maar het is iemand anders. Die ging een potje Fortnite spelen met een professionele livestreamer en pardoes werden de Twitch-records verbroken.

Drake dan? Door de In My Feelings viral?

18. Yes - Roundabout?

catdog schreef:
Drake dan? Door de In My Feelings viral?

Dat is de viral hit die ie nu heeft. Maar dit is waar ik op doelde: https://m.youtube.com/watch?v=tktEAa79lwg

Drake tweette er toen ook over, en vervolgens werden op Twitch de records gebroken voor mensen die live meekijken met een stream. En ruim gebroken ook.

ranboy schreef:
18. Yes - Roundabout?

Yes!

Hier een compilatie: https://m.youtube.com/watch?v=82ISpg1VdrE (ik vind het zelf niet zo’n boeiende meme, ik snap de lol ervan niet zo, maar het is erg populair)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:33 uur

geplaatst: vandaag om 01:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.