MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
Arrie schreef:
(quote)

Yes!

Hier een compilatie: https://m.youtube.com/watch?v=82ISpg1VdrE (ik vind het zelf niet zo’n boeiende meme, ik snap de lol ervan niet zo, maar het is erg populair)

Merkwaardig om dan zo'n oude song als thema te kiezen. Wel steeds consequent toegepast, op het juiste moment geknipt. Maar lachen? Niet echt...

pfff zit echt me hersens te kraken over die derde

ligt op het puntje van m'n tong

jordidj1 schreef:
pfff zit echt me hersens te kraken over die derde

ligt op het puntje van m'n tong

Ja die moet jij wel weten. Dat is een favoriete artiest van jou. (maar je moet ook net die video gezien hebben natuurlijk, anders is het wel lastig)

Niet gezien, maar wel eens wat over gehoord

Album uit 2005 van misschien wel jouw favoriete artiest. Titel van het nummer is erg kort.

Kanye West met Gone? Weet ik veel.

jordidj1 schreef:
Kanye West met Gone? Weet ik veel.

Dit weet je in ieder geval wel!

De oorspronkelijke video staat niet eens meer op YouTube, maar hij is hier terug te zien: https://www.dailymotion.com/video/x15elkb

Voor mij als hitlijstenvolger ook fascinerend dat een acht jaar oude albumtrack ineens een top 20-hit kan worden door zo'n filmpje.

Haha het is nog goed ook, ik twijfelde bij "misschien jouw favoriete artiest".

Lekker nummer ook, terecht nog een hit geworden.

4 zou Gretz nog kunnen raden, want dat is wel een favoriete artiest van hem. Verder wordt het lastig, denk ik.

Arrie schreef:
4 zou Gretz nog kunnen raden, want dat is wel een favoriete artiest van hem. Verder wordt het lastig, denk ik.

De ene dag gaat het lekker, maar de volgende dag kan zomaar alles verdwenen zijn...

Op basis van de laatste hint en het thema van het virale filmpje ga ik voor Louane - Jour 1

Leuk, nooit geweten dat dat dat nummer in de Billboard heeft gestaan

Gretz schreef:
(quote)

(quote)

Op basis van de laatste hint en het thema van het virale filmpje ga ik voor Louane - Jour 1

Leuk, nooit geweten dat dat dat nummer in de Billboard heeft gestaan

De verkeerde Franse zangeres, het is wel een Engelstalig nummer. Een nummer met een dergelijke titel zou je eigenlijk juist weer niet in het betreffende filmpje verwachten overigens, dus let daar vooral niet op.

Of misschien ook wel eigenlijk, gewoon lekker zoenen want YOLO.

Lastig, voor zover ik weet heeft Cœur de Pirate ook nooit de Billboard gehaald, bovendien is zij Canadees.

Ik ken verder niet heel veel Franse zangeressen die in het Engels zingen. Charlotte Gainsbourg allicht?

Ook niet. Album uit 2012 (waar jij 4* aan hebt gegeven) dat onder 'pop / folk' staat. Tweede album uit 2015 staat onder 'rock' (maar het nummer komt dus van de eerste).

Je hebt voor al haar releases 4* dus favoriete artiest was wellicht wat overdreven.

Ooh, uiteraard moet dat SoKo zijn dan, kan niet anders met de hints van de albums! Met First Lover Never Die als nummer dan?

Oh, goeie titel wel, maar het is een ander nummer van dat album. 'YOLO' was een grote hint.

Arrie schreef:
(quote)

Yes!

Hier een compilatie: https://m.youtube.com/watch?v=82ISpg1VdrE (ik vind het zelf niet zo’n boeiende meme, ik snap de lol ervan niet zo, maar het is erg populair)
Het idee is dat het zeer frustrerend is om niet te weten hoe iets afloopt.
ranboy schreef:
Merkwaardig om dan zo'n oude song als thema te kiezen. Wel steeds consequent toegepast, op het juiste moment geknipt. Maar lachen? Niet echt...
Het komt uit een mangaserie genaamd "Jojo's bizarre adventures", aan het einde van een paar afleveringen wordt het nummer gebruikt om de kijker 'hypet' te krijgen voor de volgende aflevering (vandaar 'to be continued'). Zie o.a. Zeppeli accepted his fate + Ending "Roundabout" - YouTube

Er wordt in de video's/vines/compilaties over het algemeen ook dezelfde 'pijl' gebruikt als in de originele manga-serie:https://i.ytimg.com/vi/R5THrRDg-r8/hqdefault.jpg

Arrie schreef:
Je hebt voor al haar releases 4* dus favoriete artiest was wellicht wat overdreven.

Was wel een beetje verliefd op haar ten tijde van I'll Kill Her

Arrie schreef:
Oh, goeie titel wel, maar het is een ander nummer van dat album. 'YOLO' was een grote hint.

You Only Live Once is ook een titel van een song? Anders ga ik hem niet raden zonder dat ik eerst het album opzet. Wel grappig dat Billboard pas in 2012 besloot om streams te gaan meerekenen, rijkelijk laat.

Ja maar waarom zou je er vrijwillig voor kiezen om gefrustreerd te worden?

Dat Yes gebruikt wordt in een anime vind ik mogelijk nog wel merkwaardiger trouwens.

Edit: oh wacht, je stuurt die filmpjes natuurlijk naar elkaar toe, dus dan ben je je vrienden aan het frustreren.

Arrie schreef:
Ja maar waarom zou je er vrijwillig voor kiezen om gefrustreerd te worden?
Je moest eens weten hoe populair puistdoorprikfilmpjes zijn.

Dat Yes gebruikt wordt in een anime vind ik mogelijk nog wel merkwaardiger trouwens.
"According to the director, "Roundabout" was one of many songs JoJo creator Hirohiko Araki listened to when he wrote the original manga." (aldus Wikipedia)

Ik vind het overigens wel een leuke keuze. Lekkere stuwende baslijn.

Arrie schreef:

We Might Be Dead by Tomorrow, prachtsong

Gretz schreef:
(quote)

We Might Be Dead by Tomorrow, prachtsong

Had je het album opgezet?

Dit is de bewuste video waardoor SoKo zomaar de top 10 haalde in Amerika (voor één weekje): https://www.youtube.com/watch?v=IpbDHxCV29A&t=93s

Arrie schreef:
(quote)

Ja, maar zonder naar de titels te kijken. Ik hoorde ze net de woorden zingen

Gretz schreef:
(quote)

Ja, maar zonder naar de titels te kijken. Ik hoorde ze net de woorden zingen

Mijn Spotify kan het bevestigen.

Arrie schreef:
(quote)

Dit is de bewuste video waardoor SoKo zomaar de top 10 haalde in Amerika (voor één weekje): https://www.youtube.com/watch?v=IpbDHxCV29A&t=93s

Thanks. Ik ken die video, heb hem zeker eerder gezien. We Might Be Dead by Tomorrow had ik ook al 33 afgespeeld voor vanavond zie ik op m'n last.fm, maar kon even niet meer op titel komen. Volgend jaar maar eens nomineren voor de Ladder of Witte Trui.

23. is trouwens Sunstroke Project

Geraden:

1. Hij begon zijn carrière als kidrauhl (artiest) (Justin Bieber, catdog)
2. Dankzij een dansrage werd een vrijwel instrumentale track in het electronische muziekgenre ‘trap’ zowaar een wereldhit (artiest + titel) (Baauer - Harlem Shake, jordidj1/123poetertjes)
3. Deze albumtrack haalde acht jaar later plots de Amerikaanse top 20 dankzij een creatief ontslag (artiest + titel) (Kanye West - Gone, jordidj1)
4. Toen de Billboard Hot 100 Youtube-views gingen meerekenen, gebeurden er soms merkwaardige dingen (zie ook de 2 hierboven). Zo ging er een filmpje viraal waarin vreemden elkaar zoenden, en de achtergrondmuziek van dit filmpje kwam in één keer binnen in de Amerikaanse top 10. De volgende week was het ook alweer verdwenen. Toch geen zangeres die je verwacht in de Amerikaanse charts. (artiest + titel) (SoKo - We Might Be Dead by Tomorrow, Gretz)
6. Als je kijkt naar de YouTube-video’s die de meeste views hebben vergaard in de eerste 24 uur dat ze online stonden, staan er in de top 10 drie Koreaanse acts! Welke drie? (3x artiest) (PSY, BTS, Blackpink, 123poetertjes/catdog)
7. Help! ik zoek een nummer (artiest + titel) (Darude - Sandstorm, 123poetertjes)
8. Op 1 april 2008 verwees elke video op de homepage van YouTube naar deze videoclip (artiest + titel) (Rick Astley - Never Gonna Give You Up, 123poetertjes)
9. Deze man gaat zelfs viraal als ie een videogame speelt (artiest) (Drake, catdog)
10. Toen Vine nog bestond, gingen veel hiphoptracks viraal door bijbehorende dansjes die zich verspreidden via de korte Vine-filmpjes. Eén van de grootste hits die daaruit voortkwam was van een rapper die datzelfde jaar nog werd opgepakt, en uiteindelijk werd veroordeeld voor 7 jaar gevangenisstraf. Zijn carrière was dus net zo snel geëindigd als het was begonnen. (artiest + titel + naam dansje) (Bobby Shmurda - Hot N*gga, Shmoney Dance, catdog)
11. In 2007 maakte VH1 een lijst met de ‘40 Greatest Internet Superstars’. Op 1 stond een man die een aantal jaar eerder, toen ie een jaar of 18 was, een filmpje op Newgrounds plaatste waardoor een grote hit uit Europa verrassend genoeg de hele wereld over ging. Mogelijk ook de enige keer dat een act uit een bepaald land de Amerikaanse charts haalde (maar dat weet ik niet zeker). (artiest + titel) (O-Zone - Dragostea Din Tei, Negri/jordidj1)
12. De man uit 11 komt ook voor in een videoclip van een alternatieve rockband. Welke? (artiest + titel) (Weezer - Pork and Beans, mauricedegier)
15. Volgens het duo was het bedoeld als anti-hit (“created to fail”), maar de ervaring leert dat stompzinnigheid juist goed scoort. In ieder geval zijn er vreemde dingen te horen in de noordelijke bossen. (artiest + titel) (Ylvis - The Fox (What Does the Fox Say?), 123poetertjes/catdog)
16. Vine was niet alleen goed voor hiphopdansjes. Een Canadese jongen wist veel fans te krijgen door op het platform video’s te delen waarin ie liedjes covert. In 2014 bracht ie op 15-jarige leeftijd zijn debuutsingle uit waarmee hij de jongste artiest werd die in de bovenste kwart van de Billboard Hot 100 binnenkwam. Inmiddels is ie niet meer weg te denken van de charts. (artiest) (Shawn Mendes, Negri)
17. Vine is dood, lang leve Musical.ly. Het is een app waarin veelal kinderen hun favoriete hits playbacken. Ook via die app kan je doorbreken. Een jongen leek de nieuwe Justin Bieber te worden toen ie in 2016, op 13-jarige leeftijd, hits begon te scoren in Amerika, die hij overigens ook primeurde in de app. (artiest) (Jacob Sartorius, catdog)
18. Deze progklassieker is op een of andere manier ook terechtgekomen in de wereld der memes, en wel in video’s die op het moment van de climax wordt stopgezet, waarbij er ‘to be continued’ in beeld komt. Op dat moment is ook de intro van dit lied te horen. (artiest + titel) (Yes - Roundabout, ranboy)
19. Een andere meme is een meme waarin o.a. mensen vallen en plots in andere dimensies/de ruimte terechtkomen, begeleid door een relatief onbekend nummer van een Australiache act, waar de meme ook naar is vernoemd. Katy Perry verwerkte het ook in haar video voor Swish Swish. (artiest + titel) (Bag Raiders - Shooting Stars, 123poetertjes)
21. Ook in Nederland ging er een nieuwsitem viraal, en wel over een schietpartij in Amsterdam. Een producer/regisseur die veel met Fresku samenwerkt maakte hier een remix van. (artiest + titel) [/quote] (Teemong - Krakaka, 123poetertjes/jordidj1)
23. Wereldwijd één van de bekendste songfestivaloptredens is dat van Sergey Stepanov, die zo gepassioneerd musiceerde dat ie er een bijnaam voor kreeg. Hij deed dit als lid van een groep die vorig jaar nogmaals meedeed. Eerste keer waren ze kansloos maar werden ze (of eigenlijk alleen hij) wel beroemd, tweede keer wisten ze zowaar derde te worden. (artiest + bijnaam) (Sunstroke Project, Epic Sax Guy, 123poetertjes/catdog)
22. Een Nederlandse jongen maakte een liedje over een lekkernij, waarna hij een enorme lading haatcomments over zich heen kreeg. De geruchten waren dat ie daardoor zelfmoord had gepleegd. Gwen van Poorten zocht hem jaren later op, waarbij bleek dat ie nog leefde maar wel dichtbij zelfmoord was geweest. Het gaat gelukkig weer goed met hem trouwens. (artiest + titel) (Zanger Raymond - De Witte Chocolade Song, Gretz/123poetertjes)
25. Haar eerste officiele optreden was al meteen in de ArenA, weliswaar als voorprogramma, en dat is tekenend voor de enorme snelheid waarmee ze doorbrak. Maar na een paar singles geloofde het label het wel weer en uiteindelijk ging ze maar weer werken in o.a. een frozen yoghurt-winkel. Recentelijk heeft ze weer opgetreden in de Melkweg en nieuwe muziek uitgebracht met Thijs Boontjes. (artiest) (Esmee Denters, Negri)

Half geraden:

24. Een beroemde video is van een Rus die het nummer Я о́чень рад, ведь я, наконе́ц, возвраща́юсь домо́й zingt. Maar onder welke naam is dit nummer bekend geworden? (artiest + titel) (??? - Trolololo, Masimo)
20. In deze tijd kunnen de vreemdste dingen een hit worden. Regelmatig gaat er een opmerkelijke video viraal en dan worden er vaak ook allerlei remixen van gemaakt. Eén van de grootste successen daarin is een video van een nieuwsverslag over een poging tot aanranding. De betrokkenen werden daarbij ook geïnterviewd. Toen er wat autotune overheen werd gegooid en er een beat onder werd gezet, door wat broers die veel van zulke dingen doen, kwam er ineens een pakkend liedje uit, dat de Amerikaanse charts haalde. (artiest + titel) (Gregory Brothers - ???, Negri)

Nog te raden:

5. De eerste editie van deze competitie werd gewonnen door de Nederlandse meisjes Pomme en Kelly. (naam competitie)
13. In de videoclip van 12 komt ook iemand voor van wie slechts zijn/haar handen zichtbaar zijn. Welk nummer is er te horen in de video waaraan dit refereert? (artiest + titel)
14. In 2016 werd een video onthaald als de nieuwe Gangnam Style. Met 45 seconden werd het de kortste hit in de geschiedenis van de Billboard Hot 100. En ongetwijfeld ook éen van de meest vreemde, willekeurige hits. (artist + titel)

1. 123poetertjes (12)
2. catdog (10)
3. jordidj1 (5)
4. Negri (4)
5. Gretz (3)
6. mauricedegier (2)
7. ranboy (2)
8. Masimo (1)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:11 uur

geplaatst: vandaag om 03:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.